Wasmachine heeft vreemde 'tic'
+2
Puggle
MarySun
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wasmachine heeft vreemde 'tic'
Hoi allemaal,
Mijn wasmachine heeft vanaf het begin (6 jaar geleden nieuw gekocht) iets wat ik toch wel heel vreemd vind. Misschien is er iemand onder de lezers die dit herkent of een idee heeft wat het is.
Af en toe (niet bij elke was) lijkt het alsof de wasmachine niet echt wast, maar alleen maar continue water aan het pompen is. Je hoort de hele tijd dat er water getapt wordt. Normaal gesproken is de wasmachine tijdens het wassen vrij stil en af en toe hoor je dan dat er nieuw water getapt wordt. Als mijn wasmachine weer zo'n rare 'bui' heeft, hoor je dus alleen maar dat water steeds heen en weer gepompt worden. Echt zo raar. Een wasbeurt duurt dan ook ruim 4 uur in plaats van ruim 1 uur. Het zeepbakje is wel gewoon leeg, alleen kan het dan niet anders dat er heel veel water verloren gaat.
Wat daarbij ook heel vreemd is, is het volgende. Vanaf het begin dat deze wasmachine er is, tot zo'n 2 jaar geleden, had ik een huisgenootje. In die tijd gebeurde dit met het wassen heel vaak. Bijna elke week wel een keer. Nu zij weg is, is dit dus bijna nooit meer gebeurd. Misschien in de 2 jaar dat zij weg is, in totaal slechts 2 keer. Toevallig gebeurde dit onlangs dus weer een keer en ik vind dit echt wel heel raar. Ik vond wel altijd dat ze het deurtje nogal hardhandig dicht deed voor het wassen.
Wat vinden jullie van deze tic van de wasmachine? Het is trouwens een Candy; da's niet zo'n duur merk. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen of weten wat het (technische) probleem is.
Mijn wasmachine heeft vanaf het begin (6 jaar geleden nieuw gekocht) iets wat ik toch wel heel vreemd vind. Misschien is er iemand onder de lezers die dit herkent of een idee heeft wat het is.
Af en toe (niet bij elke was) lijkt het alsof de wasmachine niet echt wast, maar alleen maar continue water aan het pompen is. Je hoort de hele tijd dat er water getapt wordt. Normaal gesproken is de wasmachine tijdens het wassen vrij stil en af en toe hoor je dan dat er nieuw water getapt wordt. Als mijn wasmachine weer zo'n rare 'bui' heeft, hoor je dus alleen maar dat water steeds heen en weer gepompt worden. Echt zo raar. Een wasbeurt duurt dan ook ruim 4 uur in plaats van ruim 1 uur. Het zeepbakje is wel gewoon leeg, alleen kan het dan niet anders dat er heel veel water verloren gaat.
Wat daarbij ook heel vreemd is, is het volgende. Vanaf het begin dat deze wasmachine er is, tot zo'n 2 jaar geleden, had ik een huisgenootje. In die tijd gebeurde dit met het wassen heel vaak. Bijna elke week wel een keer. Nu zij weg is, is dit dus bijna nooit meer gebeurd. Misschien in de 2 jaar dat zij weg is, in totaal slechts 2 keer. Toevallig gebeurde dit onlangs dus weer een keer en ik vind dit echt wel heel raar. Ik vond wel altijd dat ze het deurtje nogal hardhandig dicht deed voor het wassen.
Wat vinden jullie van deze tic van de wasmachine? Het is trouwens een Candy; da's niet zo'n duur merk. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen of weten wat het (technische) probleem is.
MarySun- Fluisteraar
- Aantal berichten : 85
Punten : 132
Registratiedatum : 10-12-11
Re: Wasmachine heeft vreemde 'tic'
Helemaal niemand?
MarySun- Fluisteraar
Misschien kun je een monteur voor hulp vragen? Ik heb werkelijk geen idee.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
En je hebt hem dan niet per ongeluk te vol beladen, zodat hij véél meer moeite moet doen om alles voor elkaar te krijgen?
Gast- Gast
Nee, maar mijn koelkast koert serieus als een duif.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Pippa schreef:En je hebt hem dan niet per ongeluk te vol beladen, zodat hij véél meer moeite moet doen om alles voor elkaar te krijgen?
Hoi, nee, het maakt niet uit hoe vol beladen de wasmachine is. Het is vaak genoeg gebeurd terwijl hij half vol was, maar ook wanneer hij normaal vol was, maar niet overbeladen. En met nog meer erin, dus nog net niet overbeladen, dan waste 'ie gewoon normaal.
Geen peil op te trekken....
MarySun- Fluisteraar
Ik heb een Candy wasmachine, en bij mij doet ie ook raar af en toe! Als hij heeft gewassen wil hij wel eens het centrifugeren vergeten. Hij geeft aan dat ie klaar is, dus ik wil het ophangen, maar alles is nog zeiknat! Wat ik dan doe is het filter eruit halen, hiermee komt dan gelijk een hele plens water mee uit.. Spoel het filter ff schoon, en dan hij doet t weer normaal
Hoop dat dit voor jou ook werkt!
Cherry Darling- Fluisteraar
- Aantal berichten : 57
Punten : 74
Registratiedatum : 16-12-10
Cherry Darling schreef:Ik heb een Candy wasmachine, en bij mij doet ie ook raar af en toe! Als hij heeft gewassen wil hij wel eens het centrifugeren vergeten. Hij geeft aan dat ie klaar is, dus ik wil het ophangen, maar alles is nog zeiknat! Wat ik dan doe is het filter eruit halen, hiermee komt dan gelijk een hele plens water mee uit.. Spoel het filter ff schoon, en dan hij doet t weer normaal
Hoi, jeetje, het lijkt wel of het aan het merk ligt, haha. Ik kan het proberen inderdaad, misschien dat het aan het filter ligt. Mijn wasmachine centrifugeert gelukkig wel altijd, maar heeft dus een water-verspil tic,... haha.
MarySun- Fluisteraar
Ik heb ook een Candy en die van mij doet ook wel eens uren over een 32 minuten wasje.... Echt een raar ding af en toe.
Gast- Gast
Sogood schreef:Nee, maar mijn koelkast koert serieus als een duif.
Hahaha. Mijne bromt als een beer..
Gast- Gast
onze wasmachine deed dat ook en toen bleek dat we de buis van de machine die het water afpomp te ver in de afvoer hadden gestoken, hij bleef dus water aan en afpompen.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Waar ik dan benieuwd naar ben... Waarom ben je daar 6 jaar geleden niet mee terug naar de winkel gegaan? Toen had je nog garantie...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Vreemde brief over ouderschapsverlofkorting
» Vreemde zaak
» Vreemde "grap"
» Vreemde bult op arm
» Wasmachine
» Vreemde zaak
» Vreemde "grap"