Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

draagdoekfilmpjes Youtube

+4
Coccinelle
Meeko
Vancity_girl
Fiwen
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

draagdoekfilmpjes Youtube Empty draagdoekfilmpjes Youtube

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 10:40

Er was toch een vrouw die heel veel draagdoekfilmpjes op youtube heeft met verschillende manieren van dragen? Wie weet wat haar naam is en zijn dit nederlandse filmpjes? (link misschien? angel )

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

draagdoekfilmpjes Youtube Empty Re: draagdoekfilmpjes Youtube

Bericht  Fiwen zo 9 jan 2011 - 10:46

Hoi Dromertje, volgens mij bedoel je de filmpjes van draagdoekmama.
Dat zijn iig Nederlandstalige filmpjes. Ik kan met mijn telefoon geen link plaatsen maar als je 'draagdoekmama' intypt krijg je een hele lijst met filmpjes.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 10:50

ja, die bedoel ik volgens mij, bedankt! Ik wist dat het een hele makkelijke naam was, maar ik kon er maar niet op komen!

Gast
Gast

Bericht  Fiwen zo 9 jan 2011 - 11:04

https://www.youtube.com/watch?feature=youtube_gdata_player&v=xv2v7hUbpSM

Ik heb even gezocht, ik vind haar filmpjes heel duidelijk.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Bericht  Vancity_girl zo 9 jan 2011 - 12:57

Of deze Belgische dame:

https://www.youtube.com/user/draagdoekmama#p/u/16/zvgTvVRSqsQ

Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 21:21

dankjullie voor de linkjes, ik denk dat ik vandaag maar eens een aantal knopen uit ga proberen. Ik wil het heupdragen met een lange doek eens proberen en de rucksack, ben benieuwd of ik die fijner vindt dan de BWCC.

Gast
Gast

Bericht  Fiwen zo 9 jan 2011 - 21:29

Gaat rugdragen al goed bij jullie? En lukt het jou om alleen te knopen of heb je hulp.nodig? Wil het ook graag gaan proberen maar ik vind het een beetje eng Embarassed
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 21:44

Ik kan de BWCC alleen, direct alleen gedaan, nooit hulp gehad. Het is in het begin wel even eng, maar als je het heel langzaam doet en eerst even zonder kind oefent, zodat je de knoop kunt voordat je J. erin legt, dan lukt het vast wel. Ik heb daarvoor dit filmpje gebruikt, die vond ik wel heel duidelijk:

https://www.youtube.com/watch?v=OOSwCBTzTS4

Gast
Gast

Bericht  Meeko ma 10 jan 2011 - 10:53

Goh ziet er eigenlijk heel makkelijk uit. Maar kan je nou met alle soorten geweven doeken deze knopen maken? Zij heeft t over de didymos, heb ik wel gezien, maar is wel een stuk duurder als een bb-slen of neobulle. Welke hebben jullie?
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Fiwen ma 10 jan 2011 - 19:17

Zolang je een lange geweven draagdoek hebt is het goed. het ligt een beetje aan je lichaamsbouw welke lengte je nodig hebt maar meestal is 4,5 m meter voldoende.
Gewoon een keer proberen straks zou ik zeggen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 20:53

Dromertje schreef:dankjullie voor de linkjes, ik denk dat ik vandaag maar eens een aantal knopen uit ga proberen. Ik wil het heupdragen met een lange doek eens proberen en de rucksack, ben benieuwd of ik die fijner vindt dan de BWCC.

Ik doe Thije sinds twee weken altijd in de Rucksack. Gaat heel goed en hij vindt het zelf volgens mij fijner dan op de buik omdat hij beter rond kan kijken. Voor mij is het ook fijn, want ik heb veel meer vrijheid om te bewegen en voor Fenne te zorgen.

Succes met oefenen!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 1:08

Meeko schreef:Goh ziet er eigenlijk heel makkelijk uit. Maar kan je nou met alle soorten geweven doeken deze knopen maken? Zij heeft t over de didymos, heb ik wel gezien, maar is wel een stuk duurder als een bb-slen of neobulle. Welke hebben jullie?

ik heb ook geen didymos, deze knopen kun je met alle lange geweven doeken doen. Tot maat 36 kun je volgens mij met een doek van 4.2m, tot maat 42 met volgens mij een 4.7m

De rucksack heb ik nog niet geprobeerd. Y.inthe had er geen zin meer in. Ik heb de heupknoop wel gedaan, maar die is m.i. niet handig voor lange stukken. Als y.inthe vandaag zin heeft zal ik de rucksack eens proberen, vind jij die handiger dan de BWCC?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 1:53

Ik moet die BWCC ook maar is gaan proberen want op mijn buik vind ik hem te zwaar worden maar ik vind t soms wel handig in de doek.

Gast
Gast

Bericht  Coccinelle di 11 jan 2011 - 5:32

Ik knoop ook weleens de rucksack. Ik vind het net zo lekker zitten als de bwcc maar de rucksack knoop ik denk ik net even wat sneller.

Edit: Heb er een foto van gevonden, zal hem op de hyves zetten.

Laatst aangepast door Coccinelle op di 11 jan 2011 - 5:48; in totaal 1 keer bewerkt

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576

Bericht  Coccinelle di 11 jan 2011 - 5:47

Dromertje: Heb je ook een filmpje gebruikt bij de heupknoop, zo ja heb je de link toevallig? Ik ga die morgen eens proberen denk ik, ziet er wel leuk uit.

Coccinelle
Prater
Prater

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 6:12

Ik heb dit filmpje gebruikt voor de Hüftschlinge:

https://www.youtube.com/watch?v=AoKdwZfD9Gw

Ik zal even op je hyves kijken voor de rucksack!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 6:19

hoe krijgen jullie het kindje trouwens het makkelijkst op de rug? Ik leg haar nu op de doek op de bank, dan pak ik de doek vast direct boven haar buik, pak ik haar onder het kontje en til ik haar in de doek over mijn schouder, maar ik kan dit nog steeds niet zo heel erg goed

Gast
Gast

Bericht  snoezel di 11 jan 2011 - 6:34

Hier wil ons kleine meisje steeds minder vaak in de doek Sad Ze is steeds meer gesteld op haar bewegingsruimte.... Ook deels mijn eigen schuld omdat ik ermee gestopt ben haar heel de dag op sleeptouw te nemen en haar nu veel te rusten leg in haar bedje. (doet ze het veeeelll beter op)

Ik heb een tricotdoek en 3 geweven doeken, een didymos, een dulcino en een neobulle Very Happy Ik heb het liefst lekker lange doeken, omdat ik dan de knoop aan de voorkant aan knopen. Dit omdat ik de doek vaak thuis om had en zo tenminste een beetje comfortabel op een stoel kon zitten Wink
En didymos is maar een merk. Zolang het maar een niet-rekbare doek is kan je die knopen er mee leggen, mits lang genoeg volgens mij..
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Liadan di 11 jan 2011 - 7:11

Dromertje schreef:hoe krijgen jullie het kindje trouwens het makkelijkst op de rug? Ik leg haar nu op de doek op de bank, dan pak ik de doek vast direct boven haar buik, pak ik haar onder het kontje en til ik haar in de doek over mijn schouder, maar ik kan dit nog steeds niet zo heel erg goed
Ik deed altijd de supermanzwaai of doorschuiven vanaf mijn heup (vooral de laatste), maar mijn dochter was al een jaar toen ik ging rugdragen, dus dat zal vast anders zijn met een kindje van een paar maanden.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 7:17

Ik doe ook de supermanzwaai. Dat gaat met zo'n kleintje eigenlijk nog makkelijker dan met een groter kindje. Doorschuiven lijkt me moeilijker.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 7:37

doorschuiven lukt me helemaal niet, dan hangt ze op de kop tegen de tijd dat ze op mijn rug ligt. Ik heb het vanavond anders gedaan, rechtop laten zitten tegen de bank met de doek achter haar rug, bij de bovenarmpjes pakken en dan zo op mijn rug tillen, dat is wel te doen.

En die rucksack lukt me echt niet Cry Ik kom niet zo hoog met m'n armen achter de rug om de doek goed onder haar billen te krijgen en vervolgens de doek onder haar beentjes te doen. Ze zat met haar knietjes ook niet hoger dan haar billetjes, of had ik haar nu gewoon te hoog op mijn rug? Ze zat zo hoog dat ze net over mijn schouder kon kijken denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Meeko di 11 jan 2011 - 9:25

snoezel schreef:Ik heb een tricotdoek en 3 geweven doeken, een didymos, een dulcino en een neobulle Very Happy Ik heb het liefst lekker lange doeken, omdat ik dan de knoop aan de voorkant aan knopen. Dit omdat ik de doek vaak thuis om had en zo tenminste een beetje comfortabel op een stoel kon zitten Wink
En didymos is maar een merk. Zolang het maar een niet-rekbare doek is kan je die knopen er mee leggen, mits lang genoeg volgens mij..

En welke vind jij het fijnst, of zit er niet zoveel verschil in? Ik zie echt door de bomen het bos niet meer, zoveel verschillende zijn er.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586

Bericht  Liadan di 11 jan 2011 - 9:29

Meeko, (ik geef ook even antwoord) ik heb zelf een Girasol draagdoek en een ringsling van Neobulle. Ik vind de girasol fijner dragen. De Neobulle is dikker en minder soepel (en ik vind 'm voor de zomer te warm). Maar een Girasol is niet goedkoop, een hoppediz is bv. goedkoper maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Een tricot doek vind ik trouwens ook erg warm.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Coccinelle wo 12 jan 2011 - 9:51

Dromertje: Wil de rucksack een beetje lukken? Ik vind het ook lastig om haar hoog genoeg te krijgen..probeer haar altijd nog een beetje omhoog te hupsen als ze eenmaal zit. Ik maak de knoop zo:
https://www.youtube.com/watch?v=vHQay2iFHKk&feature=related

Coccinelle
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 9:56

Coccinelle schreef:Dromertje: Wil de rucksack een beetje lukken? Ik vind het ook lastig om haar hoog genoeg te krijgen..probeer haar altijd nog een beetje omhoog te hupsen als ze eenmaal zit. Ik maak de knoop zo:
https://www.youtube.com/watch?v=vHQay2iFHKk&feature=related

dat filmpje had ik er ook bij, maar het lukt me echt niet. Ik ben niet zo lenig dat ik mijn armen zo hoog achter mijn rug kan krijgen om de doek weer tussen haar beentjes door naar voren te krijgen zeg maar confused

Ik wil binnenkort deze eens proberen, misschien lukt dat beter. (Ik zet haar nu trouwens op deze manier en op de manier uit jouw filmpje op m'n rug):

https://www.youtube.com/watch?v=6UUSYJX7o1A

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: