Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wonen langs het spoor!

+13
Verona
TNMN
Lynn_
Koffieleut
Coco
Atelier Madame
PluDan
Puggle
Pinklady
smurfie
TukTuk
Liz
duckie
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wonen langs het spoor! Empty Wonen langs het spoor!

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 4:57

We hebben een ontzettend schattig huisje gezien máár het ligt aan het spoor. Het ligt er plus minus 30 meter vandaan.

Wie woont er of heeft er in het verleden langs het spoor gewoond en wat is je ervaring?

Zou jij als het huis je aanstaat het op de koop toe nemen of toch liever iets anders zoeken?


Laatst aangepast door Shoesdontlie op zo 29 jan 2012 - 5:06; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wonen langs het spoor! Empty Re: Wonen langs het spoor!

Bericht  duckie zo 29 jan 2012 - 4:59

hoe vaak komt er een trein langs in het uur?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wonen langs het spoor! Empty Re: Wonen langs het spoor!

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 5:01

duckie schreef:hoe vaak komt er een trein langs in het uur?



Het is 4 sporig, 2 sporen worden gebruikt voor goederenvervoer en 2 sporen voor personenvervoer. Volgens mij rijdt er gewoon iedere 10 minuten een trein op beide sporen en dan heb ik het goederenvervoer nog niet eens meegerekend....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wonen langs het spoor! Empty Re: Wonen langs het spoor!

Bericht  duckie zo 29 jan 2012 - 5:06

oe dat klinkt als best wel vaak, en grenst je tuin aan het spoor?



ik heb zelf in een maisonette woning gewoont en dat was ongeveer 1km van het spoor af denk ik, en daar hoorde ik hem alleen snachts wel eens als we het raam open hadden staan en de wind onze kant op stond. en overdag hoorde ik hem niet door gewoon alle geluiden verder.
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wonen langs het spoor! Empty Re: Wonen langs het spoor!

Bericht  Liz zo 29 jan 2012 - 5:21

Ik woon ongeveer 8 meter van het spoor en ik heb er totaal geen last van. Er rijden zo'n 20 treinen per uur langs. Ons huis heeft wel 3 dubbele beglazing aan de voorkant, dat houdt het meeste geluid tegen. In de tuin heb ik het inmiddels ook niet meer door, alleen als er een goederentrein langs komt stoppen we even met praten smile. Ik was er meteen aan gewend eigenlijk, zou je daar niet door laten tegenhouden.
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wonen langs het spoor! Empty Re: Wonen langs het spoor!

Bericht  TukTuk zo 29 jan 2012 - 5:25

Ik zou het niet zo snel doen, tenzij je er inderdaad weinig last van hebt door goede beglazing.

Heb je het huis al eens bezichtigd? Anders zou ik gewoon eens binnen (en in de tuin) gaan luisteren een half uur lang ofzo, in hoeverre je het geluid hoort.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wonen langs het spoor! Empty Re: Wonen langs het spoor!

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 5:48

Zou ik nooit doen, maar ben dan ook extreem gevoelig voor lawaai.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wonen langs het spoor! Empty Re: Wonen langs het spoor!

Bericht  smurfie zo 29 jan 2012 - 6:33

Als het huis goed geisoleerd is zou ik het geen probleem vinden.

Ik woon pal onder de aanvliegroute van schiphol en de vliegtuigen vliegen hier vrij laag over (wielen soms er al uit) maar door goede isolatie merk ik er in huis vrij weinig van.
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wonen langs het spoor! Empty Re: Wonen langs het spoor!

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 6:33

Wij wonen naast een spoor waar elke 15 min een stoptrein langs komt. We horen hem niet meer.. alleen de eerste nachten.
We wisten van te voren dat we wel aan het geluid zouden wennen en dus zagen we er geen problemen in. Dit was ook het geval en na een paar dagen hoorde we idd de trein niet meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wonen langs het spoor! Empty Re: Wonen langs het spoor!

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 6:38

Mijn man heeft vlak naast het spoor gewoond. In het begin valt het je natuurlijk erg op, maar na een tijdje merk je het niet eens meer.

De eerste keer dat er s'nachts een goederentrein langs denderde, schrok ik me een ongeluk. Heel het bed trilde. En man lag gewoon keihard te snurken, die werd er echt niet meer wakker van.

Als het een heel leuk huisje is, zou ik het niet laten omdat het aan het spoor ligt in ieder geval. Wellicht krijg je nog wel wat van de prijs af omdat het naast het spoor staat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wonen langs het spoor! Empty Re: Wonen langs het spoor!

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 7:29

Wij wonen vrij dicht bij het spoor. De eerste nachten werd ik er wakker van en hoorde ik hem overdag maar nu eigenlijk niet meer.

Mijn enige angst is dat mijn kinderen straks bij/op het spoor gaan spelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wonen langs het spoor! Empty Re: Wonen langs het spoor!

Bericht  Pinklady zo 29 jan 2012 - 7:43

Als je echt verliefd op het huisje bent zou ik het daarom niet laten. Misschien dat je het de eerste paar dagen hoord, maar daarna valt het echt niet meer op.
Pinklady
Pinklady
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 46
Punten : 47
Registratiedatum : 17-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wonen langs het spoor! Empty Re: Wonen langs het spoor!

Bericht  Puggle zo 29 jan 2012 - 8:44

Ik zou het zelf niet doen, het lijkt me niks. Maar als het echt heel leuk s en je vind het niet erg dan zou ik het misschien wel doen.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wonen langs het spoor! Empty Re: Wonen langs het spoor!

Bericht  duckie zo 29 jan 2012 - 8:48

ik ben wel benieuwd wat je gaat doen uiteindelijk en wat je eigen voors en tegens zijn.... is het huur of koop?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wonen langs het spoor! Empty Re: Wonen langs het spoor!

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 8:49

Ik woonde bij mijn ouders minder dan 30 meter van het spoor. Gewone treinen heb ik nooit last van gehad, maar eens in de zoveel tijd werd het spoor een weekend gebruikt voor goederentreinen, en dat maakte behoorlijk lawaai. In ons tweede huis woonden we ook vrij dicht bij het spoor, er zaten een paar straten tussen maar we keken wel uit over het spoor (woonden hoog) en daar hoorde je de goederentreinen ook goed. Dus daarom zou ik het wel laten, ik vond dat niet wennen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wonen langs het spoor! Empty Re: Wonen langs het spoor!

Bericht  PluDan zo 29 jan 2012 - 8:55

Mijn oom en tante wonen aan het station. Dus de treinen komen bijna stil te staan pal aan hun andere woonkamer (ze hebben 2 woonkamers). Eerst hoor je het wel, maar op een gegeven moment hoor je het niet eens meer en heb je het niet eens meer in de gaten. Ik zou het dan ook zelf niet erg vinden om dichtbij een spoor te wonen want op de 1 of andere manier heb ik wel iets met treinen.
Ben benieuwd wat je keuze word! Succes ermee.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wonen langs het spoor! Empty Re: Wonen langs het spoor!

Bericht  Atelier Madame zo 29 jan 2012 - 23:36

Ik heb en heel dicht bij het spoor gewoond en heel dicht bij een drukke autoweg, beide wennen.. maar moet wel eerlijk toegeven, nu ik in een hele stille straat woon vind ik dat wel echt heerlijk om te slapen!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wonen langs het spoor! Empty Re: Wonen langs het spoor!

Bericht  Coco zo 29 jan 2012 - 23:53

Ik heb ook langs het spoor gewoond, een paar meter, er zat enkel een smalle straat en stoep tussen. De gewone treinen, dat wende wel, maar door de goederentreinen schrok ik ' s nachts geregeld wakker. Vooral wanneer ze gingen afremmen. Maar ik zat tussen Arnhem velperpoort station en het centraal station, dat is maar een ministukje, dus het zou best kunnen dat wanneer het niet dicht bij het station ligt, je daar weinig hinder van ondervindt.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wonen langs het spoor! Empty Re: Wonen langs het spoor!

Bericht  Koffieleut zo 29 jan 2012 - 23:59

Ik heb jaren vlakbij het spoor gewoond. Mijn ervaring is dat het snel went, de eerste dagen hoor je het, daarna niet meer. Ik woon nu dicht bij de snelweg, maar daar heb ik ook geen last van (alleen toen er afgelopen zomer nieuw asfalt op kwam...).
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wonen langs het spoor! Empty Re: Wonen langs het spoor!

Bericht  Lynn_ ma 30 jan 2012 - 3:02

Ondanks dat bijna iedereen zegt dat het went, zou ik nooit aan een spoor willen wonen. Ik vind het zo heerlijk om échte stilte te hebben 's nachts. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Als ik jullie was, zou ik gewoon eens een middag/dag in het huis verblijven. Heb je die mogelijkheid?
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wonen langs het spoor! Empty Re: Wonen langs het spoor!

Bericht  TNMN ma 30 jan 2012 - 6:54

Ik woon ook langs het spoor (20m er vandaan, vlakbij het station). Onze flat is vrij goed geisoleerd (voor zover dat kan met een gebouw wat 150jaar oud is, er is wel veel tocht), dubbele beglazing etc. Dat scheelt wel denk ik. Daarnaast ben je er echt zo aan gewend, ik hoor het niet eens meer tenzij ik er op let (of heel soms als het erg stil is in huis). In de kamers dichtbij het spoor (keuken en slaapkamer) hoor je het natuurlijk een stuk beter dan in de woonkamer, maar ik heb er echt geen last van.
Het enige wat 'vervelend' is zijn de vossen, die vuilniszakken opscheuren en soms een catfight hebben om 3uur 's ochtends.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wonen langs het spoor! Empty Re: Wonen langs het spoor!

Bericht  Verona ma 30 jan 2012 - 9:27

Mijn ouders wonen langs de busbaan, waar om de 7 minuten een bus langs rijdt en ook nog ambulances en politiewagens, maar je went er op den duur gewoon aan. Ik hoorde heel soms een bus, maar dan moest ik er echt aan denken. Ik denk dat dit hetzelfde is als met treinen.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Wonen langs het spoor! Empty Re: Wonen langs het spoor!

Bericht  VeryCherry ma 30 jan 2012 - 9:34

Wij wonen vlakbij het spoor en langs de aanrijdroutes van de ambulance en de brandweer. Zelf merk ik er helemaal niks meer van, maar als er visite is kijkt het merendeel eeuwig naar buiten smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wonen langs het spoor! Empty Re: Wonen langs het spoor!

Bericht  Gast ma 30 jan 2012 - 9:34

Ladies, bedankt voor jullie reacties!

Ik ben vandaag langsgereden. Het huis is ontzettend leuk en de straat is mooi. Ik heb er +/- 10 minuten gestaan en er kwam een goederen- en NS-trein voorbij. Op zich voor dat moment niet storend maar ik ben me er ook van bewust dat je het niet "even uit kunt zetten". Mijn vriend is al minder enthousiast (spel ik dit nu goed, het staat er zo raar!!), denk dat we toch kiezen om voor iets anders te kijken (mits we het niet uit ons hoofd kunnen zetten) :-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wonen langs het spoor! Empty Re: Wonen langs het spoor!

Bericht  Vanilla Queen ma 30 jan 2012 - 9:35

Bij mij loopt het spoor door de achtertuin, ongeveer om de 5 minuten komt er een trein langs. Ik heb er geen last van eigenlijk, ligt denk ook aan je eigen instelling of je er last van hebt.

Edit: als de trein voorbij rijdt en heb een raampje open staan gaan de gordijnen wapperen laughcry
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wonen langs het spoor! Empty Re: Wonen langs het spoor!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum