Hebben jullie dat ook wel eens? Pijn onderrug
+3
TukTuk
PluDan
Pussycat
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hebben jullie dat ook wel eens? Pijn onderrug
Zo erg dat je even niet meer kan bewegen zeg maar?
Dat er een pijnscheut door heen gaat. Zoals vanmiddag ik legde mijn kind in bed en ineens voel je een pijnscheut waarvan je even je adem in gaat houden en het doet ook gemeen zeer. En daarna verdween het weer, maar mijn rug is nog wel gevoelig.
Dit is niet de eerste keer. Ik heb het wel vaker. Vooral veel op werk, maar ook wel eens ''zomaar''.
Maar het is wel storend en daarom vroeg ik mij af of meerdere mensen dit hebben of dat ik daar toch eens de huisarts voor moet bezoeken?
Dat er een pijnscheut door heen gaat. Zoals vanmiddag ik legde mijn kind in bed en ineens voel je een pijnscheut waarvan je even je adem in gaat houden en het doet ook gemeen zeer. En daarna verdween het weer, maar mijn rug is nog wel gevoelig.
Dit is niet de eerste keer. Ik heb het wel vaker. Vooral veel op werk, maar ook wel eens ''zomaar''.
Maar het is wel storend en daarom vroeg ik mij af of meerdere mensen dit hebben of dat ik daar toch eens de huisarts voor moet bezoeken?
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Re: Hebben jullie dat ook wel eens? Pijn onderrug
Ik heb er ook wel eens last van, hele gemene pijn dat ik daardoor soms niet eens overeind kan komen. Heb geen tips voor je.
Heb geen idee wat je eraan kunt doen.
Heb geen idee wat je eraan kunt doen.
PluDan- Kletskop
- Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10
Zit het echt in je rug of is het meer richting je SI gewricht? Heb dat laatste 2 weken geleden gehad, constant pijnscheuten bij bepaalde bewegingen. Bij de manueel therapeut bleek dat er een blokkade zat bij mijn SI gewricht en mijn ene bekkenhelft een beetje gekanteld stond. Met kraken, massage en oefeningen was het binnen 2 weken verholpen
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Inderdaad pludan soms kan je dan niet eens meer bewegen of overeind komen heel naar.
Jammer dat je geen tips hebt
Jammer dat je geen tips hebt
Pussycat- Ratel
Angelnyn ik heb serieus geen flauw idee
Pussycat- Ratel
Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar ik heb ook vaak een tintelend gevoel over mijn ruggengraat zeg maar.... net zoals hoe het bij je hand of voet kan zijn als die ''slaapt'' Echt precies over het midden van mijn rug.
Pussycat- Ratel
Dat laatste ken ik dan weer niet, maar ik heb zelf ook vaak lage rugpijn. Vooral als ik iets wil pakken wat net iets lager ligt/staat.
Ik vermijd het liefst zoveel mogelijk bukken etc. Op mijn werk moet ik veel bukken en doen, zit in de zorg, leuk met kousjes ed.
Ik vermijd het liefst zoveel mogelijk bukken etc. Op mijn werk moet ik veel bukken en doen, zit in de zorg, leuk met kousjes ed.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Ik zou de fysio even opbellen. Het klinkt voor mij als een vrij veelvoorkomende klacht zoals je het hier neer zet. Si zou kunnen maar denk toch eerder aan lage rug.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
@ fairytale heb jij er verstand van? :-) Wat kan de fysio eraan doen dan? Oefeningen ofzo? Of zit er iets scheef/vast ofzo wat met 1 keer over kan zijn.
Pussycat- Ratel
Ik studeer over een half jaar af als fysio. De fysio zal eerst kijken waar het probleem zit. Daarna kan hij/zij oefeningen geven of adviezen mbt tot het tillen. De huisarts zal je wss toch doorsturen.
Minx- Lady Post-a-lot
ooh ik kan zo de fysio bellen ik ben vaste klant toch maar eens doen dan.... ik val de laatste tijd van het 1 in het ander lijkt wel... pff
Pussycat- Ratel
kan het ook niet zijn van het tillen van je lieve meisje? alex weegt nu 11 kilo en ik heb wel vaker last van mijn rug door het tillen van hem. Ik hoop daarom dat ie gauw gaat lopen
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
loesje schreef:kan het ook niet zijn van het tillen van je lieve meisje? alex weegt nu 11 kilo en ik heb wel vaker last van mijn rug door het tillen van hem. Ik hoop daarom dat ie gauw gaat lopen
11 kg moet je in princiepe gewoon kunnen tillen. Til je echter op de verkeerde manier of heb je onvoldoende stabiliteit of spierkracht dan kan het zijn dat je hier last van gaat krijgen.
Minx- Lady Post-a-lot
Mijn moeder heeft dat ook, en die gaat daarom regelmatig naar de fysiotherapeut/manueel therapeut.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Nou ik werk in de zorg, dus ben wel erger gewend...
Maar door het werk kan het ook niet komen, want zit sinds november thuis i.v.m. mijn voet
Maar soms schiet het er zo ff in zeg maar...
Heb ik wel vaker, maar nooit wat ermee gedaan, maar vraag me af of het wel goed is/geen kwaad kan.
Maar door het werk kan het ook niet komen, want zit sinds november thuis i.v.m. mijn voet
Maar soms schiet het er zo ff in zeg maar...
Heb ik wel vaker, maar nooit wat ermee gedaan, maar vraag me af of het wel goed is/geen kwaad kan.
Pussycat- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Hebben jullie dat ook wel eens....
» hebben jullie wel eens....
» hebben jullie dat ook wel eens?
» Hebben jullie dat ook wel eens?
» Hebben jullie wel eens wat gewonnen..
» hebben jullie wel eens....
» hebben jullie dat ook wel eens?