Opeens zoveel minder HRA?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Opeens zoveel minder HRA?
Vandaag is de HRA gestort, maar dit is € 175,- minder dan vorig jaar. Ik snap er helemaal niks van... We wonen sinds augustus in ons nieuwe huis, daarvoor hadden we ook een koophuis (wat verkocht was). We hebben er voor gekozen om de notariskosten e.d. pas volgend jaar terug te vragen, dus daar kan het niet aan liggen.
Snapt iemand dit? Heeft iemand dit ook gehad?
Ik ga vanavond sowieso ook maar weer eens het belastingmannetje bellen, maar die is altijd zo langdradig en ingewikkeld.
Snapt iemand dit? Heeft iemand dit ook gehad?
Ik ga vanavond sowieso ook maar weer eens het belastingmannetje bellen, maar die is altijd zo langdradig en ingewikkeld.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Opeens zoveel minder HRA?
Wij hadden dit ook (150 euro minder) en hebben de BD gebeld. Je mag hem zelf weer omhoog gooien, hij kon alleen niet vertellen waarom ze hem omlaag hadden gedaan
Bubbelicious- Prater
- Aantal berichten : 638
Punten : 766
Misschien omdat het bedrag van je voorlopige teruggaaf hetzelfde blijft als je het niet zelf aanpast. Dat betekent als je er vanaf augustus woont dat je teruggave is berekend over 5 maanden. Datzelfde bedrag delen ze nu dan door 12 maanden. Als je dat wil veranderen moet je het dus zelf aanpassen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Bubbelicious schreef:Wij hadden dit ook (150 euro minder) en hebben de BD gebeld. Je mag hem zelf weer omhoog gooien, hij kon alleen niet vertellen waarom ze hem omlaag hadden gedaan
Wat raar! En hebben ze helemaal niet uitgelegd waar dat door kwam? En hoefde je het jaar daarna niet een hoop terug te betalen? Want daar zou ik dan een beetje bang voor zijn.
Het lijkt me echt niet te kloppen. Onze hypotheek is iets van 233.000, we betaalden de afgelopen maanden 820 netto en nu dus 995. € 995,- kan toch nooit kloppen op zo'n bedrag?!
Linda- Ratel
Tania schreef:Misschien omdat het bedrag van je voorlopige teruggaaf hetzelfde blijft als je het niet zelf aanpast. Dat betekent als je er vanaf augustus woont dat je teruggave is berekend over 5 maanden. Datzelfde bedrag delen ze nu dan door 12 maanden. Als je dat wil veranderen moet je het dus zelf aanpassen.
Dat is het volgens mij ook niet. De teruggave was de afgelopen maanden € 432,- en nu € 256,-. Daar kom ik volgens mij niet op uit als ik dat op jouw manier uitreken.
Linda- Ratel
Je hebt toch wel een brief in December gehad over de voorlopige teruggaaf voor 2012??
je moet deze altijd controleren en zonodig wijzigen. Wij zijn ook afgelopen jaar verhuist naar een duurder huis, en hebben in 2011 ook nog een wijziging doorgegeven tussentijds, en dus in december naar aanleiding van die brief weer een wijziging. Onze hypotheekrente stond verkeerd (te laag).
je moet deze altijd controleren en zonodig wijzigen. Wij zijn ook afgelopen jaar verhuist naar een duurder huis, en hebben in 2011 ook nog een wijziging doorgegeven tussentijds, en dus in december naar aanleiding van die brief weer een wijziging. Onze hypotheekrente stond verkeerd (te laag).
rianne287- Fluisteraar
- Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Hoi,
wij hebben precies hetzelfde probleem. ik heb gebeld met de belastingdienst en die kwamen inderdaad met hetzelfde verhaal als wat iemand hier al zei: wij hebben in juni ons huis gekocht en kregen dus over de resterende maanden van 2011 een bepaald bedrag. voor 2012 zijn ze uit gegaan van ditzelfde bedrag alleen nu gedeeld door 12. wij hebben het dus ook nog niet aangepast. eerste koophuis, alles nieuw
dus we gaan het nu snel aanpassen.
wij hebben precies hetzelfde probleem. ik heb gebeld met de belastingdienst en die kwamen inderdaad met hetzelfde verhaal als wat iemand hier al zei: wij hebben in juni ons huis gekocht en kregen dus over de resterende maanden van 2011 een bepaald bedrag. voor 2012 zijn ze uit gegaan van ditzelfde bedrag alleen nu gedeeld door 12. wij hebben het dus ook nog niet aangepast. eerste koophuis, alles nieuw
dus we gaan het nu snel aanpassen.
Juutjepetuutje- Prater
- Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10
Linda schreef:Tania schreef:Misschien omdat het bedrag van je voorlopige teruggaaf hetzelfde blijft als je het niet zelf aanpast. Dat betekent als je er vanaf augustus woont dat je teruggave is berekend over 5 maanden. Datzelfde bedrag delen ze nu dan door 12 maanden. Als je dat wil veranderen moet je het dus zelf aanpassen.
Dat is het volgens mij ook niet. De teruggave was de afgelopen maanden € 432,- en nu € 256,-. Daar kom ik volgens mij niet op uit als ik dat op jouw manier uitreken.
Ik zie nu pas dat je daarvoor ook een koophuis had en daarvoor dan waarschijnlijk ook een voorlopige teruggave had die je dan in augustus gewijzigd hebt. Dat zal dan ook meeberekend zijn.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Soortgelijke onderwerpen
» Opeens minder last van zwangerschapskwaaltjes...
» Minder werken, dus minder inkomen.
» Zoveel 'gasten'!
» Fototopic nr zoveel
» Zoveel poepluiers
» Minder werken, dus minder inkomen.
» Zoveel 'gasten'!
» Fototopic nr zoveel
» Zoveel poepluiers
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: