"Het is je gegund"
+24
Roodkapje
Aggi
Flip Fluitketel
PapillonRose
Nora
Fearie
studiebol
Pien
Supertalentje
Jade
frolic
Viva
Paper Crown
Susan
nillis
loesje
kwak
MissD
Jasmine
Ugly Betty
CCC
Beachgirl
Floor
TGR
28 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: "Het is je gegund"
Mensen die (nog volop) roken, drinken, drugs gebruiken, ... tijdens hun zwangerschap. Die gun ik het niet. Over roken weet ik dat het je stilaan moet afbouwen, maar gewoon nog die hard blijven voortpaffen, nee dat snap ik niet. Als je het al niet voor je ongeboren kind kan opbrengen... Ik weet dat ik hiermee waarschijnlijk wel op enkele moeders hun tenen trap, maar ik vind dat je het dan niet waard bent.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Met een voorkeur is niks mis.
Maar zo duidelijk laten merken dat je teleurgesteld bent (hier in de familie gaat het er nog steeds over dat ze het zo jammer vinden dat ze (nog) geen jongen hebben) dat vind ik echt triest. Er wordt ook gewoon over gesproken waar de kinderen bij zijn.
Ben blij met je 4 gezonde kindjes zeg. Ik vind het gewoon een beetje ondankbaar overkomen.
Maar zo duidelijk laten merken dat je teleurgesteld bent (hier in de familie gaat het er nog steeds over dat ze het zo jammer vinden dat ze (nog) geen jongen hebben) dat vind ik echt triest. Er wordt ook gewoon over gesproken waar de kinderen bij zijn.
Ben blij met je 4 gezonde kindjes zeg. Ik vind het gewoon een beetje ondankbaar overkomen.
Gast- Gast
Ik vind dat ook ondankbaar overkomen, wees blij dat ze allemaal gezond zijn want dat is het aller belangrijkste.
En een voorkeur hebben vind ik heel normaal, maar je kunt er ook te ver in door slaan.
Zelf had ik een voorkeur voor een jongen en was dolblij dat ik toen ook daadwerkelijk zwanger was van een jongen. Ik voelde het al aan maar pas na de geslachtsecho zijn we gaan shoppen. Want als het een meisje was, was het net zo welkom al zou ik wel even mijn 'wens' bij hebben moeten stellen.
Soms zie ik wel mensen dan heb ik spontaan medelijden met het kind. Tijdens een van de veel gyn bezoeken zat ik in dewachtkamer en er kwamen drie mensen aangelopen. Bleken twee geestelijke gehandicapte mensen te zijn met hun begeleider. Ook zwanger dus en zouden ook een controle krijgen.
Dan ben ik misschien heel veroordelend maar ik dacht meteen: ach wat een zielig kindje om zulke ouders te krijgen. Ze kunnen niet eens zonder begeleiding laat staan een kind normaal opvoeden.
En misschien kunnen ze het wel heel goed hoor en zitten ze vol goede liefde, maar zo op het eerste oog leken ze me heel hulpbehoevend.
En een voorkeur hebben vind ik heel normaal, maar je kunt er ook te ver in door slaan.
Zelf had ik een voorkeur voor een jongen en was dolblij dat ik toen ook daadwerkelijk zwanger was van een jongen. Ik voelde het al aan maar pas na de geslachtsecho zijn we gaan shoppen. Want als het een meisje was, was het net zo welkom al zou ik wel even mijn 'wens' bij hebben moeten stellen.
Soms zie ik wel mensen dan heb ik spontaan medelijden met het kind. Tijdens een van de veel gyn bezoeken zat ik in dewachtkamer en er kwamen drie mensen aangelopen. Bleken twee geestelijke gehandicapte mensen te zijn met hun begeleider. Ook zwanger dus en zouden ook een controle krijgen.
Dan ben ik misschien heel veroordelend maar ik dacht meteen: ach wat een zielig kindje om zulke ouders te krijgen. Ze kunnen niet eens zonder begeleiding laat staan een kind normaal opvoeden.
En misschien kunnen ze het wel heel goed hoor en zitten ze vol goede liefde, maar zo op het eerste oog leken ze me heel hulpbehoevend.
Ik ben het ermee eens hoor, ik vind het ook ondankbaar overkomen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ja er zijn mensen waarvan ik hoop dat ze nooit (meer) een kind zullen krijgen. Dit zijn echter wel mensen die ik tijdens mijn werk in hele slechte omstandigheden tegenkom. Dan noem ik voorbeelden als drugverslaafd, alcoholverslaafd, zwaar crimineel en dat soort dingen. Bij die mensen hoop ik dat er nooit kinderen komen. Dat is dan voor de kinderen gewoon niet goed. Zo 'ken' ik ook mensen waarbij kind 1 en 2 uit huis zijn geplaatst en dat ze dan gewoon kind 3 en 4 krijgen die vervolgens ook hetzelfde lot staat te wachten als hun broertjes en zusjes. Dat vind ik gewoon ronduit triest en dit zou voor de kinderen in kwestie gewoon nooit moeten mogen gebeuren.
Gast- Gast
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: