Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vinden jullie van deze stelling?

+6
Alex
Polly
Ella
girli
Marin
Aziraphale
10 plaatsers

Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze stelling? Empty Wat vinden jullie van deze stelling?

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 9:20

Hij kwam laatst ook al naar boven en nu zie ik hem voorbij komen op FB bij een aantal mensen...

Wat vinden jullie van deze stelling? 399800_272516236150785_215806618488414_647206_1642080821_n

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze stelling? Empty Re: Wat vinden jullie van deze stelling?

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 9:21

Ik ben het er wel mee eens, maar aan de andere kant ook weer niet. Want wat kunnen wij doen om Afrika te helpen, behalve geld geven? Iedereen roept dan wel dat we maar voor de TV zitten en toekijken hoe die mensen doodgaan, maar hoe kun je dán helpen, anders door meteen je biezen te pakken en live in Afrika gaan helpen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze stelling? Empty Re: Wat vinden jullie van deze stelling?

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 9:22

Ik ben het er mee eens. De samenleving is totaal messed up wanneer het op de harde realiteit aankomt. Dit is toch om je voor te schamen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze stelling? Empty Re: Wat vinden jullie van deze stelling?

Bericht  Aziraphale wo 15 feb 2012 - 9:23

Tja, lastig. Ik zag 'm ook op FB.
Ik denk dat er altijd wel iets 'ergers' te bedenken is per situatie maar dat neemt niet weg dat je gewoon naar je gevoel moet kunnen luisteren als je moet huilen om de dood van een beroemdheid waar je fan van was/bent.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze stelling? Empty Re: Wat vinden jullie van deze stelling?

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 9:24

Zelda schreef:Ik ben het er wel mee eens, maar aan de andere kant ook weer niet. Want wat kunnen wij doen om Afrika te helpen, behalve geld geven? Iedereen roept dan wel dat we maar voor de TV zitten en toekijken hoe die mensen doodgaan, maar hoe kun je dán helpen, anders door meteen je biezen te pakken en live in Afrika gaan helpen?

Dat begrijp ik. Het is ook een niet te omvatten probleem. Maar ik vind het echt bespottelijk te zien dat zoveel mensen 'in rouw' zijn door de dood van een zangeres. Maak je liever druk om je echte naasten óf om de mensen die massaal hulpeloos zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze stelling? Empty Re: Wat vinden jullie van deze stelling?

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 9:26

Youandi schreef:
Zelda schreef:Ik ben het er wel mee eens, maar aan de andere kant ook weer niet. Want wat kunnen wij doen om Afrika te helpen, behalve geld geven? Iedereen roept dan wel dat we maar voor de TV zitten en toekijken hoe die mensen doodgaan, maar hoe kun je dán helpen, anders door meteen je biezen te pakken en live in Afrika gaan helpen?

Dat begrijp ik. Het is ook een niet te omvatten probleem. Maar ik vind het echt bespottelijk te zien dat zoveel mensen 'in rouw' zijn door de dood van een zangeres. Maak je liever druk om je echte naasten óf om de mensen die massaal hulpeloos zijn.
Nou ja, ik ben ook geschrokken toen ik hoorde van de dood van Whitney. Ik denk niet dat je deze 2 dingen met elkaar kunt vergelijken...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze stelling? Empty Re: Wat vinden jullie van deze stelling?

Bericht  Marin wo 15 feb 2012 - 9:28

Het lijkt me ook totaal niet waar dat niemand zich bekommerd om de kindjes in Afrika. Daar zijn genoeg initiatieven voor, en ik denk niet dat iemand zal ontkennen dat het niet vreselijk is hoe die mensen daar leven.

Het voor/nadeel van sterrenstatus is, is dat het als een bekende voelt, en dát grijpt meer aan.

Maar niet te vergelijken en kromme stelling dus.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze stelling? Empty Re: Wat vinden jullie van deze stelling?

Bericht  girli wo 15 feb 2012 - 9:28

Ik vraag me af in hoeverre 100 miljoen mensen huilen om de dood van Whitney Houston. Niet zozeer om het aantal (die 100 miljoen), maar ik kan me wel voorstellen dat een sterfgeval emoties bij jezelf triggered waardoor je gaat huilen op zo'n moment. Dan heeft het niet eens zozeer met Whitney Houston te maken, maar meer met de emoties die loskomen en de omstandigheden waardoor ze is gestorven.

Ik hoop dat het er staat zoals ik het bedoel.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze stelling? Empty Re: Wat vinden jullie van deze stelling?

Bericht  Aziraphale wo 15 feb 2012 - 9:29

Youandi schreef:
Zelda schreef:Ik ben het er wel mee eens, maar aan de andere kant ook weer niet. Want wat kunnen wij doen om Afrika te helpen, behalve geld geven? Iedereen roept dan wel dat we maar voor de TV zitten en toekijken hoe die mensen doodgaan, maar hoe kun je dán helpen, anders door meteen je biezen te pakken en live in Afrika gaan helpen?

Dat begrijp ik. Het is ook een niet te omvatten probleem. Maar ik vind het echt bespottelijk te zien dat zoveel mensen 'in rouw' zijn door de dood van een zangeres. Maak je liever druk om je echte naasten óf om de mensen die massaal hulpeloos zijn.

Wie zegt dat deze mensen zich daar niet óók druk om maken? Ik heb totaal niks met Whitney of Michael maar deze idolen hebben voor veel mensen een belangrijk deel uitgemaakt van hun jeugd. Muziek kan echt heel veel voor je doen, hun muziek doet mij helemaal niets maar dat betekent niet dat ik me niet kan inleven in anderen voor wie hun muziek wél veel betekende. Wie weet waar het hen bij gesteund heeft of doorheen gesleept. Laat mensen lekker verdrietig zijn hierom, wat doet het voor 'kwaad'?
Afrika heeft hier echt weinig mee te maken m.i. Ik ken weinig mensen die hun schouders ophalen en het niet erg vinden wat daar gebeurt. Moeten we er elke dag om gaan huilen?


Laatst aangepast door Aziraphale op wo 15 feb 2012 - 9:31; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze stelling? Empty Re: Wat vinden jullie van deze stelling?

Bericht  Ella wo 15 feb 2012 - 9:30

Youandi schreef:
Zelda schreef:Ik ben het er wel mee eens, maar aan de andere kant ook weer niet. Want wat kunnen wij doen om Afrika te helpen, behalve geld geven? Iedereen roept dan wel dat we maar voor de TV zitten en toekijken hoe die mensen doodgaan, maar hoe kun je dán helpen, anders door meteen je biezen te pakken en live in Afrika gaan helpen?

Dat begrijp ik. Het is ook een niet te omvatten probleem. Maar ik vind het echt bespottelijk te zien dat zoveel mensen 'in rouw' zijn door de dood van een zangeres. Maak je liever druk om je echte naasten óf om de mensen die massaal hulpeloos zijn.

Hier ben ik het ook mee eens. De maatschappij moet zich meer druk maken om de mensen die het ECHT nodig hebben
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze stelling? Empty Re: Wat vinden jullie van deze stelling?

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 9:33

Ik sluit me aan bij Marin, ik vind het namelijk echt een vergelijking van niks. Zoiets van appels met peren vergelijken. Iedereen kent de muziek van Whitney, iedereen weet dat ze nog ontzettend jong was. Is het dan heel vreemd dat je schrikt en denkt 'goh, wat rot/ jammer/ sneu... whatever'. Ik heb geen huilende mensen op straat gezien ofzo verder, niemand die er dagen van wakker heeft gelegen... Al kan ik me dan echt wel weer voorstellen dat als je groot fan bent, je hierom moet huilen. Is dat erg? Mag dat dan niet omdat er elders in de wereld nog meer ellende is? Moet je die twee soorten ellende perse naast elkaar leggen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze stelling? Empty Re: Wat vinden jullie van deze stelling?

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 9:35

Ik zeg nergens dat je niet verdrietig mag zijn om de dood van een beroemd iemand. Maar sommige mensen gaan daar heel ver in, en daar stoor ik me aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze stelling? Empty Re: Wat vinden jullie van deze stelling?

Bericht  Polly wo 15 feb 2012 - 9:37

Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit zou moeten huilen om de dood van een beroemd persoon, al ben ik de grootste fan. Maar ja, iedereen is anders.

Ik moet eerlijk zeggen dat dat plaatje iets is waar ik meteen aan denk als ik hoor dat er zoveel op het nieuws is over het overlijden van een beroemdheid. Maar de gemiddelde mens is niet verantwoordelijk voor het lijden van de mensen in derde wereldlanden, en iedereen leeft binnen zijn eigen referentiekader. Het ene nieuwsbericht grijpt je gewoon meer aan dan het andere, voor de een is dat de dood van Whitney Houston en voor de ander is dat de hongersnood in Afrika. Ik denk inderdaad niet dat er veel mensen zijn die het niet erg vinden hoe de wereld in elkaar steekt.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze stelling? Empty Re: Wat vinden jullie van deze stelling?

Bericht  Alex wo 15 feb 2012 - 9:37

Zusje schreef:Ik sluit me aan bij Marin, ik vind het namelijk echt een vergelijking van niks. Zoiets van appels met peren vergelijken. Iedereen kent de muziek van Whitney, iedereen weet dat ze nog ontzettend jong was. Is het dan heel vreemd dat je schrikt en denkt 'goh, wat rot/ jammer/ sneu... whatever'. Ik heb geen huilende mensen op straat gezien ofzo verder, niemand die er dagen van wakker heeft gelegen... Al kan ik me dan echt wel weer voorstellen dat als je groot fan bent, je hierom moet huilen. Is dat erg? Mag dat dan niet omdat er elders in de wereld nog meer ellende is? Moet je die twee soorten ellende perse naast elkaar leggen?

Ik wilde een heel pleidooi typen, maar dit komt aardig in de richting wat ik ervan vind. Ik sluit me hier dus bij aan.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze stelling? Empty Re: Wat vinden jullie van deze stelling?

Bericht  rapa nui wo 15 feb 2012 - 9:59

Ik vind de invloed van de media wel te groot. Het is niet anders maar ik vind het wel storend. Ik kijk in elk geval 1x per dag op de sites van de grote kranten en erger me dan eigenlijk wel een beetje aan dat er weer berichten staan over Whitney. Ik vind dat teveel aandacht en niet nodig, Ok nadat bekend is dat ze overleden is mag er best wel aandacht voor zijn maar ik hoef er nu niet dagelijks meerdere berichten over te lezen. En ik vind het dan inderdaad wel wat schrijnend dat die afrikaanse kinderen te weinig in het nieuws komen want dat weten we allemaal wel en is niet pakkend genoeg. Dit terwijl die kinderen er zelf eigenlijk niets aan kunnen doen terwijl Whiney zichzelf toch wel wat in de vernieling heeft geholpen. Dus ik vind die foto's van de stelling op zich wel goed om er zelf even over na te denken.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze stelling? Empty Re: Wat vinden jullie van deze stelling?

Bericht  TGR wo 15 feb 2012 - 10:05

Ik denk dat het zo werkt: als je bekend talent bent wordt je gemist en gewaardeerd door de hele wereld. Als je anoniem bent, rouwen slechts je naasten om je.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze stelling? Empty Re: Wat vinden jullie van deze stelling?

Bericht  VeryCherry wo 15 feb 2012 - 10:09

Of, zoals Marilyn Manson zong;
The death of one is a tragedy
But death of a million is just a statistic
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze stelling? Empty Re: Wat vinden jullie van deze stelling?

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 10:10

TGR schreef:Ik denk dat het zo werkt: als je bekend talent bent wordt je gemist en gewaardeerd door de hele wereld. Als je anoniem bent, rouwen slechts je naasten om je.

Klinkt logisch.

Ik zie het eerlijk gezegd ook niet als dat er iets goed mis is met onze wereld. Ja, er zal ongetwijfeld iets mis zijn maar dat uit zich niet op deze manier. Ik zal de hysterie rondom Houston wel gemist hebben dan, vond het allemaal wel meevallen. Ja, 1 a 2 dagen is de wereld ondersteboven maar een Tsunami gaat in mijn ervaring langer mee qua nieuws (random voorbeeld). 'Kindjes in Afrika' om nog zoiets te nemen. Daar elke dag over schrijven heeft wel zin? Of worden mensen dan net zo moe van zulk nieuws? Want ik denk niet dat we volgende week nog iets lezen over Houston, dan is het gewoon weer vergeten...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze stelling? Empty Re: Wat vinden jullie van deze stelling?

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 11:04

Ik kan om beiden huilen. Om de film 'Hotel Rwanda' moest ik ook huilen om Whitney niet. De film bleef me nog dagen bij, was erg echt een beetje van van slag. Vind het geen goede vergelijking, Whitney 'kende' ik, de kindjes in Afrika niet, dat is toch al gauw meer een 'ver van mijn bed show'. Maar ik vind beiden erg. Vind het geen goede vergelijking.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze stelling? Empty Re: Wat vinden jullie van deze stelling?

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 20:41

Carrie schreef:Ik kan om beiden huilen. Om de film 'Hotel Rwanda' moest ik ook huilen om Whitney niet. De film bleef me nog dagen bij, was erg echt een beetje van van slag. Vind het geen goede vergelijking, Whitney 'kende' ik, de kindjes in Afrika niet, dat is toch al gauw meer een 'ver van mijn bed show'. Maar ik vind beiden erg. Vind het geen goede vergelijking.
Eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze stelling? Empty Re: Wat vinden jullie van deze stelling?

Bericht  Jeanette wo 15 feb 2012 - 21:49

Youandi schreef:Ik zeg nergens dat je niet verdrietig mag zijn om de dood van een beroemd iemand. Maar sommige mensen gaan daar heel ver in, en daar stoor ik me aan.

Daar ben ik het absoluut mee eens. Sommige mensen draven er erg in door. Daarentegen vind ik dat je dit niet kunt vergelijken. Ik vind het ook maar een stelling van niks.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze stelling? Empty Re: Wat vinden jullie van deze stelling?

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 22:22

Wie gaan daar ver in dan en hoe uit zich dat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze stelling? Empty Re: Wat vinden jullie van deze stelling?

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 4:57

Ik vind het echt een pannenkoek met een flitspaal vergelijken dit, om maar even het verschil te noemen. Ik kan ook wel kwaad worden als ik zo'n foto zie. Er zijn genoeg mensen die stil staan bij wat er in Afrika gebeurt en dat daar doden vallen. Er wordt geld gegeven, er zijn vrijwilligerteams daar aanwezig. Er wordt al heel veel gedaan. Het effect is niet duidelijk zichtbaar, maar het gaat dan ook om miljoenen mensen die geholpen moeten worden. Die mensen worden echt niet genegeerd.

Als er een bekend iemand dood gaat, is dat wereldnieuws en er zullen mensen verdrietig om zijn. Maar is dat niet meer dan logisch? Een artiest als Amy Winehouse, Withney Houston en Michael Jackson zijn mensen mee opgegroeid, is hun idool geweest. Als er dan zoiets tragisch gebeurt, ik snap wel dat dat iets met je doet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze stelling? Empty Re: Wat vinden jullie van deze stelling?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum