Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

stoomstrijkijzer (met zo'n 4 bar druk ding) ontkalken

3 plaatsers

Ga naar beneden

stoomstrijkijzer (met zo'n 4 bar druk ding) ontkalken Empty stoomstrijkijzer (met zo'n 4 bar druk ding) ontkalken

Bericht  anne87 zo 4 maa 2012 - 1:41


He meiden,

Ik heb zon groot stoomstrijkijzer geval (phillips gc6410), hoe ontkalk ik die in hemelsnaam!!!!

Iemand een tip!??

Er komt nu telkens als het water bijna op is bruine zooi mee... maar ik durf er niet zo maar azijn in te doen ofzo...

liefs,

Anne
anne87
anne87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 51
Punten : 77
Registratiedatum : 08-08-11
Woonplaats : Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

stoomstrijkijzer (met zo'n 4 bar druk ding) ontkalken Empty Re: stoomstrijkijzer (met zo'n 4 bar druk ding) ontkalken

Bericht  piertje zo 4 maa 2012 - 4:04

Ik weet niet precies hoe die van jou werkt, maar bij mijn strijkijzer zit er zo'n calc clean knop op. Ik moet dan (volgens de gebruiksaanwijzing:D ) eerst het strijkijzer helemaal warm laten worden, dan de stekker uit het stopcontact. Boven de gootsteen de calc clean knop ingedrukt houden en dan gaat ie heel hard stomen en loopt er water uit.

Zo doe ik het altijd, maar vergeet het ook vaak hoor. Ik denk er meestal ook pas aan als er bruine stukjes op m'n kleding komen tijdens het strijken.
piertje
piertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stoomstrijkijzer (met zo'n 4 bar druk ding) ontkalken Empty Re: stoomstrijkijzer (met zo'n 4 bar druk ding) ontkalken

Bericht  anne87 zo 4 maa 2012 - 8:59

he wendy,
ik dacht ook dat ik zon knop had....maar blijkbaar toch niet.... maar ik heb zon strijkijzer met een apart reservoir die kan ik niet zomaar opendraaien als die warm is...
ik heb de gebruiksaanwijzing doorgespit en bij schoonmaken en onderhoud staat alleen dat ik het strijkijzer moet laten afkoelen en dan leeg moet gieten, 500 ml water erin schudden en weer leeggieten... maar over ontkalken staat niks... een stukje terug staat dat ik er nooit azijn of ontkalker in mag doen.... blijkbaar ontkalkt die zichzelf ofzo..

toch bedankt!

liefs Anne
anne87
anne87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 51
Punten : 77
Registratiedatum : 08-08-11
Woonplaats : Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

stoomstrijkijzer (met zo'n 4 bar druk ding) ontkalken Empty Re: stoomstrijkijzer (met zo'n 4 bar druk ding) ontkalken

Bericht  piertje zo 4 maa 2012 - 9:56

Ik denk dat je er dan inderdaad maar niet teveel 'aparte' middeltjes in moet gaan gooien.

Zou het spoelen met water inderdaad eens proberen. Succes en strijk ze, haha!
piertje
piertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stoomstrijkijzer (met zo'n 4 bar druk ding) ontkalken Empty Re: stoomstrijkijzer (met zo'n 4 bar druk ding) ontkalken

Bericht  kajaka88 di 6 maa 2012 - 7:45

Toen ik mijn stijkijzer vorige week kocht, vroeg ze of ik er spul bij wilde voor het ontkalken. Volgens haar hoefde ik dat alleen maar erbij in te doen, zo nu en dan. Het is een pakje met kleine flesjes.
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stoomstrijkijzer (met zo'n 4 bar druk ding) ontkalken Empty Re: stoomstrijkijzer (met zo'n 4 bar druk ding) ontkalken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum