Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

speelhoek, niet in woonkamer?

+4
Printje
sabje
Susan
Flower_L
8 plaatsers

Ga naar beneden

speelhoek, niet in woonkamer? Empty speelhoek, niet in woonkamer?

Bericht  Flower_L ma 16 jan 2012 - 9:30

hebben jullie kindjes ook in andere kamer dan woonkamer, een speelhoek of iets waar ze kunnen spelen?
Wij hebben best een ruime en lichte zolder, maar gebruiken de ruimte eigenlijk nauwelijks. Er staat een speelhuisje voor L (die moet van de zomer in de tuin gezet worden), en wat losse speeltjes. Nu wil ik daar een speelhoek van maken, maar vraag me af of hij daar dan wel veel gaat spelen.

Wat is jullie ervaring met speelhoekjes ergens anders dan in de woonkamer?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

speelhoek, niet in woonkamer? Empty Re: speelhoek, niet in woonkamer?

Bericht  Susan ma 16 jan 2012 - 9:32

Het lijkt me meer iets voor als hij ouder is. Ja, of je moet er voor jezelf een soort relaxhoek bij maken zodat je ernaast kan gaan zitten als hij aan het spelen is, maar hij lijkt me toch nog wat te klein om alleen op zolder te gaan spelen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 9:32

Mijn zoon heeft veel speelplek op zijn kamer, maar pas sinds kort gaat hij daar ook echt alleen spelen. Hij is 4 jaar.
In de woonkamer laat je toch wel staan? Dat lijtk me wel heel belangrijk.

Gast
Gast

Bericht  Flower_L ma 16 jan 2012 - 9:36

ow, ik wil hem er ook niet alleen laten eigenlijk speelhoek, niet in woonkamer? 561177 daarvoor staan er teveel dingen waar hij evt. bij kan.

Meer wanneer ik ga wassen, strijken, administratie bijwerken etc. Zit dan gewoon aan het bureau daar.

Wil alleen geen leuk hoekje maken, wanneer het in praktijk vaak niet werkt. En het hoekje kan nu niet in de woonkamer. Hij heeft wel een speelhoekje, maar op zolder wordt het hoekje dan ruim 7m2, en in woonkamer is hoekje stuk kleiner.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Susan ma 16 jan 2012 - 9:39

Als je vaak dingen te doen hebt op zolder dan lijkt het mij alleen maar superhandig.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Flower_L ma 16 jan 2012 - 9:42

Susan schreef:Als je vaak dingen te doen hebt op zolder dan lijkt het mij alleen maar superhandig.

Het is dan meer dat ik dingen die ik normaal beneden doe, juist boven ga doen. Maar hoor weleens dat dit niet werkt, en dat er weinig gebruik gemaakt wordt van zo'n speelhoek elders in het huis.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Susan ma 16 jan 2012 - 9:43

Oh, zo. Nou, als hij daar veel meer de ruimte heeft dan lijkt het me wel wat, maar dan moet je wel zeker weten dat je het zelf niet als een blok aan je been gaat ervaren dat je al je strijkgoed en je administratie de hele tijd naar boven gaat sjouwen, want dan word het vervelend en dan ga je er op een gegeven moment denk ik ook minder gebruik van maken (of anders heel hard balen). En wat Elodie zegt, het is wel belangrijk dat hij ook in de huiskamer voldoende kan spelen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sabje ma 16 jan 2012 - 9:58

Wij hebben beneden een extra kamer. Hier staat ook groter speelgoed. Hebben voor daar een grote zitzak gekocht om zelf te gaan zitten. Hij begint er nu af en toe alleen te spelen, maar wil het liefst dat je er bij bent. Ook al zijn de deuren open en kan ik hem in de gaten houden. Hij zal er straks meer aan hebben als hij meer alleen speelt en een racebaan ofzo kan dan blijven liggen.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890

Bericht  Printje ma 16 jan 2012 - 10:04

Naast het speelhoekje in de woonkamer hebben we op de computerkamer ook een speelgoedkist met speelgoed staan. Als ik aan het strijken oid ben speelt hij daar.

We hebben ook een megazolder 'over' op dit moment maar er zijn grootste plannen om deze dit jaar te verbouwen tot echte kamer. Het is eigenlijk zonde, zo'n grote ruimte waar alleen maar zooi staat...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Roos ma 16 jan 2012 - 10:18

Wij hebben een speelhoek in de woonkamer en eentje op zolder. Het speelgoed wissel ik af.
Ik vind het wel handig een speelhoekje op zolder. Al vindt hij op dit moment de wasknijperbak intressanter...

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931

Bericht  Flower_L ma 16 jan 2012 - 10:21

Roos schreef:Wij hebben een speelhoek in de woonkamer en eentje op zolder. Het speelgoed wissel ik af.
Ik vind het wel handig een speelhoekje op zolder. Al vindt hij op dit moment de wasknijperbak intressanter...

smile hier de wasmachine...vooral als ie draait smile

ik ga van het weekend eens wat uittekenen, kijken hoe we in kunnen delen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 8:04

Y. heeft niet echt een speelhoek in de woonkamer, het slingert overal en nergens! Maar op haar kamer is haar echte speelkamer, nouja dat sleept ze ook overal en nergens meer naar toe..van beneden tot boven...haha

Gast
Gast

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 8:06

Wij hebben een kamer naast de woonkamer, maar daar wil onze dochter niet alleen spelen, ze wil per se in dezelfde ruimte als wij zijn.

Gast
Gast

Bericht  Roodkapje di 17 jan 2012 - 18:49

Onze kinderen hebben een speelzolder ( 44m2). Op zolder staat ook een box voor de jongste zodat als ik de was doe even niet heel erg op hem moet letten, hij klimt overal op. Ook hebben we op zolder voor de kinderen een thuisbioscoopje. Een beamer met als stoelen een matras op de grond en een matras als rugleuning en kijken maar. Er staat verder een keukentje, een werkbank, een heel Furry Frenzies speeldorp, er ligt permanent een grote houten treinbaan etc. Ik vind het ideaal !

De kinderen zijn 5 en 4. Zoonlief is 15 mnd maar die komt er alleen met mij als ik de was doe, strijk, iets moet klussen of verhuisdozen uitpak Wink

In hun kamer hebben ze dan ook bijna geen speelgoed ( natuurlijk wel een knuffel en leesboekjes etc. ) maar de grote dingen staat op zolder.

In de woonkeuken krijgen ze een eigen plekje voor hun knutselspulletjes etc. Maar dit is nog in aanbouw:)
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Parisienne di 17 jan 2012 - 21:59

Nee, wij hebben geen aparte kamer/ruimte waar N. speelt. We hebben geen kamers over en haar eigen kamer is te klein om lekker te spelen. N. speelt dus in de woonkamer, maar ik doe eigenlijk ook alles daar (was opvouwen, strijken, administratie, aardappelen schillen, etc.).

Hoop dat als we ooit een ander huis vinden N. wel een veel grotere kamer heeft waar ze, als ze een stuk ouder is, wel lekker een eigen plekje heeft om te spelen. Ook handiger als er ooit een kleiner broertje of zusje komt. Zo kan de oudste toch even af en toe ongestoord spelen. Maar daarvoor zou ik graag hun eigen kamers willen gebruiken, niet per se een aparte speelkamer/-zolder.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  woezel di 17 jan 2012 - 22:05

Hier hebben we het meeste speelgoed + tafel en stoeltjes in de bijkeuken. Maar meestal nemen ze het speelgoed wel mee de kamer in. op zolder lijkt mij zo klein helemaal niet handig. Zou er zelf niet blij van worden als ik elke keer alles naar zolder moet slepen.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: