Leifheit-dweil
+6
Dennenappel
NoName88
Fayebella
TukTuk
Zonnetje
M@niek
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Leifheit-dweil
Stomme vraag: ik heb een Leifheit-dweil en ik vind 'm langzamerhand zo viezig worden. Kun je zo'n ding gewoon in de wasmachine stoppen?
Zo een is het ongeveer.
Zo een is het ongeveer.
Gast- Gast
Re: Leifheit-dweil
Good! Dan ga ik een nieuwe kopen en die vanaf nu regelmatig in de was gooien. Waste die ander wel regelmatig uit met heet water, maar vind het toch maar een smerig ding intussen.
Gast- Gast
Ik vroeg mij af of je daar gemakkelijk mee kunt dweilen? Ik heb echt nog zo een ouderwetse mop met lange haren. Maar bij die leifheit mop moet je die elke keer eraf halen en dan uitwringen? want ik zag deze bij de blokker staan maar die was met mop en emmer rond de 70 euro!
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Persoonlijk vind ik zo'n mop met van die lange haren afschuwelijk! Dit dweilt veel fijner. De emmer heb ik niet van Leifheit, heb gewoon een goedkope schoonmaakemmer. Blijft je water net zo goed in zitten Wat de dweil en de stok hebben gekost, zou ik niet meer durven zeggen.
Gast- Gast
Ik heb ook twee van die dweilen en was ze iedere keer uit na het schoonmaken.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben zo'n mop, met stukjes vaatdoekje eraan zeg maar....vind ik geweldig en veel handiger dan zo'n vierkante!
Gast- Gast
Zo'n ding heb ik dus een hekel aan. Hoe kun je daarmee kracht uitoefenen als ergens een hardnekkige vlek zit? En hoe houd je zoiets schoon? Want dat kan niet in de was, toch?
Gast- Gast
M@niek schreef:Ik vroeg mij af of je daar gemakkelijk mee kunt dweilen? Ik heb echt nog zo een ouderwetse mop met lange haren. Maar bij die leifheit mop moet je die elke keer eraf halen en dan uitwringen? want ik zag deze bij de blokker staan maar die was met mop en emmer rond de 70 euro!
Ik heb er 1 van de action, stukke goedkoper! De stok is geloof ik 5 euro, de dweilen zelf zijn 1,19 geloof ik voor 2, of 1,99. weet ik niet helemaal zeker.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Bruce schreef:Zo'n ding heb ik dus een hekel aan. Hoe kun je daarmee kracht uitoefenen als ergens een hardnekkige vlek zit? En hoe houd je zoiets schoon? Want dat kan niet in de was, toch?
Er zit bovenaan ruwere stof, dat is een 'schrob stukje', kun je meer kracht opzetten dan op het grote vlak van zo'n vierkante. En dat ding gooi ik gewoon in de was .
Gast- Gast
Ik heb ook een Leifheit, zo'n rechthoekige zeg maar. Ik vind hem erg fijn, maar goedkoop zijn ze niet. Volgens mij heb ik bij de Sligro er iets van 27 euro voor betaald en dan zo'n stok en een dweil.
@ Angelnyn, ik had eerst ook 1 van de Action, maar die van Leifheit vind ik echt veel fijner.
@ Angelnyn, ik had eerst ook 1 van de Action, maar die van Leifheit vind ik echt veel fijner.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Niet te heet wassen! Bij mij was de onderkant (waar die zeg maar mee op dat 'klitteband' zit) gesmolten. Wordt je wasmachine niet echt schoner van zeg maar!
NoName88- Prater
- Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11
Maar hoe wring je die liefheit dweil uit? Ik heb um bij de blokker zien staan maar daar zat een speciale emmer bij.
M@niek- Ratel
Hoe ik het doe, is van de stok afhalen. Zelf in de emmer dompelen, wringen en hem weer aan de stok bevestigen.. Daarom heb ik ook een hekel aan het ding en neig ik naar het flappen/reepjes ding van Charlie.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
ik heb deze:
En dan een gewone emmer erbij. Deze wring je uit door dat bovenste plastic ding naar beneden te duwen, dan wordt het dweil gedeelte dubbel geklapt waardoor het water eruit geknepen wordt. Super handig, en kost "maar" 25 euro.
En dan een gewone emmer erbij. Deze wring je uit door dat bovenste plastic ding naar beneden te duwen, dan wordt het dweil gedeelte dubbel geklapt waardoor het water eruit geknepen wordt. Super handig, en kost "maar" 25 euro.
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Prosecco schreef:ik heb deze:
Deze heb ik ook!
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Dennenappel schreef:Hoe ik het doe, is van de stok afhalen. Zelf in de emmer dompelen, wringen en hem weer aan de stok bevestigen.. Daarom heb ik ook een hekel aan het ding en neig ik naar het flappen/reepjes ding van Charlie.
Nou dat is dus waar ik ook dacht, no way dat ik hele tijd dat ding eraf moet halen er weer dr op. Maar zoals bij prosecco is wel handig. maar ja die kan natuurlijk weer niet in een gewone emmer daar is dat ding weer te groot voor?
M@niek- Ratel
edit, ik zie op de blokker site dat er een speciale ´gewone goedkope´ leifheit emmer is.
Vinden jullie dit makkelijker dweilen dan een gewone dweil met sliertjes.
Vinden jullie dit makkelijker dweilen dan een gewone dweil met sliertjes.
M@niek- Ratel
wij hebben deze, om elke dag even snel te dweilen. daarnaast een gewone dweil om echt goed te dweilen.
maar ben niet al te blij met bovenstaande, helemaal niet na vannacht.... hij is gaan lekker en mijn hele laminaatvloer is naar de knoppen.
het klepje zat goed op het reservoir, dus op de een of andere manier is ie vannacht via de dweil gaan lekken....het reservoir zat vol en is nu leeg....toen we vanmorgen beneden kwamen was het al te laat.
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
M@niek schreef:Dennenappel schreef:Hoe ik het doe, is van de stok afhalen. Zelf in de emmer dompelen, wringen en hem weer aan de stok bevestigen.. Daarom heb ik ook een hekel aan het ding en neig ik naar het flappen/reepjes ding van Charlie.
Nou dat is dus waar ik ook dacht, no way dat ik hele tijd dat ding eraf moet halen er weer dr op. Maar zoals bij prosecco is wel handig. maar ja die kan natuurlijk weer niet in een gewone emmer daar is dat ding weer te groot voor?
Ik heb een normale emmer, en als ik de dweil half inklap gaat hij precies in de emmer. Dus ik haal hem er ook nooit vanaf, behalve om te wassen.
Nu zag ik inderdaad ook die emmer voor 8 euro dus ik denk dat ik die er wel bij haal, is net wat handiger.
Prosecco- Kletskop
Is de dweil aan de onderkant dan niet erg vies als je enkel wat nieuw water erbij doet en hem uitwringt? Ik spoel hem zelf dan in de emmer echt even uit als het ware, omdat de onderkant toch wel licht bruin wordt van het vuil.
Vandaar dat ik er echt een hekel aan heb.
Ik vraag mij daarom ook af of een draadjesmop o.i.d. niet handiger is?
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Mirjam4you schreef:Prosecco schreef:ik heb deze:
Deze heb ik ook!
Ik heb hem ook, maar heb sinds kort toch maar wel de emmer erbij gekocht. Mijn andere emmers paste hij geen van allen helemaal in.
NoName88- Prater
- Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11
Dennenappel schreef:Is de dweil aan de onderkant dan niet erg vies als je enkel wat nieuw water erbij doet en hem uitwringt? Ik spoel hem zelf dan in de emmer echt even uit als het ware, omdat de onderkant toch wel licht bruin wordt van het vuil.
Ik check eigenlijk de onderkant van de dweil nooit. Maar met zo'n draadjesmop zwaai je hem toch ook alleen ff door het water heen? Ik pak ook niet voor elke zwieper een nieuwe emmer water, dus je dweilt sowieso met "vies" water.
Prosecco- Kletskop
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: