Kony 2012
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kony 2012
Hebben jullie het Kony 2012-filmpje gezien? En wat vinden jullie er van?
Sushi- Kletskop
- Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Re: Kony 2012
Ik vind het heel inspirerend dat hij zich al jaren sterk maakt voor deze kinderen en gewoon vanuit zijn goedheid zich zo enorm inzet en zich niet heeft laten ontmoedigen door de in eerste instantie negatieve houding van de politieke leiders.
Zoveel mensen (ook ik) denken, 'het kan eigenlijk niet wat er gebeurd' maar we gaan vervolgens verder met ons eigen leven, ook omdat we denken dat we er toch niks aan kunnen doen. Maar hij niet en dat vind ik heel erg bewonderenswaardig.
Zoveel mensen (ook ik) denken, 'het kan eigenlijk niet wat er gebeurd' maar we gaan vervolgens verder met ons eigen leven, ook omdat we denken dat we er toch niks aan kunnen doen. Maar hij niet en dat vind ik heel erg bewonderenswaardig.
Gast- Gast
Ik geef je even een linkje van Nu.nl: http://www.nu.nl/internet/2758262/campagne-rebel-via-youtube-en-twitter.html
Sushi- Kletskop
Ik zie op internet ook veel negatieve berichten over Kony 2012. Dat Invisible Children een foute organisatie is en nog meer van dat soort nieuws. Ik weet niet meer wat ik moet geloven. Ik vond het gisteravond een heel mooi en goed filmpje, maar door alle negatieve berichten kijk ik er ineens iets anders tegenaan.
Sushi- Kletskop
Ik heb nog geen negatieve dingen gelezen, ik heb mijn mening nu puur op het filmpje gebaseerd en ik vind het een mooi idee.
Gast- Gast
Oh ik vind het ook een mooi idee hoor, maar door al die negatieve berichten kijk ik er net wat anders tegenaan maar ik probeer me niet te veel door dat soort berichten te laten beïnvloeden.Confusion schreef:Ik heb nog geen negatieve dingen gelezen, ik heb mijn mening nu puur op het filmpje gebaseerd en ik vind het een mooi idee.
Sushi- Kletskop
Ik heb nu wat dingen gelezen over dat de mensen verkeerd voorgelicht zouden worden. Ik kan zelf niet beoordelen wat wel of niet waar is, maar ookal zou dit allemaal niet meer gebeuren, het feit is dat dit wel is gebeurd in het verleden en daar moet Kony voor berecht worden. Ik vind niet dat je een leider die zulke gruwelijke daden op zijn naam heeft maar moet laten lopen omdat het westen verder geen belangen heeft in dat gebied.
Door Kony 'beroemd' te maken wordt hij niet opgepakt, maar door het verhaal te vertellen (en te blijven vertellen) aan de mensen wordt het iets wat de mens bezig houdt en waardoor het uiteindelijk op de agenda van de politiek kan komen.
Ik blijf het bizar en onrechtvaardig vinden dat er met man en macht gezocht werd naar bin laden, maar dat we wegkijken bij wat er in afrikaanse landen gebeurd(e), puur omdat we daar geen belangen hebben.
Door Kony 'beroemd' te maken wordt hij niet opgepakt, maar door het verhaal te vertellen (en te blijven vertellen) aan de mensen wordt het iets wat de mens bezig houdt en waardoor het uiteindelijk op de agenda van de politiek kan komen.
Ik blijf het bizar en onrechtvaardig vinden dat er met man en macht gezocht werd naar bin laden, maar dat we wegkijken bij wat er in afrikaanse landen gebeurd(e), puur omdat we daar geen belangen hebben.
Gast- Gast
Ik vond het vooral inspirerend om te zien wat 1 man teweeg kan brengen. Maar dat hij zijn zoontje in beeld brengt, en hem dit soort dingen verteld, dat vond ik ook echt niet kunnen.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Dit artikel kom ik net tegen:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/3222842/2012/03/09/stopKony-en-het-gevaar-van-simplistische-actievoering.dhtml
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/3222842/2012/03/09/stopKony-en-het-gevaar-van-simplistische-actievoering.dhtml
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Wie is de mol 2012
» In 2012 ga ik........
» kinderopvangtoeslag 2012
» In 2012 ga ik... (vragenlijstje)
» Pinkpop 2012
» In 2012 ga ik........
» kinderopvangtoeslag 2012
» In 2012 ga ik... (vragenlijstje)
» Pinkpop 2012
Pagina 1 van 1