Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lunch, trouwen, receptie?

+4
bolus26
mzcharlotte
Monte
Marin
8 plaatsers

Ga naar beneden

Lunch, trouwen, receptie? Empty Lunch, trouwen, receptie?

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 5:41

Wat hebben jullie met de 'volgorde' gedaan?

Wij zijn een beetje aan het denken... Als we eerst trouwen, dan eten met een aantal gasten en dan een receptie, moeten sommige mensen dus zichzelf vermaken tussen het trouwen en de receptie. Is dat gebruikelijk?

Nu dachten we een lunch (voor genodigden), trouwen (daar mag iedereen bij zijn) en dan receptie (grotere groep genodigden). Of is het leuker te eten met elkaar na het trouwen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Lunch, trouwen, receptie? Empty Re: Lunch, trouwen, receptie?

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 10:01

Persoonlijk zou ik willen eten na het trouwen maar om mensen te laten wachten lijkt me ook niet zo leuk.. Ik weet dat mijn schoonouders dit een keer hebben mee gemaakt, maar dat werd niet echt (door andere genodigden) op prijs gesteld. De ene doet daar wel moeilijk over, de andere niet..

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 10:05

Jip83 schreef:Wat hebben jullie met de 'volgorde' gedaan?

Wij zijn een beetje aan het denken... Als we eerst trouwen, dan eten met een aantal gasten en dan een receptie, moeten sommige mensen dus zichzelf vermaken tussen het trouwen en de receptie. Is dat gebruikelijk?

Nu dachten we een lunch (voor genodigden), trouwen (daar mag iedereen bij zijn) en dan receptie (grotere groep genodigden). Of is het leuker te eten met elkaar na het trouwen?

Bij de trouwerijen waar ik aanwezig ben geweest (geen daggast) is het heel gebruikelijk om mensen 'te laten wachten'. Wij hebben dit ook met ons trouwen. Hier zullen ook mensen moeten wachten tot na het diner (dit is alleen met onze daggasten) want daarna is pas het feest.

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 12 maa 2012 - 10:06

Ik heb het wel meegemaakt dat mensen eerst gingen lunchen en daarna trouwen. Dat is niet geheel ongebruikelijk en zou voor jullie logisch zijn qua genodigden. Maar andersom heb ik ook wel meegemaakt dat wij wel waren uitgenodigd voor de bruiloft en ook het feest maar niet het diner, dus dat we tussendoor zelf ergens moesten eten. Is ook geen ramp.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Monte ma 12 maa 2012 - 10:09

Marin schreef:Ik heb het wel meegemaakt dat mensen eerst gingen lunchen en daarna trouwen. Dat is niet geheel ongebruikelijk en zou voor jullie logisch zijn qua genodigden. Maar andersom heb ik ook wel meegemaakt dat wij wel waren uitgenodigd voor de bruiloft en ook het feest maar niet het diner, dus dat we tussendoor zelf ergens moesten eten. Is ook geen ramp.
Ik vind dit persoonlijk wel wat raar en zou me daar ook niet zo prettig bij voelen(als bruid en als gast). Dan zou ik toch proberen een oplossing te zoeken waar niemand zich bezwaard voelt.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  mzcharlotte ma 12 maa 2012 - 10:13

Is een buffet anders geen mogelijkheid tussendoor?
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Marin ma 12 maa 2012 - 10:16

Monte schreef:
Marin schreef:Ik heb het wel meegemaakt dat mensen eerst gingen lunchen en daarna trouwen. Dat is niet geheel ongebruikelijk en zou voor jullie logisch zijn qua genodigden. Maar andersom heb ik ook wel meegemaakt dat wij wel waren uitgenodigd voor de bruiloft en ook het feest maar niet het diner, dus dat we tussendoor zelf ergens moesten eten. Is ook geen ramp.
Ik vind dit persoonlijk wel wat raar en zou me daar ook niet zo prettig bij voelen(als bruid en als gast). Dan zou ik toch proberen een oplossing te zoeken waar niemand zich bezwaard voelt.

Ja ik zou zelf als bruidspaar daar denk ik ook een passende oplossing voor zoeken omdat ik dat niet helemaal netjes zou vinden. Bij dat bruidspaar wist ik wel dat zij niet een al te groot budget hadden en om die reden maar weinig mensen hadden uitgenodigd voor het diner. En het was in Utrecht, dus we konden zelf ook lekker eten ergens. Maar kan me voorstellen dat het voor niet iedereen even leuk overkomt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 10:26

Wij hadden; Gebak bij mijn (ouders) huis -> Gemeente -> Kerk -> Buffet -> Feest.

Daggasten waren overal bij, avondgasten bij het feest. Zij waren echter ook welkom in de kerk en stadhuis. Dus als ze dat wilden bijwonen, moesten ze inderdaad eten regelen. Alles was in de buurt, dus >90% kon thuis eten.

Gast
Gast

Bericht  Monte ma 12 maa 2012 - 10:31

Ik denk dat als ik ga trouwen(ooit hoop ik) dat mijn indeling er zo uit zou zien:
Ochtend: lekker rustig aan doen en ontbijten met mijn aanstaande en familie(ik ben niet van het niet zien voor het aankleden)
Begin middag: trouwen op stadhuis
Middag: foto's maken
Eind middag: diner met kleine groep gasten van burgerlijk huwelijk(familie en naaste vrienden)
Rond een uur of 7: kerkdienst voor alle gasten en kennissen
Rond een uur of 8/half 9: feest

Ik zou geen receptie doen, de mensen die ik niet op het feest wil zijn dan ook niet zo belangrijk dan. Ik hoef niet alle vage kennissen en collega's erbij.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 10:34

Mijn broer en ik waren, als vanzelfsprekend, daggasten op het huwelijk van mijn vader en zijn vrouw. Terwijl zij de foto's maakten, reden wij naar het gemeentehuis. We hadden eerste de trouwerij, reden vervolgens terug met alle daggasten (voornamelijk familie) naar de plek waar de receptie werd gegeven. We namen een drankje en wachten tot het eten werd bezorgd. Vervolgens met alle daggasten en het bruidspaar gegeten en om 20.00u kwamen de overige gasten. En toen was het feest. Het was heel simpel, maar wel op een hele leuke manier. Very Happy

Mijn oom en zijn vrouw zijn op dezelfde manier getrouwd, alleen hadden zij geen lopend buffet, maar een echt driegangendiner. Maar de opzet was hetzelfde.

Laatst aangepast door Maura op ma 12 maa 2012 - 10:35; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 12 maa 2012 - 10:35

Leuk Monte! Ik zou het zo willen:

Ochtend Rustig aandoen, ontbijten, jurk aan etc
Begin middag Foto's maken (zou ik uitgebreid de tijd voor nemen. Intussen lunch voor daggasten die arriveren
Middag Trouwen op stadhuis (van H ook, jouw stad, op dat plein hebben we elkaar voor 't eerst ontmoet namelijk)
Einde middag Champagne en bruidstaart in de tuin van schoonouders
Avond Gecatered diner en feest met dj in de tuin van schoonouders
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 10:39

Wij hebben gewoon iedereen mee laten eten en een wat goedkopere oplossing geregeld zodat iedereen erbij kon zijn en dat niemand thuis hoefde te eten. Vind ik eigenlijk wel zo netjes ook..

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 10:40

Marin schreef:Leuk Monte! Ik zou het zo willen:

Begin middag Foto's maken (zou ik uitgebreid de tijd voor nemen. Intussen lunch voor daggasten die arriveren
Middag Trouwen op stadhuis (van H ook, jouw stad, op dat plein hebben we elkaar voor 't eerst ontmoet namelijk)

Klinkt als onze bruiloft :P

Gast
Gast

Bericht  Monte ma 12 maa 2012 - 10:40

Marin: cheers als jij in H trouwt dan kom ik kijken van een afstand, hoe mooi jullie zijn Very Happy
En wat leuk bij je schoonouders. Wat ik me kan herinneren van jouw opmerkingen wonen ze erg mooi toch? tegen de duinrand aan? Dan wil je vast wel ergens in juli of augustus trouwen vanwege het weer.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Marin ma 12 maa 2012 - 10:43

Jolicious schreef:
Marin schreef:Leuk Monte! Ik zou het zo willen:

Klinkt als onze bruiloft :P

Liiiiiichtelijk geinspireerd door Jolicious Wink

Monte, wij hebben op 19 juli wat gekregen, dus een zomerbruiloft zou erg goed kunnen Wink Z'n ouders wonen in een hele bosrijke omgeving, de hertjes staan vaak in de tuin, dus ja, het is er erg mooi inderdaad. (maar dit moet eerst maar goedgekeurd worden hoor, maar zo zie ik het voor me als droombruiloft. Klein maar toch mooi! En met die Pinterest bollen als versiering natuurlijk!)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  bolus26 ma 12 maa 2012 - 10:44

onze volgorde was zo:

ochtend :

kapper e.d.

10.00 foto´s

eind ochtend begin middag :bezoek aan mijn school

begin middag taart/ lunch

trouwen

einde middag champagne/hapje

diner

feest met hapjesbuffet

zakje friet (oprot frietjes)
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  slaatje ma 12 maa 2012 - 20:05

Wij doen het als volgt:

In de ochtend aankleden, haar, makeup etc...
Dan komen de daggasten die we al thuis uitnodigen.
Dan komt mijn aanstaande mij ophalen ( die slaapt bij zijn broer die nacht)
Vervolgens gaan we de foto's maken.
Dan naar gemeentehuis. Normaal gezien zou iedereen mogen komen, maar er kunnen maar 50 mensen in en wij zitten met onze daggasten al op 40 personen, dus word wat lastig.
Daarna naar de feestlokatie waar we een lopend buffet hebben voor de daggasten.
Daarna vanaf ongeveer half 8 komen de avondgasten voor het feest.

Als er genoeg ruimte op het gemeentehuis zou zijn, zou van mij iedereen mogen komen bij de ceremonie. Je hebt gewoon echter een selecte groep voor het diner, kunnen niet iedereen daarvoor uitnodigen, aangezien het een vrij grote groep is. Dus als mensen ervoor zouden kiezen bij de ceremonie aanwezig te zijn, zullen ze zich in de tussentijd idd moeten vermaken en ergens wat gaan eten. Wij trouwen om 15 uur..
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Shisha ma 12 maa 2012 - 20:13

Onze planning:

Ochtend: haar, make up, jurk etc.
Om 13.00u: Trouwen, mijn vader geeft mij weg dus mijn vriend zit mij pas als ik het kasteeltje in kom lopen.
Om 14.00u: Receptie
Om 15.00u: Foto's maken
Om 17.00u: BBQ
Om 19.00u: Feest.

Familie en goede vrienden zijn er gewoon de hele dag. Collega's en kennissen hebben we uitgenodigd voor het feest.

Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Susan ma 12 maa 2012 - 20:49

Jolicious schreef:Wij hebben gewoon iedereen mee laten eten en een wat goedkopere oplossing geregeld zodat iedereen erbij kon zijn en dat niemand thuis hoefde te eten. Vind ik eigenlijk wel zo netjes ook..

Eens. Wij hadden dit vroeger in de familie wel, maar dan gingen we meestal alleen naar het feest en niet overdag naar de huwelijksvoltrekking.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  piene1983 ma 12 maa 2012 - 22:21

Als je het fijn vindt dat mensen bij de huwelijksvoltrekking én het feest zijn terwijl daartussen een maaltijd zit is het handig/vriendelijk om deze mensen ook mee te laten eten. Als er mensen zijn die het zelf leuk vinden om bij de huwelijksvoltrekking én het feest zijn dan maken ze die keuze zelf en lijkt het mij dat ze eventueel zelf een maaltijd kunnen regelen. Het ligt er dus een beetje aan op welke manier mensen uitgenodigd worden. Laatst hadden wij een bruiloft op een redelijke afstand van huis, het was te ver in ieder geval om heen en weer te rijden, wij werden geacht bij de huwelijksvoltrekking te zijn om 11 uur en daarna bij de receptie om 3 uur. Tussendoor ging het bruidspaar foto´s maken en lunchen met de ouders en kinderen. Persoonlijk vond ik dit niet een hele leuke actie, we wisten het echter wel van tevoren dus konden nog even een centrum in de buurt in gaan. Toch zou ik het zelf nooit zo doen, dan zou ik niet verwachten dat mensen op beide activiteiten aanwezig zijn.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 23:35

We moeten het sowieso redelijk lowbudget houden, dus kunnen niet iedereen bij een buffet betrekken.

Degene die we bij een lunch of diner willen hebben zijn er hooguit 15, met ons erbij.

We willen niet iedereen uitnodigen voor het trouwen, maar het meer melden zo van 'dan en dan gaan we trouwen' en dan kunnen mensen zelf kiezen of ze erbij willen zijn of niet. Een aantal nodigen we natuurlijk wel uit en die krijgen dan een los kaartje (denk ik?) erbij voor een klein feestje/receptie. Degene voor een lunch/diner nodigen we persoonlijk uit. Maar diegenen zullen het ook wel verwachten. Schoon-/ouders, opa's en oma, broers, schoonzus, getuigen.

Ik zal nog een topic aanmaken over getuigen..

Gast
Gast

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 7:45

Wij waren eerst foto's op locatie wezen maken.
(De getuigen gingen mee)
Daarna was er een kleine lunch bij ons thuis en hadden de daggasten zich verzameld.
Toen zijn we gaan trouwen en bij voor de trouwlocatie de foto's met alle daggasten gemaakt.
Daarna hadden we een buffet voor alle daggasten en we sloten af met het feest.
Op het feest waren alle daggasten en de mensen die we enkel op het feest wilde.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: