Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer je man bellen?

+6
Annie24
Makamba
Fiwen
Susan
Theeleut
Pussycat
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wanneer je man bellen? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer je man bellen?

Bericht  Sjaantje do 6 jan 2011 - 7:18

Lejow schreef:Dat klopt, dat geldt voor alle vakanties, behalve voor de zomervakantie geloof ik. Dit vervalt geloof ik.
Maar het lijkt alsof die vakanties gratis en voor niets komen, maar dat is niet zo.
Je werkt andere dagen langer, en je hebt een normjaartaak (met niet lesgebonden uren), om in de vakanties gewoon doorbetaald te krijgen en vrij te hebben.


Ow nee, Lejow, ik denk ook niet dat je de vakanties zomaar voor nop krijgt! Ik vond het op zich wel logisch klinken namelijk, maar toen ik hier las over hoe dat voor de man werkt, was ik even de kluts kwijt. Maar goed, ik heb geen man, geen kind en ik heb zelf geen betaalde baan dus hoe het zit met al die vakantie-/verlofdagen weet ik ook niet, omdat ik er nooit mee te maken heb.
Bedankt voor je uitleg!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer je man bellen? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer je man bellen?

Bericht  Lejow do 6 jan 2011 - 7:29

Sjaantje schreef:
Lejow schreef:Dat klopt, dat geldt voor alle vakanties, behalve voor de zomervakantie geloof ik. Dit vervalt geloof ik.
Maar het lijkt alsof die vakanties gratis en voor niets komen, maar dat is niet zo.
Je werkt andere dagen langer, en je hebt een normjaartaak (met niet lesgebonden uren), om in de vakanties gewoon doorbetaald te krijgen en vrij te hebben.


Ow nee, Lejow, ik denk ook niet dat je de vakanties zomaar voor nop krijgt! Ik vond het op zich wel logisch klinken namelijk, maar toen ik hier las over hoe dat voor de man werkt, was ik even de kluts kwijt. Maar goed, ik heb geen man, geen kind en ik heb zelf geen betaalde baan dus hoe het zit met al die vakantie-/verlofdagen weet ik ook niet, omdat ik er nooit mee te maken heb.
Bedankt voor je uitleg!

Ja en dan hoop ik dat ik het helemaal goed uitgelegd heb, want ik heb zelf natuurlijk ook nog niet met verlof te maken gehad smile
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer je man bellen? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer je man bellen?

Bericht  Susan do 6 jan 2011 - 7:50

minoessepoes schreef:Ik begrijp wel dat ze op school moeilijk doen over het naar een echo gaan. Kijk dat kan je plannen en doorgaans is daar voor een docent op de basisschool eind van de middag wel tijd voor of op een woensdag middag of inderdaad in de vakanties, voor een hele klas is het niet heel makkelijk om even voor een uurtje vervanging te regelen dus wat dat betreft begrijp ik wel dat dat niet zo heel makkelijk is.

Maar als de bevalling daadwerkelijk begonnen is, of jij dat denkt in ieder geval dan is dat toch een totaal andere situatie en dan kan ik me daadwerkelijk niet voorstellen dat ze daar op school moeilijk over gaan doen!

In de vakantie lukt sowieso natuurlijk niet altijd, dan moet die vakantie maar net gelijk vallen met de termijn waarin je die echo moet krijgen. Op woensdag kun je wel proberen, al weet je natuurlijk ook nooit helemaal zeker of het kan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer je man bellen? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer je man bellen?

Bericht  Lejow do 6 jan 2011 - 8:03

Susan schreef:
minoessepoes schreef:Ik begrijp wel dat ze op school moeilijk doen over het naar een echo gaan. Kijk dat kan je plannen en doorgaans is daar voor een docent op de basisschool eind van de middag wel tijd voor of op een woensdag middag of inderdaad in de vakanties, voor een hele klas is het niet heel makkelijk om even voor een uurtje vervanging te regelen dus wat dat betreft begrijp ik wel dat dat niet zo heel makkelijk is.

Maar als de bevalling daadwerkelijk begonnen is, of jij dat denkt in ieder geval dan is dat toch een totaal andere situatie en dan kan ik me daadwerkelijk niet voorstellen dat ze daar op school moeilijk over gaan doen!

In de vakantie lukt sowieso natuurlijk niet altijd, dan moet die vakantie maar net gelijk vallen met de termijn waarin je die echo moet krijgen. Op woensdag kun je wel proberen, al weet je natuurlijk ook nooit helemaal zeker of het kan.

Het is niet altijd mogelijk, maar proberen kan altijd natuurlijk!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer je man bellen? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer je man bellen?

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 8:31

Pussycat schreef:Fiwen ik snap het.
Alleen daar doen ze echt moeilijk.
Als de baby in de vakantie geboren zou worden dan zeggen zij dat hij ook geen recht meer op die vrije dagen had omdat hij de aangifte etc.. dan in de vakantie had kunnen doen.
Nu weet ik niet in hoeverre ze hierin gelijk hebben, maar dat vind ik maar raar.
Nou ja ik zie het wel hoe het loopt smile waarschijnlijk zal het allemaal wel meevallen.

En dat is een school? Waar ze passie zouden moeten hebben voor hun vak, kinderen dingen leren? En als een van hun eigen leraren zelf een kind krijgt, doen ze moeilijk? Belachelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer je man bellen? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer je man bellen?

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 4:06

Ik zou gewoon bellen zodra jij denkt dat het is begonnen, je weet van te voren nooit hoe lang het gaat duren maar het is wel fijn als je man thuis is als je weeen hebt. Ik heb het hier ook met mn man over gehad en ik bel hem als ik denk dat het is begonnen, dus met het breken van de vliezen of met weeen. Wil hem dan echt heel erg graag in de buurt hebben.
Gelukkig kan hij hopelijk makkelijk weg, hij werkt op een klein bedrijf met collega's die ook jongere kinderen hebben en er dus ook alle begrip voor hebben, het ligt er natuurlijk aan waar hij op dat moment mee bezig is of dat hij bij een klant is, maar in principe kan hij met een kwartier thuis zijn. Is wel een gerust gevoel hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer je man bellen? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer je man bellen?

Bericht  Poisongirl vr 7 jan 2011 - 23:39

Dit is de wettelijke informatie:

Kraamverlof is verlof dat u als werknemer kunt opnemen als uw partner net is bevallen. U heeft dan recht op 2 dagen kraamverlof.
Bevalling en aangifte

Voor de bevalling zelf en het doen van aangifte van de geboorte hoeft u geen kraamverlof op te nemen. U kunt hiervoor het zogenoemde ‘ander kort verzuimverlof' opnemen. Dit kort verzuimverlof valt onder dezelfde regeling als het calamiteitenverlof. Uw 2 dagen kraamverlof mag u hierop laten aansluiten.


De echtgenoot of partner van de moeder van een pasgeboren kind heeft recht op twee dagen kraamverlof. Een werkgever kan dit verlof niet weigeren.
Start van het kraamverlof

De echtgenoot of partner kan zelf beslissen wanneer deze het verlof opneemt. Het recht op verlof is echter beperkt tot een periode van 4 weken:

* Als het kind thuis wordt geboren, moet het verlof binnen 4 weken na de geboorte worden opgenomen.
* Als het kind in het ziekenhuis wordt geboren, moet het verlof binnen 4 weken na thuiskomst van het kind opgenomen worden.

Werknemers geven zo snel mogelijk door wanneer ze het kraamverlof opnemen. Dit mag mondeling en schriftelijk. De werkgever mag dit verlof niet weigeren.

De aangifte van de geboorte valt niet onder het kraamverlof. De tijd die nodig is voor deze aangifte valt onder het ander kort zorgverlof.
Loon en vakantiedagen

Werkgevers zijn verplicht het loon gewoon door te betalen tijdens het kraamverlof.
Werkgevers en werknemers kunnen wel afspraken maken over het inhouden van het kraamverlof op de extra vakantiedagen. Dit zijn de vakantiedagen die zijn afgesproken bovenop het minimaal aantal vakantiedagen. Deze afspraken moeten dan zijn vastgelegd in een cao of in een regeling van de ondernemingsraad of personeelsvertegenwoordiging met de werkgever.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer je man bellen? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer je man bellen?

Bericht  Pussycat za 8 jan 2011 - 2:14

@ poisongirl waar heb je die informatie vandaan gehaald?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer je man bellen? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer je man bellen?

Bericht  Poisongirl vr 14 jan 2011 - 7:11

Sorry voor de late reactie maar komt van www.rijksoverheid.nl (site van de overheid)
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer je man bellen? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer je man bellen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum