Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vanaf wanneer.... (speelgoed)

+5
Novalee
Nijntje
Liadan
holaagirl
duckie
9 plaatsers

Ga naar beneden

vanaf wanneer.... (speelgoed) Empty vanaf wanneer.... (speelgoed)

Bericht  duckie za 18 feb 2012 - 8:50

vanaf wanneer had je kindje bepaald speelgoed/vanaf wanneer gingen ze er mee spelen?

een keukentje

kleurpotloden, verf, stiften

poppenwagentje

stofzuigertje

iets anders?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer.... (speelgoed) Empty Re: vanaf wanneer.... (speelgoed)

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 8:54


een keukentje

kreeg ze van sinterklaas, ze was toen 1;4. Speelt er nog niet mee d.m.v. fantasiespel, maar is al wel het houten snijspul aan het doorsnijden, keukentje verschuiven, roeren met de spatels in haar drinken Rolling Eyes , dat soort dingen.

kleurpotloden, verf, stiften
kleurpotloden en verf al heel lang, verven hebben we voor het eerst gedaan toen ze een maand of zes was, kleurpotloden vindt ze heel leuk, daar kleurt ze bijna elke dag wel mee. Die heb ik aangeschaft nog voor ze een jaar was.

poppenwagentje
poppenwagen hebben we niet, wel een poppenbedje en pop. Hebben we nog niet zo lang, een maand of twee, maar hier speelt ze ook veel mee, poppen en knuffels in bed, dekentje erover, zelf in het poppenbedje liggen en moeten wij haar toedekken.

stofzuigertje

hebben we niet. Ze 'helpt' al wel een poosje mee in het huishouden, dan gaat ze met stoffer en blik door het huis, of 'veegt' ze met de bezem. Dit doet ze vanaf ze ongeveer 1;3 was.

ander speelgoed
sinds kort is de houten puzzel (met van die inlegfiguurtjes) favoriet, heel leuk om te zien hoe het steeds iets beter gaat. Verder duplo en houten blokken waar ze regelmatig mee speelt, een trekhondje die ze nog wel eens uit de bak pakt. Ze pakt ook veel de houten vormenstoof, maar dit is eigenlijk nog een graad te moeilijk.


Laatst aangepast door Rejoy. op za 18 feb 2012 - 9:04; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer.... (speelgoed) Empty Re: vanaf wanneer.... (speelgoed)

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 8:55

een keukentje, maandje of 2 toen ze 1 werd zeg maar.

kleurpotloden, verf, stiften, niet.

poppenwagentje, staat nog bij Opa en Oma op zolder.

stofzuigertje, Sinds nu een paar weken, 14maand.

iets anders? Heb heel wat V-Tech dingen, muziekboekje, ballenboom, een houtenpoppenkar, kegelset woezel en pip. En knuffels (maar dit ligt er geruime tijd beneden en of boven). Verschil een beetje van leeftijd, het zachte speelgoed knuffels etc natuurlijk al vanaf de geboorte en hoe zal ze zijn geweest toen ze er mee gingen spelen? Maandje of 7 a 8? Het muziekje boekje ook vanaf ongeveer 1e verjaardag. Ballenboom net zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer.... (speelgoed) Empty Re: vanaf wanneer.... (speelgoed)

Bericht  holaagirl za 18 feb 2012 - 8:58

een keukentje met kerst gekregen, dus was hij 1 jaar en 3 maanden. Hij kookt soms echt bewust ermee (roeren in de pan, eten proeven etc) , maar vaak gooit hij de spullen gewoon baldadig in het rond.

kleurpotloden, verf, stiften Ook sinds 1 jaar ongeveer. Leuk van korte duur. Potloden trouwens, de rest durf ik zelf niet aan ivm de rotzooi Embarassed

poppenwagentje nvt

stofzuigertje Hij helpt mij wel met stofzuigen met de échte stofzuiger. Maar heb geen 'neppe'. Dit doet hij ook sinds paar maandjes nu.

iets anders? houten tafeltje +stoeltje. Voor zijn eerste verjaardag gekregen. Hij zit hier graag aan te lezen/spelen. Dit is echt een favoriet hoekje van hem!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer.... (speelgoed) Empty Re: vanaf wanneer.... (speelgoed)

Bericht  Liadan za 18 feb 2012 - 8:58

- Ze kreeg een keukentje toen ze 2 jaar werd, maar eerder speelde ze al met keukenspulletjes. Ik denk vanaf 14 maanden ongeveer.
- verven doet ze sinds ze nog geen jaar is. Rond het jaar tekende ze vooral met waskrijt. Daarna al snel met potloden en stiften.
- poppenwagentje kreeg ze toen ze 1 jaar werd, ze deed toen vooral de pop nog in en uit het wagentje. Een half jaar later kon ze lopen en ging ze er af en toe achter lopen. Maar het werd toen vooral gebruikt om de pop te laten slapen en er weer uit te halen.
- stofzuigertje, heeft ze sinds ze 2 is. Werd toen ze het net had af en toe gebruikt, daarna vrijwel nooit meer. Strijkijzer en strijkplank is hier een groter succes.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer.... (speelgoed) Empty Re: vanaf wanneer.... (speelgoed)

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 9:02

een keukentje Met 20 maanden gekregen voor Sinterklaas. Heeft ze in het begin veel mee gespeeld, maar nu doet ze er niet zoveel meer mee.

kleurpotloden, verf, stiften Rond de 6 maanden ongeveer. Hier worden de kleurpotloden ook elke dag gebruikt.

poppenwagentje Haar eerste buggy'tje met haar eerste verjaardag en daar werd toen al meteen veel mee gespeeld. Nu heeft ze een rieten poppenwagen en die komt ook elke dag aan bod.

stofzuigertje Ook met 20 maanden gekregen voor Sinterklaas.

Ze heeft ook een serveerwagentje met een serviesje. Dat is echt een grote hit.
Wij drinken de hele dag door thee Very Happy
Voor haar verjaardag heeft ze een kinderstoeltje voor de pop gekregen. Als wij eten, moet de pop ook in het stoeltje.
Ze leest de pop ook voor als deze in het stoeltje zit...
Ze is echt een poppenmoeder op dit moment.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer.... (speelgoed) Empty Re: vanaf wanneer.... (speelgoed)

Bericht  Nijntje za 18 feb 2012 - 9:03

een keukentje heeft ze niet. Wel een serviesje, waar ze altijd met de lepels of vorken in staat te roeren, en daarna de thee/soep/koffie/ macaroni (hihi) opeet of uitdeelt.
kleurpotloden, verf, stiften verf had ik al sinds ze geboren was. Nu sinds ong een jaar vind ze het leuk/interessant om ermee te spelen (en proeven :P ) heb ook van die dikke potloden waar ze vaak mee wilt kleuren. Eventjes en dan is ze weer klaar.
poppenwagentje sinds haar 1e verjaardag. In het begin was het vaak de pop erin leggen en weer uithalen, nu loopt ze af en toe een klein stukje door de kamer.
stofzuigertje heeft ze niet. Wel een kleine bezem, een met geluid (van de kruidvat; vegen vegen, je slaat wat over. Oeh dat kriebeld, en een zonder. Daar kan ze ook erg druk mee zijn.

Wat ze nog meer leuk vind zijn de magneten op de koekast. We hebben er een paar uit disney, van dat kunststof, dus kunnen ook niet kapot, met mickey en minnie mouse.
Plakkers vind ze erg leuk, waar je het papiertje af moet halen (dus niet met lijm). een haarborstel is nu helemaal hot item, dan gaat ze haartjes kammen.
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer.... (speelgoed) Empty Re: vanaf wanneer.... (speelgoed)

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 9:04

Hoe oud is ze TBIB?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer.... (speelgoed) Empty Re: vanaf wanneer.... (speelgoed)

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 9:05

Net 2 jaar geworden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer.... (speelgoed) Empty Re: vanaf wanneer.... (speelgoed)

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 9:06

Wat lief! Ik had je onderschrift ook niet goed gezien Wink. Ik kijk er al naar uit om thee te drinken en met de popjes te spelen! I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer.... (speelgoed) Empty Re: vanaf wanneer.... (speelgoed)

Bericht  Novalee za 18 feb 2012 - 9:07

Kan een kindje van 6 maanden echt met potloden o.i.d. spelen? Lijkt mij ook wel erg leuk namelijk, maar volgens mij snapt N. daar nog niks van. Dus hoe pak je zoiets aan? vanaf wanneer.... (speelgoed) 166342
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer.... (speelgoed) Empty Re: vanaf wanneer.... (speelgoed)

Bericht  loesje za 18 feb 2012 - 9:09

a kon vingerverfen met 6 maanden (toen stopte hij niet veel in de mond) maar nu snapt hij meer wat hij aan het doen is.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer.... (speelgoed) Empty Re: vanaf wanneer.... (speelgoed)

Bericht  Susan za 18 feb 2012 - 9:09

Ik antwoord even alleen over Yrsa, want Ezra heeft sowieso een andere spelontwikkeling dan de meeste andere kinderen, dus dat is niet zo informatief voor andere ouders.

vanaf wanneer had je kindje bepaald speelgoed/vanaf wanneer gingen ze er mee spelen?

een keukentje

Er kwam een keukentje toen ze een jaar werd, ze vond het al vanaf het begin heel interessant en speelt er vanaf een jaar of anderhalf echt actief mee.

kleurpotloden, verf, stiften

Ook vanaf anderhalf, of misschien zelfs nog iets eerder, tekenen vindt ze echt heel leuk.

poppenwagentje

Ze kreeg een poppenwagentje toen ze een jaar werd en daar loopt ze al vanaf het begin veel achter.

stofzuigertje

Die heeft ze niet, althans, we moeten wel ergens een stofzuigertje hebben dat Ezra ooit gekregen heeft, maar hij speelde er niet echt veel mee, dus hebben we 'm opgeborgen. Misschien weer eens opzoeken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer.... (speelgoed) Empty Re: vanaf wanneer.... (speelgoed)

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 9:09

Dat is ook echt heel gezellig Very Happy
Met de pop is ze pas begonnen toen haar broertje geboren was.
Daarvoor vond ze er niet zoveel aan hoor.
Nu doet ze alles na. Als A. in bad gaat, moet pop (die ze ook A. noemt) ook in bad.
Als A. de fles krijgt, krijgt de pop ook de fles.
De pop moet mee naar bed (fijn, zo'n harde pop...), de pop moet mee naar het CB en moest ook op de weegschaal vrijdag.
Zo schattig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer.... (speelgoed) Empty Re: vanaf wanneer.... (speelgoed)

Bericht  Liadan za 18 feb 2012 - 9:10

Ik ken geen kind dat met 6 maanden al zelf met kleurplotloden kleurt. Verven deden wij ook al vanaf dat de kinderen zijn geboren. Maar dat is in het begin hand en voet afdrukjes maken. Wat later zette ik Yara in de badkamer in haar luier met verf en mocht ze een schilderijtje maken. Dat moet ik eigenlijk met Kian ook eens gaan doen bedenk ik me nu...

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer.... (speelgoed) Empty Re: vanaf wanneer.... (speelgoed)

Bericht  loesje za 18 feb 2012 - 9:11

dat heeft a een tijdje gehad dat hij een pop erg interessant vond en mee wilde spelen maar nu zijn het toch echt auto's die hij leuk vind
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer.... (speelgoed) Empty Re: vanaf wanneer.... (speelgoed)

Bericht  Novalee za 18 feb 2012 - 9:17

Oké op die manier, ik dacht al Wink N. stopt op dit moment zo'n beetje alles in haar mond, voorlopig nog maar even mee wachten dus!
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer.... (speelgoed) Empty Re: vanaf wanneer.... (speelgoed)

Bericht  PapillonRose za 18 feb 2012 - 9:35

Keukentje: hebben we nog niet. Het lijkt mij leuk om het voor haar 2e verjaardag te geven.

Kleurpotloden, verf, stiften: toen ze een maand of 10 was voor het eerst met haar 'getekend' en sindsdien doen we het vaker. Vooral met potloden, soms met stiften. En ik heb haar een paar weken geleden voor het eerst echt helemaal zelf laten smeren met vingerverf, was erg leuk!

Poppenwagentje: Voor Sinterklaas gehad, dus toen ze ruim 1 was. Is tot nu toe een succes.

Stofzuigertje: Hebben we niet, misschien komt dat er nog een keer, maar voor nu hebben we zat speelgoed laughcry

Verder hebben we hier een halve Intertoys staan laughcry Maar, ze speelt wel met vrijwel alles, dus er wordt dankbaar gebruik van gemaakt. Wat bijvoorbeeld erg populair is op het moment is haar plastic serviesje (de porceleinen variant die ik als kraamcadeau kreeg lijkt me nu nog niet zo veilig). Verder haar loopwagen, kunststof blokken van Woezel en Pip, kartonnen boekjes en stoffen boekjes, haar Little People verzameling, de speeltent, poppen.. En zo nog wel meer, ze vindt bijna alles leuk smile
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer.... (speelgoed) Empty Re: vanaf wanneer.... (speelgoed)

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 11:09

een keukentje met kerst waren we bij m'n schoonzus en hun dochtertje heeft een keukentje in de keuken staan. Ik ben S. de halve dag kwijt geweest omdat hij het zo leuk vond om mee te spelen. Hij heeft er nu sinds een aantal weken zelf een en hij speelt er iedere dag mee. Bekertjes onder de kraan houden, knopje van het kookgedeeltje aan en uit zetten en natuurlijk de hele dag door met de pannetjes en spatels heen en weer de kamer lopen Very Happy

kleurpotloden, verf, stiften het begint nu langzaam te komen. Potloden lukt nog niet maar stiften vind hij wel leuk. Al kleurt hij wel meer op z'n handen en de tafel dat op het papier haha

poppenwagentje nvt maar ik denk dat hij het wel leuk zou vinden en dat ding vol zal laden met allerlei speelgoed en de kamer rond gaan crossen

stofzuigertje nvt maar dat zal hij ook wel leuk vinden. Hier wil hij namelijk ook mee helpen als ik aan het stofzuigen ben

iets anders? vormenstoof vind hij leuk en hij kent de vormpjes al goed, met Duplo torentjes bouwen en met autootjes over de grond rijden inclusief een vrrrroem geluid vind hij ook leuk Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer.... (speelgoed) Empty Re: vanaf wanneer.... (speelgoed)

Bericht  Bruintje Beer za 18 feb 2012 - 11:36

vanaf wanneer had je kindje bepaald speelgoed/vanaf wanneer gingen ze er mee spelen?

een keukentjeheb ze gekregen met haar 2e verjaardag. Ze speelt er ook vanaf die dag heel intensief mee

kleurpotloden, verf, stiften Rond 2 jaar

poppenwagentje Heeft ze gekregen met haar 1e verjaardag. Ze liep al vroeg dus daar liep ze vanaf haar 1e jaar mee te spelen

stofzuigertje[b/nvt[/b]

iets anders[b/ Duplo is ze helemaal gek van daar speelt ze mee sinds ze 1,5 jaar is[/b]
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer.... (speelgoed) Empty Re: vanaf wanneer.... (speelgoed)

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 21:11

een keukentje
Vanaf een jaar of 1,5

kleurpotloden, verf, stiften
Vanaf een jaar kan je beginnen met kleurpotloden en vanaf 1,5 ( ligt een beetje aan je kindje) kan je gaan verven en stiften gebruiken we hier in principe nog niet.
Wascokrijtjes zijn ook een aanrader!

poppenwagentje
Als ze goed kunnen lopen en het leuk vinden om er achter te lopen.. jaar over 2.
Wij hebben er 1 voor de gastouderopvang en zoonlief speelt er af en toe mee buiten.

stofzuigertje
Hebben we niet, maar van een jaar vind hij het wel intressant en toen hij kon lopen ging hij helpen smile

iets anders?
Houten speelgoed, muziekinstrumenten, auto, Little people, puzzels, boekjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf wanneer.... (speelgoed) Empty Re: vanaf wanneer.... (speelgoed)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum