tegelvloer in badkamer verven?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
tegelvloer in badkamer verven?
Ik weet dat het kan maar ik vraag me af of dit makkelijk gaat en het niet heel lelijk wordt. De vloer is nu echt heel erg lelijk de rest gaat wel.
Ik wil graag de badkamer vloer verven + de randjes in de badkamer (bovenkant van alle randjes zodat het meer 1 geheel wordt) Denken jullie dat dit mooi gaat worden?
Ik wil graag de kleur antraciet gebruiken. Wel een foto op zijn zij en slechte kwaliteit sorry.
Ik wil graag de badkamer vloer verven + de randjes in de badkamer (bovenkant van alle randjes zodat het meer 1 geheel wordt) Denken jullie dat dit mooi gaat worden?
Ik wil graag de kleur antraciet gebruiken. Wel een foto op zijn zij en slechte kwaliteit sorry.
Gast- Gast
Re: tegelvloer in badkamer verven?
Lijkt me moeilijk, maar ik heb er geen ervaring mee. Ik zou me goed laten adviseren bij de bouwmarkt.
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10
Niekske schreef:Lijkt me moeilijk, maar ik heb er geen ervaring mee. Ik zou me goed laten adviseren bij de bouwmarkt.
voor een goed advies zou ik eerder naar een verfspeciaalzaak gaan en niet naar de bouwmarkt..
Gast- Gast
In mijn toekomstige huis hebben ze de badkamer geverfd, en dat is niet echt mooi. Moet zeggen dat het daar wel de muren zijn en dat het met wit is gedaan, dus dat dat misschien anders is. Omdat de hele badkamer echt spierwit is zat ik er ook over te denken om de vloer antraciet te verven, maar dat is een anti-kraak huis dus het is minder erg als het lelijk is haha.
Gast- Gast
Lijkt me totaal niet mooi. Kan er geen nieuwe laag tegels overheen?
Gast- Gast
Is niet mooi, mijn moeder heeft het een keer met de keuken gedaan. We hebben het er weer allemaal af moeten krabben omdat het er echt niet uitzag.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Mijn ouders hebben een keer wandtegels geverfd, dat was echt niet mooi. Je verft dan dus ook de voegen en de hele vlakte wordt een beetje glanzend dezelfde kleur. Ik denk ook dat het snel los gaat laten omdat het zo vochtig is. Ik zou ook overwegen er een tegel overheen te plakken, als dat met de drempel gaat. Of is vinyl misschien een optie?
Gast- Gast
Bobbie schreef:Mijn ouders hebben een keer wandtegels geverfd, dat was echt niet mooi. Je verft dan dus ook de voegen en de hele vlakte wordt een beetje glanzend dezelfde kleur. Ik denk ook dat het snel los gaat laten omdat het zo vochtig is. Ik zou ook overwegen er een tegel overheen te plakken, als dat met de drempel gaat. Of is vinyl misschien een optie?
Je hebt verschillende soorten wandtegelverf. Sommigen gaan loslaten door water/vocht, maar er is ook verf waar dat niet bij zou mogen. Voor vloertegels moet je ook weer andere verf hebben dan voor de wandtegels. Ze adviseren ook om de voegen mee te verven en deze vervolgens met een kwastje opnieuw te verven in een bijpassende kleur voor het mooiste resultaat.
Maar hoe zie je dat voor je met vinyl? Vastlijmen op de tegels? Anders komt er toch allemaal vocht onder? Ben wel benieuwd. Onze nieuwe woning heeft een foeilelijke badkamer (maar vond ik de rest van de woning perfect) en dan met name de vloer (blauwe minitegeltjes) dus bij een goed idee zou vinyl best een tijdelijke optie zijn. Aangezien het een huurwonig is willen we er eerst een jaar tevreden wonen voordat we er een nieuwe badkamer ingooien.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Nois schreef:Bobbie schreef:Mijn ouders hebben een keer wandtegels geverfd, dat was echt niet mooi. Je verft dan dus ook de voegen en de hele vlakte wordt een beetje glanzend dezelfde kleur. Ik denk ook dat het snel los gaat laten omdat het zo vochtig is. Ik zou ook overwegen er een tegel overheen te plakken, als dat met de drempel gaat. Of is vinyl misschien een optie?
Maar hoe zie je dat voor je met vinyl? Vastlijmen op de tegels? Anders komt er toch allemaal vocht onder? Ben wel benieuwd. Onze nieuwe woning heeft een foeilelijke badkamer (maar vond ik de rest van de woning perfect) en dan met name de vloer (blauwe minitegeltjes) dus bij een goed idee zou vinyl best een tijdelijke optie zijn. Aangezien het een huurwonig is willen we er eerst een jaar tevreden wonen voordat we er een nieuwe badkamer ingooien.
Kan wel soort vanvinyl/ laminaat leggen in de badkamer, hier een voorbeeldje: http://www.handyfloor.nl/laminaatbadkamer.html/?gclid=CNvS6bzk4K0CFYRG3godeBuDHw
Vanilla Queen- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10
Je hebt tegenwoordig ook van die ' plak' vloeren.
Die heb je bij de bouwmarkt, en ook in 'tegellook'. Misschien is dit iets?
Volgens mij heb je die voor een euro of 30 per meter2 (met bijv. een 20% kortingsactie, goedkoper), en volgens mij hoef je alleen je vloer even te egaliseren..
Die heb je bij de bouwmarkt, en ook in 'tegellook'. Misschien is dit iets?
Volgens mij heb je die voor een euro of 30 per meter2 (met bijv. een 20% kortingsactie, goedkoper), en volgens mij hoef je alleen je vloer even te egaliseren..
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: