Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Brandstofprijzen

+16
Suus
Zininzon
Snoes
Lejow
Sarah1985
Chocolate Cookie
Jordana
SarahKey
Tullow
Atelier Madame
Aziraphale
_Summer
Pompoen
Rovine
Ibbeltje
Rush
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Brandstofprijzen Empty Brandstofprijzen

Bericht  Rush vr 17 feb 2012 - 2:34

Rij jij minder auto, nu de brandstofprijzen zo hoog zijn?

bounce
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Brandstofprijzen Empty Re: Brandstofprijzen

Bericht  Ibbeltje vr 17 feb 2012 - 2:37

Ik hou daar een beetje rekening mee. Maar Naar het werk zal ik toch moeten.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Rovine vr 17 feb 2012 - 2:43

Ik tank eens per 3-4 weken, ongeveer 32 liter per keer. In de zomer rijd ik nog minder omdat ik dan een deel van de dagen fiets naar mijn werk. Ik zou er wel stevig van balen als ik meer reed. Toen ik mijn auto net had tankte ik hem vol voor 40 euro, nu ben ik met 50 euro vaak nog niet eens klaar. Zeker omdat ik geen reiskostenvergoeding krijg ben ik blij dat ik maar zo'n klein deel van mijn salaris naar de benzinepomp moet brengen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Rush vr 17 feb 2012 - 2:45

Ja, 3,5 jaar geleden had ik de tank ook vol voor €50, laatst ging er inmiddels €70 in.

Bij m`n nieuwe auto gaat er weer €55 in, maar die tank is ook 10 liter kleiner haha. Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 2:50

Nee, daar kan ik geen rekening mee houden.

Gast
Gast

Bericht  Pompoen vr 17 feb 2012 - 2:51

Het is voor mij 1 van de redenen om de auto minder vaak te pakken. Een andere reden is gezondheid, ik ga tegenwoordig steeds vaker op de fiets. En ik heb nu minder inkomen dus pak ik de auto ook minder vaak, dat is dus een combinatie van minder inkomen en de prijzen die omhoog gaan. Ik maak ook vaak de vergelijking wat het voordeligst is mits het niet vreselijk lastig is om er te komen.

En op dit moment rijd ik helemaal niet want dat mag/kan ik nog niet dus 't is lekker goedkoop zo laughcry.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  _Summer vr 17 feb 2012 - 2:54

Nee om die reden rijd ik niet minder.
_Summer
_Summer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 97
Punten : 105
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 2:54

We proberen wel vaker met het OV te gaan, maar in het weekend is het heen en weer rijden met de auto goedkoper dan met het OV. Dus dan is de keuze snel gemaakt..

Onze tank gaat ook 70 euro in. Vandaag weer getankt. Doet altijd pijn in de portemonnee, maar ach.. ik ben ook wel weer blij als ik weer lekker rond kan touren smile

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 2:55

Nee, ik rijd juist meer. Maar dat heeft er mee te maken dat een collega waar ik altijd mee carpool langdurig ziek is. Dus ja dan moet ik wel.

En het is geen optie om te fietsen, want de afstand thuis werk is 25 km, vind ik toch een beetje te ver.

Met de bus vind ik ook geen goed alternatief omdat het kantoor waar ik werk in een uithoek van de stad zit en ik van huis naar de stad waar ik werk 25 min. in de bus zit en vervolgens net zo lang moet lopen om op het werk te komen.

Dus ik blijf lekker in de auto.

Gast
Gast

Bericht  Aziraphale vr 17 feb 2012 - 2:55

Nee. Maar nu het niet meer zo glad en koud is ga ik gewoon fietsen naar m'n werk (is maar 7 minuten fietsen). Doe ik niet om de brandstofprijs maar het helpt wel. Ik fiets liever omdat ik dan even buiten ben, het is gezond en beter voor het milieu (en de portemonnee). Mijn vriend carpoolt veel dus dat scheelt ook.
Mijn familie woont ver weg en dit weekend gaan we naar ze toe. Dan merk je wel dat de benzine nu erg duur is maar we houden er geen rekening mee Brandstofprijzen 561177
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Rush vr 17 feb 2012 - 2:57

Qua werk kan ik er geen rekening mee houden, zal er toch heen moeten.

Als we een uitje hebben o.i.d. pakken we meestal een diesel auto, scheelt dan toch weer.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rovine vr 17 feb 2012 - 2:57

Het OV is trouwens voor ons altijd duurder dan de auto (verschillende soorten reizen), dus de brandstofprijzen drijven ons nog steeds het OV niet in.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Bericht  Rush vr 17 feb 2012 - 2:58

Rovine schreef:Het OV is trouwens voor ons altijd duurder dan de auto (verschillende soorten reizen), dus de brandstofprijzen drijven ons nog steeds het OV niet in.
Same here, veel duurder. En het kost ook veel meer tijd.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rovine vr 17 feb 2012 - 3:01

We deden een jaar geleden eens een poging omdat we in het centrum van Utrecht moesten zijn. Het begon er al mee dat we 30 euro moesten betalen, maar dan zouden we er wel in 3 kwartier zijn en geen parkeerissues. We kregen het net naar ons zin, krantje erbij, wat kletsen. "Deze trein rijdt niet verder, blablabla." Toen deden we er ineens 2,5 uur over om er te komen, voor nog meer geld ook. Terugweg hetzelfde.
Als klap op de vuurpijl ging ik op de terugweg nog in een dot kauwgom zitten, hele rug, trui en broek zaten eronder. pale Sindsdien is de trein nogal uit de gratie hier.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Bericht  Atelier Madame vr 17 feb 2012 - 3:06

Ik heb sinds november pas mn rijbewijs dus de afgelopen maanden heb ik gretig van onze auto gebruik gemaakt Very Happy. Zeker met de gladheid vond ik het geweldig om lekker in mn auto te kunnen stappen en niet te hoeven lopen (ik ben na een aantal keer vallen met de fiets echt niet graag te porren voor fietsen met gladheid / sneeuw). Nu de gladheid voorbij is neem ik mezelf wel voor om meestal de fiets te pakken binnen mijn woonplaats, alles is dan op maximaal 10 minuten fietsen, terwijl het met de auto ook zover is, maar dan ben ik per keer toch snel 1 of 1,50 euro kwijt.

Naar familie, vooral van mn vriend, is het goedkoper om de auto te pakken, zeker met zijn 2en. Door de weeks reizen vriendlief en ik nog gratis met studenten-ov. Maar ik verwacht als dat eenmaal over is, als we allebei werken, dat we nog vaker de auto pakken.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 3:09

Toen ik mijn auto net had gekocht, koste een tank benzine mij slechts 36 euro. Het is nog steeds dezelfde auto, met dezelfde tankinhoud, maar inmiddels betaal ik er 55 euro voor. 20 euro meer voor hetzelfde aantal liters. Brandstofprijzen 394967 Wat kan het leven duur worden in bijna acht jaar tijd. :P

Ik rij er minder om. Naar het werk moest ik altijd, maar daarnaast zorgde ik zoveel mogelijk voor andere opties. Want het werd me gewoon echt te duur.

Gast
Gast

Bericht  Tullow vr 17 feb 2012 - 3:11

Nee, ik moet met de auto naar het werk. Ik krijg wel reiskostenvergoeding, maar die €0,19 weegt volgens mij allang niet meer op tegen die benzineprijzen!
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 3:12

Tullow schreef:Nee, ik moet met de auto naar het werk. Ik krijg wel reiskostenvergoeding, maar die €0,19 weegt volgens mij allang niet meer op tegen die benzineprijzen!

Misschien niet op korte stukken, maar ik kreeg per dag 19 euro en ik verreed er maar de helft van.

Gast
Gast

Bericht  Rush vr 17 feb 2012 - 3:15

Tullow schreef:Nee, ik moet met de auto naar het werk. Ik krijg wel reiskostenvergoeding, maar die €0,19 weegt volgens mij allang niet meer op tegen die benzineprijzen!
Het kan bij mij nog steeds uit, gemakkelijk trouwens.

Qua benzinekosten alleen dus :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tullow vr 17 feb 2012 - 3:18

Rush schreef:
Het kan bij mij nog steeds uit, gemakkelijk trouwens.

Qua benzinekosten alleen dus :P

Ja, qua benzinekosten misschien. Maar door het vele rijden naar het werk heeft de auto natuurlijk ook onderhoud nodig en blabla.
Eigenlijk vind ik dat ze mijn reiskostenvergoeding ook wel mogen verhogen, nu de benzineprijzen zo hoog zijn. Wink
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 3:48

Nope, kon ik het maar. Ik zal helaas toch op mijn werk moeten komen. Trein is geen optie. 1: omdat ons dorp geen station heeft. 2: Omdat er zo vroeg niet eens bussen rijden die mij naar het station kunnen brengen. 3: In Eindhoven zal ik ook nog eens een bus of taxi moeten pakken. :shock: Nee das mij een beetje teveel van het goede.

Gast
Gast

Bericht  SarahKey vr 17 feb 2012 - 5:09

Naar mijn werk rijd ik ook gewoon, dat zal ook wel moeten. Met het ov kom ik er niet en fietsen is te ver (22 km enkele reis)
Nu rijden we een stuk minder omdat ik verlof heb, maar normaal ben ik 150 euro per maand kwijt.
Nu hebben wij helaas geen zuinige auto, maar wel een betrouwbare dus we ruilen de auto nog niet in voor een zuinigere auto.

Hier in het dorp doen we meestal alles lopend of fietsend. We letten er wel op dat we, naast mijn werk, niet zoveel verrijden.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Jordana vr 17 feb 2012 - 5:15

Ik heb toch nog dagelijks de auto nodig, openbaar vervoer zit er niet in.

En ik rijd gelukkig een diesel dat wat zuiniger is maar nee helaas kan ik haar niet aan de kant zetten en laten staan.
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346

Bericht  Chocolate Cookie vr 17 feb 2012 - 5:20

Ik heb gelukkig weinig verplichtingen (voor als nog), dus ik probeer hem wel minder te pakken. Maar als ik naar school moet zal ik hem toch wel pakken. Dat is dan ook maar 1x per week en nog wel te 'overzien'.
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809

Bericht  Sarah1985 vr 17 feb 2012 - 5:30

hier scheelt het nu een hoop dat mijn man geen werk heeft en thuis zit. Normaal waren we per week 200 euro kwijt aan brandstof nu 50

Maar ik moet voor mijn werk wel met de auto. Privé rijden we wel minder
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud