Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Peuterwekker?

+6
piene1983
Linda
Jilke
TukTuk
RiLiJu
Blair
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Peuterwekker? Empty Peuterwekker?

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 21:36

Mijn zoontje word in april 2 jaar, hij is de laatste tijd echt ontzettend vroeg wakker.. (tussen vijf en half zes) wat we ook doen niets helpt...
Kortom ik ben doodop en mijn zoontje is om 9.30 ook al versleten..

Nu denk ik er over na om een peuterwekker te kopen, eentje waarvan de oogjes open en dicht gaan.. Hopelijk blijft hij dan langer in bed of krijgen we hem wel nog even terug zijn bed in. (hij komt er zelf uit namelijk)
Wie heeft hier ervaring mee? En zou twee jaar nog niet te jong zijn?
Hij begrijpt al wel ontzettend veel...

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterwekker? Empty Re: Peuterwekker?

Bericht  Blair vr 9 maa 2012 - 21:41

Ik denk dat het wekkertje na een week geen effect meer heeft, dan is het nieuwe eraf. Als hij uit zijn bedje komt, en begint te roepen (?) kunnen jullie hem dan niet weer lekker terug in bed stoppen en zeggen dat als het tijd is jullie samen naar beneden gaan? J.oaquin heeft dat ook een paar keer gehad toen hij die leeftijd had. Ik zei zelf altijd dat wanneer het licht is, we op zouden staan (we hebben rolluiken Laughing )
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 21:45

Terug in bed stoppen lukt gewoon niet.. Voordat je je omgedraaid hebt loopt hij al achter me aan..hij is dan echt overstuur.. Het is heel frustrerend want ik ben al zo moe en hoogzwanger dus als ik dat 10x moet doen zonder resultaat ben ik al helemaal gebroken.. Sad

Savonds komt hij er ook geregeld uit maar dan gaat terug leggen wel goed..ik vermoed omdat ik dan zelf ook niet op bed lig..
Bij me in bed nemen heeft ook geen zin want hij gaat niet rustig liggen maar zet de boel juist op stelten..

Gast
Gast

Bericht  Blair vr 9 maa 2012 - 21:47

Kan hij de deur al zelf open maken? Wij hebben vanaf t begin de klink omhoog gedaan, is hem nooit gelukt (tot nu dan). En dat laatste stuk herken ik wel, soms wil J. ook niet naar bed omdat ik dan nog op ben, gelukkig dramt hij dan niet door, maar vervelend is het soms wel.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 21:50

Ja de klinken boven zijn niet omhoog gezet..
Heb er ook al overgedacht om dit te doen maar ik vrees dat hij dan helemaal overstuur raakt omdat hij nu al die tijd wel boven de deuren open kon doen..

Gast
Gast

Bericht  RiLiJu vr 9 maa 2012 - 21:53

Ik denk dat het best wel kan werken op die leeftijd.

Misschien kan je er dan nog een beloningskaart bijmaken. Wat net dat extra beetje stimulans geeft. Hier werkt dat in ieder geval heel goed, haha.

Dan maak je voor een week een kaart, ofzo. Elke morgen als hij in zijn bed is gebleven mag hij een sticker plakken. Als hij dat een week heeft gedaan, krijgt hij iets. Een cadeautje, nieuw dekbedovertrek, lampje voor op zijn kamer oid.

Dan met de hoop dat hij na die week in dat ritme zit.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  RiLiJu vr 9 maa 2012 - 21:55

Laurientje85 schreef:Ja de klinken boven zijn niet omhoog gezet..
Heb er ook al overgedacht om dit te doen maar ik vrees dat hij dan helemaal overstuur raakt omdat hij nu al die tijd wel boven de deuren open kon doen..

Klinken zou ik persoonlijk niet omhoog gaan zetten. Het lijkt me dat dit alleen maar voor heel veel angst kan gaan zorgen, waardoor het probleem nog groter wordt.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Bericht  Blair vr 9 maa 2012 - 21:56

Maar na die week zijn ze al zo gewend aan een kleinigheidje dat ze het misschien de week erna ook weer willen. Ik zou daar zelf niet aan beginnen, hier kreeg J.oaquin alleen een beloning wanneer hij had geplast of gepoept op de wc.

Je kunt het wellicht proberen met de klinken, misschien is het de eerste keren krijsen maar daarna niet meer. Succes!
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 21:57

RiLiJu schreef:
Laurientje85 schreef:Ja de klinken boven zijn niet omhoog gezet..

Klinken zou ik persoonlijk niet omhoog gaan zetten. Het lijkt me dat dit alleen maar voor heel veel angst kan gaan zorgen, waardoor het probleem nog groter wordt.

Ja dat denken wij ook.. Voelt ook een beetje als opsluiten en dat voelt niet prettig..

Gast
Gast

Bericht  Blair vr 9 maa 2012 - 22:00

Suspect

Ik sluit mijn kind echt niet op hoor, maar goed, hij heeft dan ook geen angsten in zijn kamer.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Bericht  RiLiJu vr 9 maa 2012 - 22:07

Babydoll schreef:Maar na die week zijn ze al zo gewend aan een kleinigheidje dat ze het misschien de week erna ook weer willen. Ik zou daar zelf niet aan beginnen, hier kreeg J.oaquin alleen een beloning wanneer hij had geplast of gepoept op de wc.

Je kunt het wellicht proberen met de klinken, misschien is het de eerste keren krijsen maar daarna niet meer. Succes!

Dat is mijn ervaring totaal niet. Beloningskaarten gebruiken we alleen bij dingen die we echt belangrijk vinden. (Daar zou mijn nachtrust onder vallen;) ) C.eline voelt zich altijd heel groot en trots als ze dan een sticker mag plakken. En vaak als het een week goed gaat door middel van stickers en daarna een cadeautje, zit dat gedrag al zo in hun systeem, waardoor ze dat gedrag blijven vertonen. Wij hebben de beloningskaart nu drie keer gebruikt voor dingen en hier werkt het echt perfect. Ik heb al deze keren niet de vraag van mijn dochter gehad of ze nu weer een cadeautje mocht hebben, terwijl haar gedrag wel veranderd was.

Het lijkt me een positievere benadering dan het kind 'opsluiten'. Voor jou gevoel is dat misschien niet zo, maar vanuit het kind gezien, zit het toch echt wel opgesloten. Het kan immers de kamer niet verlaten, dus ik weet niet hoe je het anders wil noemen? Het zou misschien kunnen werken voor sommige kinderen en ouders, maar ik zou het gewoon niet toepassen op die manier.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Bericht  Blair vr 9 maa 2012 - 22:11

Nogmaals, mijn zoon voelt zich echt niet opgesloten, hij heeft de leeftijd bereikt waarbij hij mij dit kan vertellen, dus ik weet niet wat je me nu op probeerd te dringen? Ik sluit mijn kind niet op, en als jij vind van wel, dan is dat jouw mening.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Bericht  TukTuk vr 9 maa 2012 - 22:27

Mijn oppaskindjes hebben beide zo'n wekker gehad, en het werkte bij hun volgens mij wel heel goed.

Ze hadden er zo 1:
Peuterwekker? B004GHEDL0.01._SCLZZZZZZZ_

En dan ging het lampje branden bij het onderste plaatje als ze nog moesten slapen / in de kamer blijven en als ze er uit mochten ging op dat tijdstip het bovenste plaatje branden.

Ik zou persoonlijk ook niet voor het omhoog zetten van de klink gaan, maar dat komt door mijn eigen ervaring vroeger, ben ook wel eens opgesloten als kind door mijn vader op mijn kamer (was dan wel voor straf en was iets ouder), maar heb daar nog heel wat jaren last van gehad, claustrofobisch geweest en in paniek raken als ik bijv de wc deur niet makkelijk open kreeg als ik ergens was waar ik niet bekend was.

Laatst aangepast door AngelNyn op vr 9 maa 2012 - 22:34; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Jilke vr 9 maa 2012 - 22:33

Hier werkt dat ook goed, al zijn ze 6 en 3 inmiddels, maar stel gewoon de wekker in op 7.30 en dan mogen ze eruit komen. Als ze eerder wakker zijn mogen ze wel op hun kamer spelen, maar meestal is dat niet eens het geval. In het weekend gaat hij ook nog wel eens op 8.30 als het laat geworden is bv. Ideaal Peuterwekker? 561177

Trouwens de aap en de olifant wekker. Volgens mij waren die toen bij de kruidvat.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 22:33

Ik breek even in! Ik ken iemand die dit probleem dus ook heeft en die is al tijden op zoek naar zo'n wekker Angelnyn. Waar komt deze vandaan?

Gast
Gast

Bericht  TukTuk vr 9 maa 2012 - 22:38

Yoyo schreef:Ik breek even in! Ik ken iemand die dit probleem dus ook heeft en die is al tijden op zoek naar zo'n wekker Angelnyn. Waar komt deze vandaan?

Deze is van Kidssleep, ze hebben meerdere versies: (en dan ook nog jongen meisje versie:)
Die ik hier boven had op het plaatje, dat is de Kidsleep kinderklok roze (Die gebruikten ze ook bij hun 2 /3 jarige dochter, maar ook bij hun oudere dochter, want het is ideaal dat er ook een echte klok op zit)

en ze hebben ook versies met alleen plaatjes, zoals dit:
Peuterwekker? Kidsleep_roze
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Linda vr 9 maa 2012 - 22:45

Een vriendin van mij gebruikte voor haar toen 2 jarige dochter zo'n wake up light, dat werkte erg goed.

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar ik denk dat ik mijn dochter bij ons bed zal nemen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  piene1983 vr 9 maa 2012 - 23:02

Mijn broertje heeft een iets eenvoudiger versie, een tijdschakelaar op een klein nachtlampje. Zodra het lampje uit/aan is mag ze uit haar bed komen en naar haar ouders toe komen. Mijn nichtje is nu een goede twee jaar maar ze gebruiken het al een aantal maanden. Op haar kamertje liggen wat dingetjes waarmee ze kan spelen als ze wakker geworden is, een boekje en wat lego bijvoorbeeld. In het begin vond ze het wel lastig om ook echt op haar kamertje te blijven, nu gaat het echter al een stuk beter. Het is voor jonge kinderen vaak ook een stukje gewoontevorming, ritme en routine is iets wat in deze vaak goed werkt. Wat namelijk bij mijn nichtje echt niet werkt is de tijdschakelaar beinvloeden met meer dan een half uur, dat heeft ze echt feilloos door en dan gaat ze mopperen omdat het bijvoorbeeld te lang duurt. Uitslapen gaat dus niet lukken, haha!

Ook het idee van de beloning denk ik dat erg goed werkt, positieve bekrachtiging. In eerste instantie doe je het bijvoorbeeld elke dag met een klein cadeautje, daarna met stickers en na een paar dagen een cadeautje en uiteindelijk is het niet meer nodig omdat het zo gewoon is. Consequent zijn hierin is wel iets wat heel belangrijk is.

Probeer het, het is vast de moeite waard! Kleine toevoeging, als je kindje steeds om 6 uur wakker is zou ik de klok niet gelijk op 7 uur bijvoorbeeld zetten. Dan duurt het te lang, dat is niet te overzien voor zo'n jong kindje. Ik zou eerst de klok gelijk zetten met de tijd dat je kindje normaal wakker wordt, dan heb je direct een succesmomentje. Daarna langzaam de klok verschuiven met bijvoorbeeld kwartiertjes. Hier zou ik echt de tijd voor nemen, niet binnen een week bijvoorbeeld.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 23:15

Ik lees positieve verhalen dus ik ga er toch eentje proberen denk ik, eerst gewoon alleen t wekkertje zonder nog een beloningssysteem..

En uitslapen daar gaat t ons ook echt niet om nee maar gewoon een normale tijd wakker worden zodat hij en wij iets meer uitgerust zijn.. Ik zou al blij zijn met half zeven.
Maar net wat piene zegt eerst maar met kleine stapjes het wat "later" maken..

En wat betreft de deur klinken omhoog zetten moet iedereen doen waar hij of zij zich goed bij voelt.. Ik veroordeel niemand hiermee maar voor ons voelt dat gewoon niet fijn, ik krijg er persoonlijk t gevoel van "opsluiten" bij.

Gast
Gast

Bericht  Dora vr 9 maa 2012 - 23:44

Ik heb er van Nijntje wel eens bij de intertoys gezien
Zal even kijken of ik een link kan vinden
*sorry, ik kan hem niet meer vinden*

Maar wel een andere:
http://www.dewinkelvannijntje.nl/interieur/klokken-en-wekkers/nijntje-slaaptrainer.html

En gegoogled op slaaptrainer:
http://www.cemja.nl/contents/nl/d80_Kinderwekkers.html
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  maiadebij za 10 maa 2012 - 0:47

even 1 tip, ik zou niet Momo het aapje kopen (ben even het merk kwijt) ik ken 4 mensen die hem hebben en bij alle 4 was hij zo stuk. Het principe werkt bij ons wel heel goed, mijn zoontje snapt nu wanneer hij uit bed mag. Het was voor hem gewoon niet te weten hoe laat het was als hij wakker werd.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 10 maa 2012 - 0:49

Die van de kruidvat met de ogen open en dicht zou ik niet doen. Als de ogen open gaan maakt het motortje zo'n lawaai dat je kind er wakker van zou worden mocht hij nog lekker slapen.
Wij hebben de reisversie van kidsleep (de groene) en die werkt echt perfect. Wij hebben hem gekocht toen Jens 3 was, geen idee of een kind van 2 het al snapt maar proberen kun je het altijd lijkt me. Het fijne aan deze wekker is dat het totaal geen geluid maakt (kan wel geluid maken trouwens als je dat zou willen) dus je kind schrikt er niet van wakker of wat dan ook. Daarnaast heeft Tygo een half trauma opgelopen aan het aapje van de kruidvat. Die witte ogen in het donker daar heeft hij echt lang last van gehad.

Gast
Gast

Bericht  maiadebij za 10 maa 2012 - 1:13

Lieskuh volgens mij hebben we het over dezelfde. Zoontje van een vriendin is er ook bang voor en hij maakt idd herrie, echt een waardeloos ding voor 30 euro.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 10 maa 2012 - 1:31

Deze bedoel je denk ik Teigertje :

Peuterwekker? Miffy_day_packshot1%20%5Bwebsite%5D

Ik heb 'm een keer gezien bij de Top 1 Toys

Laurientje is heb wel genoeg donker op zijn kamertje?

Gast
Gast

Bericht  Printje za 10 maa 2012 - 1:38

Ik vraag me af of ze het echt al zullen begrijpen zo'n ding. Bij ons is het trouwens erg donker en volgens mij zou meneer het nog niet eens kunnen zien hahaha. Ik weet dat het idd ook met wel/geen licht werkt maar danw ordt hij dadelijk weer wakker van dat lichtje daarop.

Wij hebben trouwens ook de klinken omhoog, liever dat dan dat meneer naar beneden valt vd trap ofzo. Ik vind het juist veiliger om de klinken omhoog te zetten maar dat is idd iets persoonlijks natuurlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud