Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

en nu?

+4
Inge
Minx
Lejow
ExpressoB
8 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

en nu? - Pagina 2 Empty Re: en nu?

Bericht  ExpressoB di 3 jan 2012 - 10:26

heb ff zitten googlen en er zijn maar een paar dingen die je kunt doen en makkelijk zal het misschien niet gaan..

hij gaat ze morgen meteen bellen

onverschuldigde betaling heet het, belde hem net op erover maar hij was goed chago zo te horen, snap ik

ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 10:32

Alleen de ING heeft een naam-nummer controle bij girorekeningen. Als die niet overeenkomen wordt het bedrag teruggestort. Bij andere banken is dat helaas niet het geval en wordt het gewoon overgemaakt als het een bestaand rekeningnummer is.

Gast
Gast

Bericht  ExpressoB di 3 jan 2012 - 10:33

Confusion schreef:Alleen de ING heeft een naam-nummer controle bij girorekeningen. Als die niet overeenkomen wordt het bedrag teruggestort. Bij andere banken is dat helaas niet het geval en wordt het gewoon overgemaakt als het een bestaand rekeningnummer is.

ja blijkbaar! verdorrie!!!
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow di 3 jan 2012 - 10:35

ExpressoB schreef:
Confusion schreef:Alleen de ING heeft een naam-nummer controle bij girorekeningen. Als die niet overeenkomen wordt het bedrag teruggestort. Bij andere banken is dat helaas niet het geval en wordt het gewoon overgemaakt als het een bestaand rekeningnummer is.

Dit klopt niet helemaal, ik kreeg het bij de rabobank toch echt na een paar dagen terug gestort toen het niet overeen bleek te komen..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan di 3 jan 2012 - 10:37

Jolee schreef:Heb je zelf ING, Susan? ING checkt echt alleen van ING naar ING. Bij andere banken krijg ik nooit een melding.

Ja, ik heb ING, ik weet nooit van andermans rekeningen of het bij de ING is, maar ik krijg vrijwel altijd die controlevraag, als ik iets overmaak naar iemand van wie ik op Marktplaats iets koop, maar ook als ik geld overmaak naar instanties (bijvoorbeeld DUO, LBIO, et cetera). Maar goed, misschien hebben die ook allemaal wel ING, dat kan natuurlijk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  ExpressoB di 3 jan 2012 - 10:43

hoop dat er nog wat te regelen is en snel!! hij heeft al gezeik met unive

laat nog wel weten of het goed komt, kl.te voor hem hij heeft het nu ook echt niet makkelijk!! van het weekend stortte hij ook echt ff in (inbraak etc etc)
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 11:13

Lejow schreef:
ExpressoB schreef:

Dit klopt niet helemaal, ik kreeg het bij de rabobank toch echt na een paar dagen terug gestort toen het niet overeen bleek te komen..

+1

Gast
Gast

Bericht  ExpressoB di 3 jan 2012 - 21:45

Chipp schreef:
Lejow schreef:
ExpressoB schreef:

+1

nou niet dus! hij heeft het de 20e al overgemaakt en heeft het geld dus niet terug gestort gekregen.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Belle29 di 3 jan 2012 - 22:05

Wat balen zeg! Heb je wel eens gehoord van de Elfproef? Hiermee kan je controleren of een rekeningnummer van 9 nummers (geldt dus niet voor rekeningen van ING) bestaat. De som van alle nummers in het rekeningnummer moet deelbaar zijn door 11, dus grote kans dat het nummer wat je vriend heeft ingevoerd niet bestaat (tenzij die klantnummers ook aan de Elfproef voldoen, dat weet ik niet).
Hier kun je er meer over lezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Elfproef
En hier kun controleren of het nummer bestaat: http://cgi.dit.nl/bank.cgi

Ik heb geen idee of het mogelijk is hoor, je zou denken dat je geen geld kunt overmaken naar een nummer dat niet bestaat, maar het is de moeite waard het even na te kijken!
Succes, ik hoop dat jullie het geld snel terugkrijgen!
Belle29
Belle29
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 7
Registratiedatum : 05-03-11

Bericht  Lejow di 3 jan 2012 - 22:19

ExpressoB schreef:
Chipp schreef:
Lejow schreef:
ExpressoB schreef:

+1

nou niet dus! hij heeft het de 20e al overgemaakt en heeft het geld dus niet terug gestort gekregen.

Er zit kerst en oud en nieuw tussen he, dus kan even duren.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 0:16

ExpressoB schreef:hoop dat er nog wat te regelen is en snel!! hij heeft al gezeik met unive

laat nog wel weten of het goed komt, kl.te voor hem hij heeft het nu ook echt niet makkelijk!! van het weekend stortte hij ook echt ff in (inbraak etc etc)

Begrijp dat die het niet makkelijk heeft nu, maar het is eerlijk gezegd toch wel zijn eigen schuld... daarom moet je het ZO goed controleren altijd met geld overmaken, omdat er gewoon bekend is dat je het niet (zomaar) terug kunt storten. Tip voor hem voor de volgende keer: zet de gegevens in het adresboek, dan kan het nooit meer verkeerd gaan. Hopelijk komt het goed.

Gast
Gast

Bericht  ExpressoB wo 4 jan 2012 - 3:46

belle29: oke bedankt! ik weet zijn klantnr van unive niet, dus kan niet controleren, heb hem gevraagd wat de bank zei maar hoor al de hele dag niks van hem, dus dan moet hij het nu even zelf uitzoeken, enigste wat ik zonet kreeg in een sms; ben druk.

pippa: ja klopt is ook ze eigen schuld, maar vind het wel enorm sneu, hij heeft nog nooit eerder naar hun geld overgemaakt en was er dus echt met zijn kop niet bij.

ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  ExpressoB wo 4 jan 2012 - 5:08

De bank heeft gezegd dat ze een onderzoek gaan starten, meer info kreeg ik niet van hem.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow wo 4 jan 2012 - 5:51

Kunnen jullie uberhaupt wel normaal met elkaar praten?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 5:53

ExpressoB schreef:
Lejow schreef:gekopieerd uit het dagcafe

Nope, als het goed is niet.. iets dat je zelf over gemaakt hebt is geloof ik niet te storneren.
Maar het kan zijn dat het rekeningnummer niet bestaat, of niet overeen komt met de naam, dan heb je kans dat de bank het niet accepteert.

ja ik dacht open er ff een topic voor, misschien iemand die het mee heeft gemaakt of bij een bank werkt ofzo
dan kan ik hem misschien gerust stellen

Zal bij thuiskomst even mijn vriend vragen oke..?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

Permissies van dit forum: