Peetouders?
+4
Puggle
rapa nui
mickey
Floor
8 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Peetouders?
Bij 'ons' (onze familie, onze omgeving) is het gebruikelijk om de peetouders te vermelden op het kaartje, omdat deze belangrijk zijn in het leven van het kindje. Het kindje begeleiden op de weg naar een volwassen leven ('gewoon' begeleiden maar ook begeleiden in het geloof), de peetouders verklaren bij ons in bijzijn van de familie en de kerk dat ze er altijd zullen zijn voor het kindje en altijd de hand boven het hoofd zullen houden. Dat verklaren de ouders (wij dus) ook dus vandaar dat de peetouders zo belangrijk zijn in het leven van het kindje en daarom worden ze dus vermeld op het geboortekaartje.
Nu hebben wij daar zelf vanaf geweken en ze niet op het kaartje vermeld ,met als gevolg dat eigenlijk iedereen die we spraken er naar vroeg, omdat ze weten dat we gelovig zijn en onze zoon wilden dopen. Mijn nicht en haar vriend hebben een dochter gekregen een jaar terug en daar vroeg niemand het, iedereen wist ook dat ze niet getrouwd zijn, niet gaan trouwen en het kindje niet wilden dopen.
Nu hebben wij daar zelf vanaf geweken en ze niet op het kaartje vermeld ,met als gevolg dat eigenlijk iedereen die we spraken er naar vroeg, omdat ze weten dat we gelovig zijn en onze zoon wilden dopen. Mijn nicht en haar vriend hebben een dochter gekregen een jaar terug en daar vroeg niemand het, iedereen wist ook dat ze niet getrouwd zijn, niet gaan trouwen en het kindje niet wilden dopen.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Floor schreef:Bij 'ons' (onze familie, onze omgeving) is het gebruikelijk om de peetouders te vermelden op het kaartje, omdat deze belangrijk zijn in het leven van het kindje. Het kindje begeleiden op de weg naar een volwassen leven ('gewoon' begeleiden maar ook begeleiden in het geloof), de peetouders verklaren bij ons in bijzijn van de familie en de kerk dat ze er altijd zullen zijn voor het kindje en altijd de hand boven het hoofd zullen houden. Dat verklaren de ouders (wij dus) ook dus vandaar dat de peetouders zo belangrijk zijn in het leven van het kindje en daarom worden ze dus vermeld op het geboortekaartje.
+1
Gast- Gast
Oke, duidelijk. Het idee van peetouders begrijp ik heel goed. Vind het een mooie gedachte, zeker in combinatie met het dopen. Wij willen N. ook nog steeds laten dopen en hebben daarvoor ook twee mensen die N. daarin 'begeleiden' en een 'rol' hebben tijdens de doop (mijn zusje en het broertje van mijn vriend). Wij zijn alleen niet katholiek, dus de naam peetouders hebben zij niet.
Ik vind het persoonlijk alleen jammer dat het gebruikelijk is om peetouders op een geboortekaartje te vermelden. Ik begrijp de gedacht en heb respect voor degenen die daarvoor kiezen hoor, alleen in mijn ogen is een geboortekaartje toch een gezin-iets, peetouders staan daar voor mijn gevoel buiten. Maar nogmaals.. vind de gedacht mooi en als iedereen zich fijn voelt bij het benoemen van peetouders op een geboortekaartje is dit alleen maar goed
Ik vind het persoonlijk alleen jammer dat het gebruikelijk is om peetouders op een geboortekaartje te vermelden. Ik begrijp de gedacht en heb respect voor degenen die daarvoor kiezen hoor, alleen in mijn ogen is een geboortekaartje toch een gezin-iets, peetouders staan daar voor mijn gevoel buiten. Maar nogmaals.. vind de gedacht mooi en als iedereen zich fijn voelt bij het benoemen van peetouders op een geboortekaartje is dit alleen maar goed
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Maar dat is dan ieders persoonlijke idee, jij vind het geboortekaartje een gezins-iets maar ik/een ander vind dat peetouders, belangrijk genoeg zijn om erop te vermelden. Maargoed ik ben katholiek misschien ligt daar ook wel het verschil.
(mijn man wou het er niet op vermelden, we waren er ook pas ruim na 32 weken eruit wie we als peetouders wilden en toen moesten we die personen nog vragen)
(mijn man wou het er niet op vermelden, we waren er ook pas ruim na 32 weken eruit wie we als peetouders wilden en toen moesten we die personen nog vragen)
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: