Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

"Het is je gegund"

+24
Roodkapje
Aggi
Flip Fluitketel
PapillonRose
Nora
Fearie
studiebol
Pien
Supertalentje
Jade
frolic
Viva
Paper Crown
Susan
nillis
loesje
kwak
MissD
Jasmine
Ugly Betty
CCC
Beachgirl
Floor
TGR
28 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

"Het is je gegund"  - Pagina 2 Empty Re: "Het is je gegund"

Bericht  Viva di 13 maa 2012 - 1:42

2CKC2, ik vind dat echt bewonderingswaardig hoe jij erover denkt. Waarschijnlijk heb je niets aan mijn reactie maar goed.
Ik zou echt diep ongelukkig en diep jaloers zijn.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Jade di 13 maa 2012 - 1:44

ja! Iemand in mijn nabije omgeving raakte zwanger (ongepland), ik gunde het haar niet.

edit: het ging er niet om dat het ongepland was, maar meer de manier hoe ze er mee om is gegaan.

Laatst aangepast door Jade op di 13 maa 2012 - 3:22; in totaal 1 keer bewerkt

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 1:45

Ik gun een ander altijd alles wat ik mezelf ook gun, en meer. Ik zou dus nooit iemand iets niet gunnen.

Gast
Gast

Bericht  Supertalentje di 13 maa 2012 - 2:54

Ik vind iemand iets wel of niet gunnen altijd een beetje gek. Of ik iemands iets gun of niet heeft totaal geen invloed en al helemaal niet op mijn eigen leven, dus waarom zou ik een ander niet alles gunnen?
Als ik hier lees dat iemand een ander geen kindje gunde omdat die per ongeluk zwanger raakte heb ik daar toch mn vraagtekens bij, alsof een ander niet zwanger mag raken omdat het je zelf (nog) niet gelukt is? Afgunst/jaloezie heeft nog nooit iemand gesierd.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Pien di 13 maa 2012 - 2:55

Jolicious schreef:Ik gun het eigenlijk iedereen. Vind het ook nogal wat om iemand zoiets moois niet te gunnen.

+1...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  studiebol di 13 maa 2012 - 3:16

Tja gunnen... Bij sommige mensen denk ik joh had ff een paar maanden langer gewacht dan had je de boel wel op de rit gehad. En bij sommige mensen vind ik het gewoon geen verstandige keuze..
En zoals de situatie van Lilly die zij omschrijft daar kan ik mee heel goed bij voorstellen dat zij denkt dat die mensen maar ff geen kind meer moeten krijgen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 3:28

Ja, maar dan reageer ik misschien ook wel een beetje te verbaasd zo van HUH? Ooooooooooo wat leeeuhheeeukk (NOT). Heb het bij mijn nichtje gehad. Ik was zwanger en zij had echt een afschuw van kinderen. Totdat ik 9maanden later van mijn oom (haar vader) hoorde dat ze inmiddels bevallen was.

Gast
Gast

Bericht  Fearie di 13 maa 2012 - 3:42

Ugly Betty schreef:Ik gun het iedereen wel, maar sommige stellen vind ik wel minder/ (nog) niet geschikt voor het ouderschap.

Ik denk zo hetzelfde, het nichtje van mijn vriend was drugsverslaafd en zwanger. Ondertussen bevallen, maar kindje is meteen door Jeugdzorg afgepakt. In haar geval vind ik haar ongeschikt voor ouderschap en op zulke momenten gun ik het alle stellen die moeilijker (of helemaal niet) zwanger worden echt helemaal.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Nora di 13 maa 2012 - 3:58

Ik gun iedereen kinderen, maar gun het kinderen meer nog om 'goede' ouders te hebben
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837

Bericht  PapillonRose di 13 maa 2012 - 4:03

Nora schreef:Ik gun iedereen kinderen, maar gun het kinderen meer nog om 'goede' ouders te hebben
+1
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Flip Fluitketel di 13 maa 2012 - 4:04

Nora schreef:Ik gun iedereen kinderen, maar gun het kinderen meer nog om 'goede' ouders te hebben
+1!
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  TGR di 13 maa 2012 - 4:05

Om die laatste reden gun ik iedereen het dus niet zomaar.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065

Bericht  Aggi di 13 maa 2012 - 5:08

+ 1
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 5:31

Mijn eerste gedachte was "natuurlijk gun ik het iedereen" maar nu ik er beter over nadenk, toch niet.

Bijv. ouders die verslaafd zijn aan drugs en niet goed voor een kindje kunnen zorgen. Ouders die hun kindje mishandelen, gun ik eigenlijk ook geen kindje. Kortom alle ouders die niet in staat zijn goed en liefdevol voor hun kindje te zorgen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 5:32

Is "het is je gegund" trouwens niet met een T in plaats van een D?

Gast
Gast

Bericht  Susan di 13 maa 2012 - 5:35

De n zit niet in het Kofschip, dus het is met een d.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  TGR di 13 maa 2012 - 6:01

Zelda schreef:Is "het is je gegund" trouwens niet met een T in plaats van een D?

Susan gaf het antwoord al zag ik, maar waarom dacht je dat het met een t zou zijn? En daarbij, ik ben erg streng voor mezelf wat betreft Nederlands, zulke fouten maak ik nagenoeg nooit.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 6:20

TGR schreef:
Zelda schreef:Is "het is je gegund" trouwens niet met een T in plaats van een D?

Susan gaf het antwoord al zag ik, maar waarom dacht je dat het met een t zou zijn? En daarbij, ik ben erg streng voor mezelf wat betreft Nederlands, zulke fouten maak ik nagenoeg nooit.
Oké, vroeg het me gewoon af, bedoelde er verder niks mee smile

Gast
Gast

Bericht  Roodkapje di 13 maa 2012 - 6:40

Ik gun het iedereen maar er zijn wel eens momenten dat ik denk.. nou wees eens blij dat je een kind kan krijgen! Het is dan niet dat ik zou wensen dat ze niet zwanger zijn oid.

Kennis van mij zwanger van nr 2. Heeft al een dochtertje. Was al vanaf week 6 overtuigd van een jongen.. Kocht blauwe kleertjes en toen ze de baby voelde zei ze: ik voel hem, hij trapt echt als een jongen.
Ik hoopte op een meisje... wellicht zou ze dan inzien dat je blij moet zijn met wat je krijgt... En wat blijkt.. een meisje.. Ik moest stiekem wel heel erg lachen..zoiets heb je niet in de hand . Zij baalt... Dan denk ik.. dat weet je toch als je een kindje wil dat je een jongen of een meisje kan krijgen.. dan denk ik ook.. was er dan niet voor gegaan als je er niet blij mee bent.. Misschien moet ze nog wennen maar ik vind het nu al zielig voor dat kindje.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Muis di 13 maa 2012 - 6:54

Viva schreef:2CKC2, ik vind dat echt bewonderingswaardig hoe jij erover denkt. Waarschijnlijk heb je niets aan mijn reactie maar goed.
Ik zou echt diep ongelukkig en diep jaloers zijn.

Hier sluit ik mij helemaal bij aan! Echt respect hoe je met jouw situatie om gaat. Ik denk dat menig persoon wat van jou zou kunnen leren!

On-topic, ja er zijn inderdaad mensen waarbij ik mijn twijfels heb. Of dat dat een kwestie van gunnen is weet ik niet, maar sommige mensen kunnen gewoon beter nog niet aan kinderen beginnen.
Muis
Muis
Prater
Prater

Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 7:01

Roodkapje schreef:Ik gun het iedereen maar er zijn wel eens momenten dat ik denk.. nou wees eens blij dat je een kind kan krijgen! Het is dan niet dat ik zou wensen dat ze niet zwanger zijn oid.

Kennis van mij zwanger van nr 2. Heeft al een dochtertje. Was al vanaf week 6 overtuigd van een jongen.. Kocht blauwe kleertjes en toen ze de baby voelde zei ze: ik voel hem, hij trapt echt als een jongen.
Ik hoopte op een meisje... wellicht zou ze dan inzien dat je blij moet zijn met wat je krijgt... En wat blijkt.. een meisje.. Ik moest stiekem wel heel erg lachen..zoiets heb je niet in de hand . Zij baalt... Dan denk ik.. dat weet je toch als je een kindje wil dat je een jongen of een meisje kan krijgen.. dan denk ik ook.. was er dan niet voor gegaan als je er niet blij mee bent.. Misschien moet ze nog wennen maar ik vind het nu al zielig voor dat kindje
.

Dat was hier in de familie ook!
Mijn schoon-stief-zusje (of hoe noem je dat?) had twee kinderen, toen moest er een derde komen en het liefste een jongen! Want ja, ze hadden al twee meiden en hij wilde zooooo graag een jongen. Bovendien was er nog geen stamhouder!!!
Maar helaas, het werd een meisje. Toen moest er nog een vierde komen, want joh! 4 meiden zou echt niet gebeuren en dan hadden ze EINDELIJK een jongen!!! Maar helaas... Ook dit werd een meisje!!
(Er werd toen nog geroepen: Oh, TBIB krijgt een jongen en als A. dan een meisje krijgt moeten ze maar ruilen want TBIB wil geen jongen!! Terwijl wij dus helemaal geen voorkeur hadden!)

On topic: zoals de meeste al zeggen, ik gun het bijna iedereen.
Maar mensen die niet goed voor hun kindje kunnen zorgen of andere problemen hebben (drugsverslaafd, mishandeling, misbruik etc etc) die gun ik geen kindje.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 7:09

TGR schreef:Ik lees het hier regelmatig en ook in het echte leven hoor ik het ook vaak als het gaat over zwangerschappen. Gunnen jullie het ook weleens iemand niet?

Nee, omdat ik weet hoe het voelt om deze wens te hebben.

Edit: ik vind het zelf wel vervelend om te horen soms Embarassed Dubbel edit: mensen waarvan ik weet dat ze niet voor een kind kunnen zorgen, zou ik het niet direct gunnen. Maar dan nog is dat niet aan mij om daar een oordeel over te vellen.

Gast
Gast

Bericht  Aggi di 13 maa 2012 - 9:56

TBIB schreef:
Roodkapje schreef:Ik gun het iedereen maar er zijn wel eens momenten dat ik denk.. nou wees eens blij dat je een kind kan krijgen! Het is dan niet dat ik zou wensen dat ze niet zwanger zijn oid.

Ik hoopte op een meisje... wellicht zou ze dan inzien dat je blij moet zijn met wat je krijgt... En wat blijkt.. een meisje.. Ik moest stiekem wel heel erg lachen..zoiets heb je niet in de hand . Zij baalt... Dan denk ik.. dat weet je toch als je een kindje wil dat je een jongen of een meisje kan krijgen.. dan denk ik ook.. was er dan niet voor gegaan als je er niet blij mee bent.. Misschien moet ze nog wennen maar ik vind het nu al zielig voor dat kindje
.

Mijn schoon-stief-zusje (of hoe noem je dat?) had twee kinderen, toen moest er een derde komen en het liefste een jongen! Want ja, ze hadden al twee meiden en hij wilde zooooo graag een jongen. Bovendien was er nog geen stamhouder!!!
Maar helaas, het werd een meisje. Toen moest er nog een vierde komen, want joh! 4 meiden zou echt niet gebeuren en dan hadden ze EINDELIJK een jongen!!! Maar helaas... Ook dit werd een meisje!!
(Er werd toen nog geroepen: Oh, TBIB krijgt een jongen en als A. dan een meisje krijgt moeten ze maar ruilen want TBIB wil geen jongen!! Terwijl wij dus helemaal geen voorkeur hadden!)

Maar mensen die niet goed voor hun kindje kunnen zorgen of andere problemen hebben (drugsverslaafd, mishandeling, misbruik etc etc) die gun ik geen kindje.

Ja, een voorkeur of een vermoeden kun je best hebben tijdens een zwangerschap vind ik.

Ik wist en voelde ook gewoon dat wij een zoon kregen... en dit was nog waar ook.

Was het een meid geweest was het net zo welkom geweest... maar vind t niet raar als mensen denken te weten wat ze krijgen toch....
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Roodkapje di 13 maa 2012 - 10:07

Aggi schreef:
TBIB schreef:

.

Ja, een voorkeur of een vermoeden kun je best hebben tijdens een zwangerschap vind ik.

Ik wist en voelde ook gewoon dat wij een zoon kregen... en dit was nog waar ook.

Was het een meid geweest was het net zo welkom geweest... maar vind t niet raar als mensen denken te weten wat ze krijgen toch....

Het is niet raar om een voorkeur te hebben.. maar een halve blauwe babyuitzet kopen terwijl je nog niet weet wat het wordt en dan teleurgesteld reageren op het feit dat het een meisje is, is naar mijn mening ongezond omdat je van te voren weet dat je eigen voorgevoel niet juist hoeft te zijn en er 2 keuzes mogelijk zijn. Nu krijg ik meer het idee dat het meisje eigenlijk minder welkom is terwijl ze daar zelf niets aan kan doen... Bij jou was een meisje net zo welkom, dat is een heel verschil vind ik.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  RiLiJu di 13 maa 2012 - 10:20

Roodkapje schreef:
Aggi schreef:
TBIB schreef:

.

Het is niet raar om een voorkeur te hebben.. maar een halve blauwe babyuitzet kopen terwijl je nog niet weet wat het wordt en dan teleurgesteld reageren op het feit dat het een meisje is, is naar mijn mening ongezond omdat je van te voren weet dat je eigen voorgevoel niet juist hoeft te zijn en er 2 keuzes mogelijk zijn. Nu krijg ik meer het idee dat het meisje eigenlijk minder welkom is terwijl ze daar zelf niets aan kan doen... Bij jou was een meisje net zo welkom, dat is een heel verschil vind ik.

Ik zal eerlijk bekennen:

Bij de tweede wist ik ook echt zeker dat het een meisje zou worden. Ik zag het al helemaal voor me, ik met twee dochters. Mijn 'dochters' als zusjes. Ik heb zelf drie broertjes en in het verleden heb ik best wel een zus(je) gemist. En nog steeds lijkt het me zo leuk om ook een zus te hebben. Dat is denk ik gewoon een droombeeld, die ik zelf nooit gehad heb.

Toen we bij de echo hoorden dat het een jongetje was, heb ik hier ook echt heel erg aan moeten wennen. Ik was zelfs een beetje teleurgesteld. Ik kon me een jongen gewoon echt niet voorstellen. Jongensdingen leken me niks, ik was van de roze, de rokjes, het tutten, de speciale band tussen moeders en dochters.

Nu ik toch een zoon heb, kan ik me niet meer voorstellen dat ik zo dacht. Het klinkt en voelt echt zo verwend. Ik vind hem echt geweldig en ik ben zo trots op hem. Hij is mijn kleine knuffel, mijn altijd goedgehumeurde kereltje. En ik zou hem echt voor geen goud ruilen voor een meisje.

In de zwangerschap zijn dat soort dingen nog niet zo tastbaar. (bij mij in elk geval niet). Ik heb de eerste tijd ook gezegd dat het vast een meisje zou worden. Na de echo heb ik ook vast wel eens gezegd dat ik er toch wel aan moest wennen.

Het kan zijn dat mensen het me daardoor minder of niet hebben gegund, maar ik weet zeker dat dit gevoel in mijn zwangerschap, nu totaal geen rol meer speelt en dat ik voor hem net zo'n goede moeder ben, als voor mijn dochter.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud