Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Structuurverf

+6
Kqip
miss piggy
Jerry
Coco
Lejow
Jilke
10 plaatsers

Ga naar beneden

Structuurverf Empty Structuurverf

Bericht  Jilke zo 19 feb 2012 - 7:32

We zitten een beetje in dubio, hopelijk kan iemand ons tips geven.

Volgende maand gaan we verhuizen, en op de muren zit op dit moment behang. Dat behang zit er niet mooi op, dus dat moeten we er eerst afkrabben (in het hele huis). Maar wat er onder de muren zit is niet duidelijk, volgens de mensen die er nu wonen zijn de muren niet erg goed.

Opnieuw behangen en verven kan, maar beide hebben we nog nooit behangen, we hebben niet heel veel tijd (zit je met drogen enzo) en met kosten ook.

Nu hebben we gekeken, en op zich klinkt structuurverf wel aardig. Maar we zijn beide niet zo heel goede klussers, en ik vraag me af of dit goed te doen is dan. En of je er een muur toch weer mooi mee krijgt?
Is dit veel duurder dan normale latex? Zover we het zagen kunnen we de kleur die we mooi vinden alleen via Flexa verf krijgen.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Structuurverf Empty Re: Structuurverf

Bericht  Lejow zo 19 feb 2012 - 7:34

Verf moet ook drogen?!?!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Jilke zo 19 feb 2012 - 7:37

Dat snap ik Wink maar ik bedoelde als je eerst gaat behangen, moet je behang toch ook eerst goed droog zijn en vast zitten lijkt me voor je het oververfd?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Bericht  Coco zo 19 feb 2012 - 8:45

Flexa kleuren zijn ook gewoon in eigen merk te krijgen (ook de kleuren die ze als standaard kant en klaar als muurverf in het assortiment hebben!)
Alleen sommige kleuren van flexa die ze op postkaartenformaat hebben, zijn niet allemaal in eigen merk te mengen.

Ik ben zelf momenteel druk met verven in ons nieuwe huis. Had alles van histor, maar de muren zuigen zoveel verf op dat ik afgelopen week voor de derde keer verf bij kon halen, heb toen onze histor kleur in gamma eigen merk laten mengen en de kleur is echt exact hetzelfde.

Ik zou ook voor structuurverf gaan. Slechte muren haal ik nooit meer behang af als ik ervan op de hoogte ben. In ons vorige huis wel gedaan (en die was van 2006). Drama! Kon bijna alle muren gaan plamuren van boven tot onder. Structuurverf is wel duurder dan normale ;atex, maar niet schrikbarend duur en zeker niet duurder dan eerst opnieuw behangen en dat nog weer oververven.
Bij de mengafdeling bij de verf kan het personeel je ook wel goed adviseren hoe je het het beste aan kunt pakken.

Welke kleur hebben jullie op het oog?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Jilke ma 20 feb 2012 - 18:41

We hadden eerst een hele mooie gezien, Kenia. Was van een erg duur merk, en dan waren we echt een fortuin kwijt. Maar gekeken of we de kleur konden vinden bij Praxis, die hadden ze niet. Bij Flexa kwam het er het dichts bij, beetje de bruin/zand tint. Weet eigenlijk niet hoe hij heet!
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Bericht  Coco ma 20 feb 2012 - 20:46

Kenia ken ik wel. Die hadden wij ook als optie. Wij hebben de muren ook bruin. Maar Kenia is toch van Flexa? Die kunnen ze ook met praxis verf maken hoor. Bij karwei is die iig wel in eigen merk te mengen. Gebruikte in vorige woningen altijd karwei verf en vind het veeel fijner verven dan historverf.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Jerry ma 20 feb 2012 - 21:51

Waarom zou je in godsnaam eerst behangen en t daarna ook nog oververven?!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  miss piggy ma 20 feb 2012 - 21:59

je moet wel zorgen dat de muur goed glad is je haalt oneffenheden niet weg met structuurverf,

daarbij is het goed te doen, maar je moet wel secuur te werk gaan en overal even hard of zacht duwen met de roller anders komt er verschil in de structuur.

succes met klussen
miss piggy
miss piggy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 415
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Kqip ma 20 feb 2012 - 22:11

Als je het oude behang eraf haalt en je hele muur komt mee zul je deze opnieuw moeten stucen. Of als het om kleinere plekken gaat kun je werken met plamuur/ muurvuller. Je kan niet zomaar behangen of schilderen over een muur die vol met gaten zit. Kan wel maar dan heb je een baggerresultaat. Wat je kan doen als je die problemen met de muur niet wil, is schilderen over het oude behang. Als je het oude behang loskomt tijdens het schilderen heb je we pech en je moet hopen dat het goed dekt.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Jilke di 21 feb 2012 - 22:33

We weten dus niet wat er onder het behang zit. Het behang wat er nu op zit zit een motiefje in, en het zit er zoiezo erg slecht op, dus erover heen verven gaat zoiezo niet.

Maar als dus de hele muur vol met gaten zit, en we gaan dat opvullen en schuren blijf je dat zien ben ik bang met normale latex. Vandaar dat we dus dachten misschien helpt structuur verf het dan wat verbloemen?

Overigens die Kenia, dat was hem niet Wink die kleur nemen we nu. Ik bedoelde de kleur "deep earth" van Histor was het. Maar volgens de man achter de mengbalie kunnen ze die niet mengen met structuurverf of zoiets. Maar die was erg mooi, beetje matte tint.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Bericht  ellibre di 21 feb 2012 - 23:10

Jerry schreef:Waarom zou je in godsnaam eerst behangen en t daarna ook nog oververven?!
Bij buitenmuren wil het nog wel eens zijn dat die vol kleine gaatjes zitten. Als je daar gewoon overheen verft ziet dat er niet uit. Een relatief goedkope oplossing is om er bijvoorbeeld glasvezelbehang op te doen, en deze vervolgens te schilderen.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 23:27

Jerry schreef:Waarom zou je in godsnaam eerst behangen en t daarna ook nog oververven?!

Dat gaan wij hier ook doen. We wonen in een oud huis, en hebben dus muren waar scheuren etc. in komen. Door er vliesbehang overheen te doen kun je die verstoppen; maar dan is het wel een stuk netter om het daarna gewoon te verfen, en het op sommige plekken een mooie kleur te geven.

Gast
Gast

Bericht  Niene wo 22 feb 2012 - 1:48

Hier waren de muren zo ontzettend slecht dat ik er eerst glasvezel behang op gezet heb,en daarna overgesausd. Dat was met structuur verf niet netjes te krijgen..
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Jerry wo 22 feb 2012 - 6:30

Pippa schreef:

Dat gaan wij hier ook doen. We wonen in een oud huis, en hebben dus muren waar scheuren etc. in komen. Door er vliesbehang overheen te doen kun je die verstoppen; maar dan is het wel een stuk netter om het daarna gewoon te verfen, en het op sommige plekken een mooie kleur te geven.

Dán snap ik 'm, want kale glasvliesbehang is niet erg mooi (en handig) :P Alleen leek 't mij erg doelloos om 'gewoon' behang (met 'n leuk kleurtje en/of motiefje) op de muren te plakken en dat vervolgens te schilderen...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Makamba do 23 feb 2012 - 11:24

Ik heb in zowel deze woning als in mijn vorige appartement structuurverf gebruikt! Het is goed te doen en de prijs valt hartstikke mee. Natuurlijk moet je het goed uitstrijken, maar dat geldt voor gewone verf ook.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Makamba do 23 feb 2012 - 11:25

Niene schreef:Hier waren de muren zo ontzettend slecht dat ik er eerst glasvezel behang op gezet heb,en daarna overgesausd. Dat was met structuur verf niet netjes te krijgen..

Dan is het inderdaad een ander verhaal! Het is dat het hier gewoon mogelijk was, anders had ik het net zo gedaan als jij.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 12:29

Wij hadden eerst structuurverf, maar dat was te dun, je zag ieder scheurtje en bubbeltje. Nu hebben we er iets over....ik ben vergeten hoe het heet....kwartsverf ofzo...dat is hetzelfde maar dan wat grover, echt mooier ziet er heel strak uit!

Gast
Gast

Bericht  Jilke do 23 feb 2012 - 20:06

Oke kwartsverf doen ze volgens mij zoiezo in structuurverf, dat is wat juist de structuur geeft. Je kon inderdaad kiezen uit fijn of grof.
Lijkt me dat we dan beter grof kunnen doen inderdaad Charlie?

Overigens weten we dus nog niet hoe de muren eruit zien onder het behang. Behang is echt heel dik wat erop zit, en met enorm veel lijm volgens de mensen die er nu wonen, omdat het er zo af viel steeds. Hou mijn hart dus vast wat er onder uit komt Rolling Eyes

Hier en daar zijn het gipsmuren. Dat zal wel meevallen denk ik en dat is goed aan te smeren meestal. Maar de buitenmuren, als ik zie hoe die er hier uit zagen in dit huis, met allemaal putten, plekken en scheurtjes...Die hebben we hier toen aangesmeerd en geschuurd, en met een goedkoop latextje gedaan omdat we wisten dat we hier toch maar tijdelijk woonden. Maar nu willen we er wel langer blijven wonen, dus moet het toch een beetje netjes zijn.

Voor de mensen met glasvliesbehang. Is dat goed te doen? Wij hebben beide nog nooit behangen, en zijn niet zo heel vaardig op klusgebied Laughing Gaan we dat er eventueel fatsoenlijk op krijgen?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Bericht  Niene do 23 feb 2012 - 21:36

Jilke schreef:Oke kwartsverf doen ze volgens mij zoiezo in structuurverf, dat is wat juist de structuur geeft. Je kon inderdaad kiezen uit fijn of grof.
Lijkt me dat we dan beter grof kunnen doen inderdaad Charlie?

Overigens weten we dus nog niet hoe de muren eruit zien onder het behang. Behang is echt heel dik wat erop zit, en met enorm veel lijm volgens de mensen die er nu wonen, omdat het er zo af viel steeds. Hou mijn hart dus vast wat er onder uit komt Rolling Eyes

Hier en daar zijn het gipsmuren. Dat zal wel meevallen denk ik en dat is goed aan te smeren meestal. Maar de buitenmuren, als ik zie hoe die er hier uit zagen in dit huis, met allemaal putten, plekken en scheurtjes...Die hebben we hier toen aangesmeerd en geschuurd, en met een goedkoop latextje gedaan omdat we wisten dat we hier toch maar tijdelijk woonden. Maar nu willen we er wel langer blijven wonen, dus moet het toch een beetje netjes zijn.

Voor de mensen met glasvliesbehang. Is dat goed te doen? Wij hebben beide nog nooit behangen, en zijn niet zo heel vaardig op klusgebied Laughing Gaan we dat er eventueel fatsoenlijk op krijgen?

Gipsmuren zuigen wel als een malle,hou daar rekening mee. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze zoveel lijm achter het behang hebben gedaan. En misschien wel te dik/zwaar behang wat niet geschikt is voor dat soort muren.
Glasvezel behang is te doen ja,je hebt speciale lijm nodig die je eerst op de muur aanbrengt en dan pas het behang erop plakt. Het jeukt wel enorm,door de vliesjes die eraf komen. En het heeft hier zeker een dikke week moeten drogen voor het over geschilderd kon worden. Zodra het strak overgesausd is ziet het er super netjes uit ( vind ik ) smile
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Makamba do 23 feb 2012 - 23:10

Gipsmuren zuigen idd als een tierelier! Dan moet je eerst goed voorstrijken voordat je er structuurverf op kunt doen.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Bericht  Dennenappel vr 24 feb 2012 - 1:21

Wat ook van belang is, hebben jullie een koop- of huurhuis? Bij veel huurhuizen mag je niet op de kale muur structuurverf aanbrengen.

Momenteel ben ik zelf met grove structuurverf bezig, over behang heen. Dit behang zat goed vast, maar zat onder de halen en vlekken. Tot nu toe geeft het een mooi resultaat.

Ik zou dit echter wel doen met een lege woning. Structuurverf spettert enorm!

Qua kleur scheelt het ook wat je ziet qua gaten en plamuursel. Wij hebben een muur hier met best wat gaten en grof geplamuurd. Eerst hadden wij een beige muur en het viel erg op. Inmiddels is hij antraciet en het is amper meer te zien!

Succes!
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Jilke vr 24 feb 2012 - 1:52

Ok, dat kunnen we idd ook nog doen...al ben ik bang dat het behang eraf komt als het nat word van verf.

De vloer ligt er al in, die nemen we over. We moeten dus zoiezo alles goed afplakken met zeil.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud