Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kinderen als accessoires

+10
RYW
Paper Crown
JD
Roodkapje
Parisienne
Aimee
Tania
Susan
mauwmauw
Filoria
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kinderen als accessoires Empty Kinderen als accessoires

Bericht  Filoria za 17 maa 2012 - 8:05

Vanavond sprak ik iemand wiens drie jonge kinderen vijf dagen per week naar de kinderopvang gaan. Ik wees naar de baby in haar draagzak en zei: 'pff dat zal best een gedoe zijn 's ochtends, om ze alledrie op tijd weggebracht te krijgen'. Haar antwoord: 'zeker. Gelukkig heb ik daar sinds kort een au pair voor' :shock:

Serieus? Vijf dagen kinderopvang én een au pair? Waarom neem je dan kinderen? Drie nog wel!

Pff ik hoor hier in 't Gooi wel vaker dat soort verhalen hoor. We hebben kinderdagverblijven waar de kinderen ook kunnen slapen 's nachts, en daar schijnen vooral BN'ers dankbaar gebruik van te maken.

Waar ligt voor jullie de grens?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen als accessoires Empty Re: Kinderen als accessoires

Bericht  mauwmauw za 17 maa 2012 - 8:08

ja ik ken het,woon ook in t gooi en zie ook regelmatig au pairs met kinderen rond hobbelen hier.die kdv waar je het over hebt ken ik ook,inderdaad veel bn-ers die daar gebruik van maken.Ik vind het echt niet normaal,dan ben je zeg maar een weekend papa en mama.ik zou het niet kunnen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Susan za 17 maa 2012 - 8:17

Geen idee eigenlijk, die mensen hebben zo'n ander leven dan ik dat ik daar helemaal niet over nadenk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 8:21

Ik ken ook buurten waar de moeders massaal niet werken en die kinderen gaan niet naar een opvang. Die kinderen lijken soms ook meer op accessoires. Als je ziet hoe ze er bij lopen. Hoeveelheid goud en oorbellen dat ze dragen. Kleding die nooit lekker kan zitten en wagen als verlengstuk van kind. Alles in de stijl van de gordijnen.

Gast
Gast

Bericht  Filoria za 17 maa 2012 - 8:22

Ik zit er helaas middenin Sad

Grappig dat jij het herkent Mauwmauw.

Het lijkt wel of de moeders hier óf 40+ en carrieretijger zijn óf 18, laagopgeleid en alleenstaand.
Niks tegen 40plussers, carrieretijgers, 18-jarigen, laagopgeleiden of alleenstaanden hoor, maar ik mis de gulden middenweg.

Is dat ook herkenbaar voor jou?

Hier op het forum zijn er slimme meiden van begin 20 die bewust voor een kindje gaan. Dat heb ik mijn omgeving dus nog nooit meegemaakt.

Ik had mezelf voorgenomen om betrokken te zijn bij Tomas' KDV en straks bij zijn school: in de ouderraad enzo. Maar ik merk dat ik er vanaf zie omdat ik het gevoel heb dat de andere moeders mij niet zullen accepteren met mijn bovenwoninkje en callcenterbaantje. Hoe zeer ik ook weet dat dat waarschijnlijk onzin is en dat ik me er overheen moet zetten Embarassed

We hebben ook de 'pech' dat we aan de goede kant van Hilversum wonen. De leukere, meer gemengde scholen en kinderdagverblijven zitten aan de andere kant van het spoor heb ik het idee. Misschien toch maar eens gaan kijken bij een school daar. Ik heb nog een halfjaartje.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Tania za 17 maa 2012 - 8:23

Ik ken die verhalen ook wel inderdaad (ik kom ook uit het Gooi). Bij sommige mensen lijkt het zo mooi, groot huis, mooie auto's, geld om alles te doen wat je wil alleen papa en mama zijn bijna nooit thuis. Ik had vroeger ook klasgenoten die dat hadden en veel waren daar helemaal niet zo gelukkig mee als iedereen altijd denkt.

Ik wil zelf graag veel bij mijn kinderen zijn daarom ben ik ook minder gaan werken toen J. geboren werd. Ik heb liever wat minder geld en veel tijd met m'n kinderen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Filoria za 17 maa 2012 - 8:24

Smikkell: haha zo kan je de topictitel ook opvatten natuurlijk Very Happy Heel ander slag mensen, maar ergens wel hetzelfde idee eigenlijk Very Happy

Ik vraag me af welke van de twee groepen kinderen beter af is uiteindelijk.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Susan za 17 maa 2012 - 8:31

Smikkell schreef:Ik ken ook buurten waar de moeders massaal niet werken en die kinderen gaan niet naar een opvang. Die kinderen lijken soms ook meer op accessoires. Als je ziet hoe ze er bij lopen. Hoeveelheid goud en oorbellen dat ze dragen. Kleding die nooit lekker kan zitten en wagen als verlengstuk van kind. Alles in de stijl van de gordijnen.

Maar ja, zijn die kinderen dan accessoires omdat die moeders ze aantrekken wat zij leuk vinden? Want ik vind het ook leuk om mijn kinderen mooie kleertjes aan te trekken, zijn mijn kinderen dan daardoor ook accessoires?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  mauwmauw za 17 maa 2012 - 8:35

Filoria schreef:Ik zit er helaas middenin Sad

Grappig dat jij het herkent Mauwmauw.

Het lijkt wel of de moeders hier óf 40+ en carrieretijger zijn óf 18, laagopgeleid en alleenstaand.
Niks tegen 40plussers, carrieretijgers, 18-jarigen, laagopgeleiden of alleenstaanden hoor, maar ik mis de gulden middenweg.

Is dat ook herkenbaar voor jou?

Hier op het forum zijn er slimme meiden van begin 20 die bewust voor een kindje gaan. Dat heb ik mijn omgeving dus nog nooit meegemaakt.

Ik had mezelf voorgenomen om betrokken te zijn bij Tomas' KDV en straks bij zijn school: in de ouderraad enzo. Maar ik merk dat ik er vanaf zie omdat ik het gevoel heb dat de andere moeders mij niet zullen accepteren met mijn bovenwoninkje en callcenterbaantje. Hoe zeer ik ook weet dat dat waarschijnlijk onzin is en dat ik me er overheen moet zetten Embarassed

We hebben ook de 'pech' dat we aan de goede kant van Hilversum wonen. De leukere, meer gemengde scholen en kinderdagverblijven zitten aan de andere kant van het spoor heb ik het idee. Misschien toch maar eens gaan kijken bij een school daar. Ik heb nog een halfjaartje.
ik woon in H(dan weet je denk wel wat ik bedoel)ik ben zelf opgegroeid in noord,een normale wijk met doorsnee mensen.Ik woon nu in zuid en ik merk wel verschil hier,achter ons heb je een vila wijk en daar zie je regelmatig s'ochtends de au pairs fietsen de kinderen naar school brengen.Wij zijn zelf doorsnee werken beide in een winkel en wonen in een woonwagen,Waar ik wel "bang"voor ben als V naar school gaat is dat er sommige kindjes niet bij hem mogen spelen,vanwege de vooroordelen.

hier zie je inderdaad ook veel jonge moeders,maar dan meer uit de wijken oost en noord,en de carrière moeders uit zuid en K.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  mauwmauw za 17 maa 2012 - 8:38

Tania woon je nog in het gooi?
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  Tania za 17 maa 2012 - 8:40

mauwmauw schreef:Tania woon je nog in het gooi?

Nee, ik woon nu in de Haarlemmermeer maar ik wil heel graag terug smile

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 8:41

Susan schreef:
Smikkell schreef:Ik ken ook buurten waar de moeders massaal niet werken en die kinderen gaan niet naar een opvang. Die kinderen lijken soms ook meer op accessoires. Als je ziet hoe ze er bij lopen. Hoeveelheid goud en oorbellen dat ze dragen. Kleding die nooit lekker kan zitten en wagen als verlengstuk van kind. Alles in de stijl van de gordijnen.

Maar ja, zijn die kinderen dan accessoires omdat die moeders ze aantrekken wat zij leuk vinden? Want ik vind het ook leuk om mijn kinderen mooie kleertjes aan te trekken, zijn mijn kinderen dan daardoor ook accessoires?
Ze zullen net als de ouders die de TO schetst houden van hun kind en om die reden aan kinderen begonnen zijn. Maar de manier hoe ermee om gegaan wordt heeft meer weg van een accessoire.

Wanneer kleding het kind belemmert of sieraden nodig zijn om je kind te versieren vind ik dat te ver gaan.

Laatst aangepast door Smikkell op za 17 maa 2012 - 8:42; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  mauwmauw za 17 maa 2012 - 8:41

waar heb je gewoond?
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  Tania za 17 maa 2012 - 8:42

mauwmauw schreef:waar heb je gewoond?

In dezelfde plaats als jij, vlakbij het ziekenhuis.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  mauwmauw za 17 maa 2012 - 8:45

Tania schreef:

Daar heb ik ook nog een jaartje gewoond.precies tegenover het ziekenhuis.haha wat grappig dacht dat hier geen mensen uit H waren.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  Tania za 17 maa 2012 - 8:47

mauwmauw schreef:
Tania schreef:

Daar heb ik ook nog een jaartje gewoond.precies tegenover het ziekenhuis.haha wat grappig dacht dat hier geen mensen uit H waren.

Ik heb er 21 jaar gewoond totdat ik samen ging wonen. Waar heb je op school gezeten?

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  mauwmauw za 17 maa 2012 - 8:53

Tania schreef:
mauwmauw schreef:
Tania schreef:

Ik heb er 21 jaar gewoond totdat ik samen ging wonen. Waar heb je op school gezeten?
Basisschool lelyschool in noord,middelbare aloysius(bij de tunnel)
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 9:19

Ik zou mijn kind nooit zo zien, maar ik ga geen oordeel vellen over andermans opvoeding zolang er ogenschijnlijk niks zorgwekkends aan de hand is.

Gast
Gast

Bericht  Aimee za 17 maa 2012 - 9:20

Tania schreef:

Ook even offtopic: maar ik kwam er van de week achter dat ik via mijn vader jou man 'ken' (via hun hobby zeg maar Wink ). Mijn vader vertelde over de geboorte van M. en dat jullie ook al J. hadden, en toen 'herkende' ik jullie dus.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Tania za 17 maa 2012 - 9:26

Aimee schreef:
Tania schreef:

Ook even offtopic: maar ik kwam er van de week achter dat ik via mijn vader jou man 'ken' (via hun hobby zeg maar Wink ). Mijn vader vertelde over de geboorte van M. en dat jullie ook al J. hadden, en toen 'herkende' ik jullie dus.

Nou ben ik wel benieuwd wie jouw vader dan is Very Happy

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Aimee za 17 maa 2012 - 9:28

Tania schreef:
Aimee schreef:
Tania schreef:

*weg smile

Laatst aangepast door Aimee op za 17 maa 2012 - 9:46; in totaal 1 keer bewerkt
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  Tania za 17 maa 2012 - 9:32

Aimee schreef:
Tania schreef:
Aimee schreef:
Tania schreef:

... smile

Dat is ook toevallig Very Happy . Moet ik nog gaan oppassen wat ik zeg hier ook Wink

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Aimee za 17 maa 2012 - 9:49

Ja, ik vond het ook heel toevallig! De naam van jullie dochter komt niet zo vaak voor natuurlijk, vandaar dat ik wist dat jij het was.

Ik zal niets doorvertellen hoor Wink
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  Tania za 17 maa 2012 - 9:52

Aimee schreef:Ja, ik vond het ook heel toevallig! De naam van jullie dochter komt niet zo vaak voor natuurlijk, vandaar dat ik wist dat jij het was.

Ik zal niets doorvertellen hoor Wink

Ik denk ook niet dat die mannen het boeiend vinden wat we hier bespreken Laughing

Woon je ook nog in dezelfde plaats of woon je inmiddels ergens anders?

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Parisienne za 17 maa 2012 - 10:34

Ik zie het hier in de buurt ook veel. Woon in een chique, rijke buurt (zelf overigens niet in een chique, duur huis Laughing ) en ik weet dat heel veel gezinnen hier ook au-pairs hebben. Ook is hier een kinderdagverblijf/BSO die 24-uurs opvang heeft. Hier wordt ook veel gebruik van gemaakt heb ik gehoord.

Ik ben zelf ook wel meerdere malen voor au-pair aangezien Rolling Eyes Zat vorige zomer in het park op een bankje, waar op een gegeven moment een meisje naast me kwam zitten, terwijl haar oppaskindjes speelden. "Jij bent nieuw hier! Voor welk gezin werk je?". Uh, sorry?! "Nee hoor, ik woon hier. Dit is mijn dochter." Meisje: "Oh, sorry! Ik dacht dat je ook au-pair was." Ook nog een keer in de AH een soortgelijk 'gesprek' gehad.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud