Vraagje geld overmaken naar rekening Belgie
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vraagje geld overmaken naar rekening Belgie
Ik heb iets overgekocht van iemand uit Belgie. Nu wil ik het geld via internetbankieren vd Rabobank overmaken op de rekening van deze mensen. Ervoor staat dus BE. Hoe moet je dit invoeren bij internetbankieren? Moet je dan gewoon BE voor het rekeningnummer plaatsen, en dan moet het goed gaan?
En weet iemand wie er bezorgt? Neemt DHL dit bijv. over vanuit Belgie? Ik ben nl. bang dat als ik op moment van bezorging niet thuis ben, het pakket weer verdwenen is, en waar het dan opgehaald kan worden evt.
En weet iemand wie er bezorgt? Neemt DHL dit bijv. over vanuit Belgie? Ik ben nl. bang dat als ik op moment van bezorging niet thuis ben, het pakket weer verdwenen is, en waar het dan opgehaald kan worden evt.
Gast- Gast
Re: Vraagje geld overmaken naar rekening Belgie
Nee.. Je moet bij je internetbankieren even aanklikken dat het een betaling naar het buitenland is.
Staat ergens aan die rechterzijde onderaan geloof ik..
Staat ergens aan die rechterzijde onderaan geloof ik..
Gast- Gast
En als diegene het via de DHL verstuurd, dan komt het via de DHL. Als hij/zij het met de gewone post vanuit België verstuurd dan komt het hier bij de TNT en dan gaat het niet terug naar België als je niet thuis bent
Gast- Gast
Op de site van de Rabobank is een link voor geld overmaken naar het buitenland,die moet je gebruiken.
Dan heb je ook een IBAN nummer nodig,die moet je opvragen aan degene waar je wat bij gaat kopen.
Ik heb geen idee via welke organisatie de verkoper van het pakje het aanbied.
Dat zou je nog na kunnen vragen.
Ik denk gewoon via tnt post.
Dan heb je ook een IBAN nummer nodig,die moet je opvragen aan degene waar je wat bij gaat kopen.
Ik heb geen idee via welke organisatie de verkoper van het pakje het aanbied.
Dat zou je nog na kunnen vragen.
Ik denk gewoon via tnt post.
aniet- Kletskop
- Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10
Om geld over te maken naar het buitenland heb je een IBAN (en BIC of Swift) code nodig. Dat kan je bij de bank wel vragen of via internetbankieren opzoeken.
Gast- Gast
_Donnaa schreef:En als diegene het via de DHL verstuurd, dan komt het via de DHL. Als hij/zij het met de gewone post vanuit België verstuurd dan komt het hier bij de TNT en dan gaat het niet terug naar België als je niet thuis bent
Haha, ja, komt misschien stom over, maar ik wist ook niet of dat anders gaat dan via een bedrijf wat laten bezorgen. Dacht dat particulier misschien anders ging.
Ze gaan het zelf via de Belgische Post verzenden, dus ik vind het wat eng. Maar zal wel goedkomen dan.
Zal eens kijken bij internetbankieren hoe ik dat kan invoeren. Bedankt!
Gast- Gast
Je kan de IBAN / BIC ook zelf opzoeken op www.ibanbic.be dan vul je het rekeningnummer in incl BE en dan convert number.
Cow- Prater
- Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
inderdaad een betaling naar het buitenland kiezen en dan spreekt het redelijk voor zich.
Ik ben alleen al bijna een week aan het wachten op mijn pakketje uit belgie
Gast- Gast
Dromertje schreef:inderdaad een betaling naar het buitenland kiezen en dan spreekt het redelijk voor zich.
Balen zeg! Ook particulier? Weet je ook wie het gaat bezorgen?
Gast- Gast
Dromertje schreef:inderdaad een betaling naar het buitenland kiezen en dan spreekt het redelijk voor zich.
Een week zou kunnen.
Ik heb ook weleens een week moeten wachten op post uit Nederland (naar Belgie).
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Geld overmaken naar buitenlandse rekening?
» Iets overmaken naar het buitenland
» Kost geld wisselen bij de bank geld?
» betaling en verzending naar/van belgie
» Met de trein naar België (Luik)
» Iets overmaken naar het buitenland
» Kost geld wisselen bij de bank geld?
» betaling en verzending naar/van belgie
» Met de trein naar België (Luik)
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: