Met Noren schaatsen, hoe doe je dat?
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Met Noren schaatsen, hoe doe je dat?
Normaal gesproken schaatste ik altijd op kunst- of hockeyschaatsen. In ieder geval schaatsen die ook rondom mijn enkel stevig waren.
Nu heb ik voor het eerst in mijn leven noren; help!
Ik wiebel, kan amper stil staan, schaats als een klungel, voel opeens duizenden spieren in mijn voet en heb blaren. Dus daarom mijn vraag; hoe schaats je goed op noren?
Wat ik merk is dat ik het beste door kan blijven schaatsen, hierdoor blijf ik beter in evenwicht en kost het mij minder moeite. Alleen hou ik dit helaas niet lang vol, doordat mijn spieren in mijn voet beginnen te protesteren.
Wie o wie heeft de gouden tip voor mij? Of heeft nog schaatsen in maat 41 liggen?
Nu heb ik voor het eerst in mijn leven noren; help!
Ik wiebel, kan amper stil staan, schaats als een klungel, voel opeens duizenden spieren in mijn voet en heb blaren. Dus daarom mijn vraag; hoe schaats je goed op noren?
Wat ik merk is dat ik het beste door kan blijven schaatsen, hierdoor blijf ik beter in evenwicht en kost het mij minder moeite. Alleen hou ik dit helaas niet lang vol, doordat mijn spieren in mijn voet beginnen te protesteren.
Wie o wie heeft de gouden tip voor mij? Of heeft nog schaatsen in maat 41 liggen?
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Re: Met Noren schaatsen, hoe doe je dat?
Ik denk dat je beter combi noren had kunnen kopen. Dat zijn noren waar je wel de plastic enkel hebt en dus niet zo staat te wiebelen. Ik kan ook echt niet op leren noren schaatsen. Anders zou ik gewoon doorzetten en kijken of je toch wat steviger gaat staan.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, daar kwam ik later ook achter.. Vorig jaar gekocht bij een boer die honderden schaatsen verkocht, alleen noren. Hij verzekerde mij dat het juist goed zou gaan. Helaas nu pas kunnen testen en het gaat niet goed. Bedankt voor je reactie in ieder geval!
Ik hoop heel erg dat er nu nog ergens schaatsen te koop zijn.
Ik las dat je wel die spieren kan oefenen door middel van touwtje springen, op een been staan, op je tenen lopen, op je hakken lopen en nog wat spier/trek oefeningen met je voet. Daar is het nu alleen al te laat voor denk ik zo.
Ik hoop heel erg dat er nu nog ergens schaatsen te koop zijn.
Ik las dat je wel die spieren kan oefenen door middel van touwtje springen, op een been staan, op je tenen lopen, op je hakken lopen en nog wat spier/trek oefeningen met je voet. Daar is het nu alleen al te laat voor denk ik zo.
Laatst aangepast door Dennenappel op zo 5 feb 2012 - 19:45; in totaal 1 keer bewerkt
Dennenappel- Kletskop
Ik kan niet meer rijden op lage noren met een leren schoen, dan val ik om haha. Daarom rijd ik op lage noren met een softboot schoen. Deze zijn niet te hoog (dat vind ik wel van combi noren) maar zitten wel stevig om de enkel heen. Ik vind ze heerlijk.
Edit: toen ik wat jonger was kon ik het wel trouwens bedenk ik me net, toen reed ik tochten van 20km. Maar ik denk idd dat volhouden het beste werkt.
Edit: toen ik wat jonger was kon ik het wel trouwens bedenk ik me net, toen reed ik tochten van 20km. Maar ik denk idd dat volhouden het beste werkt.
Vanilla Queen- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10
Net als een malle op internet gezocht. Ik heb onderstaande nog kunnen kopen. Spoedbestelling, als het goed is heb ik ze dinsdags in huis (laat ik nou net dinsdag weg zijn en pas woensdagavond laat terug komen).
Dennenappel- Kletskop
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: