Zou een kat...
+7
M@niek
Caramba
mzcharlotte
Marin
Evalynn
TGR
Lejow
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Zou een kat...
ook dingen denken?
En ons verstaan als we tegen ze praten?
Of daadwerkelijk luisteren naar hun naam?
Als ik in de keuken sta, en ik roep 'Tommetje!' Is hij binnen 2 seconde bij me, terwijl hij anders nergens echt op reageert.
Als Kami in het raamkozijn ligt te slapen, en ik noem haar naam, of ik heb het met mijn vriend over haar, zie je haar oren heen en weer gaan..
Zou het???
En ons verstaan als we tegen ze praten?
Of daadwerkelijk luisteren naar hun naam?
Als ik in de keuken sta, en ik roep 'Tommetje!' Is hij binnen 2 seconde bij me, terwijl hij anders nergens echt op reageert.
Als Kami in het raamkozijn ligt te slapen, en ik noem haar naam, of ik heb het met mijn vriend over haar, zie je haar oren heen en weer gaan..
Zou het???
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Zou een kat...
Katten herkennen klanken. De manier waarop je iets uitspreekt doet t em. Tommetje kan ook Tonnetje of Tolletje zijn en Kami, Bami.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Ja, ik denk het echt wel.
Mijn kat - die overigens net een jaartje is overleden - verstond me écht wel.
En die voelen ook dingen aan, want altijd als ik een dip had bleef hij rond me hangen etc. Bijzonder hoe veel die beestjes snappen.
Mijn kat - die overigens net een jaartje is overleden - verstond me écht wel.
En die voelen ook dingen aan, want altijd als ik een dip had bleef hij rond me hangen etc. Bijzonder hoe veel die beestjes snappen.
Evalynn- Prater
- Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11
TGR schreef:Katten herkennen klanken. De manier waarop je iets uitspreekt doet t em. Tommetje kan ook Tonnetje of Tolletje zijn en Kami, Bami.
Op miemelemoosje wordt ook gereageerd whaha
Ze zeggen vaak dat katten de S het beste verstaan, maar daar lijken ze hier geen last van te hebben..
Lejow- Lady Post-a-lot
Ze hebben hersenen, dus er zal wel iets van verwerking zijn. Maar wel minimaal. Het meeste zal op basis van herkenning en conditionering gebeuren.
Als ik 'sukkeltje' roep op dezelfde hoge toon, komt ze ook.
Als ik 'sukkeltje' roep op dezelfde hoge toon, komt ze ook.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Frits reageert op mijn stem. Heel goed op Frits, maar ik noem 'm van alles, mannetje, mannie, Boo, ventje... Maar ik denk wel dat ze heel veel begrijpen; als meneer iets fouts doet, rent-ie weg zodra ik z'n naam roep en gaat dan in een rondje liggen rollen, hard spinnend en heel enthousiast kopjes geven tegen m'n benen.
Als k verdrietig ben en huil, komt-ie op schoot, terwijl 't helemaal geen schootkat is en drukt-ie steeds z'n koppie tegen m'n kin. Als ik vraag of ie snoepjes wil, houdt-ie z'n koppie scheef, alsof-ie nog even afwacht en als ik dan zeg 'nou kom op', dan rent-ie naar de keuken. Eerst dacht ik dat 't kwam, doordat ik op stond, maar hij doet 't ook als ik doodstil blijf zitten met m'n rug richting de keuken, dus ja... Ik geloof dat katten ons gewoon verstaan!
Als k verdrietig ben en huil, komt-ie op schoot, terwijl 't helemaal geen schootkat is en drukt-ie steeds z'n koppie tegen m'n kin. Als ik vraag of ie snoepjes wil, houdt-ie z'n koppie scheef, alsof-ie nog even afwacht en als ik dan zeg 'nou kom op', dan rent-ie naar de keuken. Eerst dacht ik dat 't kwam, doordat ik op stond, maar hij doet 't ook als ik doodstil blijf zitten met m'n rug richting de keuken, dus ja... Ik geloof dat katten ons gewoon verstaan!
Gast- Gast
Ik vind dit nog steeds zo bijzonder: Ik had een keer een gesprek met de arbodeskundige, maar er was nog geen tijdstip afgesproken en ik was maar gewoon gaan slapen met het idee van 'nou ja, als ze belt, spreekt ze wel een voicemail in en dan zie ik het wel hoe laat ik er moet zijn morgen', en m'n telefoon op stil gezet. Toen die ochtend tikte Mitzi ineens tegen m'n gezicht aan met haar pootje om me wakker te maken. Dat deed ze echt anders nooit, had ze nog nooit eerder gedaan. En precies op dat moment was dus m'n telefoon aan het gaan (maar op stil), en kon ik dus opnemen om een afspraak te maken voor een uurtje daarna. Echt alsof Mitzi door had dat de telefoon ging en ze me wakker maakte om die reden.
Marin- Lady Post-a-lot
ja bizar is dat he!
Het schijnt dat katten aan je kunnen 'ruiken' hoelaat je naar je werk moet. Als je 's morgens weg gaat, en je komt 's avonds thuis, ruik je anders, in de ochtend is dat luchtje deels verdwenen en na verloop van tijd weten ze wanneer jij weg gaat aan de hand van hoeveel je nog naar dat luchtje ruikt.
Mijn kat wist ook altijd precies hoe laat ik me bed uit moest, om 7 uur begon ze standaard met miauwen
Het schijnt dat katten aan je kunnen 'ruiken' hoelaat je naar je werk moet. Als je 's morgens weg gaat, en je komt 's avonds thuis, ruik je anders, in de ochtend is dat luchtje deels verdwenen en na verloop van tijd weten ze wanneer jij weg gaat aan de hand van hoeveel je nog naar dat luchtje ruikt.
Mijn kat wist ook altijd precies hoe laat ik me bed uit moest, om 7 uur begon ze standaard met miauwen
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik geloof er ook wel in allemaal hoor. Mijn kat moet 's avonds de woonkamer in en soms flikt ze het om nog even te irriteren. Als ik dan haar naam roep, mijn arm ophef (wijzend naar de woonkamer) en in m'n vinger knip dan kijkt ze zo schuldbewust en sjokt naar binnen.
Toen mijn vriend werkloos was, vertelde hij dat een tien minuten voordat ik thuis kwam, mijn kat voor de deur stond te wachten (en ik was echt niet consequent op ongeveer hetzelfde tijdstip thuis). 's Morgens en 's avonds wordt ze om dezelfde tijd ongedurig omdat ze dan eten krijgt. Daarentegen, in het weekend doet ze dat niet, dan zijn we vrij. Als ze ergens naar binnen of naar buiten wilt, dan tikt ze met haar pootje tegen de betreffende deur.
Onze logeerkat daarentegen is echt oliedom haha en gaat gewoon mee met hoe er op dat moment wordt geleefd. Ooh huiskat miauwt, dan zal dat wel moeten en gaat ze dus meekletsen!
Toen mijn vriend werkloos was, vertelde hij dat een tien minuten voordat ik thuis kwam, mijn kat voor de deur stond te wachten (en ik was echt niet consequent op ongeveer hetzelfde tijdstip thuis). 's Morgens en 's avonds wordt ze om dezelfde tijd ongedurig omdat ze dan eten krijgt. Daarentegen, in het weekend doet ze dat niet, dan zijn we vrij. Als ze ergens naar binnen of naar buiten wilt, dan tikt ze met haar pootje tegen de betreffende deur.
Onze logeerkat daarentegen is echt oliedom haha en gaat gewoon mee met hoe er op dat moment wordt geleefd. Ooh huiskat miauwt, dan zal dat wel moeten en gaat ze dus meekletsen!
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Toen ik nog thuis woonde en ik mijn driftbuien had, wist mijn kat precies wat ik nodig had, ze ging dan bij me liggen en wilde graag aandacht. De aandacht die ik haar gaf, maakte mij weer rustig. Onze oude kat wist altijd precies hoelaat ik thuis kwam. Ze zat dan al bij de weg te wachten.
Toen ze daarna ziek werd, begon het eten steeds uit te spugen, tussenpozen kwamen steeds dichter op elkaar, zei mijn vader nog 1 keer en dan gaan we met haar naar de dierenarts. Nooit wilde ze in de auto, maar die laatste dag was ze rustig en keek ze mij met haar grote zwarte ogen aan net alsof ze wilde zeggen. Het is goed zo
Katten voelen veel aan, maar weten ook dondersgoed wat je bedoeld.
Toen ze daarna ziek werd, begon het eten steeds uit te spugen, tussenpozen kwamen steeds dichter op elkaar, zei mijn vader nog 1 keer en dan gaan we met haar naar de dierenarts. Nooit wilde ze in de auto, maar die laatste dag was ze rustig en keek ze mij met haar grote zwarte ogen aan net alsof ze wilde zeggen. Het is goed zo
Katten voelen veel aan, maar weten ook dondersgoed wat je bedoeld.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Nou ik kan roepen wat ik wil maar die kat van ons is zo doof als een kwartel ( is echt doof).
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
M@niek schreef:Nou ik kan roepen wat ik wil maar die kat van ons is zo doof als een kwartel ( is echt doof).
Die van ons oostindisch..
Hoort maar 3 dingen:
Het openmaken van een yoghurtje
Het openmaken van de slagroomspuitbus
Zijn naam als je in de keuken staat
Lejow- Lady Post-a-lot
In ieder geval hebben dieren wel invloed op elkaar. Toen wij de katten kregen hadden we al een cavia (die dus ook wel eens groente en fruit krijgt) en die heeft een slechte invloed Dat ene katje knabbelt nu ook aan tomaten en blaadjes sla!
Olijfje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 289
Punten : 296
Olijfje schreef:In ieder geval hebben dieren wel invloed op elkaar. Toen wij de katten kregen hadden we al een cavia (die dus ook wel eens groente en fruit krijgt) en die heeft een slechte invloed Dat ene katje knabbelt nu ook aan tomaten en blaadjes sla!
Dat doet de onze sowieso
Komkommer, paprika, augurk, berg het op, want ze eet het onder je neus vandaan..
Lejow- Lady Post-a-lot
Mijn kat en ik kijken samen House en Criminal Minds en dan vraag ik haar dingen over of ze het accent van dokter Chase ook zo schattig vind en dan negeert ze me.
Want ze is een diva.
Niet omdat ze een kat is.
Hmmm Criminal Minds gaat zo weer beginnen, we gaan zo weer kijken.
Want ze is een diva.
Niet omdat ze een kat is.
Hmmm Criminal Minds gaat zo weer beginnen, we gaan zo weer kijken.
Gast- Gast
Haha, of koffiemelk, koekkruimels, marsepein, brood of pastasaus.. En altijd tussen de pannen snuffelen als ik sta af te ruimen na het eten
Olijfje- Fluisteraar
Oh mijn kat mag overigens ook niet op de tafels en keuken. Bij hoge uitzondering maakt ze eens een foutje waar wij bij zijn. Maar als wij weg zijn (zelfs al liggen we in een andere kamer te slapen), dan weet ze het wel hoor. Als de kat van huis is, dansen de muizen op tafel toch?
mzcharlotte- Ratel
mzcharlotte schreef:Oh mijn kat mag overigens ook niet op de tafels en keuken. Bij hoge uitzondering maakt ze eens een foutje waar wij bij zijn. Maar als wij weg zijn (zelfs al liggen we in een andere kamer te slapen), dan weet ze het wel hoor. Als de kat van huis is, dansen de muizen op tafel toch?
Nee, als de baas van huis is, dansen de muizen op tafel, daarom zit je kat er dan op
Gast- Gast
Silly me. En ik maar denken dat ze gewoon een beetje stout is.
mzcharlotte- Ratel
mzcharlotte schreef:Oh mijn kat mag overigens ook niet op de tafels en keuken. Bij hoge uitzondering maakt ze eens een foutje waar wij bij zijn. Maar als wij weg zijn (zelfs al liggen we in een andere kamer te slapen), dan weet ze het wel hoor. Als de kat van huis is, dansen de muizen op tafel toch?
Die van mij mogen ook niet op het aanrecht hoor. Ze springen er wel op en ze wéten dat dat niet mag, want ze kijken telkens stiekem achterom en je hoeft alleen maar te kijken en dan springen ze er snel weer af hoor..
Volgens mij zijn die beestjes slimmer dan mensen denken..
Olijfje- Fluisteraar
Ik vind het stiekem een beetje vies als katten wel op het aanrecht mogen komen. Als ze zo verharen als de logeerkat, vreet je echt balen kattenharen op een jaar...
mzcharlotte- Ratel
mzcharlotte schreef:Ik vind het stiekem een beetje vies als katten wel op het aanrecht mogen komen. Als ze zo verharen als de logeerkat, vreet je echt balen kattenharen op een jaar...
Ik vind het ook vies hoor. We zijn het ze ook aan het afleren (het zijn nog kittens).
Olijfje- Fluisteraar
mzcharlotte schreef:Ik vind het stiekem een beetje vies als katten wel op het aanrecht mogen komen. Als ze zo verharen als de logeerkat, vreet je echt balen kattenharen op een jaar...
Ik heb simpelweg opgegeven maar neem 't aanrecht altijd af voor ik eten oid bereid.
Gast- Gast
Mijn kat komt gelukkig nooit op tafels en het aanrecht. Wel slaapt ze elke avond bij me in bed (nou ja, op het dekbed), en dat vind ik heel gezellig.
Marin- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:ja bizar is dat he!
Ik denk dat dat meer door hun innerlijke klok komt dan door de geur.
Mijn kat luistert ook naar haar naam en zo zijn er nog wat commando's waar ze op reageert. Ze weet ook heel goed wat ze allemaal niet mag en doorgaans is ze heel braaf.
Katten hebben ook een enorm goed geheugen. Die van mij krijgt al jaren geen blikvoer meer, maar zo gauw ik een blikje opentrek, wordt ze helemaal gek. Net als dat ze na vier jaar de plantenspuit niet gezien te hebben nog steeds bang was voor dat ding.
Wat ik ook zo grappig vind, als ze een beestje op tv ziet en die verdwijnt uit beeld, gaat ze achter de tv kijken waar ie is gebleven
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: