Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kwarktaart

+2
Cato
Lejow
6 plaatsers

Ga naar beneden

Kwarktaart Empty Kwarktaart

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 0:09

Hoi!

Ik wil graag een kwarktaart maken zonder pakketten van Dr. Oetker. Ik heb dit al eens gedaan met naturel kwark wat ik op smaak heb gemaakt. Ik ben op zoek gegaan naar recepten, maar ik kom alleen maar recepten tegen waarbij naturel kwark gebruikt wordt. Ik vroeg me af of je bijvoorbeeld ook kwark met een smaakje kunt gebruiken. Ik vind bijvoorbeeld de Spaanse Sinaasappel van Almhoff erg lekker. Dat wil ik best eten in taartvorm! Very Happy Ik kan alleen niet vinden of dit uberhaubt kan.. Iemand die mij kan helpen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Kwarktaart Empty Re: Kwarktaart

Bericht  Lejow zo 15 jan 2012 - 0:28

Volgens mij kan dat met alles. Een moeder van mijn vorige werk had een keer een melkvrije kwarktaart voor me gemaakt met soya perzik yoghurt/kwark/spul Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 0:34

Oooh wat lief van haar, klinkt lekker ook! Very Happy Ik kan dus gewoon de kwark mengen met gelatine zoals je normaal doet met de naturel kwark? Moet er dan ook nog slagroom doorheen?

Gast
Gast

Bericht  Cato zo 15 jan 2012 - 0:35

Ik maak het altijd met andere soorten kwark , kan prima !
Cato
Cato
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 365
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Lejow zo 15 jan 2012 - 0:42

Joan schreef:Oooh wat lief van haar, klinkt lekker ook! Very Happy Ik kan dus gewoon de kwark mengen met gelatine zoals je normaal doet met de naturel kwark? Moet er dan ook nog slagroom doorheen?

Nee, denk geen slagroom, want de kwark zelf is al room. Alleen gelatine moet denk ik genoeg zijn!

Ja, ze was dietiste en wist dat ik op dat moment heel erg aan het rommelen was met mijn lactose intollerantie. Ik ging die middag kwarktaart maken met de kids, en ze vond het zo zielig dat ik dan geen hapje mocht, dat ze er eentje voor me gemaakt had. Met een koekkruimel bodem van koekjes zonder melk, en dus dat soya spul Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Ibbeltje zo 15 jan 2012 - 0:52

Zonderslagroom idd.

Ik heb hele tijd terug gemaakt...maar weet even niet meer welke kwark ik had....wel magere iig en aardbeien. Idd met gelatine er door en had van die vruchtjes uit blik bij gedaan. Zal even zoeken of ik het recept nog heb.

Oow dit was met aardbeienyoghurt dus een yoghurt taart.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Guus zo 15 jan 2012 - 9:09

Ik doe altijd wel nog slagroom, wordt het wat zachter van, meer taart ipv gewoon opgesteven kwark Wink

Ik gebruik zelf alle smaken van almhof 0% en ik krijg altijd veel complimenten over mijn kwarktaarten smile
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989

Bericht  SarahKey ma 16 jan 2012 - 4:39

Mijn man was eind december jarig en heb toen een aardbeien kwark taart en een abrikozen kwarktaart gemaakt. Zonder pak van dr oetker oid.

Aardbeien en de abrikozen kwamen wel uit blik. Bij gebrek aan vers zomer fruit.

Wel had ik dit keer, moest op, een zakje mix voor kruimelbodem gebruikt ipv de bastognekoeken.

Recept:
Benodigdheden:
- 1 pak bastognekoekjes
- 50 gram boter
- 10 blaadjes witte gelatine
- 2 blikken aardbeien op siroop
- 100 ml gekoeld aardbeiensap
- 500 gram kwark
- 200 gram witte basterdsuiker
- 2 pakjes klop room van de lidl (of aldi)

Bereidingswijze:
1) smelt de boter en kruimel de bastognekoeken. Voeg dit samen en maak in een ronde springvorm een bodem ervan. Druk het allemaal goed aan. Ik heb een springvorm van 28 cm gebruikt. Kan ook kleiner, dan word de taart hoger.
2) Leg de blaadjes gelatine 5 minuten in koud water. Laat de aardbeien uitlekken en vang het sap op. Je hebt namelijk straks 100 ml er van nodig. Verwarm het aardbeien sap en leg er 1 voor 1 de uitgeknepen blaadjes gelatine erin. roer af en toe en laat het mengsel lauw worden.
3)Pak een kom en doe er de kwark en suiker in. Als het gelatine mengsel genoeg afgekoeld is moet dit er ook bij. Meng alles. Doe daarna de aardbeien erbij en roer nogmaals goed.
4) Klop de room en spatel dit door de kwarkmengsel. Giet dit over de bastongekoek bodem in de springvorm.
5) Zet alles in de koelkast en laat het minimaal 3 uur opstijven.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  vlindertje ma 16 jan 2012 - 8:07

even gebruik maken van dit topic:D

Ik maak wel eens eenaardbei kwarktaart van dr. oetkar en deze vind ik erg lekker. Maar nu heb ik een pak naturel van dr. oetker. iemand ideeen wat ik hierdoorheen kan doen?
vlindertje
vlindertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 358
Registratiedatum : 09-02-11

Bericht  SarahKey wo 18 jan 2012 - 1:47

Wat vind je zelf lekker?
zo ben ik gek van aardbeien kwarktaart, ik zou dus iets van aardbeien door heen gedaan hebben.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud