wat als je partner... deel 2
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
wat als je partner... deel 2
Vond t topic van smikkel wel erg interessant, en heb daarom zelf ook wat vragen bedacht!
Wat als je partner:
- aan geeft toch geen kinderen te willen?
- een lichamelijke handicap krijgt/heeft, en jij daardoor voor hem moet zorgen?
- een psychische stoornis blijkt te hebben?
- werkloos wordt?
- arbeidsongeschikt wordt?
En ook weer andersom, wat doet jou partner als jij:
- werkloos wordt?
en als extra vraag: wat doet jou partner als je ongewenst zwanger blijkt?
Wat als je partner:
- werkloos wordt?
- werkloos wordt?
en als extra vraag: wat doet jou partner als je ongewenst zwanger blijkt?
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
Re: wat als je partner... deel 2
Curious schreef:
Wat als je partner:
- aan geeft toch geen kinderen te willen? Wij weten beiden niet of we kinderen willen, dus dat zou voor nu niet direct gevolgen hebben.
- een lichamelijke handicap krijgt/heeft, en jij daardoor voor hem moet zorgen? Hoewel het een grote klap zal zijn, zal ik met liefde voor hem zorgen voor zover dat mogelijk is. Al wil ik ook nog een actief leven kunnen leiden, ik wil graag blijven werken en zo. Dat zal hij volledig begrijpen, en ik zou dat andersom ook zo willen.
- een psychische stoornis blijkt te hebben? Ik zou het ongeveer een jaar aankijken, maar als er geen significante verbetering in zit is dat wel een echte dealbreaker. Ik heb teveel mensen met psychische problemen in mijn omgeving gehad om nog te vertrouwen op een volledig herstel. De meesten zijn 10-15 jaar later nog geen stap verder.
- werkloos wordt? Ik zou met hem mee zoeken naar leuke vacatures en hem stimuleren om overdag actief te blijven, ook nu hij ineens zo'n gat in zijn week heeft.
- arbeidsongeschikt wordt? Met hem kijken naar de mogelijkheden die hij nog wel heeft, zodat hij in zijn nieuwe situatie het maximale uit zijn leven kan halen.
Ik denk oprecht dat voor mijn partner het zelfde geldt als hierboven, dus dat hij net zo zou reageren als ik. Wij zijn overigens 7 jaar samen en 27/26.
en als extra vraag: wat doet jou partner als je ongewenst zwanger blijkt? Schrikken Ik denk dat we er dan wel samen voor zouden gaan, we hebben het "spelenderwijs" wel eens over kinderen, maar zijn er zoals gezegd nog niet van overtuigd dat we dat zeker willen, in elk geval niet in deze fase van ons leven. Maar als het zo blijkt te zijn, zullen we onze plannen voor de komende jaren wel aanpassen en er met alle liefde van de wereld voor gaan.
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Daar kun je toch niets over zeggen? Een burn-out als psychisch probleem is al heel wat anders dan manisch depressief blijken te zijn en werkloos worden met goede kansen en een goede motivatie is heel iets anders dan niet willen werken en geen kansen hebben.
Lichamelijke handicap net zo, is iemand een kasplantje of is iemand minder mobiel?
Lichamelijke handicap net zo, is iemand een kasplantje of is iemand minder mobiel?
Gast- Gast
tuurlijk zitten er verschillen in het minst erg en het ergst. Dat kan je ook uitleggen in je antwoord als je wil.
En anders neem gewoon een gulden middenweg, tis gewoon een vragenlijstje
En anders neem gewoon een gulden middenweg, tis gewoon een vragenlijstje
Curious- Kletskop
Een zeikbui hoor, maar dat kan je toch helemaal niet weten? Je kunt nu héél makkelijk zeggen 'ik zorg áltijd voor mijn partner, echte liefde overwint alles', maar in praktijk kan leven met iemand met een psychische stoornis zo loodzwaar zijn dat je wel weg moet om zelf niet kopje onder te gaan. Zelfde voor lichamelijke handicaps. Wat als dat inhoudt dat jouw hele sociale leven, je hele seksleven, alle wederkerigheid uit de relatie verdwijnen? Ga je dat dan volhouden van je pakweg 30e tot je 80e? Makkelijk om daar ja op te zeggen, maar ik denk dat je dat soort dingen pas weet als je er midden in zit.
Ik zie nu van dichtbij een stel waar het eerste speelt, hij wil waarschijnlijk geen kinderen, zij heel erg zeker wel. Dat is een proces wat nu al jaren speelt en ze komen er domweg niet uit, maar uit elkaar gaan is zó moeilijk. Ze vinden elkaar fantastisch, maar zij weet niet zeker of hij bijdraait en kan daarmee kinderloos blijven tegen haar zin of het kan te laat zijn om weg te gaan en een ander te zoeken, hij kan het toch proberen en er doodongelukkig van worden, hij maakt zijn vrouw doodongelukkig als hij het niet doet.
Hele ingewikkelde situaties waar mensen jaren en jaren in kunnen blijven hangen.
Laat staan dat je dat in zo'n vragenlijstje even beantwoord.
Ik zie nu van dichtbij een stel waar het eerste speelt, hij wil waarschijnlijk geen kinderen, zij heel erg zeker wel. Dat is een proces wat nu al jaren speelt en ze komen er domweg niet uit, maar uit elkaar gaan is zó moeilijk. Ze vinden elkaar fantastisch, maar zij weet niet zeker of hij bijdraait en kan daarmee kinderloos blijven tegen haar zin of het kan te laat zijn om weg te gaan en een ander te zoeken, hij kan het toch proberen en er doodongelukkig van worden, hij maakt zijn vrouw doodongelukkig als hij het niet doet.
Hele ingewikkelde situaties waar mensen jaren en jaren in kunnen blijven hangen.
Laat staan dat je dat in zo'n vragenlijstje even beantwoord.
Gast- Gast
Ik zal je er niet aanhouden als het zo ver is oke? Sowieso hoef je het lijstje niet in te vullen als je niet wil...
Misschien bedoel ik de vragen niet zo serieus als jij ze neemt, ben gewoon benieuwd naar de eerste gedachten van meiden bij deze vragen. Tuurlijk zijn de vragen als je er echt over na gaat denken niet zo 1-2-3 te beantwoorden. Daar gaat heel veel meer aan vooraf,dat besef ik maar al te goed hoor.
Misschien bedoel ik de vragen niet zo serieus als jij ze neemt, ben gewoon benieuwd naar de eerste gedachten van meiden bij deze vragen. Tuurlijk zijn de vragen als je er echt over na gaat denken niet zo 1-2-3 te beantwoorden. Daar gaat heel veel meer aan vooraf,dat besef ik maar al te goed hoor.
Curious- Kletskop
hoefde je niet te zeggen
Curious- Kletskop
Curious schreef:Vond t topic van smikkel wel erg interessant, en heb daarom zelf ook wat vragen bedacht!
heb net dat andere lijstje eerst maar even ingevuld, nu deze nog maar even doen
Wat als je partner:
- aan geeft toch geen kinderen te willen? Geloof ik dat ik daar mijn rust ook wel in zou kunnen vinden. Ik zou heel graag kinderen willen, maar je moet het toch samen willen...
- een lichamelijke handicap krijgt/heeft, en jij daardoor voor hem moet zorgen? Zou ik zeker doen. Al kennen wij elkaar nog maar zo ontzettend kort, het is al zo extreem goed, dat ik ook weet dat ik dit voor hem zou doen. Al weet ik ook dat hij mij weg zou sturen. (hebben het hier toevallig eens over gehad)
- een psychische stoornis blijkt te hebben? Samen hulp zoeken, en naar een oplossing zoeken.
- werkloos wordt? Gebeurd gelukkig nu nog niet zo makkelijk, maar wanneer hij uit dienst gaat over 2 jaar dan heeft hij natuurlijk bij een nieuwe baas wel weer kans om eruit gegooid te worden.
- arbeidsongeschikt wordt? Ligt eraan op welke manier, maar geloof dat overal een oplossing voor is, en dat ook hiervoor weer iets geschikt te vinden zal zijn.
- aan geeft toch geen kinderen te willen? Wel heel moeilijk mee krijgen. Hij zegt ook steeds tegen mij dat ik de moeder van zijn kinderen ga worden, dus dat zal wel een relatie breekpunt kunnen worden.
- een lichamelijke handicap krijgt/heeft, en hij daardoor voor jou moet zorgen? Weet ik niet, zal ik echt eens met hem over moeten praten. heb echt geen idee.
- een psychische stoornis blijkt te hebben? Ook hier weet ik het echt niet
- werkloos wordt? Zou hij met mij zoeken naar een nieuwe job en in die tijd zorgen dat ik niets te kort kom.. Hij zou mij hier uit mijn koophuis trekken en mij in zijn appartement laten wonen (hij zit door de weeks toch op de kazerne) Zodat mijn lasten enorm zullen verlagen.
en als extra vraag: wat doet jou partner als je ongewenst zwanger blijkt? Zouden we samen uit komen... (dat was zijn antwoord toen ik hem daar laatst naar vroeg)
TwistedAngel- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10
TA, kun jij ook berichten plaatsten zonder te zeggen dat jij en je vriend nog maar kort bij elkaar zijn?
nog iemand met een zeikbui hier.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10
Lizardje schreef:TA, kun jij ook berichten plaatsten zonder te zeggen dat jij en je vriend nog maar kort bij elkaar zijn?nog iemand met een zeikbui hier.
Waarom dat?
Gast- Gast
Valt me op dat twisted angel in bijna al haar posts over haar relatie erbij moet vermelden dat ze nog maar kort samen zijn maar dat het zo geweldig goed voelt.
Krijg ik een beetje de kriebels van
Krijg ik een beetje de kriebels van
Mermaid- Kletskop
Maar jij praat toch ook in heel veel posts over je vriend? Het is veel gezelliger om gewoon blij te zijn voor elkaar dat jullie een leuke nieuwe vriend hebben waar het heel goed mee voelt. Geniet ervan, zou ik zeggen.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Dat kan ik me wel voostellen, maar verliefdheid is nu eenmaal uhhh blind De nuchtere kijk komt pas over een poosje.
Gast- Gast
haha ja dat klopt ook en ben ook blij voor TA, maar nu komt het soms bijna over alsof ze zichzelf er van moet overtuigen ofzo. Naja weet niet wat t is, maakt ook niet uit. Maar t is gewoon niet nodig om steeds te zeggen dat je kort samen bent, helemaal niet als je gewoon voelt dat t goed zit dan doet t er niet toe hoe lang je samen bent.
Mermaid- Kletskop
Wat ik dan wel raar vind en dat zie en lees ik veel, wat is goed voelen dan eigenlijk? Bedoel als je verliefd bent voelt alles toch goed en dan voelt jaloezie bij wijze van nog goed. Eigenlijk is 'het voelt goed' in het begin van je nieuwe relatie maar een raar ding/iets. Want het kan nog zo goed voelen na een half jaar kan je ook opeens anders denken.
Gast- Gast
haha dat is waar. Dat is denk ik weer een ander topic waard.
Mermaid- Kletskop
Cimic schreef:Wat ik dan wel raar vind en dat zie en lees ik veel, wat is goed voelen dan eigenlijk? Bedoel als je verliefd bent voelt alles toch goed en dan voelt jaloezie bij wijze van nog goed. Eigenlijk is 'het voelt goed' in het begin van je nieuwe relatie maar een raar ding/iets. Want het kan nog zo goed voelen na een half jaar kan je ook opeens anders denken.
Inderdaad. Maar toch is er volgens mij een verschil tussen super verliefd zijn en het gevoel hebben dat je ware liefde hebt gevonden. Ook ware liefde geeft geen garantie tot succes trouwens.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Polly schreef:Cimic schreef:Wat ik dan wel raar vind en dat zie en lees ik veel, wat is goed voelen dan eigenlijk? Bedoel als je verliefd bent voelt alles toch goed en dan voelt jaloezie bij wijze van nog goed. Eigenlijk is 'het voelt goed' in het begin van je nieuwe relatie maar een raar ding/iets. Want het kan nog zo goed voelen na een half jaar kan je ook opeens anders denken.
Inderdaad. Maar toch is er volgens mij een verschil tussen super verliefd zijn en het gevoel hebben dat je ware liefde hebt gevonden. Ook ware liefde geeft geen garantie tot succes trouwens.
+1
TwistedAngel- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Doen? (deel 2)
» Hoe zie jij er nu uit! (deel 2)
» Doen? (deel 3)
» Hoe is het met.... deel 74936930
» Top of the hour deel.....
» Hoe zie jij er nu uit! (deel 2)