Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rare, pijnlijke handen na het douchen

4 plaatsers

Ga naar beneden

Rare, pijnlijke handen na het douchen Empty Rare, pijnlijke handen na het douchen

Bericht  Lejow za 25 feb 2012 - 9:21

Ik had altijd al wel snel een 'oude wijven huid' onder de douche, maar sinds mjin bevalling is het wel heel erg.
Al na een minuut of 10 onder de douche, zijn mijn handen zo verrimpeld dat het gewoon pijn doet. De pijn zit dan vooral in mijn handpalm en tussen mijn vingers. Als ik mijn haar 'uitwring', of een beetje kracht zet als ik me afdroog, doet dit zeer.
Het duurt ook heel erg lang voor het hersteld is, en de pijn een beetje wegtrekt.
Ik heb al een aantal cremetjes geprobeerd, die ik een paar keer per dag smeer en ook gelijk na het douchen, maar die lijken ook niet te helpen.

In het begin waren mijn handen aan de bovenkant wat droog, dit is nu door die creme wel weggetrokken, alleen in de palmen dus niet.

Herkent iemand dit toevallig?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare, pijnlijke handen na het douchen Empty Re: Rare, pijnlijke handen na het douchen

Bericht  Gast za 25 feb 2012 - 9:55

Is het echt je huid? Of kan t zijn dat je nog wat vocht in de vingers en of handen hebt zitten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare, pijnlijke handen na het douchen Empty Re: Rare, pijnlijke handen na het douchen

Bericht  Gast za 25 feb 2012 - 9:56

Of was / ontsmet je je handen nu niet extra veel in t zkh bij B ? Dat je daar niet goed tegen kan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare, pijnlijke handen na het douchen Empty Re: Rare, pijnlijke handen na het douchen

Bericht  Lejow za 25 feb 2012 - 9:58

Ja, bij binnen komen en gaan moeten we onze handen wassen en erna alcohol op doen.
Maar het is toch raar dat het alleen onder de douche dan zeer doet?

Maar het is volgens mij echt mijn huid, want het ziet er ook raar uit, en heb geen dikke handen ofzo.
Heb net na het douchen foto gemaakt, zal zo even proberen die te plaatsen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare, pijnlijke handen na het douchen Empty Re: Rare, pijnlijke handen na het douchen

Bericht  Gast za 25 feb 2012 - 10:01

Het is dus alleen onder de douche? Of ook als je ze tussen door "nat" maakt?
Heb je misschien door de alcohol uit t zkh een gevoelige huid en dan in combi met je douchespul of shampoo dat dit extra irriteert??

(noem ook maar wat hoor.. Wink )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare, pijnlijke handen na het douchen Empty Re: Rare, pijnlijke handen na het douchen

Bericht  Lejow za 25 feb 2012 - 10:07

Als ik ze tussendoor nat maak, is het te kort.
Maar na zo'n 5 a 10 minuten douchen komt het zeg maar.

Mijn vriend raadde al aan om even naar de dokter te gaan, maar weet niet of die wat aan mijn handen kan zien als ze niet gerimpeld zijn...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare, pijnlijke handen na het douchen Empty Re: Rare, pijnlijke handen na het douchen

Bericht  Gast za 25 feb 2012 - 10:09

Je kunt altijd die foto meenemen om het te laten zien aan de huisarts..

Vet je ze vaak in tussendoor?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare, pijnlijke handen na het douchen Empty Re: Rare, pijnlijke handen na het douchen

Bericht  Lejow za 25 feb 2012 - 10:18

Nee niet vetten

Heb handencreme van de etos, en handencreme van Weleda, daar smeer ik ze een paar keer mee in.
Maar de droogheid aan de bovenkant van mijn handen is in ieder geval weg.

Heb nu een uurtje geleden gedoucht en mijn handen zijn gewoon nog gevoelig..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare, pijnlijke handen na het douchen Empty Re: Rare, pijnlijke handen na het douchen

Bericht  Gast za 25 feb 2012 - 10:21

Ja ik bedoelde et vetten ook insmeren, haha!

Maar vervelend zeg... Voordat je gaat slapen goed smeren en handschoentjes aantrekken.. En maandag even langs de dokter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare, pijnlijke handen na het douchen Empty Re: Rare, pijnlijke handen na het douchen

Bericht  Lejow za 25 feb 2012 - 10:25

Denk dat ik dat toch maar ga doen laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare, pijnlijke handen na het douchen Empty Re: Rare, pijnlijke handen na het douchen

Bericht  silly_85 za 25 feb 2012 - 10:28

Lejow schreef:Denk dat ik dat toch maar ga doen Rare, pijnlijke handen na het douchen 394967



Ik heb het ook gehad, kwam bij mij toch van het schoonmaken in het ziekenhuis met alchol. vanaf dat ze weer thuis was( dus geen alchol meer ) trok het weg.
silly_85
silly_85
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 87
Punten : 150
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : omg amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare, pijnlijke handen na het douchen Empty Re: Rare, pijnlijke handen na het douchen

Bericht  Lejow za 25 feb 2012 - 10:31

Hmmm, maar dan is het toch raar dat het pas bij het douchen komt?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare, pijnlijke handen na het douchen Empty Re: Rare, pijnlijke handen na het douchen

Bericht  Ayla za 25 feb 2012 - 10:37

Denk het niet, tijdens het douchen was je wel het natuurlijke vet van je huid eraf. Denk dat ze daardoor dan zo gaan rimpelen. Als ik jou was zou ik je handen meteen na de alcohol uit het ziekenhuis insmeren met créme, moet je even proberen welke het beste werkt. Ik heb van nivea repair & care dat werkt echt super.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare, pijnlijke handen na het douchen Empty Re: Rare, pijnlijke handen na het douchen

Bericht  TukTuk za 25 feb 2012 - 10:41

Denk dat het inderdaad door die ontsmettingsmiddelen komt.
Misschien is het ook een idee om PH neutrale zeep te gebruiken onder de douche, en inderdaad regelmatig insmeren, en 's avonds bijvoorbeeld een dikke laag uierzalf ofzo?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare, pijnlijke handen na het douchen Empty Re: Rare, pijnlijke handen na het douchen

Bericht  Lejow za 25 feb 2012 - 10:45

Moet dat dan ook met de shampoo? Want ik gebruik anti itch van Head en shoulders.

Heb sowieso een moeilijke huid, mijn hoofdhuid jeukt ontzettend, en heb makkelijk last van uitslag of exceem.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare, pijnlijke handen na het douchen Empty Re: Rare, pijnlijke handen na het douchen

Bericht  TukTuk za 25 feb 2012 - 10:48

Lejow schreef:Moet dat dan ook met de shampoo? Want ik gebruik anti itch van Head en shoulders.

Heb sowieso een moeilijke huid, mijn hoofdhuid jeukt ontzettend, en heb makkelijk last van uitslag of exceem.

Nouja je moet natuurlijk sowieso niks Wink Maar denk dat een PH neutrale zeep op dit moment wat vriendelijker is voor je huid dan een gewone zeep. Head en Shoulders is een vrij agressieve shampoo geloof ik, dus misschien irriteert dat ook wel aan je handen (In combinatie met de andere dingen)

Misschien kan je eens aan de verpleegkundigen daar vragen of zij een tip hebben, want zij gebruiken die ontsmettingsmiddelen natuurlijk ook de gehele dag door, zij zullen dus ook wel tips hebben misschien wat een fijne creme is bijvoorbeeld?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare, pijnlijke handen na het douchen Empty Re: Rare, pijnlijke handen na het douchen

Bericht  Lejow za 25 feb 2012 - 10:50

Ja bij iedere wisseling van kindje doen ze de alcohol er op...
Maar heb die shampoo voor mijn hoofd echt nodig, anders word ik helemaal gestoord, en zonder handen mijn haren wassen is ook zo wat laughcry

Maar zal eens kijken of extra insmeren nog wat helpt. Smeer het nu sowieso gelijk na het douchen in.
En anders maandag toch even aan de dokter vragen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare, pijnlijke handen na het douchen Empty Re: Rare, pijnlijke handen na het douchen

Bericht  Gast za 25 feb 2012 - 10:58

Ik had het vorig jaar ook. Eerst onder de douche en daarna elke keer als mijn handen nat waren, bijvoorbeeld ook bij het koken, snijden etc. Het leek net of er een beschermlaagje miste en na een tijd kreeg ik ook allemaal vellen op mijn handen.
In die tijd kwam ik elke dag in het ziekenhuis en waste ik daar dus ook mijn handen.


Toen ik niet meer in het ziekenhuis kwam was het ook heel snel weer weg.


Ik denk dat het bij jou best door de zeep en alcohol in het ziekenhuis kan komen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare, pijnlijke handen na het douchen Empty Re: Rare, pijnlijke handen na het douchen

Bericht  TukTuk za 25 feb 2012 - 10:58

Lejow schreef:Ja bij iedere wisseling van kindje doen ze de alcohol er op...
Maar heb die shampoo voor mijn hoofd echt nodig, anders word ik helemaal gestoord, en zonder handen mijn haren wassen is ook zo wat laughcry

Maar zal eens kijken of extra insmeren nog wat helpt. Smeer het nu sowieso gelijk na het douchen in.
En anders maandag toch even aan de dokter vragen.

Misschien beetje vergezocht, maar je kan anders ook je haren wassen met handschoentjes aan? Weet niet of dat werkt hoor!

Kwam trouwens deze link ook nog tegen:
http://www.beautyjournaal.nl/2011/03/jolanda-test-decubal-handcreme-samen-met-collega%E2%80%99s/
Handcreme getest door verpleegkundigen Wink Parabenen en parfum vrij.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare, pijnlijke handen na het douchen Empty Re: Rare, pijnlijke handen na het douchen

Bericht  Ayla za 25 feb 2012 - 11:06

Ik wilde ook al zeggen, was je haren dan met handschoenen aan, of je vraagt het aan je vriend. Als je dat een paar dagen volhoud merk je snel genoeg verbetering. Of niet, en dan ligt het ergens anders aan.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare, pijnlijke handen na het douchen Empty Re: Rare, pijnlijke handen na het douchen

Bericht  Gast za 25 feb 2012 - 11:29

Ik heb exact hetzelfde, ook door het ontsmetten omdat we extra hygiene moeten toepassen vanwege een bacterie die na de geboorte op onze dochter is aangetroffen. Wat bij mij helpt:

- Mengsel van sudocreme (zinkcreme) en vaseline meerdere keren per dag smeren.

- Inderdaad douchen met handschoenen aan.

- Zo min mogelijk handen wassen naast het ontsmetten.

- Geen geprafumeerde dingen aanraken zoals waspoeder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare, pijnlijke handen na het douchen Empty Re: Rare, pijnlijke handen na het douchen

Bericht  Lejow za 25 feb 2012 - 21:01

Dat klinkt nogal serieus allemaal twellie!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare, pijnlijke handen na het douchen Empty Re: Rare, pijnlijke handen na het douchen

Bericht  Lejow wo 7 maa 2012 - 0:25

Nou toch maar Ff naar dok geweest, kon mn dochter nie eens fatsoenlijk in bad doen, omdat t na een minuut al zeer doet... Het is allergische reactie op de alcohol en heb er nu zalf voor...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare, pijnlijke handen na het douchen Empty Re: Rare, pijnlijke handen na het douchen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum