Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Olijven

3 plaatsers

Ga naar beneden

Olijven Empty Olijven

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 4:59

Hebben jullie die in de koelkast standaard? Ik ben er echt gek op en haal elke week wel een bakje verse knoflookolijven gevuld met paprika bij de turkse winkel, als snackwerk. Maar ik wil ze gewoon standaard in huis hebben, om te gebruiken in gerechten, gewoon net zoals dat je een pot augurken hebt :P Heb altijd wel een zakje of blikje groene en zwarte olijven in de voorraad, maar dat gebruik ik er dan tien van en vervolgens zit er nog tachtig procent in de verpakking die ik naar twee dagen ofzo kan weggooien.

Iemand een tip? Merk waarbij het wel kan of iets anders? Of moet ik het gewoon aanvaarden en altijd maar weggooien Sad

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Olijven Empty Re: Olijven

Bericht  minoessepoes di 31 jan 2012 - 5:03

Ik heb ook altijd olijven in huis, maar voor door het eten gebruik ik eigenlijk altijd de goedkope olijven op vocht die zijn minder lekker maar ik vind ze lekker genoeg voor door pastasauzen, gehaktballetjes, zelfgebakken brood enz. (heb nu de euroshopper olijven met piment in de koelkast staan bijvoorbeeld)

Ik koop ze gewoon in een potje en met de deksel erop kan je ze best wel lang bewaren in de koelkast hoor, net zoals augurken volgens mij, als je er maar niet met een vies mes of vieze vingers in gaat.

Om te snacken haal ik soms de duurdere knoflook olijven op olie, maar die heb ik niet standaard in huis. Daar zit ook echt paprika in en niet zo nep rood flubbertje. Zo'n bakje gaat meestal ook wel op Olijven 166342

Laatst aangepast door minoessepoes op di 31 jan 2012 - 5:04; in totaal 1 keer bewerkt
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Monte di 31 jan 2012 - 5:03

Wij kopen altijd een heel groot blik en vriezen de olijven dan in. Als je ze nodig hebt even paar uur daarvoor uit de vriezer halen of in de magnetron ontdooien, dat gaat allemaal prima. Hier anders net zo het probleem dat het niet opkomt.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 5:11

Jaaa lekker hé Monte Very Happy Ik bedoel om te koken ook echt die simpele, geen verse idd. Maar volgens mijn staat op mijn blikje echt maar een paar dagen, augurken bewaar ik heel veel langer :P

In de vriezer heb ik ze idd ook, of nou ja, zitten zwarte olijven door de zak diepvriesgroenten I love you

Gast
Gast

Bericht  madam wo 6 maa 2013 - 6:35

Ik heb standaard zwarte en groene olijven in huis. Ik eet ze bijna dagelijks bij de lunch en door de salade.
Ik heb altijd de olijven uit een groot blik op water.
Ik doe ze samen met het water in zo'n emmertje. Dan blijven ze heel lang goed in de koelkast.

Olijven $(KGrHqF,!jUFDmsRSGWbBRHrR0jRCg~~60_12
madam
madam
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud