Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tips voor een goedkope bruiloft....

+7
Pompoen
Fearie
Kqip
Roxi3
slaatje
Susan
LDJ
11 plaatsers

Ga naar beneden

Tips voor een goedkope bruiloft.... Empty Tips voor een goedkope bruiloft....

Bericht  LDJ di 6 maa 2012 - 5:03

Mijn vriend en ik zitten eraan te denken om te gaan trouwen.
Dit ook omdat ik zwanger ben, daarom hoeft het voor ons niet uitgebreid, maar we willen het ook niet
zomaar aan ons voorbij laten gaan.
Als we gaan trouwen dan willen we het klein houden. Waarschijnlijk alleen onze eigen gezinnen
en onze vrienden.
Maar hoe zou je nou goedkoop kunnen trouwen? Wie heeft er tips.
Wie heeft dit ook gedaan en hoeveel was jij ong kwijt aan jou dag?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor een goedkope bruiloft.... Empty Re: Tips voor een goedkope bruiloft....

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 5:08

Op maandagochtend trouwen.
's Avonds alleen een borrel geven voor vrienden/ familie.

Mijn zus en zwager hebben het zo gedaan, maar veel mensen hebben voor hun iets geregeld, zoals een verrassingsbrunch met bruidstaart en champagne in hun huis toen ze uit het stadhuis kwamen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor een goedkope bruiloft.... Empty Re: Tips voor een goedkope bruiloft....

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 5:12

inderdaad op maandagochtend trouwen. Dan is het ook wel gewoon in het gemeentehuis en verder niks speciaals maar dan is het gratis.

Verder kun je misschien `s avonds uit eten gaan met de dierbaarste personen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor een goedkope bruiloft.... Empty Re: Tips voor een goedkope bruiloft....

Bericht  Susan di 6 maa 2012 - 5:19

Een aantal tips, je kunt zelf kiezen wat je wel duur wil maken en wat niet.

- op een doordeweekse dag trouwen inderdaad, liefst op een gratis ochtend, maar vaak is die al ver van tevoren volgeboekt, dus dan kun je voor een optie gaan die niet gratis is, maar ook niet zo duur als bijvoorbeeld de vrijdag of zaterdag.
- niet een dure trouwlocatie kiezen, gewoon het gemeentehuis of stadsdeelkantoor.
- niet per se het feest op dezelfde dag geven, dan kun je het wel gewoon op zaterdagavond vieren. Daarbij geeft het jezelf ook wat rust, dan kun je op de dag zelf lekker uit eten en op de dag van het feest rustig alles voorbereiden, wat zeker handig is als je het low-budget houdt, want dan besteed je waarschijnlijk ook minder uit. Op de dag zelf kun je na de huwelijksinzegening wel je gasten uitnodigen voor koffie en taart bij je thuis, maar de avond kun je dan voor jezelf houden.
- geen feestlocatie huren, maar gewoon thuis vieren, of bijvoorbeeld in het huis van je ouders als zij een huiskamer hebben die erg geschikt is voor feestjes (en het goed vinden uiteraard). Je kunt bijvoorbeeld statafels huren en een grote hoeveelheid ijs bestellen om drank te koelen in het bad.
- geen (volledige) catering, maar zelf een buffet klaarmaken.
- geen dure trouwjurk en trouwpak, maar gewoon een leuke jurk en leuk pak uit een gewone winkel. Of bruidskleding tweedehands bestellen.
- geen duur trouwboeket, maar zelf een boeketje samenstellen.
- geen kapster, visagiste, enzovoort, maar gewoon jezelf opmaken, zelf je haar doen of laten doen door je moeder/zus/vriendin.
- geen professionele fotograaf, maar iemand die je kent en die goed kan fotograferen de foto's laten maken, of iemand inhuren die talent heeft maar geen beroepsfotograaf is en het voor een klein bedrag wil doen.
- geen trouwauto huren, eventueel een auto lenen als je iemand kent met een leuke auto
- zelf een bruidstaart bakken als je dat kan, of als je iemand kent die het goed kan, vragen of diegene het wil doen (eventueel tegen een vergoeding).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor een goedkope bruiloft.... Empty Re: Tips voor een goedkope bruiloft....

Bericht  slaatje di 6 maa 2012 - 5:50

Volgens mij kun je op het gemeentehuis alleen gratis trouwens als je budget ook echt niet toereikend is (lees, als je rond moet komen van bijstand niveau)

Verder zou je ervoor kunnen kiezen om bijvoorbeeld sochtens te trouwen en dan heel simpel thuis of ergens anders te gaan lunchen. Je jurk zou je kunnen laten maken door iemand, of bijvoorbeeld een cocktailvariant kiezen, ipv een echte trouwjurk. Hier komen vaak nog bijkomende accesoieres bij die ook aardig in de kosten gaan zitten. En anders zoeken via marktplaats.

Kaartjes kun je zelf ontwerpen en zelf maken. Bloemen idd zelf maken. Dat soort dingen. Op wat voor termijn willen jullie gaan trouwen?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor een goedkope bruiloft.... Empty Re: Tips voor een goedkope bruiloft....

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 6:00

slaatje schreef:Volgens mij kun je op het gemeentehuis alleen gratis trouwens als je budget ook echt niet toereikend is (lees, als je rond moet komen van bijstand niveau)

Verder zou je ervoor kunnen kiezen om bijvoorbeeld sochtens te trouwen en dan heel simpel thuis of ergens anders te gaan lunchen. Je jurk zou je kunnen laten maken door iemand, of bijvoorbeeld een cocktailvariant kiezen, ipv een echte trouwjurk. Hier komen vaak nog bijkomende accesoieres bij die ook aardig in de kosten gaan zitten. En anders zoeken via marktplaats.

Kaartjes kun je zelf ontwerpen en zelf maken. Bloemen idd zelf maken. Dat soort dingen. Op wat voor termijn willen jullie gaan trouwen?

Nee hoor, hier niet in ieder geval!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor een goedkope bruiloft.... Empty Re: Tips voor een goedkope bruiloft....

Bericht  Roxi3 di 6 maa 2012 - 6:03

slaatje schreef:Volgens mij kun je op het gemeentehuis alleen gratis trouwens als je budget ook echt niet toereikend is (lees, als je rond moet komen van bijstand niveau)

Nee, iedereen kan gratis trouwen. Iedere gemeente moet die optie aanbieden. Het is alleen vaak in de ochtend (welke ochtend is in iedere gemeente verschillend).

Wij proberen ook te besparen op een aantal dingen en hebben bijvoorbeeld heel veel versieringen en bedankjes (de doosjes) in Duitsland gekocht voor heel weinig. Een vriend van ons gaat de foto's maken en mijn nicht gaat mijn boeket maken. Ik vraag vooral veel rond aan vrienden en familie of zij toevallig mensen kennen die .... En dat werkt tot nu toe heel goed!

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor een goedkope bruiloft.... Empty Re: Tips voor een goedkope bruiloft....

Bericht  Kqip di 6 maa 2012 - 6:06

Hier kan iedereen op maandagochtend om 10 uur of 10.30 gratis trouwen. Is geen verschil in hoog of laag inkomen.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor een goedkope bruiloft.... Empty Re: Tips voor een goedkope bruiloft....

Bericht  Roxi3 di 6 maa 2012 - 6:07

Voor een "luxe" trouwboekje en verschillende uittreksels moet je in sommige gemeenten wel betalen maar dat staat meestal op de website aangegeven.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor een goedkope bruiloft.... Empty Re: Tips voor een goedkope bruiloft....

Bericht  Susan di 6 maa 2012 - 6:10

Inderdaad, iedereen mag kiezen voor de ochtend waarop het gratis is, het is wel in sommige gemeentes alleen beschikbaar voor inwoners van die gemeente. En dus al lang van tevoren volgeboekt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor een goedkope bruiloft.... Empty Re: Tips voor een goedkope bruiloft....

Bericht  slaatje di 6 maa 2012 - 7:18

Oke, weer wat geleerd. Ik heb echt altijd gedacht dat dit alleen voor mensen met een bijstands uitkering zou zijn :-) Dan zou ik dus op een van de dagen trouwen dat het gratis kan :p
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor een goedkope bruiloft.... Empty Re: Tips voor een goedkope bruiloft....

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 7:25

Wij hadden niet bepaald een goedkope bruiloft, maar we hebben wel een paar dingen goedkoop gehouden:

- De taart laten maken door een vriendin.
- Eenvoudige bedankjes.
- Bloemen laten verzorgen door een tante van mijn man (oké, dit was niet goedkoop, want we hebben de zaal laten versieren, maar het scheelt wel enkele honderden euro's).
- Hoepel van de jurk lenen.
- Trouwauto geleend van een vriend van mijn vader (eigenaar was ook de chauffeur, vond hij prachtig om te doen!).
- In plaats van uit eten, een buffet gedaan in een theehuis van een oom van mijn man.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor een goedkope bruiloft.... Empty Re: Tips voor een goedkope bruiloft....

Bericht  Fearie di 6 maa 2012 - 21:47

Wij gaan volgend jaar trouwen en hebben ook geen ruim budget (naja, max. 3000 euro te besteden).

Wij besparen ook op:
- de trouwbedankjes (kiezen een cadeautje per stel en niet per persoon)
- trouwkaarten
- bruidstaart en gebak (ga ik zelf maken)
- trouwauto (proberen we via kennissen te regelen)
- fotograaf (een vriendin van me kan foto's maken)
- eten (regelen zelf eten, gaan bbq-en of iets anders doen)
- budget trouwjurk en pak

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor een goedkope bruiloft.... Empty Re: Tips voor een goedkope bruiloft....

Bericht  Pompoen di 6 maa 2012 - 22:53

Wij hebben het ook niet echt heel duur gemaakt voor bruiloftsbegrippen. Een heel duur onderdeel is vaak de jurk, ik ben in een galajurk getrouwd, ik voelde me echt een prinses en het was mijn droomjurk, maar hij was wel veel goedkoper dan de meeste trouwjurken (350 euro als ik me goed herinner). Ze hebben ook galajurken in het wit dus die zijn vaak prima geschikt om in te trouwen.

Verder hebben wij geen feest gegeven maar een high tea gehouden en hebben we wel in plaats daarvan de grote zaal van het stadhuis genomen en iedereen voor het trouwen uitgenodigd. Maar je kunt natuurlijk ook gratis trouwen, ik weet dat dat in Amsterdam op donderdagochtend is en hier in A.foort ook.

De lunch hebben we bij ons thuis gedaan met gewoon een grote berg gesmeerde broodjes (die ik 's ochtends zelf heb staan smeren). Bruidskapsel heb ik wel laten doen maar make-up heb ik zelf gedaan want ik ben nooit zo van de make-up.
We hadden een trouwauto voor 1 uur, die bracht ons naar het stadhuis en de rest van de dag hebben we lopend gedaan en 's avonds zijn we door een vriendin weer thuisgebracht. Dat was bij ons ook een beetje raar geweest als we 'm de hele dag hadden gehad aangezien we van het stadhuis naar de hightealocatie gingen lopen met alle gasten (250 meter ofzo)...

We hebben geen taart genomen, ik lust die dingen vaak niet en ik vond dat we met die high tea wel genoeg zoetigheid hadden.

's avonds hebben we geen feest gehouden maar met een kleine groep (18 personen) heerlijk gegeten.

De uitnodigingen heb ik zelf gemaakt, dat scheelt ook geld.

Het bruidsboeket had ik bij een bloemenzaak laten maken en heeft samen met de corsages 35 euro gekost, ik heb gewoon gezegd dat ik geen groot budget had maar wel iets leuks wilde en toen heb ik een heel grappig bruidsboeket uitgezocht met moby-diks (dat zijn een soort ballen met stekeltjes) en een paar bloemen er tussen, paste heel goed bij ons.

We hebben een geweldige dag gehad, echt de dag van mijn leven. Het enige waar ik nog steeds een beetje spijt van heb is dat mijn nichtje de foto's heeft gemaakt, ik dacht dat ze dat heel goed zou kunnen, maar de foto's zijn heel korrelig geworden, vaak niet helemaal scherp en met een hele lage kwaliteit gemaakt waardoor we ze bijvoorbeeld niet goed kunnen vergroten... Het is niet anders maar dat vind ik nog wel eens jammer.

Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor een goedkope bruiloft.... Empty Re: Tips voor een goedkope bruiloft....

Bericht  LDJ do 8 maa 2012 - 0:29

Dank jullie wel voor alle tips.
Hier hebben we vast wel wat aan.
Mijn vriend had ook een goed idee. Gewoon lekker een
weekend weg gaan met zijn 2en, nu het nog kan.

We gaan er eens over nadenken.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor een goedkope bruiloft.... Empty Re: Tips voor een goedkope bruiloft....

Bericht  Susan do 8 maa 2012 - 1:57

LDJ schreef:Dank jullie wel voor alle tips.
Hier hebben we vast wel wat aan.
Mijn vriend had ook een goed idee. Gewoon lekker een
weekend weg gaan met zijn 2en, nu het nog kan.

We gaan er eens over nadenken.

Dat kun je toch sowieso doen, naast je low-budget bruiloft? Gewoon bij wijze van huwelijksreis?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor een goedkope bruiloft.... Empty Re: Tips voor een goedkope bruiloft....

Bericht  mzcharlotte do 8 maa 2012 - 2:24

We hebben het niet echt low-budget gedaan, maar we hebben zeker wel bespaard. Dit waren onze besparingen;

- Trouwen op een doordeweekse dag in het 'laag seizoen' (van mei t/m augustus wordt er veel getrouwd).
- Trouwen in een andere gemeente, die goedkoper was dan de onze
- Fotografie werd door een vriendin gedaan.
- De uitnodigingen hebben we zelf gedaan (75 euro voor 50 uitnodigingen)
- Bruidstaart hebben via een forum geregeld (niet geproefd)
- Gastenboek was een gewoon HEMA fotoboek
- Bruidsschoenen waren witte hakken van internet (geen speciale dus)
- Accessoires van internet en aanbiedingen
- Mijn kapster deed mijn haar, heb ook geen proefkapsel gedaan.
- Make-up heb ik ook via een tip gevonden.
- Bedankjes waren brownies met een zelfgemaakt kaartje.
- Onze huwelijksreis was een lang weekend weg.

Veel zelfdoen scheelt echt enorm. En door in het 'laag seizoen' te trouwen heb je een nog iets betere positie om te onderhandelen over prijzen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor een goedkope bruiloft.... Empty Re: Tips voor een goedkope bruiloft....

Bericht  Poisongirl do 8 maa 2012 - 21:56

Wij zijn op een donderdagmorgen getrouwd, wilden eigenlijk gratis trouwen, maar dan mochten we er maar 10 mensen bij hebben incl onszelf en getuigen. Dus gekozen om dan toch maar betaald te trouwen. Kostte 110 euro, incl trouwboekje en boeket bloemen op de tafel van de ambtenaar.

Daarna hebben we iedereen meegenomen naar ons thuis en hebben we daar koffie,thee,limonade en champagne (die hebben mijn schoonouders ons cadeau gedaan) met taart van de hema gedaan.

's avonds zijn we uit eten gegaan met een klein groepje mensen. Was een heerlijke en niet dure dag.

We hebben de trouwkaarten zelf gemaakt en verstuurd. Op trouwkleding hebben we niet bespaard, maar ik vond echte trouwjurken niet zo mooi, of die konden niet op tijd vermaakt worden, dus ben uiteindelijk in een super mooie jurk van Steps getrouwd, voor 75 euro, hah? Maar dat was gewoon toeval, ben niet speciaal op zoek gegaan naar een goedkope jurk...

Wel hebben wij later nog een feest gehouden voor iedereen, maar hebben we ook thuis gedaan, in de tuin in een grote tent. Al met al heeft het ons inclusief kleding en fotograaf enzo en alles er op en er aan denk ik nog geen 3000 euro gekost
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor een goedkope bruiloft.... Empty Re: Tips voor een goedkope bruiloft....

Bericht  Susan do 8 maa 2012 - 23:09

Poisongirl schreef:Wij zijn op een donderdagmorgen getrouwd, wilden eigenlijk gratis trouwen, maar dan mochten we er maar 10 mensen bij hebben incl onszelf en getuigen.

Wat stom! Bij ons was wel alles min of meer hetzelfde, ik heb een keer zo'n gratis trouwerij meegemaakt op dezelfde locatie als waar wij zijn getrouwd en er mochten gewoon net zoveel mensen bij zijn, het enige verschil was dat het alleen op dinsdagochtend tussen 9 en 10 kon. Wij zijn uiteindelijk op een donderdagmiddag getrouwd omdat de gratis ochtend al voor maanden volzat en we dan de middag toch wel leuker vonden, dat was volgens mij ook even duur als bijvoorbeeld dinsdagochtend om 10 uur.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor een goedkope bruiloft.... Empty Re: Tips voor een goedkope bruiloft....

Bericht  Fiebje vr 9 maa 2012 - 0:44

In 'mijn'' kan je niet gratis trouwen. De goedkoopste optie is een 'balie huwelijk', je trouwt dan in een kleine ruimte waar de 4 getuigen en een fotograaf bij aanwezig is. Dit hebben wij ook zo gedaan. Ik was 7 mnd zwanger toen we trouwden en onze dag zag er als volgt uit:

11.30 trouwen gemeentehuis (baliehuwelijk)
Daarna lunchen met de gezinnen (dit hebben de vaders betaald)
Toen naar huis heb ik even gerust en daarna kwam nog wat familie en hebben we in de tuin (was prachtig weer) de taart aangesneden (dit was een verassing van mijn ouders). En aan het einde vd middag kwam de catering die ik had besteld en hebben we buiten gegeten (dit was ook onze grootste kostenpost) daarna nog een bakkie gedaan en dat was het. Ik had een mooie bloemenjurk aan en mijn man een blouse en linnenbroek. Als huwelijkswknd zijn we een wkndje naar Valkenburg geweest.
Dit jaar gaan we voor het echie!
Je kan het allemaal zo duur/goedkoop maken zoals je zelf wilt.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor een goedkope bruiloft.... Empty Re: Tips voor een goedkope bruiloft....

Bericht  Steep vr 9 maa 2012 - 0:48

Wij hebben onze kaartjes laten drukken bij een sociaal werken drukkerij. Was 1 euro voor een kaartje van 14cm bij 14cm met enveloppen. En het ontwerp heb ik van kaartje2go afgehaald. Dus exact hetzelfde kaartje voor 1,50 euro minder per kaartje.. In de zomer kun je ook kijken of ze je boeket willen maken bij een zorgboerderij (alleen weet ik niet wanneer je gaat trouwen heb ik vast overheen gelezen) heb je dan wel seizoensgebonden bloemen geloof ik.. Voor Make-up en Haar kun je youtube raadplegen als je handig bent!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor een goedkope bruiloft.... Empty Re: Tips voor een goedkope bruiloft....

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 3:25

Wij zijn gratis getrouwd met alleen wat directe familie/ vrienden en daarna een lunch met champagne bij ons thuis, erg low budget dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor een goedkope bruiloft.... Empty Re: Tips voor een goedkope bruiloft....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum