Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Annuleringsverzekering bij boeken van tickets

5 plaatsers

Ga naar beneden

Annuleringsverzekering bij boeken van tickets Empty Annuleringsverzekering bij boeken van tickets

Bericht  ShallY zo 11 maa 2012 - 9:03

Is dat voor als je niet kan, je bent ziek of weet ik veel wat en je dan je geld terug krijgt of... als het concert niet doorgaat dat je je geld terug krijgt?

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Annuleringsverzekering bij boeken van tickets Empty Re: Annuleringsverzekering bij boeken van tickets

Bericht  Toet zo 11 maa 2012 - 9:51

Ik heb werkelijk geen idee, ik klik het altijd weg. Staat er niks onder algemene voorwaarden o.i.d?

Lijkt me trouwens niet dat je, je geld terug krijgt als je 'gewoon' ziek ofzo bent of niet kan.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Annuleringsverzekering bij boeken van tickets Empty Re: Annuleringsverzekering bij boeken van tickets

Bericht  Gast zo 11 maa 2012 - 9:59

ShallY schreef:Is dat voor als je niet kan, je bent ziek of weet ik veel wat en je dan je geld terug krijgt of... als het concert niet doorgaat dat je je geld terug krijgt?

Annuleringsverzekering is een verzekering waarbij je geld terugkrijgt als jij iets moet annuleren. Dat kan dus volgens mij ook bij concertkaartjes (heb eens iets gehoord maar zou je de voorwaarden moeten nalezen) maar is voornamelijk bij reizen inderdaad. Let wel, er moet echt wel iets aan de hand zijn wil je geld terugkrijgen. Ik heb het eens gebruikt toen mijn vader na een hartinfarct in het ziekenhuis lag en een andere keer toen mijn vader erg ziek was. Gewoon verkoudheid of je vriendje heeft het uitgemaakt, is geen geldige reden.

Hoezo je vraag? Hij is zo algemeen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Annuleringsverzekering bij boeken van tickets Empty Re: Annuleringsverzekering bij boeken van tickets

Bericht  Gast zo 11 maa 2012 - 10:01

Maar als het je gevraagd wordt tijdens het boeken van tickets (wat voor tickets dan ook) dan is het daarop van toepassing dus. Het gaat erom dat jij in dat geval degene bent die annuleert. Als zij een concert annuleren, krijg je sowieso je geld terug (tenzij ze failliet zijn denk ik dan).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Annuleringsverzekering bij boeken van tickets Empty Re: Annuleringsverzekering bij boeken van tickets

Bericht  Sjaantje zo 11 maa 2012 - 10:03

Ik heb zo'n idee dat er strikte voorwaarden aan zullen zitten, dus check dat even zodat je precies weet waar je aan toe bent. Na mijn eigen ervaring heb ik het niet zo op annuleringsverzekeringen: toen mijn mams terminaal was, kon ik mijn vakantie niet annuleren en mijn zusje kon haar vakantie wél annuleren. We zouden nagenoeg tegelijkertijd weg zijn geweest, het ging om dezelfde moeder, beide verzekerd volgens dezelfde anvr-voorwaarden, alleen via een andere verzekeringsmaatschappij. Rara wat klopt hier niet??

Dus als je al een vermoeden hebt dat er een bepaalde reden is waarom je zou moeten annuleren, kijk dan eerst goed de voorwaarden na!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Annuleringsverzekering bij boeken van tickets Empty Re: Annuleringsverzekering bij boeken van tickets

Bericht  Gast zo 11 maa 2012 - 10:08

Wat raar Sjaan, ben je er nooit tegenin gegaan? Nou ja, ik kan me voorstellen dat je wel iets anders aan je hoofd had. Wat naar! Ik heb twee keer gebruik gemaakt van deze verzekering. Zit nu bij Interpolis en die zijn echt heel fijn. Ze belde me op en vroegen als eerst hoe het met mijn vader was. Dat vind ik erg prettig, zo heb je niet het idee dat je maar een nummertje bent (al ben je dat wel, ik vind het gewoon beleefd en het zet een fijne sfeer in het gesprek). Toen vroeg ze of ik geen hotelkosten had die ze nog moesten vergoeden (ik declareerde alleen de vlucht) maar die had ik nog niet geregeld. Ik kreeg het geld, zonder bonnetjes of wat dan ook (moest ze wel 3 maanden bewaren) binnen 5 dagen gestort.

Met mijn reisverzekering had ik ook een goede ervaring. Ik hoefde alleen maar te bellen, bedragen door te geven, bonnetjes 3 maanden bewaren en ze stortte het geld binnen een paar dagen. En wederom vroegen ze of er niet nog andere kosten gemaakt waren. Ik ben al jaren klant bij Interpolis, erg fijne verzekeraar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Annuleringsverzekering bij boeken van tickets Empty Re: Annuleringsverzekering bij boeken van tickets

Bericht  Sjaantje zo 11 maa 2012 - 10:51

Nee, ik ben er naderhand nooit tegenin gegaan. Reisagent heeft wel zoveel mogelijk gedaan, maar ik had ook nog te maken met een ex (toen nog niet ex, dus) die heul moeilijk zat te doen (lang en vermoeiend verhaal). Het kwam er op neer dat ik alleen mijn reis vergoed zou krijgen als ik van te voren zwart op wit kon krijgen dat mams precies in die twee weken dat ik op vakantie was, zou overlijden. Nou ja, daar begint dus geen enkele arts aan en dat was op dat moment ook nog niet de verwachting. Uiteindelijk overleed ze vier weken nadat ik terug kwam.
Ja inderdaad: domme, domme, domme Sjaan is tóch gegaan... Sad
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Annuleringsverzekering bij boeken van tickets Empty Re: Annuleringsverzekering bij boeken van tickets

Bericht  Snoopy ma 12 maa 2012 - 4:29

Zusje schreef:
ShallY schreef:Is dat voor als je niet kan, je bent ziek of weet ik veel wat en je dan je geld terug krijgt of... als het concert niet doorgaat dat je je geld terug krijgt?

Annuleringsverzekering is een verzekering waarbij je geld terugkrijgt als jij iets moet annuleren. Dat kan dus volgens mij ook bij concertkaartjes (heb eens iets gehoord maar zou je de voorwaarden moeten nalezen) maar is voornamelijk bij reizen inderdaad. Let wel, er moet echt wel iets aan de hand zijn wil je geld terugkrijgen. Ik heb het eens gebruikt toen mijn vader na een hartinfarct in het ziekenhuis lag en een andere keer toen mijn vader erg ziek was. Gewoon verkoudheid of je vriendje heeft het uitgemaakt, is geen geldige reden.

Hoezo je vraag? Hij is zo algemeen...

Ik begrijp de vraag meer als dat er een concert is in het buitenland, waar ze naar toe wilt vliegen. Maar stel dat het concert niet doorgaat, kan je dan je vliegtickets annuleren.

Hangt heel erg van je annuleringsverzekering af, zou goed de kleine lettertjes lezen. Ik zou nooit daarvoor (dure) vliegtickets boeken. Vliegtickets voor een spotprijsje, of zorgen dat ik niet alleen voor het concert ergens heen ga, in geval dat het concert niet doorgaat.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Annuleringsverzekering bij boeken van tickets Empty Re: Annuleringsverzekering bij boeken van tickets

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 6:37

Ik denk niet dat een verzekering zoiets vergoed, als je concert daar niet doorgaat, dat je dan mag annuleren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Annuleringsverzekering bij boeken van tickets Empty Re: Annuleringsverzekering bij boeken van tickets

Bericht  sanne-84 ma 12 maa 2012 - 20:56

Je kan een annulerimgsverzekering afsluiten voor bijv 1concert/musical. Dat geldt dan alkeen vior 'ernstige' gevallen.
Wel vraag ik me af hoe ze dit dan controleren..
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Annuleringsverzekering bij boeken van tickets Empty Re: Annuleringsverzekering bij boeken van tickets

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum