Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

afscheid nemen van zijn speentjes

+4
Happydobby
Liadan
Clapperdie
maiadebij
8 plaatsers

Ga naar beneden

afscheid nemen van zijn speentjes Empty afscheid nemen van zijn speentjes

Bericht  maiadebij do 9 feb 2012 - 23:55

Met een beetje tegenzin besloten we toch N zijn spenen weg te gaan doen. J komt nog vaak snachts dus ik zag al echte horror-nachten voor me waar ik van de 1 naar de ander rende Laughing

Ik vertelde N dat we de speentjes naar de maan zouden sturen (hij vind de maan zo mooi, we kijken er elke avond even naar) en heb een wensballon bij mijn broertje gehaald. Die had hij nog liggen van oud & nieuw. Het is een grote ballon die je aan de onderkant aansteekt waardoor hij als een soort luchtballon vol loopt met hete lucht en dus de lucht in gaat.

N had trots aan oma verteld dat hij groot is en de spenen weg gaan, naar de maan. Een goed teken dus, hij snapte het verhaal! 'S avonds gewacht tot het donker was en achter in de speeltuin de ballon opgelaten en net gedaan of ik de spenen erin deed. Daarna was het bedtijd en is hij zonder problemen gaan slapen. We zijn nu 2 nachten verder en ik heb hem niet meer over de spenen gehoord!

Ik ben dus helemaal trots en blij dat dit zo makkelijk is gegaan!

Hoe hebben jullie de spenen afgeleerd?

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

afscheid nemen van zijn speentjes Empty Re: afscheid nemen van zijn speentjes

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 23:57

wauw, wat goed zeg dat het zo makkelijk is gegaan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

afscheid nemen van zijn speentjes Empty Re: afscheid nemen van zijn speentjes

Bericht  Clapperdie do 9 feb 2012 - 23:58

Wat een leuke manier om zo zijn speentjes weg te doen! Deze ga ik onthouden smile
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

afscheid nemen van zijn speentjes Empty Re: afscheid nemen van zijn speentjes

Bericht  Liadan do 9 feb 2012 - 23:59

Wat fijn dat het zo goed is gegaan, knap van N.!

Hier heeft Yara nooit een speentje gehad. Kian heeft 'm wel gehad, maar alleen als hij wakker was. Sinds een paar weken geeft hij heel duidelijk aan dat hij geen speen meer hoeft door 'm meteen weer uit te spugen en er niet meer naar te pakken. Hier is het afbouwen dus vanzelf gegaan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

afscheid nemen van zijn speentjes Empty Re: afscheid nemen van zijn speentjes

Bericht  Gast vr 10 feb 2012 - 0:40

Wat goed zeg!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

afscheid nemen van zijn speentjes Empty Re: afscheid nemen van zijn speentjes

Bericht  maiadebij vr 10 feb 2012 - 0:49

ik ben ook hartstikke trots op hem! Afgelopen maand ging hij ook over van zijn ledikant naar een peuterbed en dan nu zijn spenen weg, hij wordt zo groot!

Liadan, wat lekker dan K nu al genoeg heeft van zijn spenen. Na volgens mij aan maand of 8 is het voornamelijk gewenning volgens mij en heeft het geen toegevoegde waarde voor bijv de zuigbehoefte. Ik heb J ook geen speen gegeven en dat gaat prima.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

afscheid nemen van zijn speentjes Empty Re: afscheid nemen van zijn speentjes

Bericht  Gast vr 10 feb 2012 - 1:01

D. is er met ruim twee jaar nog niet vanaf. Ze heeft hem wel alleen in als ze 's avonds naar bed gaat. Wanneer ze gaat slapen, valt het speentje vanzelf uit haar mond en dan doet ze hem weer in als ze wakker wordt. We willen er wel vanaf voordat ze drie wordt en dit klinkt als een goed idee smile. Ze vindt ballonnen en de maan beiden interessant, dus denk dat we dit ook maar eens gaan proberen over een paar maanden.

Bij de jongste hebben we geen speen gegeven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

afscheid nemen van zijn speentjes Empty Re: afscheid nemen van zijn speentjes

Bericht  maiadebij vr 10 feb 2012 - 1:05

Bij N precies zo, hij had hem ook alleen bij het slapen, 3 om precies te zijn met de voorkeur voor de rode afscheid nemen van zijn speentjes 561177 . Hij is nu 3 jaar en 1 maand dus werd echt tijd! Je kan natuurlijk ook een helium ballon gebruiken, speentjes aan een touwtje eraan en dan de lucht inlaten. Echt een soort ritueeltje.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

afscheid nemen van zijn speentjes Empty Re: afscheid nemen van zijn speentjes

Bericht  Happydobby vr 10 feb 2012 - 1:22

Onze zoon kan sinds 2 weken zelf zijn speentje indoen, van de week lag het speentje op de commode, mijn vriend gaat M. aankleden, M. pakt zijn speen en stopt die in zijn mond. Very Happy Very Happy Very Happy

Ik merk wel dat hij de speen minder nodig heeft, alleen als troost en bij het inslapen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

afscheid nemen van zijn speentjes Empty Re: afscheid nemen van zijn speentjes

Bericht  Gast vr 10 feb 2012 - 1:40

Wat goed zeg! En echt een leuke manier ook! Die ga ik ook onthouden. Mijn dochter is er ook nog flink aan gehecht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

afscheid nemen van zijn speentjes Empty Re: afscheid nemen van zijn speentjes

Bericht  Susan vr 10 feb 2012 - 1:47

Bij Ezra hebben we de speen gewoon steeds uit het zicht gelegd en hebben we iedere keer geprobeerd of hij ging slapen zonder speen, op een gegeven moment ging dat goed.

Yrsa heeft nog steeds een speen, maar alleen bij het inslapen en dan niet eens altijd, dus ik maak me er nu niet zo druk om. Als ze 's nachts wakker wordt heeft ze er geen behoefte aan. Het is dus echt twee keer per dag een kort moment, maximaal.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

afscheid nemen van zijn speentjes Empty Re: afscheid nemen van zijn speentjes

Bericht  Gast vr 10 feb 2012 - 2:01

Wat ontzettend goed van N., Maia! Echt super knap Very Happy

Mijn zoontje is ook gek op de maan en we kijken er ook elke avond naar. Dinsdag zijn we naar het consultatiebureau geweest en ze zei dat het verstandig is om de speen af te bouwen (ze zei weggooien) omdat ze kon zien dat het M. zijn spraak belemmerde.

Ik ga deze tip zeker onthouden voor als ik eraan toe ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

afscheid nemen van zijn speentjes Empty Re: afscheid nemen van zijn speentjes

Bericht  Susan vr 10 feb 2012 - 2:12

Zelda schreef:Wat ontzettend goed van N., Maia! Echt super knap Very Happy

Mijn zoontje is ook gek op de maan en we kijken er ook elke avond naar. Dinsdag zijn we naar het consultatiebureau geweest en ze zei dat het verstandig is om de speen af te bouwen (ze zei weggooien) omdat ze kon zien dat het M. zijn spraak belemmerde.

Ik ga deze tip zeker onthouden voor als ik eraan toe ben.

In welke zin belemmert het zijn spraak? Heeft hij zijn speen ook overdag in, dus dat hij niet kan praten omdat zijn speen in de weg zit?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

afscheid nemen van zijn speentjes Empty Re: afscheid nemen van zijn speentjes

Bericht  maiadebij vr 10 feb 2012 - 2:14

N praat nu sinds een half jaartje maar ik merk ook dat hij 'lui' is met bepaalde letters. Zoals de L en de N, die letters zeg je door je tong tegen je verhemeltje te doen en dat doet hij niet. Als ik hem vraag het duidelijk te zeggen dan kan hij het wel, ik weet niet of dit iets met zijn speen te maken heeft, maar nu kunnen we dat in ieder geval uitsluiten.
De tandarts had ons eerder ook al gewezen op een overbeet. Maar ik kan me er weinig bij voorstellen want hij gebruikte hem net als Susan beschrijft. Bij het in slaap vallen en hij greep er snachts nog wel eens naar, verder niet.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

afscheid nemen van zijn speentjes Empty Re: afscheid nemen van zijn speentjes

Bericht  Gast vr 10 feb 2012 - 2:15

Susan schreef:
Zelda schreef:Wat ontzettend goed van N., Maia! Echt super knap Very Happy

Mijn zoontje is ook gek op de maan en we kijken er ook elke avond naar. Dinsdag zijn we naar het consultatiebureau geweest en ze zei dat het verstandig is om de speen af te bouwen (ze zei weggooien) omdat ze kon zien dat het M. zijn spraak belemmerde.

Ik ga deze tip zeker onthouden voor als ik eraan toe ben.

In welke zin belemmert het zijn spraak? Heeft hij zijn speen ook overdag in, dus dat hij niet kan praten omdat zijn speen in de weg zit?
Nee, alleen s' nachts en tijdens zijn middagslaapje. Ze zei dat de speen in die zin zijn spraak belemmert omdat ze kon horen dat hij slist, en dat hij een beetje een overbeet heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

afscheid nemen van zijn speentjes Empty Re: afscheid nemen van zijn speentjes

Bericht  Gast vr 10 feb 2012 - 2:28

Onze dochter heeft ook wel een beetje een overbeet, zo'n spenenmondje waarvan ik geloof ik hier laatst een foto zag. En zij draagt m ook alleen bij inslapen, 9 van de 10 keer heeft ze m niet in haar mond als we 's avonds/'s nachts op haar kamer komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

afscheid nemen van zijn speentjes Empty Re: afscheid nemen van zijn speentjes

Bericht  Gast vr 10 feb 2012 - 5:13

Wat fijn dat het zo goed gegaan is!

Wij zijn ongeveer twee weken geleden begonnen.
Ze sliep altijd met 2 tutjes, eerst de ene weg gedaan onder het mom van: Hij is kapot.
Ok, geen probleem.

Twee dagen later aan H. laten zien dat het tweede tutje ook kapot was.
Toen zei ze zelf al dat we die weg moesten gooien omdat het tutje kapot was.
En ook dat was geen probleem.
Ze slaapt nu dus al 2 weken zonder tutje en heeft er niet eens meer naar gevraagd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

afscheid nemen van zijn speentjes Empty Re: afscheid nemen van zijn speentjes

Bericht  Rouge vr 10 feb 2012 - 6:32

goed hoor! En leuk om het zo te doen. Wij hebben toevallig afgelopen maandag het weggooi ritueel gehad, zoon heeft de speen in de prullenbak gegooid en daarna heeft papa hem in de container gegooid. Hier ging het ook boven verwachting goed.

Wij 'moesten' hem ook wegdoen, ivm overbeet en slissen/articulatieproblemen. Ik wist niet dat de gevolgen van 'snachts speen dragen groter waren dan overdag speendragen. Ook gaan kindjes door de mond ademen wanneer ze inslapen met speen (en deze weer uitvalt) wat ook weer niet goed schijnt te zijn. Ik ben erg trots op mijn zoontje, hoewel ik het soms ook mis omdat het op sommige momenten gewoon makkelijker was Wink (en hij veel sneller insliep, maargoed gaat de goede kant op)
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

afscheid nemen van zijn speentjes Empty Re: afscheid nemen van zijn speentjes

Bericht  meisje vr 10 feb 2012 - 8:23

Hier hebben we de speen 2 weken geleden weggedaan.

Ik heb haar verteld dat ze nu een grote meid is en dat ze zonder speentje kan slapen. Ook gezegd dat hij kapot was.
Ze vond het prima en heeft er nog geen traan om gelaten.

Ze zegt nu ook altijd N. speentje.. N. baby! S. geen speentje.. Grote meid!
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

afscheid nemen van zijn speentjes Empty Re: afscheid nemen van zijn speentjes

Bericht  Dolphinne vr 10 feb 2012 - 8:32

Wij hebben de speen afgelopen voorjaar weggedaan.
We hebben toen zijn speen buiten op een tafeltje gelegd en daarna heeft een vogel hem opgehaald voor de babyvogels. Ondertussen hem naar bed gebracht en snel naar buiten gegaan om de speen weg te halen. Hij ging nog niet meteen slapen, dus mocht hij er weer even uit om te zien dat de speen weg was. Hij heeft er daarna niet meer om gevraagd. Maar wel en aantal keer trots verteld dat de babyvogels nu zijn speen hebben.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

afscheid nemen van zijn speentjes Empty Re: afscheid nemen van zijn speentjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum