voedingschema
+3
blondje1313
Happydobby
joyce0606
7 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: voedingschema
Ik zou net als de rest zegt lekker je eigen plan trekken, komt helemaal goed.
D.ean's schema is nu:
7.00 uur bv
9.30 uur fruit (geheel afhankelijk van of ie slaapt anders krijgt ie hem om 12.00 uur)
11.00 uur bv
15.00 uur bv
17.00 uur groente
19.00 uur bv
Ik twijfel ook of ik een voeding laat vallen maar D wordt nog helemaal wild als ie borst of fles ziet dus die krijgt ie ook nog gewoon.
D.ean's schema is nu:
7.00 uur bv
9.30 uur fruit (geheel afhankelijk van of ie slaapt anders krijgt ie hem om 12.00 uur)
11.00 uur bv
15.00 uur bv
17.00 uur groente
19.00 uur bv
Ik twijfel ook of ik een voeding laat vallen maar D wordt nog helemaal wild als ie borst of fles ziet dus die krijgt ie ook nog gewoon.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Serieus... WTF . Ik weet niet eens wat ik hierop moet zeggen, zo achterlijk en onbegrijpelijk is het. Hoezo ze keurt je borstvoeding af? (Ik zou dit soort mensen z.s.m. uit 'mijn omgeving' verwijderen eerlijk gezegd, wat een idioterie.)joyce0606 schreef:ik voel dat ik mij kind te kort doe. aangezie 2 kindjes in mijn omgeving al met 2,5 maand fruit krijgen...en 1 daarvan keurd mijn bv af
maakt mij onzeker ookal weet ik beter....
Laat ze allemaal maar lullen, het is jouw kind en jij moet doen waar jij je prettig bij voelt (en waar overigens ook enorm veel voor te zeggen is als je even logisch nadenkt en al helemaal vanuit de huidige medische wetenschap). Dus als K. het goed doet op het aantal voedingen dat hij nu krijgt, laat dat lekker zo! En de bijvoeding komt netjes met zes maanden, precies zoals jij het hebt besloten.
Dat je al een beetje over bijvoeding nadenkt vind ik trouwens niet gek hoor, ik heb me ook al best goed ingelezen, gewoon uit interesse. Je hoeft in eerste instantie helemaal geen voeding te laten vervallen, groente en fruit is echt een extraatje in het begin (en in het geval van Rapley al helemaal, maar ik weet niet of jij dat ook wil).
En om af te sluiten nog maar even een hele dikke knuffel, volgens mij doe je het hartstikke goed, laat je niet zo onzeker maken door jan en alleman!
Gast- Gast
Ook wel een beetje eens met de rest.. hij is nog geen 6 maanden. Bekijk het dan nog eens, misschien drinkt hij dan ineens veel groter flessen en laat hij er vanzelf eentje weg.
Ik zat er laatst ook wat over na te denken, maar gewoon meer omdat ik het leuk vind om te doen en het leuk vind om van andere mensen te horen hoe ze dan de hapjes maken enzo en wat dan kan en niet kan.
Maar net als parel zegt.. laat ze eerst maar eens grotere flessen gaan drinken. En ook wil ik het overleggen in het ziekenhuis.
Oh en meis probeer je alsjeblieft niet zoveel aan te trekken wat andere mensen doen en zeggen. Hartstikke fijn voor hun dat ze zo vlot zijn met fruit enzo.. als jij dat niet wilt doe je dat niet. Klaar, daar hoef je niemand verantwoording voor af te leggen.
Ik zat er laatst ook wat over na te denken, maar gewoon meer omdat ik het leuk vind om te doen en het leuk vind om van andere mensen te horen hoe ze dan de hapjes maken enzo en wat dan kan en niet kan.
Maar net als parel zegt.. laat ze eerst maar eens grotere flessen gaan drinken. En ook wil ik het overleggen in het ziekenhuis.
Oh en meis probeer je alsjeblieft niet zoveel aan te trekken wat andere mensen doen en zeggen. Hartstikke fijn voor hun dat ze zo vlot zijn met fruit enzo.. als jij dat niet wilt doe je dat niet. Klaar, daar hoef je niemand verantwoording voor af te leggen.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Joh, al zijn er mensen in je omgeving wiens baby's al op dag drie aan de soepstengel zitten, dat heeft toch helemaal niks met jou te maken?
Mijn jongste spuugde ook ongelooflijk veel, maar dat is minder geworden sinds ze op maar vier voedingen per dag zit. Dat heeft ze zelf zo geregeld, ik voed op verzoek. Het ene kindje doet het met veel spugen beter op meer voedingen, de ander op minder. Wat denk je van voeden op verzoek en het hem zo zelf te laten regelen?
Mijn jongste spuugde ook ongelooflijk veel, maar dat is minder geworden sinds ze op maar vier voedingen per dag zit. Dat heeft ze zelf zo geregeld, ik voed op verzoek. Het ene kindje doet het met veel spugen beter op meer voedingen, de ander op minder. Wat denk je van voeden op verzoek en het hem zo zelf te laten regelen?
Gast- Gast
Fearie schreef:Ik zou net als de rest zegt lekker je eigen plan trekken, komt helemaal goed.
D.ean's schema is nu:
7.00 uur bv
11.00 uur bv
15.00 uur bv
17.00 uur groente
19.00 uur bv
Niet te hopen dat ie dat op zn 16de nog heeft
Gast- Gast
joyce0606 schreef:Pien schreef:Ik zou me daar nu echt nog niet mee bezig houden joyce. Komt tijd komt raad!
ik voel dat ik mij kind te kort doe. aangezie 2 kindjes in mijn omgeving al met 2,5 maand fruit krijgen...en 1 daarvan keurd mijn bv af
joyce, lieve schat, dat is écht niet nodig, omgekeerde wereld zelf. Jij doet je kind écht niet te kort dat jij wilt wachten tot de 6 maanden, sterker nog: je verleent je kind een gunst door te wachten. Babydarmpjes zijn met 2.5 maand echt, écht nog niet in staat om vast voedsel te verwerken.
En borstvoeding afkeuren is echt het domste wat ik ooit gehoord hebt. Borstvoeding is wetenschappelijk bewezen de beste voeding voor je kindje, sowieso nog tot hij twee is!
En mijn dochter begon pas noemenswaardig te eten toen ze rond een jaar was, in het eerste levensjaar halen baby's voldoende voedingsstoffen uit je borstvoeding en is de bijvoeding écht nog niet per se nodig.
Gast- Gast
thanks voor de lieve berichtjes.
ik ben blijkbaar erg gevoelig voor andere met hun verhalen, alhoewel ik wel voet bij stuk wil houden wat betreft de bijvoeding. ik wil het ook wel zijn eigen voedingen laten regelen...hij kan prima zelf aangeven wat hij wilt en hoeveel.
ik ben blijkbaar erg gevoelig voor andere met hun verhalen, alhoewel ik wel voet bij stuk wil houden wat betreft de bijvoeding. ik wil het ook wel zijn eigen voedingen laten regelen...hij kan prima zelf aangeven wat hij wilt en hoeveel.
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Rejoy. schreef:joyce0606 schreef:Pien schreef:Ik zou me daar nu echt nog niet mee bezig houden joyce. Komt tijd komt raad!
ik voel dat ik mij kind te kort doe. aangezie 2 kindjes in mijn omgeving al met 2,5 maand fruit krijgen...en 1 daarvan keurd mijn bv af
joyce, lieve schat, dat is écht niet nodig, omgekeerde wereld zelf. Jij doet je kind écht niet te kort dat jij wilt wachten tot de 6 maanden, sterker nog: je verleent je kind een gunst door te wachten. Babydarmpjes zijn met 2.5 maand echt, écht nog niet in staat om vast voedsel te verwerken.
En borstvoeding afkeuren is echt het domste wat ik ooit gehoord hebt. Borstvoeding is wetenschappelijk bewezen de beste voeding voor je kindje, sowieso nog tot hij twee is!
En mijn dochter begon pas noemenswaardig te eten toen ze rond een jaar was, in het eerste levensjaar halen baby's voldoende voedingsstoffen uit je borstvoeding en is de bijvoeding écht nog niet per se nodig.
Dat is dan weer niet waar, de bijvoeding is wel degelijk nodig vanaf 6 maanden voor de ontwikkeling van de mondmotoriek en het maag/darmkanaal.
Gast- Gast
laat ik het dan zo formuleren: het is niet nodig dat kinderen hele maaltijden eten. Als je kindje bijvoorbeeld op de rapley-manier eet, zal het kindje tot zijn eerste jaar waarschijnlijk niet veel binnen krijgen, in ieder geval niet genoeg om daarvan verzadigd te raken en voldoende voedingsstoffen te halen. Dat is ook niet nodig, omdat de voedingsstoffen nog uit de melk gehaald worden.
Gast- Gast
Daar heb je dan weer wél gelijk in.
De voedingsstoffen zullen ze idd voornamelijk uit de melk krijgen, maar laat ik het dan zo formuleren ; oefenen met vast voedsel en/of een lepeltje doet idd wel degelijk deugd.
De voedingsstoffen zullen ze idd voornamelijk uit de melk krijgen, maar laat ik het dan zo formuleren ; oefenen met vast voedsel en/of een lepeltje doet idd wel degelijk deugd.
Gast- Gast
Parel schreef:Fearie schreef:Ik zou net als de rest zegt lekker je eigen plan trekken, komt helemaal goed.
D.ean's schema is nu:
7.00 uur bv
11.00 uur bv
15.00 uur bv
17.00 uur groente
19.00 uur bv
Niet te hopen dat ie dat op zn 16de nog heeft
Haha, dat hoop ik ook niet
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: