Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik ruik...

+10
Pluk
TNMN
Rumble
Schaapke
Sterre
Lynn_
smooch
tayce
SoGood
Tullow
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ik ruik... Empty Ik ruik...

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 4:40

En of! Soms is het wel raar wat ik ruik hoor. Zo rook ik op mijn oude werk al dat mijn collega er aan kwam. Hij had altijd een zeer prettige luchtje Very Happy. Dan zei ik 'Oh, xxx is er weer' en keken mijn collega's raar op als hij dan een paar seconde later zijn gezicht om de hoek stak haha Very Happy.

Soms ruik ik ook mensen die er niet zijn. Tenminste, de geur die bij die mensen hoort. Ik ruik niet iedereen overigens maar sommigen zijn voor mij gewoon erg herkenbaar. Ooit had ik mijn kussen bij iemand liggen en kreeg ik hem een dag later terug. Toen zei ik 'je hebt er op gelegen'. Hij zei van niet maar ik rook toch echt van wel. Hij had er een kwartiertje opgelegen bekende hij toen haha!

Ik ruik ook andere dingen. Zo had ik in Namibie zo'n smerige kaas gegeten dat ik nog misselijk wordt als ik er aan denk. En ik weet niet wat ik met mijn handen gedaan heb (was opgehangen, brood gemaakt met worst en meer niet) maar ze ruiken er naar. Gadver!

Ik vind het wel apart dat ik zulke specifieke geuren weet te onthouden. Meer mensen die dit hebben?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ruik... Empty Re: Ik ruik...

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 4:45

Ja ik heb dat ook. Ik vraag heel vaak aan mijn vriend: ruik je dat? En dan is zijn standaardantwoord: nee, wat dan? Haha :P Ik ruik trouwens ook vaak "herinneringen". Dan weet ik dat het me doet denken aan een bepaald moment maar vaak weet ik niet precies wat het moment was. Ik ruik soms ook de geur (parfum) van een overleden vriendin van mijn moeder (ook als ik gewoon alleen binnen zit?).


Laatst aangepast door Darcy op vr 7 jan 2011 - 4:48; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ruik... Empty Re: Ik ruik...

Bericht  Tullow vr 7 jan 2011 - 4:46

Wat leuk!
Ik heb dat echt totaal niet. Als mijn vriend kookt vraagt ie wel eens of ik wil ruiken, dan heeft ie er kruiden ofzo door heen gedaan. Ik ruik dat écht niet!
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ruik... Empty Re: Ik ruik...

Bericht  SoGood vr 7 jan 2011 - 4:47

Ik heb dat ook, vandaag ging ik mijn handen wassen en toen rook ik carnaval. Question

Toen ik er over na ging denken rook de zeep naar dat verfspul of glitters wat je in je haren spuit. Wij deden dat met carnaval altijd, vandaar. Best cool eigenlijk.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ruik... Empty Re: Ik ruik...

Bericht  tayce vr 7 jan 2011 - 4:47

ja ik heb dat ook heel sterk. Ik weet zelfs nog hoe mensen van vroeger roken en kan dat ook helemaal voor de geest halen. Ook kan ik met eten enzo al ruiken wanneer iets bijna gaat aanbranden of wanneer iets gaar is.

Moet ik er wel bijzeggen dat ik erg slecht hoor waardoor mijn reukzintuig wat sterker ontwikkeld is.
tayce
tayce
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 63
Punten : 68
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ruik... Empty Re: Ik ruik...

Bericht  smooch vr 7 jan 2011 - 4:49

Darcy schreef:Ja ik heb dat ook. Ik vraag heel vaak aan mijn vriend: ruik je dat? En dan is zijn standaardantwoord: nee, wat dan? Haha :P Ik ruik trouwens ook vaak "herinneringen". Dan weet ik dat het me doet denken aan een bepaald moment maar vaak weet ik niet precies wat het moment was. Ik ruik soms ook de geur (parfum) van een overleden vriendin van mijn moeder (?).

Dat heb ik ook. Dan ruik ik een bepaalde geur en dan moet ik bijv. aan mijn oma denken.
Ik heb ook geuren die ik inderdaad niet kan plaatsen maar ik weet dat ik ze eerder ergens heb geroken...van een bepaalde plek waar ik eerder ben geweest ofzo.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ruik... Empty Re: Ik ruik...

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 4:50

Jaa precies, dat laatste heb ik ook. Een soort van deja ruik :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ruik... Empty Re: Ik ruik...

Bericht  Lynn_ vr 7 jan 2011 - 4:50

Jep, ik ruik ook heel vaak herinneringen en niemand kan ongemerkt een scheet laten bij mij in de buurt want ik ruik alles! Niet altijd even fijn :-(. Ik ruik trouwens ook altijd aan mijn eten/drinken voordat ik er aan begin.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ruik... Empty Re: Ik ruik...

Bericht  SoGood vr 7 jan 2011 - 4:51

Darcy schreef:Jaa precies, dat laatste heb ik ook. Een soort van deja ruik :P

Ik liep pas de peuterspeelzaal in van mijn neefje, wauw dat bracht me helemaal naar mijn eigen ini mini jeugd terug. Bizar eigenlijk, en waarom ruiken al die basisscholen en peuterspeelzalen naar elkaar?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ruik... Empty Re: Ik ruik...

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 4:52

Sogood schreef:
Darcy schreef:Jaa precies, dat laatste heb ik ook. Een soort van deja ruik :P

Ik liep pas de peuterspeelzaal in van mijn neefje, wauw dat bracht me helemaal naar mijn eigen ini mini jeugd terug. Bizar eigenlijk, en waarom ruiken al die basisscholen en peuterspeelzalen naar elkaar?

Haha die ruiken altijd naar gymschoenen en pindakaas vind ik :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ruik... Empty Re: Ik ruik...

Bericht  smooch vr 7 jan 2011 - 4:53

Darcy schreef:Jaa precies, dat laatste heb ik ook. Een soort van deja ruik :P

Juist!
Een bepaalde geur deel ik met mijn zus, dan ruiken we soms de oma van mijn vader die al heel lang is overleden. Als we dat ruiken hoeven we alleen maar naar elkaar te kijken. Heel vreemd.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ruik... Empty Re: Ik ruik...

Bericht  Sterre vr 7 jan 2011 - 4:53

Leuk is dat ja! Ik ruik soms ook iets wat me aan de vakanties in Zwitserland van vroeger deed denken. Het pension daar rook altijd wat apart. Bij binnenkomst naar zweetsokken, iedereen deed daar altijd z'n bergschoenen uit ;-), maar verder juist wel lekker.

Als kind heb ik ooit een medicijn moeten gebruiken met een neppe kersensmaak. Sindsdien vind ik die geur echt zooo vies! Terwijl ik kersen heel lekker vind.

Ook ruik ik soms nog een luchtje of een deo wat een klasgenoot op de middelbare school droeg waar ik toen verliefd op was. Ik weet nog steeds niet welk luchtje het precies is.

Ik weet niet of ik echt een hele goede neus heb, maar sowieso wel sterke associaties met geuren. Er komt vaak een hele sfeer of een heel gevoel naar boven, echt grappig.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ruik... Empty Re: Ik ruik...

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 4:57

Dat heb ik ook. Zo rook het op het kantoor van mijn oude baas precies naar mijn overleden oom, die geur kan ik nu ook nog zo weer naar voren halen en zal ik volgens mij altijd blijven herkennen. En ik kreeg ooit in het vliegtuig een heel smerig toetje, ook die geur kan ik nu zo weer naar voren halen.. Daar kan ik ook nu nog weer misselijk van worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ruik... Empty Re: Ik ruik...

Bericht  Schaapke vr 7 jan 2011 - 4:57

Herinneringen en geur zijn toch ook in je hersenen aan elkaar gekoppeld?
Ik heb dat met een geurtje van Ambi Pur. Toen mijn vader opgenomen was op de afdelingen waar ze veel doen met stoma's, hadden ze ook een geurtje van Ambi Pur hangen, sinds ik op die afdeling geweest ben, doet me dat geurtje altijd denken aan die ziekenhuis-periode van mijn vader....

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ruik... Empty Re: Ik ruik...

Bericht  SoGood vr 7 jan 2011 - 5:00

Bah, ik heb ook nare herinneringen aan het Ambi Pur-luchtje.. Wij hadden altijd zo'n paars dingetje van Ambi Pur in het toilet hangen, tot ik een keer te diep in het glaasje had gekeken en dus de hele nacht heb zitten overgeven. Als ik dat weer ruik word ik misselijk!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ruik... Empty Re: Ik ruik...

Bericht  Rumble vr 7 jan 2011 - 5:02

Heel herkenbaar! Leuk dat je dat kunt van dat kussen. Dat had ik waarschijnlijk weer niet geroken en dat van die collega in aantocht al helemaal niet. Zelf rook ik gisteren in onze keuken ineens een aparte geur en toen zei ik tegen mijn vriend: "Hee, het ruikt hier naar Gamma." Heel raar en hij rook het ook en herkende het ook als de Gamma hahaha. Datzelfde vind ik met ziekenhuis, ook zo'n aparte geur.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ruik... Empty Re: Ik ruik...

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 5:02

Ik heb dat ook heel sterk. Niet alleen met personen maar inderdaad ook met herrinneringen. Als ik bijvoorbeeld het geurtje ruik wat ik mijn moeder had gegeven op moeder dag, die ze vaak droeg toen ze opgenomen was in een psychiatrische inrichting, dan komt dat gevoel wat ik toen had ook helemaal naar boven. Net als het luchtje wat mijn vriend droeg toen we elkaar net leerden kennen. Als hij dat nu draagt, komt dat gevoel van toen helemaal boven, heel gek!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ruik... Empty Re: Ik ruik...

Bericht  TNMN vr 7 jan 2011 - 5:20

Leuk is dat inderdaad, mijn vriend had het daar pas over (hij studeert psych.). Het schijnt dat als je bijvoorbeeld iets ruikt terwijl je studeert en als je dan bij het examen dezelfde geur ruikt, dit helpt met het herinneren van feiten die je hebt geleerd. Onbewust natuurlijk, daarom doe ik altijd hetzelfde luchtje op als ik studeer en als ik dan het examen maak, je weet maar nooit Wink

Ik denk dat ik ook een sterk ontwikkeld reukorgaan heb :P Ik ruik echt alles en kan ook beter geuren herinneren dan bijvoorbeeld namen of gezichten.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ruik... Empty Re: Ik ruik...

Bericht  Pluk vr 7 jan 2011 - 5:27

Heel herkenbaar!
Ik ruik ook vooral herinneringen. Ons huis is een oud huis wat wij volledig aan het restaureren zijn, maar op sommige plekjes ruik ik nog de geur van toen we het huis kochten en dat wil ik dan ook eigenlijk zo lang mogelijk 'vast houden'. Mijn vriend vind het maar stinken en hij wil die geuren dan juist weg halen Evil or Very Mad
Geuren doen mij ook vaak aan personen denken. Geurtjes als parfum kan ik dan weer niet thuisbrengen en benoemen, als iemand hetzelfde geurtje op heeft als ik bijvoorbeeld dan weet ik niet dat het hetzelfde geurtje is.
Daaruit kan ik denk ik wel concluderen dat ik geuren vooral koppel aan herinneringen en dat ik de geur an sich niet zo interessant vind.
Pluk
Pluk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 95
Punten : 102
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ruik... Empty Re: Ik ruik...

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 5:32

Ik heb dat met zonnebrand en douchgel die ik op vakantie gebruik. Soms ruik ik zomaar het huis van mijn oma in istanbul en pasgeleden moest ik eventjes huilen omdat ik kleren had gekregen die nog bij mijn ouders thuis lagen en die rook naar mijn moeders wasmiddel/mijn kamertje.

Geuren brengen me echt hele fijne herinneren..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ruik... Empty Re: Ik ruik...

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 6:39

Dat met dat kussen heb ik ook. Ik merk het meteen als er iemand anders op heeft gelegen, en dat vind ik dan een beetje 'vies'. Embarassed Ik heb het liefst dat er niemand anders op mijn kussen ligt dan ik..

Als ik op stage ben heb ik het ook. Dan ruik ik dat houten speelgoed en dan gaan mijn gedachten altijd terug naar de basisschool. En met sommige deo's of parfums denk ik aan vroegere tijden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ruik... Empty Re: Ik ruik...

Bericht  Roze Roos vr 7 jan 2011 - 10:24

Ik herken het volledig! Vooral met geuren die gekoppeld zijn aan een herinnering of persoon!
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ruik... Empty Re: Ik ruik...

Bericht  NerdChic vr 7 jan 2011 - 11:42

Ik ben heel goed in ruiken en raad ook altijd vaak de goeie geur.
En heb het ook veel met herinneringen of personen. Heel grappig eigenlijk.
Sommige luchtjes doen mij aan mijn overleden oma denken.
NerdChic
NerdChic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 413
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ruik... Empty Re: Ik ruik...

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 11:45

Ik ruik met name nu de kattenbak. Die ga ik nu dan ook verschonen.

Maar ik heb ook een gevoelige neus. Net als Darcy ruik ik ook wel herinneringen en ik ben wel gevoelig voor geur. Helaas krijg ik ook snel hoofdpijn van geur, van sommige parfums bijvoorbeeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ruik... Empty Re: Ik ruik...

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 11:54

Wat Darcy zegt heb ik ook, dat ik herinneringen ruik als het ware. Een bepaald geurtje wat ikzelf of iemand anders toen droeg, de geur van schoolboeken, een bepaald schoonmaakmiddel, verse bloemen etc... Doet me dan weer terug denken aan een bepaalde tijd of een momentopname.

Ik kan ook vaak aan het geluid wat iemand maakt horen wie er aankomt; zo hoorde ik vroeger thuis altijd of het mijn moeder, stiefvader, broertje of zusje was die de trap opkwam. Ze liepen allemaal anders. Heel grappig!





Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ruik... Empty Re: Ik ruik...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum