Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Maxi Cosi babystoel in de auto

+8
Nijntje
pindaatje
Puggle
studiebol
Poisongirl
Star007
MissD
Papillio
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Maxi Cosi babystoel in de auto Empty Maxi Cosi babystoel in de auto

Bericht  Papillio di 13 maa 2012 - 22:17

Afgelopen weekend zijn mijn man en ik aan het oefenen geweest om de maxi cosi in de auto te zetten. Wij hebben een vrij ruime station, maar de voorste stoel moest vrij ver naar voren om de maxi cosi te laten passen op de achterbank! Hoe hebben jullie dit? En waar hebben jullie de maxi cosi staan en waarom?
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Maxi Cosi babystoel in de auto Empty Re: Maxi Cosi babystoel in de auto

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 22:21

onze voorstoel kan ook niet helemaal naar achteren als de MC erin staat, maargoed, ik heb een citroën C1, dus dat is ook niet zo vreemd Wink . Wij hebben het stoeltje achter de bijrijdersstoel staan, als er wat is, kan ik zo het beste contact maken met haar, als het stoeltje achter mijn stoel staat, dan kan ik niets.

Gast
Gast

Bericht  MissD di 13 maa 2012 - 22:23

Achter in aan de bijrijderskant, eigenlijk vooral omdat je meestal met parkeren met die kant bij de stoep staat.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Star007 di 13 maa 2012 - 22:27

Toen ik nog een 3 deurs had, stond de maxi cosi voorin, op de bijrijderstoel. Nu ik een 5 deurs heb met een hele ruime achterbank, staat de maxi cosi op de achterbank achter de bijrijderstoel. De bijrijderstoel kan gewoon naar achteren. Ik moet wel zeggen dat mijn achterbank wel enorm diep is. Het is dus normaal dat je meestal de bijrijderstoel wat naar voren moet zetten.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Poisongirl di 13 maa 2012 - 23:30

In de auto van mijn man (Nissan Qashqai) staat hij achterin achter de bijrijdersstoel. Die stoel moet ook wel een stuk naar voren, anders past het niet en het is toch geen kleine auto. In mijn auto (Matiz) staat hij voorin, want achterin is de gordel te kort..
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  studiebol di 13 maa 2012 - 23:40

Tja wij hebben achter elke stoel een maxicosi staan. De stoelen van de bestuurder en bijrijder kunnen nog best een heel eind naar achteren dus dat is geen probleem.
Het past trouwens wel net met de gordels, die hadden geen halve cm korter moeten zijn.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Puggle di 13 maa 2012 - 23:55

Rejoy. schreef:onze voorstoel kan ook niet helemaal naar achteren als de MC erin staat, maargoed, ik heb een citroën C1, dus dat is ook niet zo vreemd Wink . Wij hebben het stoeltje achter de bijrijdersstoel staan, als er wat is, kan ik zo het beste contact maken met haar, als het stoeltje achter mijn stoel staat, dan kan ik niets.

Ik heb een vraagje, wij hebben ook een c1. En nu probeerde wij ook in de mc erin te krijgen alleen de gordel is te kort!? Past het bij jullie wel en hoe?
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  pindaatje wo 14 maa 2012 - 1:21

In onze ene auto (station) staat de mc achter de bijrijdersstoel, maar die staat inderdaad vrij ver naar voren nu.. Achter de bestuurdersstoel staat de autostoel van de oudste.

In de andere auto kan geen mc in, want de gordels zijn te kort! Een gewone autostoel past er gelukkig nét in, dus daar staat er nu 1 in van de oudste.. Als jongste meemoet ergens heen, moeten we altijd met de station.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 1:31

Puggle schreef:
Rejoy. schreef:onze voorstoel kan ook niet helemaal naar achteren als de MC erin staat, maargoed, ik heb een citroën C1, dus dat is ook niet zo vreemd Wink . Wij hebben het stoeltje achter de bijrijdersstoel staan, als er wat is, kan ik zo het beste contact maken met haar, als het stoeltje achter mijn stoel staat, dan kan ik niets.

Ik heb een vraagje, wij hebben ook een c1. En nu probeerde wij ook in de mc erin te krijgen alleen de gordel is te kort!? Past het bij jullie wel en hoe?

Ik heb de C1 pas vanaf september en toen zat onze dochter al in een vervolgstoel. Wij hebben alleen even geprobeerd of de MC tussen de stoelen paste, maar we hebben de riem er niet omheen gehad. Ik zou dus niet weten of het bij ons past of niet.

Volgens mij kun je de airbag voorin wel uitzetten, past de MC daar niet als de stoel helemaal naar voren geschoven is?

Gast
Gast

Bericht  Nijntje wo 14 maa 2012 - 2:18

wij hadden en mc achter de bestuurders stoel staan, nu de autostoel ook.

Hier voor gekozen omdat het voor ons het meest veiligts leek tov ongelukken. Omdat je zelf aan die kant zit zul je altijd proberen met die kant te ontwijken. Als de mc/autostoel aan de andere kant staat is het lastiger. En tuurlijk is het af en toe wel een lastig geweest als ze huilerig was en je bent alleen in de auto. Maar ja je kan altijd even stoppen als dat nodig is.
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519

Bericht  piene1983 wo 14 maa 2012 - 2:44

Als je gordel te kort is voor de autostoel kun je daarvoor bij de Halfords of een automaterialenzaak een verlengstuk halen. Niet heel duur, heel effectief en ook heel veilig.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 3:31

studiebol schreef:Tja wij hebben achter elke stoel een maxicosi staan. De stoelen van de bestuurder en bijrijder kunnen nog best een heel eind naar achteren dus dat is geen probleem.
Het past trouwens wel net met de gordels, die hadden geen halve cm korter moeten zijn.
+1

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 6:05

piene1983 schreef:Als je gordel te kort is voor de autostoel kun je daarvoor bij de Halfords of een automaterialenzaak een verlengstuk halen. Niet heel duur, heel effectief en ook heel veilig.
deze worden bij ons bij halfords niet meer verkocht. Zouden niet veilig genoeg zijn. Wij hadden eerst ook problemen met een te korte gordel. We konden er nog wat aan verstellen en nu heb ik gordel genoeg. De maxi cosi past primain onze auto maar we hebben dan wel een station

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 6:26

Bij ons staat de maxicosi achter de bijrijdersstoel, dit omdat mijn man altijd rijdt en zijn stoel verder naar achteren staat dan de mijne. Ik zit nog heerlijk comfortabel voorin met de maxicosi achter me eigenlijk, ook al hebben we geen grote auto.

Gast
Gast

Bericht  Puggle wo 14 maa 2012 - 7:49

piene1983 schreef:Als je gordel te kort is voor de autostoel kun je daarvoor bij de Halfords of een automaterialenzaak een verlengstuk halen. Niet heel duur, heel effectief en ook heel veilig.

Dit mag helaas niet, is wettelijk niet goed gekeurd. Als ik dan een ongeluk krijgt krijg je problemen met de verzekering. Ik heb het allemaal al bekeken. Je kan bij een erkende dealer je gordel laten verlengen, moet alleen nog vragen daar wat het kost.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Bericht  Puggle wo 14 maa 2012 - 7:51

Rejoy. schreef:
Puggle schreef:

Ik heb de C1 pas vanaf september en toen zat onze dochter al in een vervolgstoel. Wij hebben alleen even geprobeerd of de MC tussen de stoelen paste, maar we hebben de riem er niet omheen gehad. Ik zou dus niet weten of het bij ons past of niet.

Volgens mij kun je de airbag voorin wel uitzetten, past de MC daar niet als de stoel
helemaal naar voren geschoven is?

Ja de airbag kan idd uit voorin. En daar past hij net, is wel nog proppen dan. Qua gordel de ruimte lukt prima. Maar wil toch proberen hem achter te krijgen want als we met zijn 3en weg willen hoeft er niet 1 van ons achterin Wink
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Bericht  pindaatje wo 14 maa 2012 - 8:13

Puggle schreef:

Dit mag helaas niet, is wettelijk niet goed gekeurd. Als ik dan een ongeluk krijgt krijg je problemen met de verzekering. Ik heb het allemaal al bekeken. Je kan bij een erkende dealer je gordel laten verlengen, moet alleen nog vragen daar wat het kost.

Klopt, zo'n verlengstuk mag idd niet, om de reden die Puggle zegt.
Ook bij een erkende dealer doen ze het niet, om dezelfde reden. Ik heb hier al verschillende keren navraag over gedaan, ook bij verschillende dealers, maar helaas, ze doen het niet.

Dus nu doen we de tijd dat we de mc gebruiken alles maar met de station als jongste meemoet.. Als hij ook in de vervolgstoel zit, wordt het weer wat makkelijker..

pindaatje
Prater
Prater

Bericht  Floor wo 14 maa 2012 - 8:25

Puggle schreef:
Rejoy. schreef:
Puggle schreef:

Volgens mij kun je de airbag voorin wel uitzetten, past de MC daar niet als de stoel
helemaal naar voren geschoven is?

Ja de airbag kan idd uit voorin. En daar past hij net, is wel nog proppen dan. Qua gordel de ruimte lukt prima. Maar wil toch proberen hem achter te krijgen want als we met zijn 3en weg willen hoeft er niet 1 van ons achterin Wink

wij hebben een familyfix in de aygo, misschien is dat een oplossing?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Puggle wo 14 maa 2012 - 8:49

pindaatje schreef:
Puggle schreef:

Klopt, zo'n verlengstuk mag idd niet, om de reden die Puggle zegt.
Ook bij een erkende dealer doen ze het niet, om dezelfde reden. Ik heb hier al verschillende keren navraag over gedaan, ook bij verschillende dealers, maar helaas, ze doen het niet.

Dus nu doen we de tijd dat we de mc gebruiken alles maar met de station als jongste
meemoet.. Als hij ook in de vervolgstoel zit, wordt het weer wat makkelijker..

Oh echt ik wist niet dat het bij een dealer ook niet werd gedaan. Ik dacht van wel balen. Nou dat word het gewoon 9 maanden op de voorstoel, want ik las bij rejoy dat de vervolgstoel wel achterin kan.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Bericht  Puggle wo 14 maa 2012 - 8:50

Ik zat ook al over die isofix te denken ja, maar dat vind ik dan toch wel wat duur voor die 9 maanden dan doe ik hem liever voorin voor de keren dat we met zijn 3 en zijn.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Bericht  meisje wo 14 maa 2012 - 9:22

Bij mij in de auto staat de MC achter de bijrijdersstoel en de autostoel achter mij.

Bij mijn man is het net andersom. Zodat ik het beste bij de jongste kan!
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  piene1983 wo 14 maa 2012 - 9:29

Heb het even nagevraagd, mijn vriend zegt inderdaad dat het niet mag. Je kunt de verlengstukken wel kopen bij hem op de zaak maar eigenlijk mag het niet. Was even in verwarring, mijn schoonmoeder stelde laatst namelijk dat het wel mocht.... Raar mens die schoonmoeder van mij, toch maar even checken als ze ons kind mee gaat nemen in de auto! Evil or Very Mad
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Pien wo 14 maa 2012 - 9:30

@puggle, mijn man werkt bij een grote dealer en toevallig vertelde hij dat hun het wel regelmatig doen. Ik zou dus gewoon even bij de dealer bij jou in de buurt informeren....

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  pindaatje wo 14 maa 2012 - 9:37

Maar Pien, doen ze dat dan omdat mensen het vragen?? Of doen ze omdat het wél mag?? Want als dat zo is, moet ik maar eens verder vragen weer (heb al 8 dealers ofzo gehad,maar overal hetzelfde antwoord).

Puggle: ik wist ook nooit dat het bij een dealer niet gedaan werd.. Ik kan hem helaas niet voorin zetten, omdat de airbag niet uitgeschakeld kan worden.. Naja, we doen het er maar mee.. Qua lengte zal de jongste toch vrij vlot tot de mc uitgroeien denk ik..

pindaatje
Prater
Prater

Bericht  Puggle wo 14 maa 2012 - 9:47

Pien schreef:@puggle, mijn man werkt bij een grote dealer en toevallig vertelde hij dat hun het wel regelmatig doen. Ik zou dus gewoon even bij de dealer bij jou in de buurt informeren....

Weet hij misschien ook wat zoiets bij hun kost voor 1 gordel? En of dat het dan wettelijk wel mag? Bedankt!
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud