Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

(olijven)tapenade

2 plaatsers

Ga naar beneden

(olijven)tapenade Empty (olijven)tapenade

Bericht  Stitch di 4 okt 2011 - 3:17

Voor mijn verjaardag a.s. zaterdag wil ik heel graag zelf tapenade maken. In ieder geval een tapenade van olijven en dan eventueel nog een met tomaat ofzo?
Op internet kan ik alleen recepten vinden met ansjovis erin, en daar hou ik zelf dus helemaal niet van. Hebben jullie nog lekkere recepten voor tapenades? Of een idee waarmee ik de ansjovis kan vervangen? En hoelang kan ik de tapenade bewaren als ik het zelf maak?

Ik hoop dat jullie nog lekkere en goede ideeën hebben!

Thnx alvast!
Stitch
Stitch
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 485
Registratiedatum : 03-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

(olijven)tapenade Empty Re: (olijven)tapenade

Bericht  Monte di 4 okt 2011 - 4:00

Ik maak zelf echt heerlijke tapenade(al zeg ik het zelf Wink ).

Ik doe:
1 blikje tonijn op olie(water kan ook, maar olie is lekkerder)
1-2 theelepeltjes kappertjes(uit zo'n klein potje)
Half potje zongedroogde tomaten op olie(is denk ik ong 8/9 tomatenstukjes)
En dan zwarte of groene olijven(welke je lekkerder vindt), meestal een kwart- half klein blikje, dus denk ik 15 olijven(weet het niet precies)

Deze aantallen zijn wel op gevoel, de eerste keer dat ik het maakt heb ik ong deze aantallen genomen en af en toe tussen het mixen geproefd of er nog iets bij moet. Met de kappertjes zou ik voorzichtig zijn aangezien die op azijn staan en gauw te zure tapenade geven. Je kunt dus beter eerst met 1 theelepeltje beginnen en kijken hoe je het vindt,dan eventueel nog bij doen.

En dan peper en eventueel nog basilicum of oregano. Dan in de mixer totdat het fijn is, maar nog wel zo dat je kleine stukjes olijf erin ziet. En dan op stukjes stokbrood.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: