Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

En nu?

+7
Makamba
Annie24
Pien
Tania
Star007
Theeleut
Ayla
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

En nu? Empty En nu?

Bericht  Ayla za 28 jan 2012 - 23:15

Ze heeft niet meer genoeg aan 5x 200 cc voeding... Komt een halfuur voor de volgende fles, krijgt om 23:00 de laatste fles, en waar ze eerst met gemak tot 07:00 doorsliep wordt ze nu om 06:00 wakker. En ze is niet meer tevreden na de fles.

Dus wat nu? Pap? Forte voeding? Tips?
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

En nu? Empty Re: En nu?

Bericht  Theeleut za 28 jan 2012 - 23:37

Misschien heeft ze meer zuigbehoefte en wilt ze langer zuigen aan de fles, dus kleinere speen zou ik eerst proberen. Of alls je al de kleinste heb de voeding minimaal indikken dat ze er iets meer moeite voor moet doen en dus haar zuigbehoefte gestild wordt. Lijkt mij dat je als ukkie van 3 maanden na een half uur een fles van 200ml geen honger kan hebben.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Star007 za 28 jan 2012 - 23:51

Langzaam aan beginnen met wat fruithapjes en groentehapjes.. ze is toch bijna 4 maanden. Ik weet dat er nu waarschijnlijk heel veel mensen gaan zeggen dat het niet mag voor de 4 maanden en dat het niet nodig is, maargoed blijkbaar heeft ze meer honger.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Star007 za 28 jan 2012 - 23:52

Of inderdaad wat Theeleut zegt eerst uitproberen.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 23:57

Ik zóu zeker nog niet gaan bijvoeden.
Dan zou ik eerder de Forte proberen.
Heeft ze een speentje?

Gast
Gast

Bericht  Tania za 28 jan 2012 - 23:57

En hoe komt ze uit met de flessen als je ze op verzoek geeft? Dus geen vaste tijden maar gewoon een fles als ze honger heeft.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pien za 28 jan 2012 - 23:57

Ik zou echt nog niet met hapjes gaan beginnen... Het mag vanaf 4maanden maar zelfs dat is heel erg vroeg!! Ik zou inderdaad voeding voor hongerige baby's proberen. Mocht ook dat niet werken, zou ik eerst kiezen voor wat rijstebloem.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Annie24 zo 29 jan 2012 - 0:06

Drinkt ze alle 5 de flessen tot de druppel leeg? Anders idd voeden op verzoek. Dan gaat ze waarschijnlijk minder drinken en ga je terug naar 6 voedingen.

Hoe snel drinkt ze haar flessen? Anders idd een kleiner speentje, desnoods een prematurenspeentje. Wij hebben de dr. Brown flessen en Y. heeft tot 4,5 maand gedronken uit het prematuren speentje. Hij had zoveel zuigkracht dat met de nummer 1 speen zijn fles binnen 5 minuten leeg was. Hij drinkt nu nog steeds uit de nummer 1 speen. Nummer 2 en 3 gaan veels te snel hier. Indikken met Nutriton?

Ik zou ook nog niet met bijvoeding beginnen. Als ik jou verhaal zo lees krijg ik het idee dat je beter op zoek kan gaan naar iets waardoor ze meer verzadigd is, dus kleiner speentje, nutriton, vaker een klein flesje, dat soort dingen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Star007 zo 29 jan 2012 - 0:08

Pien schreef:Ik zou echt nog niet met hapjes gaan beginnen... Het mag vanaf 4maanden maar zelfs dat is heel erg vroeg!! Ik zou inderdaad voeding voor hongerige baby's proberen. Mocht ook dat niet werken, zou ik eerst kiezen voor wat rijstebloem.

Forte werkt naar mijn idee niet echt ,heb hier ook zo'n hongerig meisje ( zelfs na 5x 200 ml niet altijd tevreden zijn). Op het cb raadde ze me aan om vanaf de 4 maanden langzaam aan te beginnen met fruit en groentehapjes en juist rijstebloem zo lang mogelijk uit te stellen , omdat dat vaak voor darmkrampjes zorgt.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  Theeleut zo 29 jan 2012 - 0:12

Star007 schreef:
Pien schreef:Ik zou echt nog niet met hapjes gaan beginnen... Het mag vanaf 4maanden maar zelfs dat is heel erg vroeg!! Ik zou inderdaad voeding voor hongerige baby's proberen. Mocht ook dat niet werken, zou ik eerst kiezen voor wat rijstebloem.

Forte werkt naar mijn idee niet echt ,heb hier ook zo'n hongerig meisje ( zelfs na 5x 200 ml niet altijd tevreden zijn). Op het cb raadde ze me aan om vanaf de 4 maanden langzaam aan te beginnen met fruit en groentehapjes en juist rijstebloem zo lang mogelijk uit te stellen , omdat dat vaak voor darmkrampjes zorgt.
Is jouw meisje dan ook echt wel hongerig of heb je bovenstaande tips ook al eens geprobeerd?

Ik zelf zou zeker eerst alles proberen voor dat ik zo vrooeg zou gaan bijvoeden. Niet ten aanval bedoelt trouwens. Bijvoeden is vaak de snelste 'oplossing' die gegeven wordt, maar het kan ook onvrede zijn ua zuigbehoefte.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Makamba zo 29 jan 2012 - 0:19

+1
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Star007 zo 29 jan 2012 - 0:32

Theeleut schreef:
Star007 schreef:

Is jouw meisje dan ook echt wel hongerig of heb je bovenstaande tips ook al eens geprobeerd?

Ik zelf zou zeker eerst alles proberen voor dat ik zo vrooeg zou gaan bijvoeden. Niet ten aanval bedoelt trouwens. Bijvoeden is vaak de snelste 'oplossing' die gegeven wordt, maar het kan ook onvrede zijn ua zuigbehoefte.

Ik ben er zelf ook nog niet mee begonnen hoor met bijvoeden. Zuigbehoefte lost ze zelf op met haar duimpjeEn nu? 561177
Maar D. heeft reflux dus spuugt ( nu gelukkig veel minder) best weer wat voeding uit. Ze krijgt soms ook een extra flesje hoor.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  Ayla zo 29 jan 2012 - 0:41

Als ik op verzoek zou geven komt ze uit om de 3,5 uur... Ik rek het nu met een speentje, 's morgens lukt dat heel goed, dan slaapt ze zo weer door, de rest van de dag lukt dat ook wel maar dan heb ik de volgende fles weer hetzelfde probleem, ze begint een halfuur vantevoren te jengelen. Dus ik heb bijna de hele dag een ontevreden kind, ze slaapt ook moeilijk in omdat ze niet voldaan is. En ik heb indd ook al gedacht om dan op verzoek te doen 1 dag, om te kijken hoe dat gaat, maar dan krijgt ze straks om half 9/9 uur de laatste, wordt ze om 3 uur 's nachts wakker, nu vannacht om 3 uur ook...

Theeleut ik ben juist op de m speen overgestapt omdat ze ongeduldig werd bij de s speen, dus dat gaat m niet worden.

Star met bijvoeding wil ik nog niet beginnen, wil ik mee wachten tot 6 maanden

Pien ik had ook al rijstebloem gedacht maar weet niet of dat al mag? Dan zou ik in de fles 's avonds sowiezo rijstebloem gaan doen, en dan 's morgens en tussendoor ofzo. En die voeding voor hongerige babys ook, maar die werkt niet bij alle babys schijnt..

Als ze voldaan en tevreden is heeft ze ook vrijwel geen behoefte aan de speen, alleen als ze moe is en niet in slaap kan komen. Ik merk dat ik weer steeds vaker naar de speen grijp, vandaar dat ik ook denk dat ze meer honger heeft.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  Ayla zo 29 jan 2012 - 0:45

Een kleinere fles en vaker gaat helemaal niet werken, dan is ze echt niet tevreden. Ze drinkt ze flessen leeg ja.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 0:46

met bijvoeding beginnen heeft echt nog geen nut, de hoeveelheid die ze dan zou eten stilt echt de honger niet.

Zelf zou ik een tijdje volledig op verzoek geven, misschien is ze wel naar een ander ritme aan het zoeken. Onze dochter had ook periodes waarin ze af en toe wat meer dronk. Als het echt niet meer te houden was en we (ver) over de max heen kwamen deed ik nog wel eens meer water in de fles, zodat ze wel een verzadigd gevoel had na de fles.

Gast
Gast

Bericht  Ayla zo 29 jan 2012 - 0:52

Maar hoe moet ik dan op de opvang doen dan? Thuis zal dat wel lukken (alhoewel ik er zelf helemaal gek van wordt, maar goed, dit is ook niet echt bevordelijk voor de sfeer) Terug naar 4 flessen van 210+7 zie ik ook nog niet echt gebeuren, maar denk wel dat ze echt nog meer honger heeft... Ik ga nu sowiezo even de volgende 2 flessen 10 of 20 cc meer water indoen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  Teddyaapje zo 29 jan 2012 - 0:57

Op de opvang kunnen ze ook op verzoek voeden lijkt me. Ging hier met T. altijd prima.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Ayla zo 29 jan 2012 - 1:03

Ja doen ze ook hoor, maar ze waren ook wel heel blij toen ik zei dat ze al een schema had, dus vandaar. Zal is nadenken over het voeden op verzoek, ik ben daar mee gestopt omdat ik er knettergek van werd, en zij daardoor ook. Zal ook het cb even bellen wat hun adviseren, maar ik wil nog niet beginnen met bijvoeding dus als ze dan aanraden moet ik toch wat anders...
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 1:22

Bij voeden op verzoek geef je een flesje bij een hongersignaal (huilen, smakken, handjes naar de mond), wij gaven eerst altijd een flesje van 90cc, als ze meer honger had maakten we wat bij. Als ze aan 90 cc genoeg had, kwam ze vaak na een uurtje of twee weer, als ze 180 of 200 cc had, was ze langer verzadigd. Het is even goed opletten in het begin, maar daarna is het zó makkelijk. Huilen? Hop: fles erin Laughing
Onze gastouders hebben ook altijd op verzoek gevoed, ik had een lijstje met hongersignalen en hoe ze meestal ongeveer uit kwam en dat is altijd goed gegaan. Veel kun je niet verkeerd doen, bij voeden op verzoek. Het is met flesvoeding alleen even opletten of je niet over de max. heen komt. In het begin even zoeken, maar na een paar dagen weet je wel op welke hoeveelheid je kind per dag ongeveer uitkomt en aan de hand daarvan kun je beslissen om bijvoorbeeld wat meer water in de fles te geven.

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 zo 29 jan 2012 - 1:58

Ayla, zou het ook niet met het 4 maandensprongetje te maken kunnen hebben? Hier is Lotte afgelopen week ook een beetje van slag geweest, één keer 's nachts wakker, en voor de rest vaak weer voor 6 uur. Als het dan lukte om 6 keer op een dag te voeden kwam ze de dag erop weer wel op de normale tijd, vanmorgen was het zelfs weer half 9.
Ik zou denk ik ook even proberen op verzoek te voeden, als het over een week of 2, 3 niet verbeterd kun je weer verder kijken.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Annie24 zo 29 jan 2012 - 2:12

Rejoy. schreef:met bijvoeding beginnen heeft echt nog geen nut, de hoeveelheid die ze dan zou eten stilt echt de honger niet.

Zelf zou ik een tijdje volledig op verzoek geven, misschien is ze wel naar een ander ritme aan het zoeken. Onze dochter had ook periodes waarin ze af en toe wat meer dronk. Als het echt niet meer te houden was en we (ver) over de max heen kwamen deed ik nog wel eens meer water in de fles, zodat ze wel een verzadigd gevoel had na de fles.

+1

Over het komen voor een flesje 's nachts: ik snap helemaal dat dat voor jou niet leuk is, maar als ze dat op dit moment nodig heeft om in haar eigen ritme te komen kan je dat toch echt het beste doen. Y. heeft ook periodes gehad dat hij opeens 's nachts weer kwam en nu nog heeft hij af en toe een nacht dat hij niet doorslaapt en dat pas wel doet als hij een flesje/iets te drinken heeft gehad.

Er zijn genoeg kindjes die heel lang een nachtfles krijgen, maar misschien is het bij jullie gewoon even tijdelijk.

Je moet maar zo denken: (bijna) alles is een fase Laughing

Oja...wij maakten ook vaak een fopfles: 1 schepje voeding met 120 of 150cc water ofzo. Maar dat was meer omdat Y. tot een week of 3 terug geen ander vocht dan zijn fles dronk en daardoor kreeg hij toch genoeg vocht binnen buiten zijn echte flessen om. Nu zit je al aan de max, maar als je gaat voeden op verzoek en je hebt nog wat ruimte kan je dat misschien ook proberen. Water geeft ook een vol gevoel namelijk.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Ayla zo 29 jan 2012 - 4:18

Even snel via mn telefoon, heb net 200 cc water en 6 scheppen gegeven, dus 20 cc meer, die ging ook op. Was wel een halfuurtje te laat (voeding vergeten mee te nemen, dus moest nog ff terug om dat thuis te halen :$) maar dus even afwachten hoe het straks om 7 uur/half 8 gaat. Hier zeggen ze ook met 4 mnd mag je aan bijvoeding beginnen... Dacht het toch niet, ik wacht echt tot 6 mnd. Mja das een andere discussie haha. Laat vanavond nog wel ff weten hoe het ging.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  Ayla zo 29 jan 2012 - 4:24

Als ze 's nachts voor een voeding komt krijgt ze die wel gewoon hoor, ga dan geen uren rekken met een speen... Alleen als ze meteen weer in slaap valt met de speen maak ik geen fles.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  Novalee zo 29 jan 2012 - 5:51

Volgens mij valt rijstebloem ook onder bijvoeding maar dat even terzijde smile.

Persoonlijk zou ik ook een paar dagen (niet maar 1 dag) op verzoek gaan geven om te kijken hoe ze dan uitkomt. Hier heeft dat ook gewerkt, wij hadden het omgekeerde probleem. N. kreeg altijd op verzoek, op de laatste fles na. Ze dronk overdag uit zichzelf te weinig (nog geen 800ml bij 6 maanden en ruim 6,5 kg) waardoor we haar altijd rond 23:30 nog een fles gaven om te voorkomen dat ze midden in de nacht zou komen. Gevolg was dat ze de ochtendfles steeds slechter ging drinken waardoor ze de rest van de dag ook uit haar eigen ritme was. Pas had ze een keer een dag dat overdag amper had geslapen en ze om 20:00 uur aan de nacht begon maar net onder de 800 zat. We hebben haar toen niet wakker gemaakt en mevrouw heeft gewoon doorgeslapen tot 8 uur de volgende ochtend en toen dronk ze zo 230ml en kwam ze de rest van de dag keurig uit qua hoeveelheid die ze "moet" drinken en begon ze weer om 20:30 aan de nacht.

Je schrijft dat je gek wordt van voeden op verzoek, maar waarom precies? Een hongerig kind een half uur afleiden omdat het nog geen tijd is om te eten lijkt me ook geen prettig idee. Daarnaast, dan heeft ze al een half uur honger dus gaat die fles wel leeg. Als je zelf heel erg honger hebt maar nog een tijd wacht met eten dan eet je ook meer dan je had gedaan als je meteen bij de eerste honger iets had gegeten. Als ze zelf haar ritme gaat bepalen heb je best kans dat ze dezelfde hoeveelheid blijft drinken maar verspreid over meer flessen. Overigens is het niet opmerkelijk dat ze het geen 4 uur redt tussen twee voedingen, dat lukt N. ook niet. Haar nichtje van ook 6 maanden zit ook nog om de drie uur.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  PapillonRose zo 29 jan 2012 - 7:06

Wat misschien ook nog kan (na alle andere tips eerst te proberen) is 5 flessen van 210+7. Dan krijgt ze officieel iets teveel FV naar binnen, dus dat zou ik dan wel alleen in overleg doen. Hier had ik namelijk met 4 maanden hetzelfde probleem en de kinderarts adviseerde om het zo op te lossen. En het ging ook niet elke dag helemaal op, de ene keer wel en de andere keer niet. Dan was het niet zo'n probleem volgens de kinderarts, zolang ze niet wekenlang elke dag het allemaal op dronk. Was ze dat wel gaan doen dan had de kinderarts gezegd dat ik dan wel beter met bijvoeding kon beginnen, maar dat dan wel als laatste optie. Gelukkig is dat hier niet nodig geweest. Ben uiteindelijk met iets meer dan 5 maanden begonnen met bijvoeding, ook de termijn die ik in mijn hoofd had om te gaan beginnen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud