Buikspieren aanspannen
+4
Caresses
Benthe
Tiana
Krullebol
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Buikspieren aanspannen
Oke, misschien stomme vraag. Maar hoe span ik mijn buikspieren aan? Ik ben vandaag bij de fysio geweest en hij vertelde mij dat ik moest doen zodat ik ook minder last heb van mijn rug.
Kan iemand mij dat in woorden uitleggen?! Want ik dacht dat je dan gewoon je buik in moest houden, maar dat moet dus niet..?!
Kan iemand mij dat in woorden uitleggen?! Want ik dacht dat je dan gewoon je buik in moest houden, maar dat moet dus niet..?!
Krullebol- Prater
- Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Buikspieren aanspannen
Ik denk dat je dat het beste bij de fysio kunt vragen.
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Je had het inderdaad beter even aan de fysio kunnen vragen, die is daar toch voor. Mijn fysio heeft het altijd over 'het intrekken van je navel'. Ik wist eerst niet hoe ik dat moest hebben, maar nu heb ik het redelijk onder de knie. Probeer maar eens
Benthe- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10
Probeer te drukken alsof je naar het toilet moet, dan span je je buik al een beetje aan en dan je aandacht op je buik focussen?
Lastig uitleggen hoe het moet. Of probeer andere lichaamsdelen aan te spannen die wel lukken en dan zo een rijtje af en je buik doen, misschien dat het dan lukt.
Lastig uitleggen hoe het moet. Of probeer andere lichaamsdelen aan te spannen die wel lukken en dan zo een rijtje af en je buik doen, misschien dat het dan lukt.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Thanks voor de reacties! Ik had het idd beter kunnen vragen maar goed.. jullie tips klinken logisch, dat intrekken van de navel werkt wel, denk ik... Ga ik gewoon oefenen
Krullebol- Prater
- Aantal berichten : 822
Punten : 922
Veel lachen, dan voel je je buikspieren ook.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Hier ook iemand die het zich afvroeg:) http://forum.body-fitness.nl/Hoe-buikspieren-aanspannen-m486480.aspx
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Het ligt eraan welke buikspieren je moet aanspannen...
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Happydobby schreef:Veel lachen, dan voel je je buikspieren ook.
Bij mij doet dat ook altijd zeer aan mijn wangen.
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Ik neem even aan dat je voor je rug bij de fysio bent geweest. De fysio is inderdaad lekker vaag geweest. Wat hij bedoelt. Ga op je rug liggen plaats je handen naast je heupbotten en trek dan voorzichtig je navel iets in. Als het goed is voel je dan in de diepte iets aanspannen zonder dat gelijk je hele buik keihard word. Die spier moet je hebben. Het kan zijn dat dat in het begin erg moeilijk is daarom moet je er ook mee trainen en heb je je handen als feedback. Als dit je lukt kun je verder gaan door dit te proberen met je benen gebogen. Vervolgens in zit en stand. Geef vooral niet op als het niet direct lukt. Al je buikspieren gespannen hebben is namelijk niet te doen dan ga je moeite krijgen met ademhalen e.d. Deze spier kan dat wel en behoort ook tot je buikspieren.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Is het nog gelukt??
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: