Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kinderen als accessoires

+10
RYW
Paper Crown
JD
Roodkapje
Parisienne
Aimee
Tania
Susan
mauwmauw
Filoria
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Kinderen als accessoires - Pagina 2 Empty Re: Kinderen als accessoires

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 11:01

Mensen die werkzaam zijn in het artiestenvak en gebruik maken van een nachtopvang, dat lijkt me nog best logisch. Werktijden van een artiest zijn gewoon veelal 's avonds, soms tot midden in de nacht. We worden niet voor niets steeds meer een 24-uursmaatschappij. Daar moet zoiets ook in kunnen passen. Dat vind ik dan niet meteen je kind als accessoire gebruiken omdat de tijden toevallig anders zijn dan dat we tot op heden als 'normaal' bestempelen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Susan za 17 maa 2012 - 11:04

Megara schreef:Mensen die werkzaam zijn in het artiestenvak en gebruik maken van een nachtopvang, dat lijkt me nog best logisch. Werktijden van een artiest zijn gewoon veelal 's avonds, soms tot midden in de nacht. We worden niet voor niets steeds meer een 24-uursmaatschappij. Daar moet zoiets ook in kunnen passen. Dat vind ik dan niet meteen je kind als accessoire gebruiken omdat de tijden toevallig anders zijn dan dat we tot op heden als 'normaal' bestempelen.

Dat is wel weer waar. Misschien doen die mensen overdag wel veel meer met hun kinderen dan mensen die een baan tijdens kantooruren hebben.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Roodkapje za 17 maa 2012 - 11:59

Susan schreef:
Megara schreef:Mensen die werkzaam zijn in het artiestenvak en gebruik maken van een nachtopvang, dat lijkt me nog best logisch. Werktijden van een artiest zijn gewoon veelal 's avonds, soms tot midden in de nacht. We worden niet voor niets steeds meer een 24-uursmaatschappij. Daar moet zoiets ook in kunnen passen. Dat vind ik dan niet meteen je kind als accessoire gebruiken omdat de tijden toevallig anders zijn dan dat we tot op heden als 'normaal' bestempelen.

Dat is wel weer waar. Misschien doen die mensen overdag wel veel meer met hun kinderen dan mensen die een baan tijdens kantooruren hebben.

Ik zou tekenen voor een nachtkdv hier, maar hier sluit alles 18 uur. Ik werk nachten, mijn man werkt in de muziek dus is van 12 in de middag tot 3 uur in de nacht vaak weg. Meestal een dag of 6 in de week, in slechte weken zoals deze week, 8 achter elkaar. Ik heb mijn ouders dichtbij, de kinderen logeren daar vaak van dinsdag op woensdag als wij beide moeten werken.. maar nu precies in deze spitsweek gingen ze ook nog even naar Texel samen, dus ik moest 2 nachten vrijnemen zodat mijn man zijn werk gewoon kon uitvoeren en er iemand voor de kinderen was. Logisch natuurlijk maar in dat soort weken raak ik zelf het overzicht wel eens kwijt Wink Hoewel we nu niet meer geholpen zouden zijn met een kdv voor dag en nacht omdat we ook oudere kindjes hebben had ik er vroeger zeker gebruik van gemaakt.

Ik zie mijn kind trouwens niet als accesoire ondanks we veel werken, we werken beide fulltime ( mijn man zelfs meer). Wij hebben ook 3 kinderen, de 4e onderweg. Het is een bewuste keuze en daar is goed over nagedacht. Wij hebben nou eenmaal een druk leven. Zelf ben ik niet anders gewend. Mijn ouders waren ook avonturiers, veel op reis met ons (3kinderen), werkten beide in de horeca, veel weg van huis en wij waren ook 1 nacht in de week bij opa en oma wat wij altijd als geweldig hebben ervaren en met onze opa en oma kunnen we het ook ontzettend goed vinden alle 3.

Ik kleed mijn kindjes ook graag leuk maar het is niet om te showen maar omdat ik wil dat ze er leuk en verzorgd uit zien. Wel zie ik soms van die halve cakejes voorbij lopen met hun moeder... Tule tijgerrokjes en tijgershirtje in een burberry buggy ofzo. Ik vind dat weer iets te ver gaan, maar goed, ieder zn smaak en als ze goed voor de kinderen zorgen is dit maar uiterlijk he?

Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  JD za 17 maa 2012 - 14:06

Zo ken ik iemand met een tweeling van 1 jaar. Ze werkt zelf in de tijdschriftenwereld,en sleept de kids van de ene naar de andere fotoshoot....ze hebben in bijna alle bladen al een keer gestaan. En dan ook 'ja we hadden gister een fotoshoot in amsterdam,dus ze hebben eigenlijk de hele dag niet geslapen'.
Vind ik ook wel een gevalletje van je kind als accessoire gebruiken....

Au-pairs zijn er waar ik werk (Hlem) ook erg veel!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 20:37

jeetje, dan ben ik echt een beetje wereldvreemd geloof ik... Ik wist serieus niet dat er hier in NL zoveel au-pairs zijn :shock: Dacht dat dit altijd iets uit amerika was Embarassed

Hier (overijssel) ben ik echt nog nooit een au-pair tegengekomen.

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown za 17 maa 2012 - 20:54

Rejoy. schreef:jeetje, dan ben ik echt een beetje wereldvreemd geloof ik... Ik wist serieus niet dat er hier in NL zoveel au-pairs zijn :shock: Dacht dat dit altijd iets uit amerika was Embarassed

Ik werk op een kantoor met 12 mensen, 5 daarvan hebben een Au Pair. Best gek, dat een ander zo verantwoordelijk is voor je kind, maar aan de andere kant, als je het kunt betalen waarom niet? In sommige gevallen waarschijnlijk beter voor ze dan dag in dag uit op kinderdagverblijven/BSO'en te verblijven. De kids kunnen namelijk gewoon in hun eigen omgeving met een vertrouwd persoon zijn, hun eigen spulletjes etc.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  RYW za 17 maa 2012 - 21:02

2CKC2 schreef:
Rejoy. schreef:jeetje, dan ben ik echt een beetje wereldvreemd geloof ik... Ik wist serieus niet dat er hier in NL zoveel au-pairs zijn :shock: Dacht dat dit altijd iets uit amerika was Embarassed

Ik werk op een kantoor met 12 mensen, 5 daarvan hebben een Au Pair. Best gek, dat een ander zo verantwoordelijk is voor je kind, maar aan de andere kant, als je het kunt betalen waarom niet? In sommige gevallen waarschijnlijk beter voor ze dan dag in dag uit op kinderdagverblijven/BSO'en te verblijven. De kids kunnen namelijk gewoon in hun eigen omgeving met een vertrouwd persoon zijn, hun eigen spulletjes etc.

Mijn kinders zijn dag in dag uit op de BSO en die vinden dat juist heerlijk. Het is daar ook vertrouwd voor ze en ze hebben daar altijd vriendjes (mijn jongens zijn heel sociaal) en weer ander speelgoed dan thuis. Ze vragen me wel eens of ik ze wat later wil komen halen omdat ze het er zo leuk vinden. Zo kan het dus ook smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 21:15

2CKC2 schreef:

je kunt ook een gastouder thuis krijgen. Met een au-pair is het toch ook zo dat ze maar een half jaar of een jaar bij hetzelfde gezin mogen blijven?

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown za 17 maa 2012 - 21:15

RYW schreef:
2CKC2 schreef:

Mijn kinders zijn dag in dag uit op de BSO en die vinden dat juist heerlijk. Het is daar ook vertrouwd voor ze en ze hebben daar altijd vriendjes (mijn jongens zijn heel sociaal) en weer ander speelgoed dan thuis. Ze vragen me wel eens of ik ze wat later wil komen halen omdat ze het er zo leuk vinden. Zo kan het dus ook Kinderen als accessoires - Pagina 2 561177

Ja, zo kan het ook. Fijn dat ze het zo leuk hebben daar! zeg ook niet dat het slecht is hoor, het is ook maar net wat ze gewend zijn. Ik weet wel dat een ex collega(zijn vrouw zorgde gewoon voor de kids, geen au pair ofzo) me vertelde, dat zijn zoontjes vriendjes hadden die wel eens bij ze kwam spelen, nu heeft mijn collega een huis van 600m2, in het Gooi, niet klein dus.. zegt dat ventje die bij hun binnenstapt.. Gaan we nu naar jullie huis? Dus zijn zoontje, huh? Oh zegt dat ventje, Hier woont toch jullie au pair?:shock: Maw, dat joch vond het huis te klein!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown za 17 maa 2012 - 21:16

Rejoy. schreef:
2CKC2 schreef:

je kunt ook een gastouder thuis krijgen. Met een au-pair is het toch ook zo dat ze maar een half jaar of een jaar bij hetzelfde gezin mogen blijven?

Weet ik niet. Niet in verdiept, ik zou het maar raar vinden dat zo'n au pair bij ons in huis woont, toch een vreemde.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  RYW za 17 maa 2012 - 21:18

Haha!

Ik zou een au pair ook te dichtbij vinden komen, denk ik. Iemand die de hele dag voor mijn kinderen zorgt, in mijn huis? Ik weet niet. Bij de BSO hebben ze het leuk, en daarna komen ze weer naar huis, naar mama. Dat vind ik wel prettig zo, geloof ik.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Paper Crown za 17 maa 2012 - 21:53

RYW schreef:Haha!

Ik zou een au pair ook te dichtbij vinden komen, denk ik. Iemand die de hele dag voor mijn kinderen zorgt, in mijn huis? Ik weet niet. Bij de BSO hebben ze het leuk, en daarna komen ze weer naar huis, naar mama. Dat vind ik wel prettig zo, geloof ik.

Ja,zou het niet fijn vinden. Van 1 collega weet ik dat ze op de zolder slaapt, wel een eigen badkamer heeft maar geen eigen keuken. en niet met hun mee- eet. Zielig vond ik dat. Dan moet zij dus in haar eentje bord eten eten als zij klaar zijn.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Slakje za 17 maa 2012 - 22:01

Mijn dochter gaat 4 van de 5 werkdagen naar de kinderopvang en op zaterdag gaat ze naar haar meter of oma (afwisselend). Er moet geld in het laatje komen... Ik zou nog wel 4/5de kunnen gaan werken, maar dan moeten we heel erg op onze centen letten en kunnen we onmogelijk sparen. Dan werk ik nu liever wat extra zodat we binnen enkele jaren toch een mooi huisje met tuin kunnen kopen en kunnen trouwen.

Maar deze nacht is ze wel bij de meter blijven slapen zodat wij een beetje tijd voor elkaar hebben, want in de week leven we best naast elkaar. Hij is een hele tijd bezig voor school en ik ben 's avonds bek af.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 22:08

Ik ben ook helemaal verbaasd.(ook overijssel) Laughing

Als ik het geld had denk ik dat ik er ook wel voor zou kiezen (icm met veel werk). Maar dan niet erbij in huis wonend, maar iemand die overdag in je huis is, beetje schoonmaakt het eten kookt en de kinderen ontvangt als ze uit school komen. Als ik dan thuiskom mag is zij weer vertrekken :P

Gast
Gast

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 22:11

Nicci schreef:

Ik ben ook helemaal verbaasd.(ook overijssel) Laughing

Als ik het geld had denk ik dat ik er ook wel voor zou kiezen (icm met veel werk). Maar dan niet erbij in huis wonend, maar iemand die overdag in je huis is, beetje schoonmaakt het eten kookt en de kinderen ontvangt als ze uit school komen. Als ik dan thuiskom mag is zij weer vertrekken :P

dan zou ik inderdaad gaan voor gastouder-schoonmaakster-kok-en-tuinvrouw in één. En dan mag ze inderdaad weer vertrekken zodra wij thuis komen. Staan de pannen met eten op tafel, kunnen we zo aanschuiven, huishouden is gedaan, tuin ligt er strak bij, lijkt me ideaal Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 22:20

Rejoy. schreef:
Nicci schreef:
Rejoy. schreef:.

dan zou ik inderdaad gaan voor gastouder-schoonmaakster-kok-en-tuinvrouw in één. En dan mag ze inderdaad weer vertrekken zodra wij thuis komen. Staan de pannen met eten op tafel, kunnen we zo aanschuiven, huishouden is gedaan, tuin ligt er strak bij, lijkt me ideaal Laughing

Dat dus!Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Roodkapje zo 18 maa 2012 - 3:01

Mijn tante had een au pair . Ideaaaaal! Wij kunnen dat niet betalen maar goed wij wonen ook niet in een luxe watervilla met alles er op en eraan. Tijdens de wereldreis die zij hebben gemaakt met de 2 kindjes ( toen 4 en 2 denk ik) kwamen ze een meisje uit Chili tegen. Die hebben ze laten overkomen en heeft een tijd bij hun gewerkt als Au pair. Ze woonde bij hun op een eigen etage. Deed de was, zorgde voor de kinderen ( ook gewoon vriendjes en vriendinnetjes die kwamen spelen want er zijn meer au pairs in de buurt.. die elkaar dan opzoeken in de speeltuin of thuis). Later toen zij weer terug moest hebben ze hun nichtje ingeschakeld als Au pair. Dat hebben ze toch als negatiever ervaren. Het nichtje woonde in Friesland en wilde zoooo graag naar de randstad verhuizen. Zij ging op die zelfde etage wonen als de vorige au pair. Maar omdat het familie is, is het toch heel anders.'s avonds zaten ze geregeld met zn allen op de bank tv te kijken ipv dat ze zelf dingen ging ondernemen. Ze heeft weinig van hier meegekregen omdat ze toch bij het gezin bleef.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Filoria zo 18 maa 2012 - 7:25

@Roodkapje: ik stond bij die vrouw uit mijn verhaaltje vooral versteld van de combinatie 5 dagen KDV + au pair.

Maar jeetje, ik had wel meegekregen dat jouw vierde onderweg is, maar dat jullie allebei zoveel werken wist ik niet. Je zegt dat het een bewuste keuze is: wat is in jouw ogen dan een positieve kant van jullie drukke (werk)leven? In welke zin zouden de kinderen het slechter hebben als jij parttime zou gaan werken? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Ik moet trouwens wel bekennen dat ik een hoop principes aan de kant zou kunnen zetten als ik een supersuperleuke fulltime baan aangeboden zou krijgen.
Maar op dit moment werkt mijn man 4 dagen en ik 3, en dat vind ik perfect Kinderen als accessoires - Pagina 2 561177 Ik mis weinig op mijn werk, en ook thuis krijg ik alle mooie momenten met Tomas mee. En mijn man is ook regelmatig een dagje alleen met zijn zoon. Dat vind ik wel belangrijk.

Een au pair zou ik alleen een optie vinden als ik een groot gezin had (en veel geld had natuurlijk Laughing ). Het leuke van een KDV is dat er speelmaatjes zijn.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  LMCurious zo 18 maa 2012 - 8:59

even off topic, ben je weer verslaafd aan het raken filoria? :P Of heb je nu gewoon tijd over, haha.

Hoe is het verder met je? (mag ook pm sturen hoor)
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Filoria zo 18 maa 2012 - 9:01

Zeker weten verslaafd aan het raken! Zouden er afkickklinieken voor bestaan? Kinderen als accessoires - Pagina 2 394967
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Printje zo 18 maa 2012 - 9:30

Susan schreef:Geen idee eigenlijk, die mensen hebben zo'n ander leven dan ik dat ik daar helemaal niet over nadenk.

+1
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Twellie zo 18 maa 2012 - 9:35

Dat uit de beginpost snap ik ook echt niet: waarom dan kinderen nemen als je ze alleen in het weekend ziet? Een opvang met andere tijden zoals nachten en avonden zou ik dan wel weer ideaal vinden in verband met mijn werktijden.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud