Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spleet tussen tanden

+5
Teddyaapje
Theeleut
loesje
Susan
Parisienne
9 plaatsers

Ga naar beneden

Spleet tussen tanden Empty Spleet tussen tanden

Bericht  Parisienne zo 8 jan 2012 - 23:01

N. heeft een grote spleet tussen haar twee voortanden (boven), er past één grote tand tussen. Ik vroeg me af of dit vanzelf nog goed groeit zodra haar andere tanden aan weerszijden doorkomen. Hebben jullie kindjes dit ook gehad? Zodra het melkgebitje verder doorkwam, duwden de tanden aan weerszijden de twee voortanden dan meer naar elkaar toe?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spleet tussen tanden Empty Re: Spleet tussen tanden

Bericht  Susan zo 8 jan 2012 - 23:02

Dat kun je niet van tevoren weten, mijn nichtje van vijf heeft nog steeds een spleet tussen haar voortandjes.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spleet tussen tanden Empty Re: Spleet tussen tanden

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 23:03

Hier had mijn zoontje ook een beste spleet tussen de voor tandjes maar nu bijna alles door is is dat niet meer zo!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spleet tussen tanden Empty Re: Spleet tussen tanden

Bericht  loesje zo 8 jan 2012 - 23:16

mijn zoontje heeft ook een spleet tussen de twee voor tanden. ben benieuwd of dat later minder word of dat het komt omdat ze een beetje scheef staan
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Spleet tussen tanden Empty Re: Spleet tussen tanden

Bericht  Theeleut zo 8 jan 2012 - 23:38

Mijn dochter heeft tussen elke twee tanden een spleetje. Nu ze twee 'grote mensen tanden' heeft aan de onderkant zie ik dat het al minder is omdat die tanden breder zijn.

Maar we zullen wel zien. Ik heb zelf ook een spleetje tussen mijn boventanden en vind het niet erg. Als ze maar recht staan Very Happy
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spleet tussen tanden Empty Re: Spleet tussen tanden

Bericht  Teddyaapje ma 9 jan 2012 - 0:20

T. heeft ook een enorme spleet tussen zijn voortanden en ook tussen de andere tandjes (heeft er 4 boven en 4 beneden en nog 2 kiezen). Vaak wordt het minder als ze meer tandjes krijgen en als ze over gaan naar een volwassen gebit verdwijnt het meestal.
Een nicht van me had vroeger een 'slurfje' aan dr tandvlees hangen tussen de 2 voorste bovenste tanden, dit hebben ze moeten wegbranden (?) en toen is het speet(je) mbv een beugel weggegaan.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spleet tussen tanden Empty Re: Spleet tussen tanden

Bericht  Thunder ma 9 jan 2012 - 0:26

Spleetjes in het melkgebit is over het algemeen prima. Zo hebben de vaste tanden goed de ruimte om door te komen. S.ven heeft dat nu al niet waardoor zijn melkgebit al in de verdrukking zit. Zijn kaken zijn dus te smal. Hij zal hier aan geopereerd moeten worden.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spleet tussen tanden Empty Re: Spleet tussen tanden

Bericht  Annie24 ma 9 jan 2012 - 0:30

Y. heeft het bij zijn 2 boventandjes héél erg en bij zijn 2 ondertandjes wat minder erg.

Ik heb het pas aan mijn tandarts gevraagd en die gaf idd aan dat dit waarschijnlijk minder wordt als ze het volledige gebitje hebben. Nu met de melktandjes is het ook niet zo'n drama, straks na het wisselen wel, dan moet (of mag Laughing ) er met een beugel gewerkt worden om de spleetjes weg te krijgen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spleet tussen tanden Empty Re: Spleet tussen tanden

Bericht  PapillonRose ma 9 jan 2012 - 0:53

A. heeft het ook, een flinke spleet tussen de beide voortanden. Verder heeft ze het nergens, en ze heeft inmiddels 8 tanden en 4 kiezen door. Het kan inderdaad nog minder worden als de rest van het gebit doorkomt.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Spleet tussen tanden Empty Re: Spleet tussen tanden

Bericht  Rouge ma 9 jan 2012 - 1:31

Mijn zoon heeft ook een spleet tussen zijn tanden. Zelf had ik dit ook als kind zijnde, daarom wilde ik ook een beugel. Uiteindelijk is het gewoon uit zichzelf goed gegroeid en staan mijn tanden gewoon recht tegen elkaar aan. Dus kan nog wel ff duren ook met het volwassengebit.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spleet tussen tanden Empty Re: Spleet tussen tanden

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 8:02

Hebben alle kindjes dat niet, als ze pas tandjes krijgen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spleet tussen tanden Empty Re: Spleet tussen tanden

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 8:04

Onze kinderen hadden dat ook, onze dochter wel een stuk erger dan onze zoon. Maar de tandjes groeiden inderdaad dichter naar elkaar toen de rest doorkwam. Overigens heb ik wel altijd een spleet tussen mijn tanden gehad en hier ook een beugel voor gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spleet tussen tanden Empty Re: Spleet tussen tanden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum