Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Amber proof recepten

3 plaatsers

Ga naar beneden

Amber proof recepten Empty Amber proof recepten

Bericht  Lavendel wo 25 jan 2012 - 2:45

Er zijn hier veel meiden die eten naar de ideeen van Amber Albarda. Misschien is het een leuk idee om recepten/ideeen/tips te delen hier?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amber proof recepten Empty Re: Amber proof recepten

Bericht  Inge wo 25 jan 2012 - 7:52

pc op mijn werk is erg traag, dus lukt even niet om meer recepten te plaatsen.
Heb afgelopen periode het 1 en ander verzameld aan recepten omdat ik na het shaken over wil op amber in combi met minder koolhydraten eten.

Courget in plakken snijden om en om bakken in olijfolie, dan op een bord, peper en zout erop en klaar. Nog lekkerder is om er wat feta / geitenkaas over te strooien.

Courgette in dunne plakken, gegrild in grilpan. Beetje Herbemare erop.

Brood insmeren met smeerbare geitenkaas of honingmosterd, plakken courgette erop, rucolasla erop

Avocado, kipfilet (beter zelf gemaakte kip), sla, tomaat, herbemare

Mousse maken van avocado en smeerbare geitenkaas of Hüttenkäse, beetje citroen en kruiden erdoor. Afmaken met tomaat en komkommer

De courgette pannenkoekjes uit het boek met banaan er door

cranberrycurry
kip bakken met ui, knoflook, currypoeder, tomaat, citroensap, paar lepels cranberry-bosbesjam van st. Dalfour (suikervrij, op basis van alleen fruit!), kruidnagel, laurierblad.
Erbij gekookte gierst.

Wat sites/recepten die ik had opgeslagen
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=626090&rq=ansjovis&lp_sortProperty=rating&course=hoofdgerecht

http://www.101cookbooks.com/archives/double-broccoli-quinoa-recipe.html

http://chocolateandzucchini.com/archives/2011/05/homemade_oat_milk.php

Laatst aangepast door Inge op do 26 jan 2012 - 4:39; in totaal 1 keer bewerkt
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Minx wo 25 jan 2012 - 8:01

Mijn lunch was zeker amber proof :p.

Speltbrood met roomboter, sla en een gekookt ei.

Verder heb ik nog een amber proof taart gehad van het weekend maar daar moet inkjet recept nog van vragen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Inge do 26 jan 2012 - 5:59

Ik had deze recepten nog in een bestandje staan... her en der verzameld

Lasagne.
Tomatensaus met courgette en wortelen, uitje, knoflook en kruiden. Lang laten pruttelen, dan door de blender. En klein beetje gehakt bakken met kastanjechampignons. De saus erbij en dat met spelt lasagnebladeren in een overschaal. Beetje parmezaanse kaas erover voor de lekkere smaak

Rijstsalade
Rijst, kikkererwten, half blikje tonijn, tomaat, komkommer, evt wat sla, schepje hummus, lepeltje olie en dan wat peper en zout.

Advocadoprakje
1/2 avocado fijn prakken met geitencreme en wat kruiden.

eieren met avocado tot een smeerbaar geheel mengen, wat tomatenblokjes, pijnboompitjes en kruiden erdoor

Champignonragout
uitje fruiten, kipfilet aanbakken, champignons erbij. Geitenroomkaas erbij
Lekker met zilvervliesrijst

Curry
bio-madras currypasta met rode peper, citroengras, rode paprika, ui, knoflook, verse tomaten, yoghurt, cashewnoten, halve mango,
Eventueel eerst kip bakken
Lekker met zilvervliesrijst

Recept voor 4 personen:
2 uien snipperen en bakken, 1 rode paprika en een halve groene paprika snijden en bakken, 1 doosje champignons snijden en meebakken.
Als alles geslonken is: een flinke scheut wodka en even door laten pruttelen. Dan bouillonblokje erbij, eetlepel paprikapoeder, eetlepel chilipoeder, teentje uitgeperste knoflook, paar druppels worcestersaus en tabasco erbij, beetje zout en witte peper en een blikje tomatenpuree (groot blikje)
Daarna, als het lekker warm is, beetje sojaroom, tot het een mooie oranje kleur heeft.
(kan met kip of biefstuk)

Kipcolombo
400-600 gram kipfilet in reepjes
2 el olie
1 teentje knoflook (versgeperst of potje)
2 volle tl kerriepoeder of colombopoeder
0,5 tl gemalen komijnzaadjes
3-4 dl kokosmelk
300/400 gr verse spinazie (of vries)
4 el geraspte kokos

Bak de kip 4 minuten bruin in de olie. Voeg knoflook, kerrie, komijn en kokosmelk toe en laat 5-8 minuutjes pruttelen. Roer de spinazie erdoor en laat de blaadjes slinken in de saus. Rooster de kokos even in een droge pan. Op smaak brengen, evt.saus binden en de kokos over de schotel strooien. Lekker met rijst.

Ui en teentje knoflook met een paar tomaatjes in de wok. Beetje gekruid met herbamare, komijn en peper.
Een paar wortels in dunne plakjes en een paar handen verse spinazie erbij.
Handje mungbonen en rijst uit de koelkast erdoorheen. Even laten pruttelen...

hummus
150 gram kikkererwten (wellen en koken)
24 gram citroensap
60 gram water
30 gram olijfolie
20 gram sesamzaadjes
teentje knoflook (niet te groot)

De heleboel gemixt met de staafmixer, je hebt nu een glad basispapje. Even proeven of je de structuur glad genoeg vind. Ik heb gemerkt dat de knoflook behoorlijk aanwezig is, dus als je er niet van houd achterwege laten.

In alle recepten hadden ze het over verschillende kruiden. Dus ik dacht als ik nu een basispapje maak dan kan ik elke keer wat andere kruiden toevoegen. 's avonds als dipje voor komkommer oid heb ik vast zin in een ander smaakje dan voor op brood tussen de middag.

Ik heb nu een kwart van de massa in een apart bakje gedaan en er bio-kruidenboter-kruiden ingedaan, best lekker, maar de knoflook overheerst te veel, dat komt omdat die ook al in de hummus zat en ook in de kruidenmix.

http://www.de-ruijsbroekjes.com/?p=646

2 kop gemalen havermoutvlokken
1 kop quinoavlokken
1 kop gemalen amandelen
1/2 kop kokend water, 1 el kokosolie erin.
Véél kaneel (derde tot half potje) en evt beetje andere kruiden: kardamom, kruidnagel, nootmuskaat, witte peper, anijszaad, korianderpoeder, gemberpoeder (speculaaskruiden).
Snufje zout
Droge ingrediënten in een grote schaal door elkaar mengen, daarna onderstaande ingrediënten toevoegen:
1 fijn geraspte wortel
1-2 grof geraspte appels
3-4 appels in stukjes
3 el (naar smaak) honing (of in plaats daarvan bijv. vermalen dadels/ abrikozen)
Evt wat citroensap
4-5 eieren
Alles goed kneden, in een taartvorm doen (26 cm) en een beetje aanduwen.
1 uur in oven, eerst vrij laag 150 graden, daarna wat hoger, 170-180. Evt. wat langer in de oven of in de oven laten staan als oven uit is. Af laten koelen. Ik eet een kwart 'taart' als lunch.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud