Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

welke (mama-)fiets?

+6
Viva
Bruintje Beer
Wennes
Barbabella
Blue flower
maiadebij
10 plaatsers

Ga naar beneden

welke (mama-)fiets? Empty welke (mama-)fiets?

Bericht  maiadebij do 8 maa 2012 - 2:13

Mijn man en ik hebben 2 auto's. Heel handig maar eigenlijk een beetje overbodig. Aangezien mijn man een stuk minder kan overwerken komend jaar en bepaalde rekeningen toch omhoog gaan heb ik besloten mijn auto Sad te verkopen.

Om mezelf weer een beetje blij te maken heb ik besloten een mooie, goede nieuwe fiets te kopen. Kan via het fietsplan op mijn werk, dus geen grote uitgave ineens.

Maar er is zoveel keuze!! Uit sommige hoeken hoor ik dat een mama fiets eigenlijk helemaal niet zo goed is en je het beste een normale fiets kunt aanpassen (stuurveer en brede standaard bijvoorbeeld) maar een mama fiets vind ikzelf eigenlijk wel erg praktisch (heb er nu ook 1 maar is aan vervanging toe). Wat zijn jullie ervaringen? Welke hebben jullie en zouden jullie wel of juist niet aanraden en waarom?

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welke (mama-)fiets? Empty Re: welke (mama-)fiets?

Bericht  Blue flower do 8 maa 2012 - 2:25

Ik heb nu sinds een paar dagen een nieuwe mamafiets. De cortina Roots Transport, en vind hem echt super. Het is een stoere, stevige mamafiets en je hebt een transportrek. Voor veel mama's misschien niet nodig en onhandig maar ik neem vaak mijn hondje mee (jack russell) en als ik dan met de fiets wegga dan zou ik haar niet mee kunnen nemen dus voor mij was het belangrijk dat er een transportrek voor een mand bij zat. Verder heeft de fiets een goed stuurslot, breder stuur, dubbele standaard en 3 versnellingen.

Laatst aangepast door Blue flower op do 8 maa 2012 - 2:49; in totaal 1 keer bewerkt
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Barbabella do 8 maa 2012 - 2:37

welke (mama-)fiets? Liberty7Acc_500_1

Ik heb deze, Montego Liberty 7. Ben er erg blij mee !
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast do 8 maa 2012 - 2:41

Ik heb ook een cortina roots, alleen dan een oudere model. Vind het een hele fijne fiets en ben er erg blij mee!

Gast
Gast

Bericht  Wennes do 8 maa 2012 - 2:54

Ik heb een gazelle bloom en die fiets erg goed en is erg stabiel.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Bruintje Beer do 8 maa 2012 - 3:06

Wennes schreef:Ik heb een gazelle bloom en die fiets erg goed en is erg stabiel.
+1
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Gast do 8 maa 2012 - 4:09

Ik heb ook een montego maar wat een *** fiets.

Hij fietst op zich prima, maar heeft in nog geen jaar tijd al 6x daar gestaan omdat de spaken eruit knapte.

Dus voor de zoveelste keer nieuwe spaken er in gezet.

welke (mama-)fiets? Montego-liberty-shanghai-rood

Laatst aangepast door Anniej_S op do 8 maa 2012 - 4:20; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  maiadebij do 8 maa 2012 - 4:15

ik heb nu dus ook een montego en ben er echt niet blij mee. Zo'n miezerig klein standaartje waarbij ik altijd bang ben dat die fiets omvalt als ik de 2e erin zet. En als ik alleen N achterop heb, en voor dus geen gewicht, dat gaat die fiets zwabberen en voelt hij zo onstabiel! Nu wil ik het liefst een degelijke A-merk fiets (Gazelle, Batavus bijv)

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 8 maa 2012 - 4:19

maiadebij schreef:ik heb nu dus ook een montego en ben er echt niet blij mee. Zo'n miezerig klein standaartje waarbij ik altijd bang ben dat die fiets omvalt als ik de 2e erin zet. En als ik alleen N achterop heb, en voor dus geen gewicht, dat gaat die fiets zwabberen en voelt hij zo onstabiel! Nu wil ik het liefst een degelijke A-merk fiets (Gazelle, Batavus bijv)

Dit ontdekte ik ook vroegtijdig bij mijn Montego fiets, van de standaart, en heb echt wel een nieuwe gekregen, hele brede! Op hun kostte twv 70 euro

Gast
Gast

Bericht  Viva do 8 maa 2012 - 4:30

welke (mama-)fiets? 47624-64454

ik heb deze fiets, Sparta amazone trendy. Zonder mandje voorop. ik vind hem wel fijn smile
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Gast do 8 maa 2012 - 4:33

Deze krijg ik:

welke (mama-)fiets? GetImage

Voor mijn verjaardag gehad van mijn man, helaas was deze kleur niet op voorraad dus duurde het langer als 2 tot 5 dagen.

Gast
Gast

Bericht  SparklingEyes do 8 maa 2012 - 4:40

Ik heb nu een gazelle touche. Normale fiets dus. Ik krijg voor mijn verjaardag het moederstuur kado en daar kijk ik erg naar uit. Heb weinig met n. Gefietst omdat het stuur te dicht op het zadel zat, helaas! Maar nu heb ik straks dat stuur en moet het helemaal goed gaan komen!

welke (mama-)fiets? Search?q=moederstuur&oe=UTF-8&hl=nl&client=safari&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=l9JYT8rBB4bM0QWCv9HrDQ&biw=768&bih=928&sei=mNJYT__GOeWu0QWIh_jUDQ

Grtjs se
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Linda do 8 maa 2012 - 5:22

welke (mama-)fiets? Batavus-mambo-de-luxe-ijs-roze-28-inch-7-versnellingen

Ik heb de batavus mambo in het roze, met roze zitje en roze fietstas. Very Happy

Ik ben er erg blij mee. Hij fiets heerlijk en is super stevig! De standaard is stevig en ik vind het stuurslot is echt handig.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  maiadebij do 8 maa 2012 - 6:01

Anniej_S schreef:
maiadebij schreef:ik heb nu dus ook een montego en ben er echt niet blij mee. Zo'n miezerig klein standaartje waarbij ik altijd bang ben dat die fiets omvalt als ik de 2e erin zet. En als ik alleen N achterop heb, en voor dus geen gewicht, dat gaat die fiets zwabberen en voelt hij zo onstabiel! Nu wil ik het liefst een degelijke A-merk fiets (Gazelle, Batavus bijv)

Dit ontdekte ik ook vroegtijdig bij mijn Montego fiets, van de standaart, en heb echt wel een nieuwe gekregen, hele brede! Op hun kostte twv 70 euro

Dat had ik niet hoeven voor te stellen bij de winkel waar hij vandaan kwam. Mijn bagagedrager bleek niet vast gezet te zijn, toen ik fietste met mijn boodschappen achterop en zoontje voorop knalde dat achterzitje naar beneden, maar denk maar niet dat ze excuses maakten of het wilde maken.... en dan te bedenken dat ik wel een kind achterop had kunnen hebben Mad

Ik ben net even naar de fietsenwinkel geweest en op de Gazelle Bloom gereden, fietste prima! Ze hadden helaas geen batavus(hier krijg ik 15% korting op via mijn werk) dus ik wil ook nog wel ergens een batavus proberen eigenlijk.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 8 maa 2012 - 6:13

maiadebij schreef:
Anniej_S schreef:

Dat had ik niet hoeven voor te stellen bij de winkel waar hij vandaan kwam. Mijn bagagedrager bleek niet vast gezet te zijn, toen ik fietste met mijn boodschappen achterop en zoontje voorop knalde dat achterzitje naar beneden, maar denk maar niet dat ze excuses maakten of het wilde maken.... en dan te bedenken dat ik wel een kind achterop had kunnen hebben Mad

Ik ben net even naar de fietsenwinkel geweest en op de Gazelle Bloom gereden, fietste prima! Ze hadden helaas geen batavus(hier krijg ik 15% korting op via mijn werk) dus ik wil ook nog wel ergens een batavus proberen eigenlijk.

Ik heb wel gezegd hoe ik hier overdacht. Bedoel als je een fiets koopt, wat voor merk ook, een moeders fiets is een moederfiets. Hij moet goed en stabiel zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 8 maa 2012 - 6:36

Ik heb ook een Montego en ben er heel erg tevreden over.

Gast
Gast

Bericht  _Jet do 8 maa 2012 - 10:24

Bruintje Beer schreef:
Wennes schreef:Ik heb een gazelle bloom en die fiets erg goed en is erg stabiel.
+1

+1
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Flip Fluitketel do 8 maa 2012 - 10:26

Bruintje Beer schreef:
+1

+1
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: