Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Leeuwarden

+3
Tullow
VeryCherry
Aziraphale
7 plaatsers

Ga naar beneden

Leeuwarden Empty Leeuwarden

Bericht  Aziraphale do 2 feb 2012 - 20:51

Morgen ga ik met mijn vriend een dagje naar Leeuwarden. We hebben treinkaarten via de Blokker gekregen van vrienden en morgen is het laatste weekend... smile Ik ben er alleen op het station geweest, op doorreis naar een festival (Waldrock). Dus geen idee hoe de stad verder is!
Wat is er leuk om te doen in Leeuwarden? We gaan sowieso lekker rondwandelen maar het is vast erg koud Cool. Is het Natuurmuseum een beetje leuk?
Weet iemand een restaurant waar je lekkere tapas kunt eten?
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leeuwarden Empty Re: Leeuwarden

Bericht  VeryCherry do 2 feb 2012 - 21:06

Ik kom alleen in Leeuwarden voor Into The Grave, verder ken ik het niet smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Tullow do 2 feb 2012 - 21:15

Vanaf het station ben je zo lopend in de stad. Het natuurmuseum is wel leuk, maar niet om je een hele dag in te vermaken. Je kunt eventueel naar Blokhuispoort; de oude gevangenis. Dit is nu ook een 'museum', en er worden tegenwoordig veel tentoonstellingen gehouden. Blokhuispoort is ook niet ver van het station en de stad.
Een tapasrestaurant weet ik zo niet, woon al 7 jaar niet meer in Leeuwarden. Het Pannekoekschip is ook leuk om te eten, is ook niet ver van het station.
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Bericht  Aziraphale do 2 feb 2012 - 21:20

VC, haha smile

Tullow, bedankt voor je tips! Ik houd niet van pannenkoeken dus een schip speciaal met pannenkoeken gaat 'm niet worden. Blokhuispoort klinkt leuk, ik ga even googlen!
Natuurmuseum leek me inderdaad niet voor een hele dag, sowieso zijn wij daar meestal snel uitgekeken. Maar leek me wel lekker om even de kou te doorbreken en niet oneindig ergens koffie te hoeven drinken nerd
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  Marie do 2 feb 2012 - 21:32

Ik ben vorig jaar naar het Boomsma museum geweest, daar worden allerlei likeuren gemaakt waaronder Beerenburg en Kloosterbitter. Dat was erg leuk. Daarnaast zit een oud snoepwinkeltje, waar je heerlijke koffie/thee kan drinken met echte friese koek erbij. Erg leuk!

Site museum: http://www.boomsma.net/nl/pagina/6/museum.html

Marie
Marie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast do 2 feb 2012 - 22:25

In Leeuwarden zit wel en tapas restaurant, maar ik heb daar zelf geen goede ervaringen mee. Nu is dat wel al drie jaar geleden dus wie weet is het veranderd! (Hier een linkje met recensies http://www.eet.nu/leeuwarden/las-tapas)

Nu weet ik wel dat er een hele goede Italiaan in de Sint Jacobstraat zit, en in diezelfde straat zit ook een goede Mexicaans. Ik ben daar meerdere keren geweest, altijd erg goed!

http://www.trattoriaitaliana.nl/ Italiaan.
http://www.yucatan.nl/ Mexicaan.
http://www.lastapasleeuwarden.nl/ Tapas

Gast
Gast

Bericht  Aziraphale do 2 feb 2012 - 22:32

De menukaart van de Mexicaan ziet er erg lekker uit smile
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 2 feb 2012 - 22:40

Jaa Yucatan! Daar kan je heerlijk eten Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Lady4 do 2 feb 2012 - 22:50

L.as Tapas is echt leuk om te gaan eten. Het zit in de Oude Oosterstraat. Het is misschien wel handig om van te voren even te reserveren, want het is niet erg groot. Voor de rest kun je heerlijk eten bij Y.ucatan (Mexicaans), S.pinoza, de W.alrus of S.ems. Dat zijn een beetje mijn favorieten.

Je kunt leuk winkelen in Leeuwarden, de K.leine Kerkstraat (op naar de O.ldehove) is dit jaar verkozen tot leukste winkelstraat van Nederland. Voor de rest is het leuk om net wat verder te kijken dan de winkelstraat, het oude centrum heeft zoveel leuke straatjes. Gewoon leuk om door heen te lopen en sfeer te proeven. Als er nog sneeuw ligt kun je een mooie wandeling maken in de P.rinsentuin.

Als je een leuk tentje zoekt om koffie, chocolademelk of een wijntje te gaan drinken, of om lekker te gaan lunchen, raad ik je absoluut De W.alrus aan! Dat is zo'n gezellige tent. Die zit op het H.ofplein. (Bij de H&M linksaf, langs Bakker Bart en het reisburo en dan die straat helemaal uitlopen, dan loop je er tegenaan.)

Veel plezier, hopelijk hebben jullie een leuke dag!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Aziraphale do 2 feb 2012 - 23:08

Lady4 schreef:L.as Tapas is echt leuk om te gaan eten. Het zit in de Oude Oosterstraat. Het is misschien wel handig om van te voren even te reserveren, want het is niet erg groot. Voor de rest kun je heerlijk eten bij Y.ucatan (Mexicaans), S.pinoza, de W.alrus of S.ems. Dat zijn een beetje mijn favorieten.

Je kunt leuk winkelen in Leeuwarden, de K.leine Kerkstraat (op naar de O.ldehove) is dit jaar verkozen tot leukste winkelstraat van Nederland. Voor de rest is het leuk om net wat verder te kijken dan de winkelstraat, het oude centrum heeft zoveel leuke straatjes. Gewoon leuk om door heen te lopen en sfeer te proeven. Als er nog sneeuw ligt kun je een mooie wandeling maken in de P.rinsentuin.

Als je een leuk tentje zoekt om koffie, chocolademelk of een wijntje te gaan drinken, of om lekker te gaan lunchen, raad ik je absoluut De W.alrus aan! Dat is zo'n gezellige tent. Die zit op het H.ofplein. (Bij de H&M linksaf, langs Bakker Bart en het reisburo en dan die straat helemaal uitlopen, dan loop je er tegenaan.)

Veel plezier, hopelijk hebben jullie een leuke dag!

Bedankt, leuke tips!
Op de site van L.as Tapas staat geen menukaart... Dat is wel jammer!
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  Lady4 vr 3 feb 2012 - 1:05

Je kunt er echt heerlijke tapas eten! Vreemd dat het menu niet meer op de site staat, dat was voorheen wel zo. Maar ik heb hem voor je gevonden:

http://www.lastapasleeuwarden.nl/pdf/menukaart%20las%20tapas%202009.pdf
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Aziraphale vr 3 feb 2012 - 3:26

Tnx voor de link! Dat ziet er heerlijk uit!
Ik laat mijn vriend straks wel kiezen tussen de Mexicaan of tapas... Lijkt me allebei heerlijk.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  Aziraphale vr 3 feb 2012 - 22:02

Hmmm, met het treinverkeer zo op de hobbel hebben we besloten om vandaag niet met de trein weg te gaan. We onthouden alle tips gewoon en over een poosje gaan we alsnog naar Leeuwarden (met onze nieuwe auto :P)
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  rapa nui zo 20 mei 2012 - 7:46

Iemand nog meer tips voor Leeuwarden? Ik wil komende zaterdag naar het Fries Straatfestival. Iemand daar wel eens geweest? Is het leuk?

En wat is een leuke plek om 's ochtends koffie te drinken (met wat lekkers erbij Leeuwarden 561177 )
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Pandora di 22 mei 2012 - 18:43

rapa nui schreef:Iemand nog meer tips voor Leeuwarden? Ik wil komende zaterdag naar het Fries Straatfestival. Iemand daar wel eens geweest? Is het leuk?

En wat is een leuke plek om 's ochtends koffie te drinken (met wat lekkers erbij Leeuwarden 561177 )

Het beloofd dit weekend heel mooi weer te worden dus ik weet zeker dat het straatfestival geslaagd zal zijn!
In de binnenstad zijn veel cafeetjes/eettetentjes waar je heerlijk op terras koffie kunt drinken en lekker mensen kunt kijken. Op de "stille kant" van de nieuwstad (tegenover de Hema, H&M, V&D zeg maar, aan de andere kant van de gracht) zitten veel terrasjes. Ook vind ik zelf de Waag altijd erg leuk om even neer te ploffen. Deze zit ook midden in het centrum, recht tegenover de V&D en herken je wel aan het typische waaggebouw.

Verder lekker chillen in de prinsentuin en lekker genieten van alle (rondlopende) acts. Straatfestival is echt superleuk, ik weet zeker dat je je de ogen uit zult kijken!

Veel plezier, jammer dat ik niet kan dit jaar. Ik vlieg vanmiddag naar Gran canaria maar ik weet zeker dat je een leuke dag zult hebben.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  rapa nui wo 23 mei 2012 - 9:48

Bedankt voor je reactie. Hoop dat het niet te warm wordt maar heb er veel zin in.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud