voedingschema
+3
blondje1313
Happydobby
joyce0606
7 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
voedingschema
K is over 2 maanden, 6 maanden oud en wil dan beginnen aan de fruit en groente hapjes. hij krijgt nu volledige borstvoeding 5x 140cc ik wil borstvoeding blijven geven.
ik ben mij aan het orienteren voor een schema maar vindt het erg moeilijk, dus wil graag weten hoe jullie dat hebben gedaan.
hij krijgt zijn eerste fles om 6 uur, en wil dit er dan wel inhouden i.v.m werk.
ook vraag ik mij af hoe ik naar 4 voedingen kan gaan, hij krijgt overdag echt om de 4 uur een fles, 10 uur savonds de laatste en 6 uur de eerste. het ritme doet hem erg goed. hij wordt om 4 uur sochted vaak wakker voor zijn speentje en gaat daarna weer slapen.
als ik de fles van 10 uur laat vallen komt hij zeker midden in de nacht.
ik ben mij aan het orienteren voor een schema maar vindt het erg moeilijk, dus wil graag weten hoe jullie dat hebben gedaan.
hij krijgt zijn eerste fles om 6 uur, en wil dit er dan wel inhouden i.v.m werk.
ook vraag ik mij af hoe ik naar 4 voedingen kan gaan, hij krijgt overdag echt om de 4 uur een fles, 10 uur savonds de laatste en 6 uur de eerste. het ritme doet hem erg goed. hij wordt om 4 uur sochted vaak wakker voor zijn speentje en gaat daarna weer slapen.
als ik de fles van 10 uur laat vallen komt hij zeker midden in de nacht.
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10
Re: voedingschema
Waarom wil je terug gaan naar minder flessen dan, als je denkt dat hij het nog niet gaat redden? Als hij vast voedsel gaat eten, dan vervalt er vanzelf wel een voeding.
Ik heb hier nooit iets gestuurd, dochter heeft het altijd zelf geregeld en het is helemaal goed gekomen
Ik heb hier nooit iets gestuurd, dochter heeft het altijd zelf geregeld en het is helemaal goed gekomen
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Waarom wil je terug gaan naar minder flessen dan, als je denkt dat hij het nog niet gaat redden? Als hij vast voedsel gaat eten, dan vervalt er vanzelf wel een voeding.
ja van mij mag hij ook lekker 5 flessen drinken hoor, hij heeft zelf ook geregeld dat hij om de 4 komt, en dat hij snachts niet meer komt voor een voeding.
soms raak ik een beetje in de war, het CB zegt 4 voedingen (en het liefts van 180-200) en het ziekenhuis wil terug gaan naar 7 voedingen (om de 3 uur dus). zelf wil ik het gewoon zo houden op de 5 voedingen.... maar ja wat weet ik nou er van...
joyce0606- Kletskop
als je er over nadenkt zijn vier voedingen eigenlijk heel raar, jij eet toch ook vaker op een dag? Drie hoofdmaaltijden en twee of drie tussendoortjes, waarom zou een kindje dan naar vier enorme voedingen moeten als hij dat zelf niet op die manier regelt? Waarom wil het ziekenhuis dat je terug gaat naar 7 voedingen, heeft dat een speciale reden? Ik zou lekker op die vijf voedingen blijven als dit lekker loopt en dan afwachten tot hij voldoende eet en zelf een voeding laat vallen.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:als je er over nadenkt zijn vier voedingen eigenlijk heel raar, jij eet toch ook vaker op een dag? Drie hoofdmaaltijden en twee of drie tussendoortjes, waarom zou een kindje dan naar vier enorme voedingen moeten als hij dat zelf niet op die manier regelt? Waarom wil het ziekenhuis dat je terug gaat naar 7 voedingen, heeft dat een speciale reden? Ik zou lekker op die vijf voedingen blijven als dit lekker loopt en dan afwachten tot hij voldoende eet en zelf een voeding laat vallen.
ziekenhuis wilt het vanwege reflux
joyce0606- Kletskop
Joyce, ik heb dat ook aan mijn laars gelapt, ze spuugt net zoveel, of ik nou om de 3 of om de 4 uur geef, en grotere of kleinere voedingen.
Over 2 maanden is K. btw pas 5,5 maand, of tel je echt in weken?
Ik laat het haar hier ook zelf regelen, probeer wel dingen uit, we hebben hier niet echt een vast schema, we zien wel hoe haar pet staat.
Wat fijn trouwens, dat hij je meer nachtrust gunt tegenwoordig!
Over 2 maanden is K. btw pas 5,5 maand, of tel je echt in weken?
Ik laat het haar hier ook zelf regelen, probeer wel dingen uit, we hebben hier niet echt een vast schema, we zien wel hoe haar pet staat.
Wat fijn trouwens, dat hij je meer nachtrust gunt tegenwoordig!
Gast- Gast
Jij kolft volledig toch?
Ik begon met 6 maanden met groente en fruit, met 5 en halve maand rijstebloem door de borstvoeding. (dat blijft dun)
Mijn schema was (aan de borst maar dat maakt niet uit, M. had een schema)
7.30 bv
9.30 fruit (in het begin zijn dit maar een paar hapjes hoor.)
11.30 bv
15.30 bv
17.30 groente
19.30 bv
22.30 bv (rijstebloem)
Mijn ervaring is dat rijstebloem door de bv niet werkt, met kv word het dikker en M. spuugde ook regelmatig maar van een papfles kwam er geen drup terug.
Nu met 7 maanden en een zoon die aardig eet heb ik de laaste bv laten vallen, als ik thuis ben geef ik bv, als ik ben werken geeft mijn vriend een papfles voor de afwisseling. Zolang jou zoontje goed groeit ondanks de reflux zou ik 5 flessen blijven geven, het cb praat namelijk voor kv kindjes.
Ik begon met 6 maanden met groente en fruit, met 5 en halve maand rijstebloem door de borstvoeding. (dat blijft dun)
Mijn schema was (aan de borst maar dat maakt niet uit, M. had een schema)
7.30 bv
9.30 fruit (in het begin zijn dit maar een paar hapjes hoor.)
11.30 bv
15.30 bv
17.30 groente
19.30 bv
22.30 bv (rijstebloem)
Mijn ervaring is dat rijstebloem door de bv niet werkt, met kv word het dikker en M. spuugde ook regelmatig maar van een papfles kwam er geen drup terug.
Nu met 7 maanden en een zoon die aardig eet heb ik de laaste bv laten vallen, als ik thuis ben geef ik bv, als ik ben werken geeft mijn vriend een papfles voor de afwisseling. Zolang jou zoontje goed groeit ondanks de reflux zou ik 5 flessen blijven geven, het cb praat namelijk voor kv kindjes.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ja ik wil echt wachten totdat hij 6 maanden is,.dus nog 2,5 maand
Ik laat hem nog niet proeven, dat kan ook wel als hij 6 maanden is.
Ik kolf volledig ja.wat doe je dan in die papfles? En kan ik dan de nutriton laten vallen ?
Ik laat hem nog niet proeven, dat kan ook wel als hij 6 maanden is.
Ik kolf volledig ja.wat doe je dan in die papfles? En kan ik dan de nutriton laten vallen ?
Laatst aangepast door joyce0606 op do 1 maa 2012 - 2:18; in totaal 1 keer bewerkt
joyce0606- Kletskop
Hier hoef ik van het cb nog niet naar 4 voedingen hoor (ze raden het hier vanaf 5 maanden aan, en vanaf 4 maanden als het kindje voldoende weegt).
Als het ziekenhuis 7 voedingen adviseert en jij voelt je zelf prettig bij 5, waarom dan naar 4 overstappen?
(Ik denk dat ik nu in totaal 4 dagen heb gehad met 4 voedingen, de rest 5 (of heel soms 6 of 7))
Heb je al eens geprobeerd om de flesjes een beetje op te hogen, je hoeft niet meteen naar 180/200 maar kunt er ook 10 of 20cc bij doen.
Als het ziekenhuis 7 voedingen adviseert en jij voelt je zelf prettig bij 5, waarom dan naar 4 overstappen?
(Ik denk dat ik nu in totaal 4 dagen heb gehad met 4 voedingen, de rest 5 (of heel soms 6 of 7))
Heb je al eens geprobeerd om de flesjes een beetje op te hogen, je hoeft niet meteen naar 180/200 maar kunt er ook 10 of 20cc bij doen.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Met 'ik probeer wel dingen uit' bedoel ik dat ik geen schema hanteer, als ik merk dat ze meer wil, krijgt ze nog een flesje van 100 cc tussendoor. Als K nu op 5 flessen zit van 120 cc kan je zodra hij meer honger krijgt 150 cc proberen.
Bijvoeding krijgt ze zodra ze dat nodig acht, maar laat dr eerst maar eens die 5x 200cc leegdrinken.
Bijvoeding krijgt ze zodra ze dat nodig acht, maar laat dr eerst maar eens die 5x 200cc leegdrinken.
Gast- Gast
Happydobby, is er een speciale reden dat je met de rijstebloem bent begonnen? Ik wil dat eigenlijk niet doen (want ik gekolfd krijg is niet voldoende en dan zou ik voor die voeding over moeten stappen op kv), maar ben ook weer een beetje bang dat ik L dan te kort doe. (Ze groeit ook echt maar heel minimaal).
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
@Joyce, ik zou rijstebloem fles maken van kv en geen nutriton erbij doen. Dan word het misschien te dik, misschien als je het mengt met bv zou het wel lukken maar dat weet ik niet.
Happydobby- Ratel
Blondje: ik doe regelmatig iets meer in de fles, maar hij drinkt het echt niet op. En ik vindt het een beetje zonde van mijn borstvoeding om elke keer 10/20 weg te gooien, dat is toch 50/100 wat ik weggooi!
joyce0606- Kletskop
@Blondje, onze zoon sliep slecht, als we hem naar bed brachten was het elke avond drama, na een rijstebloem fles was hij beter verzadigd en sliep hij goed in. Nu geef ik het niet altijd meer omdat hij zo moe is van het tijgeren en nu wel goed slaapt.
Happydobby- Ratel
Je doet je kindje niet tekort als je geen rijstebloem geeft. Alleen borstvoeding is ook goed, je moet rijstebloem ook zien als bijvoeding, ik zou er zelf dus (voorlopig) niet aan beginnen.blondje1313 schreef:Happydobby, is er een speciale reden dat je met de rijstebloem bent begonnen? Ik wil dat eigenlijk niet doen (want ik gekolfd krijg is niet voldoende en dan zou ik voor die voeding over moeten stappen op kv), maar ben ook weer een beetje bang dat ik L dan te kort doe. (Ze groeit ook echt maar heel minimaal).
Ik heb het zelf aan beide kinderen nooit gegeven.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Joyce, als je een papfles zou willen geven over een tijd, dan kan je biobim proberen, dat gaat wel met borstvoeding.
Liadan- Ratel
Waarom nu al een schema willen maken voor dan? Ik zou gewoon kijken naar wat je zoontje wilt, als hij 5 flessen wilt, er lekker 5 geven. Wil hij er 4 of 6, dan ook geven!
Tot 1 jaar is flesvoeding de hoofdvoeding en al het andere bijvoeding...
edit: met flesvoeding bedoel ik overigens kunstvoeding maar ook borstvoeding. Melk dus!
Tot 1 jaar is flesvoeding de hoofdvoeding en al het andere bijvoeding...
edit: met flesvoeding bedoel ik overigens kunstvoeding maar ook borstvoeding. Melk dus!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
het is meer va dat ik allemaal lijste zie wat ze mogen, maar je ka moeilijk alles op een dag geven dus ben gewoon benieuwd
joyce0606- Kletskop
Ik zou me daar nu echt nog niet mee bezig houden joyce. Komt tijd komt raad!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Hier ben ik het mee eens.Pien schreef:Ik zou me daar nu echt nog niet mee bezig houden joyce. Komt tijd komt raad!
Liadan- Ratel
Pien schreef:Ik zou me daar nu echt nog niet mee bezig houden joyce. Komt tijd komt raad!
ik voel dat ik mij kind te kort doe. aangezie 2 kindjes in mijn omgeving al met 2,5 maand fruit krijgen...en 1 daarvan keurd mijn bv af
maakt mij onzeker ookal weet ik beter....
joyce0606- Kletskop
Pien schreef:Ik zou me daar nu echt nog niet mee bezig houden joyce. Komt tijd komt raad!
Bij het cb scheren ze alles en iedereen over 1 kam, ze praten daar in het algemeen en over 'gemiddelde kindjes'. Ieder kind is echter anders.
De ka zegt je min of meer te doen wat feitelijk is bewezen dat voor de meeste kindjes het beste werkt. Hun zien hem echter maar heel even, waar jij hem continu ziet.
Wij hebben met L. ook genoeg te doen gehad, maar ik zou hem gewoon zijn gang laten gaan en zelf blijven doen wat goed voelt. Het is JOUW kind het zijn JOUW regels en het is JULLIE manier van doen. Laat het los, en het komt allemaal goed.
Wat ik nog eens wilde vragen, hoe gaat het op/met de opvang? Hij gaat niet naar een kdv toch, maar naar je ouders? Of wel? Ben gewoon erg benieuwd!
Gast- Gast
parel: hij gaat naar mijn moeder, het gaat goed hoor..en met whatsapp tegenwoordig. op werk denk ik er iet teveel aan anders maak ik mij druk..
joyce0606- Kletskop
joyce0606 schreef:Pien schreef:Ik zou me daar nu echt nog niet mee bezig houden joyce. Komt tijd komt raad!
ik voel dat ik mij kind te kort doe. aangezie 2 kindjes in mijn omgeving al met 2,5 maand fruit krijgen...en 1 daarvan keurd mijn bv af
maakt mij onzeker ookal weet ik beter....
Natuurlijk doe je je kind niet te kort, je wilt het beste voor je kind en dus geef je wat JIJ het beste vindt. Alles is indicatie, en het is je eerste keer moederen dus je moet het nog uitvogelen, kan je niks aan doen, gewoon doorgaan. Komt echt wel allemaal goed, hij groeit goed en slaapt nu goed, dus wat is er nog meer te willen?
Ik geef zelf vanaf dag 1 fv, maar ik zal hoe dan ook nooit iemand belachelijk maken die bv geeft, dat is toch allemaal eigen keuze? En het feit dat ze zegt dat het slecht is is ook gelul, want het is wel feitelijk bewezen dat het het beste is.
Ik heb trouwens een briefje gekregen van de ka, om op het cb alleen maar door de dokter geholpen te worden en niet door de cbmedewerkers zelf, dit omdat ik er ook helemaal onzeker en tureluurs van werd wat ze daar allemaal zeiden. Je hoeft trouwens geen briefje te geven, je kan het gewoon aanvragen. Overigens is het cb een adviesorgaan, dus je hoeft het niet op te volgen of er naartoe te gaan. Je kan ook laten meten/wegen bij de huisarts.
Gast- Gast
Hier kregen ze in het begin nog 5x200cc en dan met een paar hapjes fruit en/of groente. In het begin is het 3 hapjes, dus hebben ze de fles nog nodig.
Schema rond de 6 maanden:
6.00 Papfles van 200cc + schepje Granenontbijt van Bambix (va 6 maanden)
10.00 fruithapje + 100cc
14.00 200cc
18.00 groentehapje + 100cc
22.00 Papfles van 200cc + 3 schepjes Rijstebloem
Maar ben het eens met de anderen, als je bij 6 maanden bij gaat voeden zou ik me er nu nog niet druk om maken, over 2 maanden kan alles weer compleet anders zijn.
Edit: Ze zijn nu 7,5 maand en het schema is nog hetzelfde, voor de nacht krijgen ze gewoon nog een papfles, anders zijn ze snachts aan het spoken. Toen ze ziek waren dronken ze die niet op, maar nu is de fles voor de nacht zo leeg. Terug naar 4 voedingen ga ik ook echt niet doen.
Schema rond de 6 maanden:
6.00 Papfles van 200cc + schepje Granenontbijt van Bambix (va 6 maanden)
10.00 fruithapje + 100cc
14.00 200cc
18.00 groentehapje + 100cc
22.00 Papfles van 200cc + 3 schepjes Rijstebloem
Maar ben het eens met de anderen, als je bij 6 maanden bij gaat voeden zou ik me er nu nog niet druk om maken, over 2 maanden kan alles weer compleet anders zijn.
Edit: Ze zijn nu 7,5 maand en het schema is nog hetzelfde, voor de nacht krijgen ze gewoon nog een papfles, anders zijn ze snachts aan het spoken. Toen ze ziek waren dronken ze die niet op, maar nu is de fles voor de nacht zo leeg. Terug naar 4 voedingen ga ik ook echt niet doen.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: