Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geocachen

+10
Kaat
sanskie
Dikkie Dik
_Muppit
Kqip
Caresses
Fred
TukTuk
lilaa
ekiaam87
14 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

geocachen - Geocachen - Pagina 3 Empty Re: Geocachen

Bericht  ekiaam87 vr 24 feb 2012 - 11:16

sanskie schreef:Is een hele reeks Wink maar thanx voor je hulp

dat maakt toch niet uit?
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Kaat zo 26 feb 2012 - 10:59

Afgelopen week heb ik het Goecachen ontdekt op vakantie. Kwam een Duitse vrouw tegen die het deed en ben een middag met haar mee geweest. Ik vond het erg leuk en zou willen kijken of het ook een hobby voor mij is. Ik vind zo'n GPS apparaat aanschaffen best een grote aankoop, zeker als ik niet zeker weet of het iets voor mij is. Nu las ik dat je met mobiele telefoons met GPS er op ook kan Geocachen. Is een telefoon met alleen GPS er op voldoende, of moet je dan nog iets van een programma op die telefoon zetten (zodat je je vondst kan registreren ofzo, of kan dat ook achteraf via je computer)? Heb namelijk een telefoon met GPS voor €30,- gevonden en dat vind ik dan nog wel een leuk bedrag om dat zo te proberen!
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  ekiaam87 zo 26 feb 2012 - 19:26

@ Kaat, leuk dat je het geocachen ook ontdekt hebt en dat je er iets mee wil gaan doen smile
Voor hoever ik weet, heb je nog het programma cgeo nodig (als je internet op je foon hebt, want daar kan je dan op zien welke cache er in de buurt is bijvoorbeeld), maar ik heb niet zo veel verstand van cachen met een telefoon, mijne kan dat niet Wink maar wellicht dat 1 van de andere cachers kan helpen.

Gister heb ik er overigens 8 gevonden, ga nu richting de 600 smile, nog 17 te gaan!
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 26 feb 2012 - 21:06

Wij cachen ook met de telefoon. Je hebt iid ook nog die app nodig maar verder niets.

Wij hebben gister onze 60ste gevonden smile ( dat klinkt niks bij de 600 van jou haha)

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 26 feb 2012 - 21:35

Oh jee ik ben ook ergens mee begonnen hoor!
Kijk: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC22X92
De eerste puzzel valt nog mee, dat is gewoon een kwestie van geduldig zijn en je muis bewegen maar de 2de pff.. hoe zat dat ook al weer?

Edit: Oh ik dacht te moeilijk, maar nu nog oplossen hij switcht elke keer tussen 2 dus dat is onhandig.

Gast
Gast

Bericht  Kaat ma 27 feb 2012 - 0:24

Oke, dus als je die app op je telefoon hebt gezet, ben je klaar om te gaan? En heb je tijdens het Geocaching ook nog een internet verbinding nodig met je telefoon? Of kan je van te voren die locates dan inladen ofzo? En ik lees ook dat mensen gewoon printjes mee nemen ofzo?
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312

Bericht  ekiaam87 ma 27 feb 2012 - 8:31

Ik print meestal uit wat op de pagina staat van geocaching.com. Meestal alleen bij multi's, bij traditionals, kopieer en plak ik wat ik nodig heb en dat plak ik in word. Zet er een aantal onder elkaar en je bespaart papier smile
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Bericht  sanskie di 28 feb 2012 - 3:04

Kaat schreef:Oke, dus als je die app op je telefoon hebt gezet, ben je klaar om te gaan? En heb je tijdens het Geocaching ook nog een internet verbinding nodig met je telefoon? Of kan je van te voren die locates dan inladen ofzo? En ik lees ook dat mensen gewoon printjes mee nemen ofzo?

Je hebt niet persee internet nodig op je telefoon als je aan het cachen bent, je kan de cache's die je wilt gaan zoeken alvast van te voren in je telefoon zetten Wink. Als je een multi wilt gaan doen is het handig om de vragen uit te printen dan hoef je niet steeds op je telefoon te kijken en dat scheelt ook batterij.
sanskie
sanskie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 117
Punten : 143
Registratiedatum : 18-02-12

Bericht  sanskie vr 2 maa 2012 - 2:35

Misschien kunnen jullie mij helpen met deze japanse puzzel Embarassed

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC38YW5
sanskie
sanskie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast vr 2 maa 2012 - 3:13

Misschien kan dit je helpen:

http://www.denksport.nl/default.aspx?id=33393d10-fac7-4f9f-99c0-cfd802f0ac04

Gast
Gast

Bericht  sanskie vr 2 maa 2012 - 3:32

Dan doe ik er gelijk nog maar eentje. Wie kan er horen welke noten hier worden afgespeeld ?

http://members.ziggo.nl/vawaca/rondjehekkum/geluidje/Oude%20Reitdiep.mp3
sanskie
sanskie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  sanskie vr 2 maa 2012 - 3:34

Snoepy87 schreef:Misschien kan dit je helpen:

[url=http://www.denksport.nl/default.aspx?id=33393d10-fac7-4f9f-99c0-cfd802f0ac04
http://www.denksport.nl/default.aspx?id=33393d10-fac7-4f9f-99c0-cfd802f0ac04[/quote[/url]]

dankje,ik snap het principe alleen die puzzel van mij is zo groot dat ik zoiets heb van waar moet ik nou beginnen ?
sanskie
sanskie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast vr 2 maa 2012 - 3:37

Oh dat weet ik niet.. haha.. heb er verder ook geen verstand van haha..

Gast
Gast

Bericht  Fred vr 2 maa 2012 - 6:11

Wie is er net zoals ik ook op 29 februari gaan cachen? Je kreeg dan namelijk een souveniertje van Groundspeak ivm schrikkeldag (Leap day 2012).

Komend weekend ga ik weer een aantal caches doen. Op naar de 300, wat binnenkort gehaald gaat worden. Zeker vanwege de events waar ik naar toe ga.
Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  sanskie vr 2 maa 2012 - 7:59

alle raadsels zijn opgelost Very Happy nu alleen deze nog

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=1cb02980-6369-467f-b911-ed55876e0100

ookal opgelost Very Happy

Laatst aangepast door sanskie op za 3 maa 2012 - 8:09; in totaal 1 keer bewerkt
sanskie
sanskie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Nora za 3 maa 2012 - 6:56

Vandaag mijn eerste geocaching ervaring opgedaan. Volgens de site zou hij makkelijk moeten zijn, echter kon ik m echt niet vinden. De locatie van de cache vinden lukt nog wel, maar op de locatie zag ik echt niks. Sad
Morgen nog maar eens proberen?
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837

Bericht  sanskie za 3 maa 2012 - 8:10

Nora schreef:Vandaag mijn eerste geocaching ervaring opgedaan. Volgens de site zou hij makkelijk moeten zijn, echter kon ik m echt niet vinden. De locatie van de cache vinden lukt nog wel, maar op de locatie zag ik echt niks. Sad
Morgen nog maar eens proberen?

Ze zitten wel verstopt he Wink en ook goed kijken naar de grote van de cache dan weet je een beetje naar wat je moet zoeken. Of foto's bekijken en naar de hint kijken misschien helpt dat je.
sanskie
sanskie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  TukTuk za 3 maa 2012 - 9:26

Las net dit bericht Laughing

Disneyland in rep en roer door 'schat'

ANAHEIM - Een student die een zogeheten geocache verstopte bij de ingang van Disneyland in de Amerikaanse staat Californië, heeft zaterdag voor veel overlast gezorgd. Personeel van het park vond het buisje en belde meteen de politie. Die sloot de ingang van het park urenlang af en liet de explosieven opruimingsdienst komen, meldden lokale media.

In het park waren al wat mensen aanwezig, zij moesten tijdens het onderzoek wegblijven van de ingang. Bezoekers die nog in de rij stonden moesten tot 10.30 uur (lokale tijd) wachten voordat zij aan hun dagje uit konden beginnen.

Geocachen is een soort modern schatzoeken. Over de hele wereld liggen kleine voorwerpen verstopt, waarin meestal een logboekje zit. Mensen die de 'schat' vinden, met behulp van coördinaten, laten in zo'n logboek een korte boodschap achter.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/11642444/__Disneyland_dicht_door__schat___.html
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Nora zo 4 maa 2012 - 5:06

Haha mooi artikel Very Happy
vandaag mijn eerste drie caches gevonden, ik denk dat dit mn nieuwe verslaving gaat worden! Wel leuk om samen met mensen te gaan, helaas krijg ik mn vriend niet zo ver.. Volgende week maar eens mn moeder proberen geocachen - Geocachen - Pagina 3 166342
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837

Bericht  Fred zo 4 maa 2012 - 10:28

Let op Nora, het kan erg verslavend zijn. Zelfs zo erg dat er bijna geen weekend meer voorbij gaat, net zoals bij mij, dat je niet cached en dan zit je in een half jaar tijd bijna op 300 founds. Afgelopen weekend weer bijna 20 caches in smiletjes op de kaart veranderd. Waaronder een paar multi's, earth, mystery en de rest trad's... Meestal cache is ik een middag cq dag in het weekend.

Hopelijk komen er weekenden aan met mooi weer want ik wil weer eens een lekkere pittige multi gaan lopen.

Het bericht van Disneyland had ik al gelezen. Slechte zaak, want met zulke berichten komt de hobby in gevaar. Al denk ik dat dit een kwestie is geweest van geen toestemming hebben voor het leggen van de cache en toch een cache leggen. Wellicht een beginnende cacher die niet weet dat je toestemming van de landeigenaar moet hebben om een cache te mogen leggen. Overigens is het ook slecht van de reviewer die de gegevens controleerd on-line voordat deze definitief 'on-line' geplaatst kan worden (goed wordt gekeurd).
Fred
Fred
Prater
Prater

Bericht  ekiaam87 zo 4 maa 2012 - 10:31

Ook ik heb veel gedaan dit weekend. Teller staat op 15, nog 1 en ik heb er 600 Very Happy Very Happy Very Happy
Leuk dat er weer nieuwe cachers bij zijn gekomen!!

Natuurlijk heb ik de 29e ook gecached smile, 1 heel dicht bij mij in de buurt, had niet zo veel tijd
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Bericht  Fred zo 4 maa 2012 - 10:53

Mooi ekiaam87, ik zou omdat het weer een nieuwe mijlpaal is daarvoor een mooie cache uitzoeken. Bij voorkeur een mooie multi. Althans dat doe ik wel voor de 300e cache. Overigens heeft ons team dit weekend een kleine mijlpaal bereikt. Namelijk de 50e multicache is gevonden en eerlijk gezegd kijken wij eigenlijk daar meer naar dan de gevonden trad's, al zijn sommige mystery's ook verkapte multi's en die zitten daar helaas niet bij.

Afgelopen weekend was een cache een mini-ammoboxje. Erg grappig. Ook leuk om weer eens een bout als cache te zien.
Fred
Fred
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 5 maa 2012 - 0:09

Wij hebben het weekend 3 gedaan. En deze: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC22X92 is zeker een aanrader! Erg leuk gedaan.

Ik lag de 29ste ziek op de bank Sad

Gast
Gast

Bericht  Gast za 10 maa 2012 - 21:24

Wij gaan vandaag weer een dagje cachen, heb een stapeltje mistery's opgelost, nu 9 opgeslagen op te telefoon. Is kijken hoe ver we gaan komen vandaag smile
Het weer ziet er iig goed uit!

Gast
Gast

Bericht  ekiaam87 za 10 maa 2012 - 22:07

Fred schreef:Mooi ekiaam87, ik zou omdat het weer een nieuwe mijlpaal is daarvoor een mooie cache uitzoeken. Bij voorkeur een mooie multi. Althans dat doe ik wel voor de 300e cache. Overigens heeft ons team dit weekend een kleine mijlpaal bereikt. Namelijk de 50e multicache is gevonden en eerlijk gezegd kijken wij eigenlijk daar meer naar dan de gevonden trad's, al zijn sommige mystery's ook verkapte multi's en die zitten daar helaas niet bij.

Afgelopen weekend was een cache een mini-ammoboxje. Erg grappig. Ook leuk om weer eens een bout als cache te zien.

Mijn broertje heeft een nieuwe cache gemaakt, die mocht ik gister als tester lopen en natuurlijk nog niet loggen. Dus als die gepubliceerd wordt, ga ik die als 600ste doen. Was een tocht van 10 km door ons mooie dorp heen geocachen - Geocachen - Pagina 3 561177

Edit: toch niet, hij is nog niet online en wilde vandaag met het mooie weer nog even op pad! dus een andere gedaan (een andere multi) en de 600 is gehaald!
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud