Bijzondere hobby's
+13
schuddebuikje
bolus26
Rush
Jeanette
_Muppit
Fred
Mermaid
Lady Starstruck
Bliss
ekiaam87
Polly
Pompoen
Marin
17 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Bijzondere hobby's
Dat is zeker leuk! Had ook niet verwacht dat het er zo veel waren eigenlijk
ekiaam87- Kletskop
- Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn broer en zijn vrouw geocachen ook!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Mijn broer en zijn vrouw geocachen ook!
Leuk! Mijn ouders hadden kennissen, daarmee zijn ze gaan cachen, eigen team opgericht, waar wij ook bij hoorden.
Inmiddels hebben mijn vriend & ik een eigen team, m'n broertje & z'n vriendin ook.
Daarnaast cachen nu ook 2 tantes en hun gezinnen en mijn schoonfamilie doet het ook
ekiaam87- Kletskop
klinkt als een leuke activiteit zeg! ga es ff googelen!
download je die routes van internet ofzo?
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Ja, via geocaching.com of geocaching.nlbolus26 schreef:klinkt als een leuke activiteit zeg! ga es ff googelen!
ekiaam87- Kletskop
k heb ook net gekeken en gelezen. en het lijkt me inderdaad heel erg leuk.
maar heb geen idee waar ik moet beginnen.
vroeger deed ik met mijn partner aan ongeveer hetzelfde met de auto " vossen ''
schuddebuikje- Prater
- Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10
schuddebuikje schreef:k heb ook net gekeken en gelezen. en het lijkt me inderdaad heel erg leuk.
Ik zal vanmiddag ff een eigen topic openen over geocachen
Dan zal ik daarin ook het een en ander uitleggen, maar moet zo weg
ekiaam87- Kletskop
Daar gaat het relatieve geheime wereldtje van het geocachen. Het bestaat nu zo'n 10 jaar maar de afgelopen jaren is het enorm populairder geworden (dat heb ik aan verschillende statistieken gezien op een speciale geocachesite). Zolang iedereen zich maar netjes aan de regeltjes van geocaching houdt en de natuur respecteerd en met name bij het leggen van een cache daar toestemming voor vraagt bij de juiste instanties is het niet zo'n probleem dat er nog meer mensen van deze hobby (voor sommige zelfs verslaving) gaan genieten. Aan een gps op je telefoon heb je niet veel dus wil je de mooiere/moeilijkere routes doen dan heb je al snel een goede GPS (meestal van Garmin) nodig van zo'n 200 euro of duurder. Efin meer wordt wel duidelijk in het topic van ekiaam87 vanmiddag....
Fred- Prater
- Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Fred schreef:Daar gaat het relatieve geheime wereldtje van het geocachen. Het bestaat nu zo'n 10 jaar maar de afgelopen jaren is het enorm populairder geworden (dat heb ik aan verschillende statistieken gezien op een speciale geocachesite). Zolang iedereen zich maar netjes aan de regeltjes van geocaching houdt en de natuur respecteerd en met name bij het leggen van een cache daar toestemming voor vraagt bij de juiste instanties is het niet zo'n probleem dat er nog meer mensen van deze hobby (voor sommige zelfs verslaving) gaan genieten. Aan een gps op je telefoon heb je niet veel dus wil je de mooiere/moeilijkere routes doen dan heb je al snel een goede GPS (meestal van Garmin) nodig van zo'n 200 euro of duurder. Efin meer wordt wel duidelijk in het topic van ekiaam87 vanmiddag....
Oneens, ook met een programma op je telefoon kom je een heel eind. Ik cache met mijn vader en vaak is het zo dat hij de GPS heeft en ik kijk op mijn telefoon. Is ook prima te vinden!
Daarnaast kun je ook met een goedkopere GPS de moeilijkere routes (die echt niet altijd mooier zijn en andersom) lopen. Op een vrij eenvoudige en goedkopere gps zitten vaak al genoeg opties.
_Muppit- Fluisteraar
- Aantal berichten : 273
Punten : 364
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zit op naailes. Sommige mensen vinden het heel normaal en andere kijken me aan en vragen in welk jaar ik geboren ben
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Nora schreef:Ik zit op naailes. Sommige mensen vinden het heel normaal en andere kijken me aan en vragen in welk jaar ik geboren ben
Wat gaaf! Is het moeilijk? En doe je dat dan 1 keer per week ofzo? Hoe moet ik zoiets zien? Krijg je huiswerk, is het duur? Sorry, veel vragen .
Gast- Gast
Ik heb ook iets van 2-3 maanden naailes gehad maar ben toen verhuisd en kon niet meer gaan. Maar zodra ik de mogelijkheid heb start ik er weer mee!
Ik doe aan postcrossing.Veel mensen kennen het niet. Ben gek op post! Ik schrijf dus ook brieven. Heb 8 penvriendinnen. 6 uit NL, 1 uit Hongarije en 1 uit Japan.
Ik doe aan postcrossing.Veel mensen kennen het niet. Ben gek op post! Ik schrijf dus ook brieven. Heb 8 penvriendinnen. 6 uit NL, 1 uit Hongarije en 1 uit Japan.
Niki schreef:Ik heb ook iets van 2-3 maanden naailes gehad maar ben toen verhuisd en kon niet meer gaan. Maar zodra ik de mogelijkheid heb start ik er weer mee!
Ik vind het zo jammer dat het mij niet meer lukt dit op te pakken. Ik had laatst een penvriendin uit Canada die ineens weer opdook en zei het schrijven weer op te willen pakken maar na mijn eerste brief naar haar blijft het helaas stil... Van de week zei ze dat ze mijn brief snel zou afmaken... Mss iets meer geduld . Postcrossen blijft ook zo leuk, heb alleen zo veel kaarten... Echt, ik vind ze overal haha .
Gast- Gast
Zusje: heb je veel onbeschreven kaaren of ontvangen kaarten?? Ik denk dat ik meer dan 1200 ontvangen kaarten heb en zo'n 1000 onbeschreven kaarten in verschillende thema's..
Ja, het brieven schrijven is leuk. Ik moet zeggen dat ik niet altijd meteen terug schrijf, maar ik probeer het zo snel mogelijk. Heb natuurlijk ook mijn dagelijkse leven, werk, familie, vrienden enz... Maar het is zeker leuk om te schrijven. Ik hoop dat je Canadese penvriendin dan echt terug schrijft.
Ja, het brieven schrijven is leuk. Ik moet zeggen dat ik niet altijd meteen terug schrijf, maar ik probeer het zo snel mogelijk. Heb natuurlijk ook mijn dagelijkse leven, werk, familie, vrienden enz... Maar het is zeker leuk om te schrijven. Ik hoop dat je Canadese penvriendin dan echt terug schrijft.
Niki schreef:Ik heb ook iets van 2-3 maanden naailes gehad maar ben toen verhuisd en kon niet meer gaan. Maar zodra ik de mogelijkheid heb start ik er weer mee!
Haha oh ja dat doe ik ook!!!
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Niki schreef:Zusje: heb je veel onbeschreven kaaren of ontvangen kaarten?? Ik denk dat ik meer dan 1200 ontvangen kaarten heb en zo'n 1000 onbeschreven kaarten in verschillende thema's..
Ik hoop het ook nog steeds want zij schreef altijd zulke leuke en onwijs lange brieven . Ik doe ook niet echt meer postcrossen. Soms ontvang ik superlieve kaartjes van vriendinnen over de wereld. Ik heb van beide erg veel maar niet zo veel als jij haha!
Gast- Gast
Topic over Geocachen komt morgen sorry!
ekiaam87- Kletskop
Ben benieuwd Ekiaam! Heb net nog eens op die sites zitten kijken, en ben een leuke route (denk ik!) tegen gekomen in mijn woonplaats, heb gelijk ook de app voor mijn iphone gedownload en wil het binnenkort toch eens gaan proberen.
Het met school 1x een multi cache gedaan, dat lijkt mij zelf veel leuker dan gewoon de traditionele, juist het oplossen van raadseltjes enzo vond ik leuk er aan.
Maar toen waren we met een grote groep en een ervaren docent. Vraag me af of het te doen is om gelijk een multi cache te lopen voor de eerste keer zeg maar?
En gaan jullie vaak met meerdere personen of juist alleen?
Het met school 1x een multi cache gedaan, dat lijkt mij zelf veel leuker dan gewoon de traditionele, juist het oplossen van raadseltjes enzo vond ik leuk er aan.
Maar toen waren we met een grote groep en een ervaren docent. Vraag me af of het te doen is om gelijk een multi cache te lopen voor de eerste keer zeg maar?
En gaan jullie vaak met meerdere personen of juist alleen?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Nog even kort voor ik ga slapen
Ja, wat is leuker, sommige traditionele liggen op hele mooie locaties, of soms kan je meerdere enkele combineren, zodat het een soort multi wordt met meerdere caches
Multi doen voor de eerste keer is volgens mij wel te doen, als je maar weet wat je moet doen, hoe je apparaat werkt en wat je moet zoeken
Bovenaan de cachepagina (waar info over de cache staat), staat hoeveel sterren hij is in difficulty en terrain, als je er 1 uit kiest met 1 of 2 sterren, dan zou dat moeten lukken
Ja, wat is leuker, sommige traditionele liggen op hele mooie locaties, of soms kan je meerdere enkele combineren, zodat het een soort multi wordt met meerdere caches
Multi doen voor de eerste keer is volgens mij wel te doen, als je maar weet wat je moet doen, hoe je apparaat werkt en wat je moet zoeken
Bovenaan de cachepagina (waar info over de cache staat), staat hoeveel sterren hij is in difficulty en terrain, als je er 1 uit kiest met 1 of 2 sterren, dan zou dat moeten lukken
ekiaam87- Kletskop
ekiaam87 schreef:Nog even kort voor ik ga slapen
Eens!
Ik denk ook zeker dat het mogelijk is. Ze zijn niet allemaal met puzzeltjes, dus het is ook regelmatig zo dat je eigenlijk een soort van verschillende traditionals achter elkaar zoekt.... Als je snapt wat ik bedoel. Als je een beetje weet hoe het programma in elkaar zit moet het zeker lukken!
Met puzzeltjes geven naar mijn mening ook wel wat extra's inderdaad. Je bent ergens van afhankelijk en moet er wat voor doen om het volgende waypoint te vinden!
Wij cachen meestal met zijn tweeën, soms met drieën!
_Muppit- Fluisteraar
- Aantal berichten : 273
Punten : 364
Zusje schreef:Nora schreef:Ik zit op naailes. Sommige mensen vinden het heel normaal en andere kijken me aan en vragen in welk jaar ik geboren ben
Wat gaaf! Is het moeilijk? En doe je dat dan 1 keer per week ofzo? Hoe moet ik zoiets zien? Krijg je huiswerk, is het duur? Sorry, veel vragen .
Doe ik ook sinds vorige week M'n schoonzusje moest er eerst heel hard om lachen totdat ze zich bedacht dat ik voor haar dan ook leuke zomerjurkjes kon gaan maken
En ik doe aan acrobatiek
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Nora schreef:Ik zit op naailes. Sommige mensen vinden het heel normaal en andere kijken me aan en vragen in welk jaar ik geboren ben
Dat heb ik ook een hele tijd gedaan en m'n zusje zit nu op naailes.
Gast- Gast
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Bijzondere vriendschap
» bijzondere babykamers...
» Bijzondere hobby's
» Bijzondere Hobbies
» Bijzondere gewoontes
» bijzondere babykamers...
» Bijzondere hobby's
» Bijzondere Hobbies
» Bijzondere gewoontes