Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hebben jullie dat ook wel eens? Pijn onderrug

+3
TukTuk
PluDan
Pussycat
7 plaatsers

Ga naar beneden

Hebben jullie dat ook wel eens? Pijn onderrug Empty Hebben jullie dat ook wel eens? Pijn onderrug

Bericht  Pussycat ma 16 jan 2012 - 9:46

Zo erg dat je even niet meer kan bewegen zeg maar?
Dat er een pijnscheut door heen gaat. Zoals vanmiddag ik legde mijn kind in bed en ineens voel je een pijnscheut waarvan je even je adem in gaat houden en het doet ook gemeen zeer. En daarna verdween het weer, maar mijn rug is nog wel gevoelig.

Dit is niet de eerste keer. Ik heb het wel vaker. Vooral veel op werk, maar ook wel eens ''zomaar''.
Maar het is wel storend en daarom vroeg ik mij af of meerdere mensen dit hebben of dat ik daar toch eens de huisarts voor moet bezoeken?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie dat ook wel eens? Pijn onderrug Empty Re: Hebben jullie dat ook wel eens? Pijn onderrug

Bericht  PluDan ma 16 jan 2012 - 9:49

Ik heb er ook wel eens last van, hele gemene pijn dat ik daardoor soms niet eens overeind kan komen. Heb geen tips voor je.
Heb geen idee wat je eraan kunt doen.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Hebben jullie dat ook wel eens? Pijn onderrug Empty Re: Hebben jullie dat ook wel eens? Pijn onderrug

Bericht  TukTuk ma 16 jan 2012 - 9:50

Zit het echt in je rug of is het meer richting je SI gewricht? Heb dat laatste 2 weken geleden gehad, constant pijnscheuten bij bepaalde bewegingen. Bij de manueel therapeut bleek dat er een blokkade zat bij mijn SI gewricht en mijn ene bekkenhelft een beetje gekanteld stond. Met kraken, massage en oefeningen was het binnen 2 weken verholpen smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pussycat ma 16 jan 2012 - 9:51

Inderdaad pludan soms kan je dan niet eens meer bewegen of overeind komen heel naar.
Jammer dat je geen tips hebt Wink

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Pussycat ma 16 jan 2012 - 9:51

Angelnyn ik heb serieus geen flauw idee

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Pussycat ma 16 jan 2012 - 10:05

Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar ik heb ook vaak een tintelend gevoel over mijn ruggengraat zeg maar.... net zoals hoe het bij je hand of voet kan zijn als die ''slaapt'' Echt precies over het midden van mijn rug.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Caramba ma 16 jan 2012 - 18:16

Dat laatste ken ik dan weer niet, maar ik heb zelf ook vaak lage rugpijn. Vooral als ik iets wil pakken wat net iets lager ligt/staat.
Ik vermijd het liefst zoveel mogelijk bukken etc. Op mijn werk moet ik veel bukken en doen, zit in de zorg, leuk met kousjes ed.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Minx ma 16 jan 2012 - 19:33

Ik zou de fysio even opbellen. Het klinkt voor mij als een vrij veelvoorkomende klacht zoals je het hier neer zet. Si zou kunnen maar denk toch eerder aan lage rug.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Pussycat ma 16 jan 2012 - 22:25

@ fairytale heb jij er verstand van? :-) Wat kan de fysio eraan doen dan? Oefeningen ofzo? Of zit er iets scheef/vast ofzo wat met 1 keer over kan zijn.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Minx ma 16 jan 2012 - 22:42

Ik studeer over een half jaar af als fysio. De fysio zal eerst kijken waar het probleem zit. Daarna kan hij/zij oefeningen geven of adviezen mbt tot het tillen. De huisarts zal je wss toch doorsturen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pussycat ma 16 jan 2012 - 22:57

ooh ik kan zo de fysio bellen ik ben vaste klant Hebben jullie dat ook wel eens? Pijn onderrug 394967 toch maar eens doen dan.... ik val de laatste tijd van het 1 in het ander lijkt wel... pff

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  loesje ma 16 jan 2012 - 23:06

kan het ook niet zijn van het tillen van je lieve meisje? alex weegt nu 11 kilo en ik heb wel vaker last van mijn rug door het tillen van hem. Ik hoop daarom dat ie gauw gaat lopen
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Minx ma 16 jan 2012 - 23:11

loesje schreef:kan het ook niet zijn van het tillen van je lieve meisje? alex weegt nu 11 kilo en ik heb wel vaker last van mijn rug door het tillen van hem. Ik hoop daarom dat ie gauw gaat lopen

11 kg moet je in princiepe gewoon kunnen tillen. Til je echter op de verkeerde manier of heb je onvoldoende stabiliteit of spierkracht dan kan het zijn dat je hier last van gaat krijgen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Blond ma 16 jan 2012 - 23:37

Mijn moeder heeft dat ook, en die gaat daarom regelmatig naar de fysiotherapeut/manueel therapeut.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pussycat ma 16 jan 2012 - 23:37

Nou ik werk in de zorg, dus ben wel erger gewend...
Maar door het werk kan het ook niet komen, want zit sinds november thuis i.v.m. mijn voet Laughing

Maar soms schiet het er zo ff in zeg maar...
Heb ik wel vaker, maar nooit wat ermee gedaan, maar vraag me af of het wel goed is/geen kwaad kan.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: