Huurprijs
+2
Dennenappel
Rush
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Huurprijs
Wij willen heel graag verhuizen maar dat is nogal lastig. Ik loop stage en werk via een uitzendbureau en heb dus geen vast inkomen. Mijn vriend wel en die verdiend boven modaal maar het is eigenlijk ook weer te weinig om een leuk huis van te kunnen kopen op alleen zijn inkomen.
We zouden via een makelaar een leuk huis kunnen huren maar de huurprijs is wel 800,- p.m. Denken jullie dat dit te doen is met een modaal inkomen? We willen er dan wel een tijdje blijven wonen omdat mijn zoon hiervoor ook naar een andere school moet.
We zouden via een makelaar een leuk huis kunnen huren maar de huurprijs is wel 800,- p.m. Denken jullie dat dit te doen is met een modaal inkomen? We willen er dan wel een tijdje blijven wonen omdat mijn zoon hiervoor ook naar een andere school moet.
Gast- Gast
Re: Huurprijs
Het zal vast te doen zijn, maar ik vind het een gigantisch hoge huur.
Maar dat komt misschien ook omdat de hoogste huren hier rond de €600 liggen, in de nieuwbouw en dat is voor hier al heel hoog.
Maar dat komt misschien ook omdat de hoogste huren hier rond de €600 liggen, in de nieuwbouw en dat is voor hier al heel hoog.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Dat hangt denk ik vooral af van wat je verdere lasten zijn. Ik zou proberen al je vaste lasten en andere uitgaven eens op een rijtje te zetten en te kijken of je dan nog uitkomt als je 800 euro aan huur kwijt bent.
Overigens neem ik aan dat je nu ook huurt. Dan is het eigenlijk zelfs vrij makkelijk te vergelijken. Stel dat je nu 500 aan huur betaalt dan moet je je afvragen of je 300 euro extra in de maand zou kunnen missen of dat je dat eigenlijk nooit overhoudt.
@Rush: een huur van 800 euro klinkt inderdaad heel veel, maar dat hangt gewoon heel sterk af van de regio waar je woont. Mijn zus huurt nu voor 900 euro per maand, goedkoper was gewoon bijna niet te doen voor een beetje fatsoenlijk appartement in centrum Rotterdam.
Overigens neem ik aan dat je nu ook huurt. Dan is het eigenlijk zelfs vrij makkelijk te vergelijken. Stel dat je nu 500 aan huur betaalt dan moet je je afvragen of je 300 euro extra in de maand zou kunnen missen of dat je dat eigenlijk nooit overhoudt.
@Rush: een huur van 800 euro klinkt inderdaad heel veel, maar dat hangt gewoon heel sterk af van de regio waar je woont. Mijn zus huurt nu voor 900 euro per maand, goedkoper was gewoon bijna niet te doen voor een beetje fatsoenlijk appartement in centrum Rotterdam.
Gast- Gast
Hoeveel moet je dan wel niet verdienen als je dat (alleen) kan betalen. Ik vraag me soms echt serieus af hoe men dat soort huren op kan brengen. Het is alleen nog maar de huur, de rest komt er allemaal nog bij.Bruce schreef:
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ach ja ik betaal nu 675,- voor een maisonnette.. Maar het is idd allemaal veel geld. En bij kopen bouw je tenminste nog iets op. Alleen hebben we weinig spaargeld dus dat vind ik dan ook niet helemaal veilig.
En we moeten alles nog goed op een rijtje zetten. Dat is een heel gedoe met alle toeslagen die ik nu als alleenstaande ouder nog ontvang en die veranderen.
En we moeten alles nog goed op een rijtje zetten. Dat is een heel gedoe met alle toeslagen die ik nu als alleenstaande ouder nog ontvang en die veranderen.
Gast- Gast
Ze woont samen met haar vriend, alleen had ze het inderdaad ook niet kunnen opbrengen (terwijl ze toch zat verdiend als internist in opleiding).Rush schreef:Hoeveel moet je dan wel niet verdienen als je dat (alleen) kan betalen. Ik vraag me soms echt serieus af hoe men dat soort huren op kan brengen. Het is alleen nog maar de huur, de rest komt er allemaal nog bij.Bruce schreef:
@Elodie: oh dan kan ik me voorstellen dat het ingewikkeld is met allerlei toeslagen die veranderen en dergelijke. Maar ik denk niet dat je hier het antwoord zult krijgen dat je zoekt, omdat het echt heel erg situatieafhankelijk is of je een dergelijk bedrag kunt opbrengen of niet.
Gast- Gast
Is het kale huur of incl. gas, water, licht, electra, gemeente heffingen e.d.? Wanneer het incl. is moet het te doen zijn! Toen wij beiden nog studeren en daarnaast een bijbaantje hadden, huurde wij ook voor 700/750,-. Dit was krap maar wel te doen (alleen hadden wij geen kind).
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Het is exclusief.. Maar wat ik nu huur ook. Alleen krijg ik nu nog maximale huurtoeslag.
Gast- Gast
Wat is voor jou modaal?
Ik heb een tijdje in mijn eentje gehuurd voor 900 exclusief met een inkomen van ongeveer 1900 netto. Inclusief de gemeentelijke heffingen (betaalde ik per maand) en g/l/w was ik 1120 kwijt geloof ik. Dat was prima te doen, maar dan zat ik wel hartje centrum en had ik geen auto wat veel scheelde aan lasten want ik kon alles lopend doen. Als ik dat wel had moeten betalen bleef er niet veel over na het betalen van verzekeringen en boodschappen. Ik denk dat je met partner + kind dan toch wel minimaal rond de 2500 moet zitten gezamelijk om ook leuke dingen te kunnen blijven doen.
Ik heb een tijdje in mijn eentje gehuurd voor 900 exclusief met een inkomen van ongeveer 1900 netto. Inclusief de gemeentelijke heffingen (betaalde ik per maand) en g/l/w was ik 1120 kwijt geloof ik. Dat was prima te doen, maar dan zat ik wel hartje centrum en had ik geen auto wat veel scheelde aan lasten want ik kon alles lopend doen. Als ik dat wel had moeten betalen bleef er niet veel over na het betalen van verzekeringen en boodschappen. Ik denk dat je met partner + kind dan toch wel minimaal rond de 2500 moet zitten gezamelijk om ook leuke dingen te kunnen blijven doen.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Mijn hypotheek en service kosten zijn ook 800 euro bij elkaar, en dat betaal ik alleen. Dus ik ga er vanuit dat het wel te doen moet zijn.
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Ik vind zelf 800 euro ook wel veel geld om te huren. Als ik daar iets bovenop leg, betaal ik daarmee onze maandelijkse hypotheek.
Ik zou het eerst ook allemaal uitzoeken waar je nog wel/niet meer recht op zal hebben. 125 euro meer huur betalen dan dat je nu doet, is wel te overzien, maar niet als je dadelijk nog maar weinig huurtoeslag krijgt of eventuele andere toeslagen die weg kunnen vallen.
Ik zou het eerst ook allemaal uitzoeken waar je nog wel/niet meer recht op zal hebben. 125 euro meer huur betalen dan dat je nu doet, is wel te overzien, maar niet als je dadelijk nog maar weinig huurtoeslag krijgt of eventuele andere toeslagen die weg kunnen vallen.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Ja als wij officieel gaan samenwonen vallen er voor mij heel veel toeslagen weg. Maar goed we runnen het natuurlijk dan ook met z'n tweetjes.
Goed om te lezen Nois. Wij leven ook echt niet heel luxe ofzo, helemaal niet nu ik stage loop. Maar we hebben bijvoorbeeld wel 2 auto's en die zijn echt nodig. En modaal is iets van 33.000 dacht ik?? Daar zit mijn vriend wel boven. Ik breng alleen nu zeer weinig in
Goed om te lezen Nois. Wij leven ook echt niet heel luxe ofzo, helemaal niet nu ik stage loop. Maar we hebben bijvoorbeeld wel 2 auto's en die zijn echt nodig. En modaal is iets van 33.000 dacht ik?? Daar zit mijn vriend wel boven. Ik breng alleen nu zeer weinig in
Gast- Gast
Rush schreef:Hoeveel moet je dan wel niet verdienen als je dat (alleen) kan betalen. Ik vraag me soms echt serieus af hoe men dat soort huren op kan brengen. Het is alleen nog maar de huur, de rest komt er allemaal nog bij.Bruce schreef:
Nou, hier is de huur ook zo absurd hoog als je particulier gaat huren (Brabant). Daarom staat zowat iedereen hier ingeschreven bij de woningbouw, omdat die tenminste fatsoenlijke prijzen heeft. Alleen erg jammer van de wachttijd, want er zijn hier al weinig huurhuizen.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Jep.. Ik sta ook al wel een paar jaar ingeschreven maar buiten dat het nog te weinig jaren zijn, verdiend mijn vriend ook te veel om dat te mogen huren. We vallen een beetje tussen wal en schip.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: