Hoe heet die site mbt schoonmaaktips?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe heet die site mbt schoonmaaktips?
Ben eindelijk weer eens begonnen, maar weet mijn god niet waar ik moet beginnen en hoe ed dus doe ik maar wat.
Gast- Gast
Re: Hoe heet die site mbt schoonmaaktips?
Waarom zoek je niet op Oma's schoonmaaktips, dan komt er een heleboel tevoorschijn
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Oke, maar een keer stond hier zo link die vrij bekend was dus die wilde ik graag hebben.
Ik zie dat die site mee is van ''hoe haal ik die en die vlek weg'', maar ik bedoelde meer wat je schoon kan maken, zoals vensterbanken ed wat ik altijd wel doe hoor. Heb niet een routine en doe maar wat. Heb ook geen zin om elk plekje in huis af te stoffen en overal achter kastjes ed schoon te maken va die plekken die je toch niet ziet.
Ik zie dat die site mee is van ''hoe haal ik die en die vlek weg'', maar ik bedoelde meer wat je schoon kan maken, zoals vensterbanken ed wat ik altijd wel doe hoor. Heb niet een routine en doe maar wat. Heb ook geen zin om elk plekje in huis af te stoffen en overal achter kastjes ed schoon te maken va die plekken die je toch niet ziet.
Gast- Gast
Maar je ziet zelf toch ook wat je huis heeft en wat er schoon gemaakt moet worden? Ik doe het gewoon per ruimte, van boven naar beneden. Dus opruimen, doekje overal overheen en als laatste stofzuigen/dweilen. En dan eens in de zoveel tijd schuif ik alles aan de kant en stofzuig en maak ik overal schoon, ook achter de kasten en onder het bed bv.
Gast- Gast
Minella schreef:Maar je ziet zelf toch ook wat je huis heeft en wat er schoon gemaakt moet worden? Ik doe het gewoon per ruimte, van boven naar beneden. Dus opruimen, doekje overal overheen en als laatste stofzuigen/dweilen. En dan eens in de zoveel tijd schuif ik alles aan de kant en stofzuig en maak ik overal schoon, ook achter de kasten en onder het bed bv.
Dat is het hele porbleem nou bij mij, want ik weet niet goed hoe te beginnen.
Gast- Gast
Minella schreef:Maar je ziet zelf toch ook wat je huis heeft en wat er schoon gemaakt moet worden? Ik doe het gewoon per ruimte, van boven naar beneden. Dus opruimen, doekje overal overheen en als laatste stofzuigen/dweilen. En dan eens in de zoveel tijd schuif ik alles aan de kant en stofzuig en maak ik overal schoon, ook achter de kasten en onder het bed bv.
Weet je Minella,
sommige mensen zien dat niet. Die zien een heel huis wat gepoetst moet worden en raken daarvan 'overspoeld'.
Gaan bv eerst dweilen, dan stofzuigen en dan stoffen. Omdat bedenken wat zou moeten gebeuren, iets anders is dan logica. Het heeft mij echt jaren gekost om een ritme te vinden en dan ook nog niet elke keer een paniekaanval van minimaal een halve dag te krijgen, omdat ik niet begreep hóe...
(enne, dit is geen verwijt naar jou toe...maar sommige dingen lijken simpel terwijl ze het niet voor iedereen zijn...)
Gast- Gast
Nja ik vind het vrij logisch. Waar stof ligt moet er schoongemaakt worden
Maar daarom zei ik ook, begin in 1 ruimte. En begin met stoffen en schoonmaken, overa,l dus ook de deurklinken bv. en zo werk je naar beneden toe.
Maar daarom zei ik ook, begin in 1 ruimte. En begin met stoffen en schoonmaken, overa,l dus ook de deurklinken bv. en zo werk je naar beneden toe.
Gast- Gast
Minella schreef:Nja ik vind het vrij logisch. Waar stof ligt moet er schoongemaakt worden
Ook ik vind het eigenlijk vrij logisch dat je dat moet kunnen zien/snappen maar helaas heb ik zo'n kerel thuis zitten die het ook gewoon echt niet ziet/begrijpt dus ik snap de andere kant nu ook wel.
Wat ik doe om het mijn vriend makkelijker te maken ( en ik tenslotte ook niet alles alleen in huis wil doen) Heb ik een weekkalender in de keuken hangen. Daar staat op op welke dag er gepoetst moet worden en wat er gepoetst moet worden. Wij poetsen hier altijd elke zaterdag dus op de zaterdag staat elke week die taken die dan gedaan moet worden en de klusjes die je niet zo vaak hoeft te doen word ook in de kalender opgeschreven zodat het altijd duidelijk is wanneer wat gebeuren moet. Misschien een handig hulpmiddel voor je?
tayce- Fluisteraar
- Aantal berichten : 63
Punten : 68
Registratiedatum : 19-11-10
Lilith had toen zo'n engelse website met allerlei schoonmaak tips. Daar kan je ook instellen dat je elke dag een mail krijgt met iets dat je moet doen in huis, bijv. elke dag 1 ding in de keuken (Koelkast o.i.d.) en aan het eind van de week had je dan je keuken schoon.
Ik weet alleen niet hoe die site heet...
Inderdaad is het handig om per ruimte te beginnen. Eerst de woonkamer opruimen, dan stoffen, stofzuigen en dweilen.
Succes
Ik weet alleen niet hoe die site heet...
Inderdaad is het handig om per ruimte te beginnen. Eerst de woonkamer opruimen, dan stoffen, stofzuigen en dweilen.
Succes
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10
die site heet volgens mij flylady. als je op google daarop zoekt, moet je m kunnen vinden
piertje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» hoe heet die site ook alweer?
» Hoe heet die site ook alweer?
» Hoe heet dit?
» Hoe heet dat merk?
» Hoe heet dit liedje?
» Hoe heet die site ook alweer?
» Hoe heet dit?