Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke goede doelen?

+35
Liz
Bliss
Caroow
Arwyn
Sarah1985
Sweety
rapa nui
Antibes
bolus26
Error
Rizzo
Lady Starstruck
mzcharlotte
Chocoholic
Suus
Ibbeltje
TukTuk
Mint
ekiaam87
Snoopy
Alex
Printje
Caribbeanlover
Lady4
Minx
Susan
Jeanette
Zininzon
Aziraphale
Sorella
Zora
PluDan
Roza
Linnie1985
Rush
39 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Welke goede doelen? - Pagina 2 Empty Re: Welke goede doelen?

Bericht  Snoopy vr 20 jan 2012 - 22:29

Ik steun al jaren warchild en ben lid van de postcodeloterij en bankgiroloterij die ook goede doelen steunen.
In het verleden heb ik ook Oxfam Novib gesteund, maar die bleven naast post sturen (doet warchild ook), ook regelmatig bellen met de vraag of ik niet nog meer wilde doneren. Volgens mij gaf ik 5 euro per maand of zo als arme student, dus na het zoveelste telefoontje heb ik gezegd dat moe werd van dat gezeik en heb ik het opgezegd.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke goede doelen? - Pagina 2 Empty Re: Welke goede doelen?

Bericht  ekiaam87 vr 20 jan 2012 - 23:01

Serious request en Villa Joep zijn de vaste doelen.
Daarnaast speel ik mee met de vriendenloterij en steun ik daarmee nu nog kinderhulp (ga veranderen naar de plaatselijke sportvereniging)
Ik geef altijd bij deur collectes.
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Voorschoten

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke goede doelen? - Pagina 2 Empty Re: Welke goede doelen?

Bericht  Mint vr 20 jan 2012 - 23:47

Wnf en dierenbescherming.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke goede doelen? - Pagina 2 Empty Re: Welke goede doelen?

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 23:53

Wnf
Dierenbescherming
Help (gaat naar meerdere projecten) http://www.stichtinghelp.nl/
Proefdiervrij
Wakker Dier
GroenLinks

En naar de bovenste 5 gaat allemaal maar iets van rond de 2 euro. Maar alle kleine beetjes helpen. Vind ik dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke goede doelen? - Pagina 2 Empty Re: Welke goede doelen?

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 23:53

Kinderdorpen, KIKA en KNWF.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke goede doelen? - Pagina 2 Empty Re: Welke goede doelen?

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 23:55

Dierenbescherming.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke goede doelen? - Pagina 2 Empty Re: Welke goede doelen?

Bericht  TukTuk vr 20 jan 2012 - 23:59

Als er een collecte aan de deur komt (gebeurd zelden), dan geef ik wel altijd wat, hoeveel ik geef is afhankelijk van het doel en hoeveel ik op dat moment in huis heb, dit ligt dan tussen de 50 cent en 2 euro. Maar ik steun niet maandelijks een goed doel, puur omdat ik het geld op dit moment wel beter kan gebruiken en niet vast wil zitten aan 1 bepaald doel.
Ben toch altijd bang dat het geld niet goed terecht komt en irriteer me aan het feit dat er vaak ook een minimaal bedrag is wat je moet doneren.

Edit: ik heb in het verleden vaak ook zelf collectes gelopen, ben hiermee gestopt omdat ik door de weeks niet meer thuis in NL ben en collecteren dus niet gaat. Alleen in de vakanties, maar dan moet maar net het doel wat ik wil steunen in die weken de collecte houden.
Heb enkele jaren voor de KWF kankerbestrijding gelopen, 1 of 2 jaren voor de brandwonden stichting, 1 jaar voor stichting van het gehandicapte kind en 2 jaar voor de dierenbescherming.


Laatst aangepast door AngelNyn op za 21 jan 2012 - 0:04; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke goede doelen? - Pagina 2 Empty Re: Welke goede doelen?

Bericht  Ibbeltje za 21 jan 2012 - 0:01

Ik steun de Nierstichting door de coördinator hier te zijn van het dorp waar ik moet zorgen voor de collectantes, collectebussen etc.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke goede doelen? - Pagina 2 Empty Re: Welke goede doelen?

Bericht  Suus za 21 jan 2012 - 0:11

Ik steun niet structureel een goed doel, omdat ik geen zin heb om elke maand geld van mijn rekening af te laten schrijven. Ik geef wel altijd bij collectes aan de deur of doe mee aan acties, zoals Serious Request.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke goede doelen? - Pagina 2 Empty Re: Welke goede doelen?

Bericht  Caribbeanlover za 21 jan 2012 - 0:31

Yasmin en Rush, jullie hebben wel een punt. Een tijd geleden was het in het nieuws dat het geld van bepaalde goede doelen voor een te klein deel ook echt werd besteed waar het voor bedoeld was.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke goede doelen? - Pagina 2 Empty Re: Welke goede doelen?

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 0:32

Geen een.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke goede doelen? - Pagina 2 Empty Re: Welke goede doelen?

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 1:30

KWF Kankerbestrijding. Dit vind ik een belangrijk doel, ken te veel mensen in mijn omgeving die hieraan lijden of hebben geleden. Ik heb ook nog Goed Hart Voor Dieren gesteund, maar daar ben ik mee gestopt. Heb het zelf niet meer zo heel breed op het moment dus moest een keuze maken, en dat is KWF geworden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke goede doelen? - Pagina 2 Empty Re: Welke goede doelen?

Bericht  Sorella za 21 jan 2012 - 2:18

Caribbeanlover schreef:
Sorella schreef:Ik steun nu alleen nog proefdiervrij. Eerst steunde ik ook nog IFAW en WSPA en nog een paar dierendoelen maar toen ik m'n paard kocht had ik daar geen geld meer voor Welke goede doelen? - Pagina 2 394967 Heb toen de keuze voor Proefdiervrij gemaakt, ik moest er van mezelf toch wel eentje houden.



Houd je je ook strikt aan wat je gebruikt aan make up, shampoo ed?

Ja, heb de lijst van Proefdiervrij ook gewoon in m'n portomonnee zitten!
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke goede doelen? - Pagina 2 Empty Re: Welke goede doelen?

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 2:44

Susan schreef:Ik geef niet maandelijks aan goede doelen, ik geef soms wel als er een actie is. Laatste keer was Serious Request.

Ik ook, of wel eens familie die hardloopt voor het goede doel, die sponsor ik dan. Aan de deur geef ik ook, weet niet eens welke doelen, ik durf gewoon geen nee te zeggen haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke goede doelen? - Pagina 2 Empty Re: Welke goede doelen?

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 2:49

Ik geef alleen aan collectes aan de deur. Voor de rest niks.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke goede doelen? - Pagina 2 Empty Re: Welke goede doelen?

Bericht  Chocoholic za 21 jan 2012 - 3:14

Ik geef maandelijks aan het WNF en Stichting Dierenlot + ik geef altijd aan collectes aan de deur.
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke goede doelen? - Pagina 2 Empty Re: Welke goede doelen?

Bericht  mzcharlotte za 21 jan 2012 - 4:01

Rush schreef:Daarnaast spek je bij zoveel doelen de rekening van de directeur, no thanks.

Ieder moet voor zich weten of hij/zij wel of geen goed doel wilt steunen, maar dit soort reacties krijg ik altijd een beetje kriebels van. Als het goed is, met name de grotere organisaties, geven een jaarverslag uit waarin staat hoe geld wordt uitgegeven. Ik kan nu de Q&A van "mijn" organisatie even niet vinden, maar ik mee dat het 1% was van elke euro die wordt gegeven die naar salarissen (algemeen dus) ging. De organisatie waar ik vrijwilligerswerk voor doe, krijgt geen geld in een pot van de overheid met de woorden "succes ermee!", maar krijgt hier en daar wel overheidssteun voor bepaalde projecten. Voorwaardelijk is dat ze wel uitzetten hoe ze het geld (gaan) spenderen.

Overigens ben ik ook van mening dat een goede directeur niet per definitie goedkoop kan zijn. Voor zo'n grote organisatie draagt zo'n vrouw/man een enorme verantwoording, 24/7. Een directrice waar ik voor heb gewerkt, heeft ten opzicht van haar baan in de zakenwereld een enorme concessie gedaan om zo'n grote NGO te gaan leiden. Ik zeg niet dat ze het nu voor het minimumloon doet, maar als ze voor het geld had gedaan had ze niet naar deze NGO gegaan. In datzelfde kantoor werden artikelen tot in den treure hergebruikt en al het overwerk dat werd gedaan, werd niet uitbetaald en de meeste mensen deden ook niet moeilijk om de tijd terug te krijgen. We hadden een beleid dat we voor de hoge piefen van hoofdkantoor geen luxe hotels boekten, ik heb toen iemand met Easyjet naar een meeting gestuurd (met enkel handbagage). Van die mensen werd ook verwacht dat als ze luxer wilden zitten dan basic, dat ze dat dan zelf betaalden. Niet dat ze daardoor zielig zijn ofzo, maar zo'n organisatie legt hun mensen heus niet in de watten hoor. Geen bedrijfsfeestjes (want dat kun je tegenover donoren niet verantwoorden), het kerstfeest werd door middel van kaartverkoop en donaties van bedrijven die ruimte beschikbaar stelden, betaald.

Ik had het me vooraf niet kunnen voorstellen, maar de organisatie van een NGO is veel uitvoeriger dan ik ooit voor ogen had gehad. En alles moet terug te lezen zijn in een jaarverslag.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke goede doelen? - Pagina 2 Empty Re: Welke goede doelen?

Bericht  Lady Starstruck za 21 jan 2012 - 4:51

Ik geef maandelijks geld aan de WSPA. Verder steun ik geen goede doelen.

Zou ook wel zwerfhonden willen steunen. Volgens mij is dat Dutchpuppy ofzo. Maar moet ik mij nog steeds een keer lid van maken.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke goede doelen? - Pagina 2 Empty Re: Welke goede doelen?

Bericht  Rizzo zo 22 jan 2012 - 7:35

Ik geef geld aan de collecte en ik steun Stop kindermisbruik maandelijks. Dit omdat ik kindermisbruik/prostitutie verschrikkelijk vind en bij deze organisatie worden de kosten van fondsenwervende activiteiten zo laag mogelijk gehouden, zodat er meer geld naar de projecten gaat.
Rizzo
Rizzo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 209
Punten : 241
Registratiedatum : 17-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke goede doelen? - Pagina 2 Empty Re: Welke goede doelen?

Bericht  Error zo 22 jan 2012 - 7:39

Ik geef niet standaard maandelijks aan goede doelen, maar bij iedere collecte wil ik vaak wel wat geven.. Of acties in de supermarkt waar de lege flessen naartoe kunnen ed.



Edit : Ik ben wel lid van de vriendenloterij, geloof dat ik daar ook een goed doel mee steun..
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke goede doelen? - Pagina 2 Empty Re: Welke goede doelen?

Bericht  bolus26 zo 22 jan 2012 - 7:42

collectes en via de postcode loterij



verder geef ik aan warchild maandelijks een donatie, mijn man aan het WNF en samen aan sos kinderdorpen en de cliniclowns.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke goede doelen? - Pagina 2 Empty Re: Welke goede doelen?

Bericht  Antibes zo 22 jan 2012 - 7:43

Maandelijks geef ik alleen aan Oxfam novib (ooit in zo'n straatpraatje getrapt en eigenlijk vind ik mezelf niet arm genoeg om te stoppen haha).

Collectes geef ik wel altijd aan.

Verder investeer ik tijd als vrijwilliger (meerdere uren per week) voor twee goede doelen, dat vind ik ook niet bepaald onbelangrijk. =)
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke goede doelen? - Pagina 2 Empty Re: Welke goede doelen?

Bericht  rapa nui zo 22 jan 2012 - 7:45

mzcharlotte schreef:
Rush schreef:Daarnaast spek je bij zoveel doelen de rekening van de directeur, no thanks.

Ieder moet voor zich weten of hij/zij wel of geen goed doel wilt steunen, maar dit soort reacties krijg ik altijd een beetje kriebels van. Als het goed is, met name de grotere organisaties, geven een jaarverslag uit waarin staat hoe geld wordt uitgegeven. Ik kan nu de Q&A van "mijn" organisatie even niet vinden, maar ik mee dat het 1% was van elke euro die wordt gegeven die naar salarissen (algemeen dus) ging. De organisatie waar ik vrijwilligerswerk voor doe, krijgt geen geld in een pot van de overheid met de woorden "succes ermee!", maar krijgt hier en daar wel overheidssteun voor bepaalde projecten. Voorwaardelijk is dat ze wel uitzetten hoe ze het geld (gaan) spenderen.

Overigens ben ik ook van mening dat een goede directeur niet per definitie goedkoop kan zijn. Voor zo'n grote organisatie draagt zo'n vrouw/man een enorme verantwoording, 24/7. Een directrice waar ik voor heb gewerkt, heeft ten opzicht van haar baan in de zakenwereld een enorme concessie gedaan om zo'n grote NGO te gaan leiden. Ik zeg niet dat ze het nu voor het minimumloon doet, maar als ze voor het geld had gedaan had ze niet naar deze NGO gegaan. In datzelfde kantoor werden artikelen tot in den treure hergebruikt en al het overwerk dat werd gedaan, werd niet uitbetaald en de meeste mensen deden ook niet moeilijk om de tijd terug te krijgen. We hadden een beleid dat we voor de hoge piefen van hoofdkantoor geen luxe hotels boekten, ik heb toen iemand met Easyjet naar een meeting gestuurd (met enkel handbagage). Van die mensen werd ook verwacht dat als ze luxer wilden zitten dan basic, dat ze dat dan zelf betaalden. Niet dat ze daardoor zielig zijn ofzo, maar zo'n organisatie legt hun mensen heus niet in de watten hoor. Geen bedrijfsfeestjes (want dat kun je tegenover donoren niet verantwoorden), het kerstfeest werd door middel van kaartverkoop en donaties van bedrijven die ruimte beschikbaar stelden, betaald.

Ik had het me vooraf niet kunnen voorstellen, maar de organisatie van een NGO is veel uitvoeriger dan ik ooit voor ogen had gehad. En alles moet terug te lezen zijn in een jaarverslag.

Hier ben ik het wel mee eens en vind ik ook goed om hier te lezen. Ik krijg ook altijd een beetje de kriebels van dat soort opmerkingen. Het lijkt me ook dat de goede doelen ook goede mensen aan de top nodig zijn en inderdaad de salarissen klinken wel hoog maar zijn dat in vergelijking met het bedrijfsleven vaak niet. En als ik daar op kantoor zou werken bv op de administratie dan zou ik ook geen topsalaris verwachten maar wel een normaal vergelijkend salaris met andere administratieve functies. En ik denk dat veel mensen die dit punt noemen er zelf ook niet voor een minimumloon zouden gaan zitten maar ook een voor de functie normaal gebruikelijk salaris willen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke goede doelen? - Pagina 2 Empty Re: Welke goede doelen?

Bericht  Sweety ma 23 jan 2012 - 2:20

Proefdiervrij en WNF.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke goede doelen? - Pagina 2 Empty Re: Welke goede doelen?

Bericht  Rush ma 23 jan 2012 - 2:34

rapa nui schreef:

Hier ben ik het wel mee eens en vind ik ook goed om hier te lezen. Ik krijg ook altijd een beetje de kriebels van dat soort opmerkingen. Het lijkt me ook dat de goede doelen ook goede mensen aan de top nodig zijn en inderdaad de salarissen klinken wel hoog maar zijn dat in vergelijking met het bedrijfsleven vaak niet. En als ik daar op kantoor zou werken bv op de administratie dan zou ik ook geen topsalaris verwachten maar wel een normaal vergelijkend salaris met andere administratieve functies. En ik denk dat veel mensen die dit punt noemen er zelf ook niet voor een minimumloon zouden gaan zitten maar ook een voor de functie normaal gebruikelijk salaris willen.
Een normaal en gebruikelijk salaris vind ik iets heel anders dan wat je soms op het nieuws hoort/leest.

Ik wil me gewoon nergens aan binden. Als ze met een collecte langskomen dan wil ik best wel geven, maarja die komen toch niet bij ons, dus dan is het heel simpel. En dan is de kans ook nog groot dat er toch geen kleingeld in huis is.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke goede doelen? - Pagina 2 Empty Re: Welke goede doelen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum