Hoe lang is "langdurig contact" bij schoonmaakmiddel?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe lang is "langdurig contact" bij schoonmaakmiddel?
Mijn handen komen dagelijks zo’n 2 uur met sanitairreiniger in contact tijdens het schoonmaken van het sanitair op mijn werk, op de verpakking staat beschreven dat handschoenen slechts nodig zijn "bij langdurig contact", maar hoeveel tijd is langdurig precies?
iris23- Zwijger
- Aantal berichten : 3
Punten : 5
Registratiedatum : 09-02-12
Re: Hoe lang is "langdurig contact" bij schoonmaakmiddel?
In jouw geval zou ik absoluut handschoenen gebruiken! Dergelijke schoonmaakproducten zijn redelijk agressief en gewoon echt niet prettig voor je huid. Ik zou eigenlijk sowieso al handschoenen gebruiken, ongeacht hoe lang je met dat spul bezig bent.
Gast- Gast
Een half jaar aan één stuk.
Het lijkt me dat twee uur per dag wel langdurig is ja, maar dat had je zelf denk ik ook al bedacht?
Het lijkt me dat twee uur per dag wel langdurig is ja, maar dat had je zelf denk ik ook al bedacht?
Gast- Gast
June schreef:Een half jaar aan één stuk.
Gast- Gast
Waarom draag je geen handschoenen?
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
June schreef:Een half jaar aan één stuk.
Gast- Gast
VeryCherry schreef:Waarom draag je geen handschoenen?
Mijn huid is niet zo gevoelig voor schoonmaakmiddelen, eigenlijk maar een heel klein beetje uitgedroogt na 2 uur soppen.
iris23- Zwijger
Ja maar goed, echt goed voor je huid is het niet natuurlijk en bovendien lijkt het me tamelijk goor om zonder handschoenen schoon te maken.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Hier heb ik niets aan toe te voegen, maar ik wilde het toch even qouten.VeryCherry schreef:Ja maar goed, echt goed voor je huid is het niet natuurlijk en bovendien lijkt het me tamelijk goor om zonder handschoenen schoon te maken.
Evalynn- Prater
- Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11
iris23 schreef:Mijn handen komen dagelijks zo’n 2 uur met sanitairreiniger in contact tijdens het schoonmaken van het sanitair op mijn werk, op de verpakking staat beschreven dat handschoenen slechts nodig zijn "bij langdurig contact", maar hoeveel tijd is langdurig precies?
En dan geen handschoenen gebruiken? Bah. Ik heb ook schoonmaakwerk gedaan, maar ik deed altijd, vooral wanneer ik het sanitair deed, handschoenen aan. Iedereen zit met zijn billen op de wc, wie weet wat zij bij zich dragen, bah moet er niet aan denken.
En schoonmaakmiddelen kunnen een erg agressief zijn. En 2 uren per dag, iedere dag weer, dat is al langdurig gebruik;)
Hoe kapot wil je je handen hebben?
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Ach, ik ben zelf ook nooit zo snel vies van iets en soms haat ik het gewoon dat ik steeds mijn handen moet wassen want juist daarvan worden ze droog, krijg ik winterhanden en gaan ze zeer doen. Ik was elke keer zo'n beschermlaagje eraf. Maar 2 uur lang in aanraking komen met zoiets, daar zou ik wel handschoenen bij aantrekken. Ik draag zelf ook de hele tijd handschoenen omdat ik met giftige stoffen werk.
Gast- Gast
Bij mij is langdurig contact al na 1 dag werken, dan zitten mijn handen onder de uitslag, en er valt niet tegenop te smeren. Doe dus ook altijd handschoenen aan, afgezien van het feit dat ik bij sanitair sowiezo handschoenen aan doe.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Bedankt voor de antwoorden! Ik werk er pas een paar dagen dus heb nog niet echt een idee wat het met me huid doet, toch zal ik voortaan wel handschoenen aan doen ja.
iris23- Zwijger
Soortgelijke onderwerpen
» Wie ook: langdurig last van vage klachten
» Hoe vaak contact met..
» Schoonmaakmiddel wat geen kleding ruineert?
» Contact met Apple?
» Contact Mama_van2
» Hoe vaak contact met..
» Schoonmaakmiddel wat geen kleding ruineert?
» Contact met Apple?
» Contact Mama_van2
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: